نوشته شده توسط : admin

رایج ترین نوع قهوه که برای اسپرسو و دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود ترکیبی است از قهوه روبستا و عربیکا که معمولا نوع عربیکا بیشتر می باشد. افراد متخصص در صنعت قهوه، دانه های قهوه را طوری با هم میکس می کنند که درنهایت یک طعم عالی و یکدست به وجود می آید. برندهای معروفی در دنیا میکس های مخصوص برای قهوه اسپرسو تولید می کنند که به راحتی می توان آنها را تهیه کرد.

حتی با مراجعه به قهوه فروشی ها هم می توانید قهوه های مخصوص به اسپرسو را به آسانی تهیه کرد. قهوه اسپرسو را می توان گفت هم یک روش دم آوری قهوه است و هم یکی از انواع نوشیدنی های قهوه که با قهوه ساز مخصوص خودش، یعنی اسپرسو ساز آماده می شود. افزون بر این قهوه اسپرسو یکی از مهمترین قهوه ها به حساب می آید. زیرا علاوه بر اینکه خودش به تنهایی یک نوع قهوه به حساب می آید، پایه اصلی بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد.
یعنی برای درست کردن قهوه هایی مثل کافه لاته، کاپوچینو، کافه ماکیاتو، موکا، آمریکانو، … حتما به اسپرسو کافی، نیاز است. روش آماده کردن این قهوه پرطرفدار و پرفروش هم به راحتی و با خرید دستگاه های اسپرسو ساز میسر می شود. در واقع اسپرسو با عبورِ آب نزدیک به نقطه جوش و با فشار زیاد، از میان دانه ‌های آسیاب شده قهوه تهیه می‌ شود. و به همین دلیلِ روش درست کردن قهوه است که در فنجان قهوه، لایه ای به نام کرما تشکیل می شود.
source: خرید بهترین پودر قهوه اسپرسو


:: موضوعات مرتبط: نسپرسو ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , بهترین قهوه , بهترین قهوه اسپرسو , خرید قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو چیست , قهوه دات کام , قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بسیاری از افراد که روزانه قهوه اسپرسو می نوشند، قهوه قوی را براساس معیارهای خودشان تعریف می کنند. حال ممکن است این تعریف با درک شما از یک قهوه قوی یکسان باشد، و ممکن است در تضاد کامل باشد.

برخی از این اصطلاح برای توصیف نوشیدنی ای غلیظ استفاده می‌ کنند، درحالی‌که برخی دیگر آن را با مقدار زیاد کافئین یا رست تیره‌تر مرتبط می ‌دانند. یا از دیدگاه افراد دیگری، زمانی می توان یک قهوه را قوی نامید که عطر و مزه آن تأثیر زیادی در دهان بگذارد، نه میزان کافئین و غلظت نوشیدنی.

جالب است بدانید این تفاوت نظرها مختص مردم یک کشور نیست، بلکه در سراسر جهان اینگونه است. و نه تنها برای قهوه اسپرسو بلکه برای هر نوع قهوه و هر نوع دستگاه قهوه ساز به این صورت می باشد. اما آیا واقعا تعریف دقیقی از این قهوه نیست؟ در پاسخ می توان گفت خیر، تعریف مشخصی از قهوه قوی نیست. اما انجمن تخصصی قهوه آمریکا، قدرت در قهوه را براساس TDS آن ارزیابی می کنند.

اصطلاح TDS مخفف Total Dissolved Solids (مجموع ذرات جامد حل شده) می باشد. به طور ساده تر یعنی چه میزان قهوه، درون آب داغ در فنجان ما حل‌ شده است. در درون دانه قهوه، سلول های خیلی ریز بیشماری وجود دارد. زمانی که قهوه رست می‌ شود، این سلول‌ها با گاز دی اکسید کربن پر می ‌شوند.

source: معرفی قهوه قوی

 


:: موضوعات مرتبط: فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه, بهترین قهوه اسپرسو, پرکافئین ترین قهوه, خرید قهوه, قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو قوی, قهوه دات کام, قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 12 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كامرشيال كافي، يك نوشيدني قهوه مثل قهوه اسپرسو نيست بلكه دانه قهوه است. قهوه اي است كه تمام افرادي كه كافي مي نوشند، بدون اينكه بدانند، آن را حداقل يكبار امتحان كردند. ممكن است الان بيشتر هم متحير شده باشيد كه چطور كامرشيال قهوه را، بدون اينكه متوجه شويد، نوشيديد؟ 

در حقيقت كامرشيال، دانه قهوه اي است كه اكثر كافي‌شاپ‌ها از انواع آن استفاده مي‌كنند. همينطور دانه اي است كه براي درست كردن اين نوشيدني گرم با انواع دستگاه اسپرسو ساز و اكثر قهوه ساز هاي برقي استفاده مي شود. معادل فارسي قهوه كامرشيال، قهوه تجاري است و اين يعني دان قهوه اي كه بيشتر به جنبه فروش آن توجه مي شود تا كيفيت آن.

انجمن تخصصي قهوه آمريكا با نام اختصار (SCA)، استانداردي را مشخص كرد كه از طريق آن بتوان با نمره دادن به قهوه هاي مختلف كيفيت آنها را مورد سنجش قرار داد. و در اين آزمايش قهوه هايي كه از ۱۰۰ امتياز، نمره ۸۰-۷۰ را دريافت كنند، جز گروه كامرشيال ها قرار مي گيرند.

جالب است بدانيد اكثر قهوه هاي تجاري در مقياس زير ۷۵ قرار مي گيرند و تعداد كمي از آنها بين ۷۵ تا ۸۰ هستند. علاوه براين، برخلاف اسپشيال كافي كه فقط از نوع دانه قهوه عربيكا است، كامرشيال در تركيب دان قهوه روبوستا و عربيكا مي باشد.

source: قهوه اسپرسو كامرشيال چيست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قیمت قهوه کامرشیال , قیمت قهوه اسپرسو , قهوه کامرشیال , قهوه دات کام , قهوه اسپشیالیتی , قهوه اسپرسو , بهترین قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با خرید کف ساز شیر یا خرید اسپرسو ساز به راحتی می توانید موکا کافی را در خانه درست کنید. چرا؟ متخصصان مصرف شكلات و قهوه اسپرسو را براي افزايش سلامتي پيشنهاد مي دهند. زيرا شكلات و قهوه به جلوگيري از بروز بيماري هايي مانند: بيماري قلبي، ديابت، بيماري آلزايمر، سرطان، … كمك زيادي مي كنند.
همچنين اين دو خوراكي، شكلات و قهوه ويژگي هاي مشابه زيادي دارند. به طور مثال هردو از درخت به صورت ميوه چيده مي شوند. قهوه از ميوه اي به نام گيلاس قهوه و شكلات بصورت دانه هاي لوبيايي شكل از درخت كاكائو به دست مي آيد. مصرف كاكائو و قهوه باعث عملكرد هوشيارتر مغز و اعصاب مي ‌گردند و كمك مي كنند افراد ديرتر خسته شوند.
با درنظر گرفتن اين موارد و تشابهات بيشتر، بسياري تمايل دارند براي دوچندان كردن اين مزايا آنها را تركيب كنند. يا به دليل علاقه وافري كه به قهوه به ويژه قهوه اسپرسو و كاكائو دارند، اين كار را انجام مي دهند. قهوه موكا يك روش عالي براي تركيب اين دو ماده است كه نام هاي مختلفي هم دارد. در واقع موكا كافي نوعي قهوه لاته شكلاتي است كه بر اساس اسپرسو، شير فوم گرفته شده و شكلات درست مي‌ شود.
source: تركيب قهوه اسپرسو و شكلات



:: موضوعات مرتبط: همزن , کف زن و خامه سازه , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , شكلات , طرز تهيه موكا , قهوه اسپرسو , قهوه دات كام , قهوه موكا , قيمت قهوه موكا , كف ساز شير , موكا كافي ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 10 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آیریش کافی قهوه است که برخلاف سایر قهوه ها بر پایه قهوه اسپرسو نبوده و در ترکیبات آن به شیر فوم دار هم نیازی نیست، پس به دستگاه اسپرسو ساز هم نیاز نمی باشد. درنتیجه برای درست کردن آن لازم نیست دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید. چرا که قهوه پایه این نوشیدنی گرم، قهوه فرانسه است.

آیریش کافی، قهوه ای است با طعم متفاوت و بسیار خوشمزه که اولین بار توسط جو شریدن در ایرلند آماده و برای مشتریان سرو شد. از آنجایی که جو شریدن در کافه ای کار می کرد که در نزدیکی فرودگاه قرار داشت، این قهوه در مدت زمان کوتاهی محبوبیت جهانی ای بدست آورد. مواد مورد نیاز برای درست کردن آیریش کافی عبارت است از:

  •  ۳ قاشق غذاخوری آیریش ویسکی
  • ۱ فنجان قهوه فرانسه
  • ۲ قاشق غذاخوری خامه پرچرب
  • ۱ قاشق چایخوری شکر

اولین مرحله برای آماده کردن آیریش کافی دم کردن قهوه با فرنچ پرس و درست کردن قهوه فرانسه است. (با مراجعه به مقالات قبلی می توانید طرز تهیه قهوه با قهوه ساز فرنچ پرس را مطالعه کنید). سپس خامه پر چرب را با همزن زده تا غلیظ شود. بعد از دم کشیدن قهوه و آماده شده خامه، لیوان سرو آیریش کافی را گرم کنید. (می توانید کمی آب داغ داخل لیوان سرو ریخته و خالی کنید یا آن را با حرارت دادن گرم کنید).

سپس قهوه را داخل لیوان ریخته و به آن شکر قهوه ای و آیریش ویسکی را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود. در مرحله آخر خامه زده شده را به آرامی روی قهوه بریزید. آیریش کافی آماده نوشیدن است. از آنجایی که مصرف آیریش سیروپ ممنوع است، بارتندرها به جای آیریش ویسکی از آیریش سروپ استفاده می کنند.

source: آیریش کافی را چطور درست کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , تجهیزات کافی شاپ , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: آیریش کرم , انواع قهوه , خرید اسپرسو ساز , خرید سیروپ آیریش , خرید فرنچ پرس , خرید قهوه , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قیمت فرنچ پرس , کاربرد فرنچ پرس ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نسل سوم قهوه یعنی دم کردن قهوه با قهوه ساز های دمی که به وسیله فیلتر های کاغذی و یا فلزی، دم آوری قهوه انجام می شود. این نکته بدین معنا است که زمان دم کشیدن قهوه در این دستگاه ها بیشتر از قهوه ساز های دیگر می باشد. به همین دلیل نیاز به نوع جدیدی از رست قهوه احساس شد که عصاره دانه قهوه در زمان کوتاه و به یک باره از آن خارج نشود.

در رست روشن روغن قهوه از آن خارج نشده، اسیدیته (طعم ترشی) و کافئین قهوه بسیار زیاد است و برعکس آن تلخی کمی در قهوه موجود می باشد که همین موضوع باعث می شود قهوه بجای داشتن رایحه ای تلخ، عطر میوه ای داشته باشد. برای این میزان از برشتگی، دانه های قهوه از ۱۹۶ تا ۲۰۵ درجه سانتیگراد حرارت می دهند.

در رست متوسط رنگ دانه های قهوه، به قهوه ای ملایم تغییر پیدا کرده است، میزان اسیدیته و تلخی قهوه درحالت تعادل قرار دارند. روغن قهوه در حال جدا شدن از سیتوپلاسم است ولی نه به میزانی که سطح دانه ی قهوه را روغنی کند و درجه حرارت دادن قهوه از ۲۱۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.

آخرین مرحله ی رست قهوه، رست تیره می باشد. در این مرحله درصد زیادی از محتویات قهوه بر اثر حرارت، از آن خارج شده و وزن قهوه نسبت به دانه قهوه در رست لایت، خیلی سبک تر و بزرگ تر شده است. روغن قهوه کاملا در سطح قهوه پخش شده، همچنین قهوه اسیدیته بسیار کم و تلخیه بسیار زیاد دارد.

source: بهترین قهوه رست شده



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , بهترین رست قهوه , انواع قهوه , بهترین قهوه , خرید قهوه , راهنمای خرید قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قیمت قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر همیشه با خرید قهوه مشکل دارید و یا نمی دانید در زمان خرید قهوه باید به چه نکاتی توجه کنید، با ما همراه باشید که در این مقاله بصورت مفصل در این باره صحبت می کنیم. اولین نکته ای که باید برای خرید قهوه به آن توجه کنید، خرید دان قهوه باکیفیت و مرغوب است.

باید بدانید که همه دانه های قهوه برای مصرف مناسب نیستند. البته از همه دانه های قهوه می توان استفاده کرد؛ به جز آنهایی که ۳ ماه از رُست یا برشته کردن دون قهوه گذشته باشد.

یا استفاده از قهوه ای که مدت زمان زیادی (بیشتر از ۱ ماه) از آسیاب آن گذشته باشد. زیرا هرچه از زمان برشته کردن و آسیاب کردن قهوه گذشته باشد، قهوه بیات شده و به شدت بر روی طعم و عطر قهوه تاثیر می گذارد.

اگر هم کرمای قهوه برایتان اهمیت دارد بدانید که هرچقدر قهوه تازه تر باشد، کرمای بیشتری تولید خواهد کرد. لازم به ذکر است که کرما در قهوه اسپرسو و خرید اسپرسو ساز امکان پذیر است.

بعد از اینکه به این نکات توجه کردید باید قهوه ای که میخرید براساس سلیقه تان و دستگاه قهوه ساز تان صورت گیرد. البته نوع قهوه (منظور عربیکا، روبوستا، میکس یا اورجینال بودن قهوه است) بستگی به قهوه ساز تان ندارد. و میزان آسیاب کردن قهوه بستگی به نوع دستگاه قهوه ساز تان دارد. اما انتخاب نوع قهوه براساس سلیقه شما است. باید بدانید قهوه روبوستا کافئین بیشتری در مقایسه با عربیکا دارد. 

source: راهنمای خرید قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید دانه قهوه , خرید قهوه , خرید قهوه اسپرسو , راهنمای خرید قهوه , قهوه دات کام , مشخصات قهوه خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

موکا قهوه ای است بسیار خوشمزه که می توان آن را هم با خرید اسپرسو ساز درست کرد و هم بدون دستگاه. و اگر فکر می کنید که آماده کردن این قهوه در خانه زمان بر است، باید بگوییم که اینطور نیست و برعکس این موضوع است.

همچنین اگر طرفدار قهوه و شکلات هستید، امتحان کردن این قهوه را حتما پیشنهاد می دهیم. زیرا ترکیب اصلی موکا از قهوه و شکلات است و در کمتر از ۵ دقیقه تهیه می شود. اما برای درست کردن این قهوه به مواد دیگری مانند شیر، خامه زده شده و شکر نیاز دارید.

درست کردن این قهوه بدون اسپرسو ساز کمی بیشتر از ۵ دقیقه زمان می برد. و این افزایش زمان هم به این دلیل است که باید از ۲ قهوه ساز استفاده کرد. برای تهیه موکا بدون دستگاه اسپرسو ساز مراحل زیر را طی کنید.

  1. درست کردن قهوه با موکاپات ( با خرید موکاپات برقی و روگازی میتوان قهوه اسپرسو آماده کرد)
  2. فوم دار کردن شیر با فرنچ پرس ( درصورت نداشتن فرنچ پرس می توان از همزن استفاده کرد).
  3. شکلات آب شده یا شکلات صبحانه را داخل لیوان بزرگ یا ماگ بریزید
  4. سپس قهوه را به آن اضافه کرده و روی قهوه شیر فوم دار را بریزید.
  5. درنهایت روی قهوه موکا را با خامه زده شده تزیین کنید.

لازم به ذکر است که بعضی از افراد یا کافی شاپ ها مواد دیگری به قهوه موکا اضافه می کنند. مانند شکر، عصاره وانیل، کاکائو که استفاده از آنها سلیقه ای است.

source: طرز تهیه قهوه موکا



:: موضوعات مرتبط: اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید اسپرسو ساز , خرید قهوه موکا , خرید موکاپات , طرز تهیه موکا , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 9 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

لازم نيست كه حتما عاشق قهوه باشيد و خودتان اقدام به خريد قهوه كرده باشيد، تا بدانيد قهوه انواع مختلفي دارد. از نوع دان و روش دم آوري گرفته تا انواع نوشيدني هاي قهوه. اما شايد نام قهوه اسپشيال يا اسپشيال كافي را نشنيده باشيد.

همانطور كه مي دانيد قهوه راه بسيار طولاني و پيچيده اي را طي ميكند تا به دست ما برسد و ما آن را دم كرده و از نوشيدنش لذت ببريم. با اينكه اين مسير براي همه قهوه ها يكسان است اما اين مسير براي برخي از انواع قهوه كمي متفاوت عمل ميكند.

متفاوت نه از اين جهت كه كارهاي متفاوتي در زمان توليد قهوه روي آن صورت مي گيرد، بلكه از نظر نحوه انجام مراحل توليد قهوه. قهوه اسپشيال يكي از اين قهوه ها است كه مسير توليد قهوه اهميت بسيار زيادي دارد.

مهم نيست قهوه با چه دستگاه قهوه ساز آماده مي شود، مهم اين است كه قهوه از انجمن تخصصي قهوه آمريكا (SCA)، نمره اي بالاتر از ۸۰ از ۱۰۰ را بگيرد. بنابراين براي بدست آوردن چنين نمره اي و خريد قهوه اي با اين كيفيت نياز به نظارت بسيار دقيق در هر مرحله مي باشد.

توليد قهوه اسپشيال از چنان اهميتي برخودار است كه تك تك مراحل بالا با دقت بسيار بالا انجام مي شود. به طور مثال اگر در زمان رست قهوه، ميزان حرارتي كه به قهوه داده مي شود، چند درجه، كم يا زياد شود، قهوه اسپشيال از بين مي رود و زحمت تمام افراد از كشاورز و افراد آن تا خريدار ها از بين مي رود.

به همين دليل است كه قهوه اسپشيال گران قيمت تر بوده و به راحتي نمي توان آن را تهيه كرد. زيرا همانطور كه متوجه شديد، اين قهوه براي افراد خاص توليد مي شود.

source: قهوه اسپشيال چيست؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ,خرید دانه قهوه, خرید قهوه, خرید قهوه اسپشیالیتی, قهوه دات کام, قهوه کامرشیال, طرز تهیه قهوه اسپشیال ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر عاشق قهوه باشید، کیفیت نوع دان قهوه میکس یا سینگل در زمان خرید قهوه یا کیفیت قهوه ی آماده ای که در کافی شاپ سفارش می دهید برایتان اهمیت دارد. زیرا طعمی که از قهوه دریافت می کنید و خواصی که قهوه عالی به بدنتان می رساند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

چرا که قهوه از دانه قهوه گرفته تا روش دم آوری، نوع قهوه ساز، … تنوع بسیار زیادی دارد. و همه این موارد بر خوب و عالی بودن قهوه ای که در انتها می نوشیم تاثیر بسزایی دارد.

حال اینجا است که صحبت از قهوه بِلند یا میکس و یا ترکیبی به میان می آید. زیرا اولین نکته ای که در زمان خرید قهوه باید به آن توجه کنید این مساله است.

هرچند که بعضی از افراد بر این باورند که قهوه تک خواستگاه از کیفیت بیشتری برخوردار است اما این اشتباه می باشد. زیرا قهوه بلند هم از کیفیتِ هم تراز با قهوه سینگل اورجینال بهرمند است.

قهوه بلند روش خاصی از دم آوری قهوه نبوده و حتی برای امتحان کردن آن نیازی به خرید قهوه ساز خاصی هم نیست. بلکه قهوه بلند یا ترکیبی قهوه ‌ای است که از دانه‌ های مختلف قهوه تشکیل شده است. که این دان های قهوه از بیشتر از یک منطقه، کشور، مزرعه، … تولید و ترکیب می شوند.

قهوه بلند هم می تواند کیفیت عالی داشته باشد و هم می تواند از ارزش غذایی زیادی برخوردار نباشد. کیفیت قهوه بلند مستقیما تحت تاثیر عواملی مانند خاک مزرعه‌ها، آب و هوا، شرایط اقلیمی، روش خشک کردن، نحوه تولید اعم از کاشت، داشت، برداشت، … می باشد.

source: بهترين تركيب قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , انواع میکس قهوه , بهترین میکس قهوه , خرید دانه قهوه , خرید قهوه , قهوه blend , قهوه اسپرسو , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 7 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر اهل خرید قهوه و نوشیدن آن باشید آن هم به صورت روزانه چندین فنجان، احتمالا قهوه را برای خواص آن نمیخورید. و یا اگر جز افرادی هستید که قهوه نمی خورید، قطعا از فواید بسیار مفید آن برای بدن خبر ندارید. 

کارشناسان و بسیاری از متخصصان تغذیه نوشیدن ۱ تا ۳ فنجان قهوه در روز را توصیه کردند. زیرا این نوشیدنی تلخ اما بسیار دلنشین، بیش از آن چیزی که فکر می کنید دارای مواد مفید برای بدن می باشد.

هرچند که بسیاری از افراد قهوه را برای بدست آوردن انرژی می خورند یا برای اینکه بیدار بمانند. اما تاثیرات مثبتی که قهوه بر روی بدن دارد بیشتر از این دو مورد است. این تاثیرات مثبت شامل موارد زیر است.

اما لازم است قبل از برشمردن خواص قهوه این نکته را بیان کنیم که نوع قهوه و قهوه ساز که با آن قهوه درست میکنید مهم نیست. مهم این است که نوشیدن روزانه قهوه با شیرینی همراه نباشد. خواص قهوه عبارتند از:

  • جلوگیری از بروز انواع بیماری
  • کمک کردن به چربی سوزی
  • تقویت حافظه
  • ماندگاری بیشتر خاطرات

source: چرا باید قهوه بخوریم؟



:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: فواید قهوه اسپرسو , قهوه دات کام , مهمترین خواص قهوه , خرید قهوه , خرید قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در مقالات قبلی و راهنمایی خرید قهوه، به صورت مفصل درمورد انواع دانه های قهوه صحبت کردیم. با این حال قهوه چری، قهوه ای است که درمورد آن صحبت نکردیم. به همین دلیل این مقاله را اختصاص دادیم به این نوع از قهوه خوشمزه.

کشور هند از جمله کشورهایی است که قهوه روبوستا را تولید و به بازار عرضه می کند. در این بین نوع خاصی از قهوه را تولید می کند که کمی با قهوه روبستا متفاوت است. قهوه ای به نام قهوه چری.

این قهوه مانند تمام قهوه ها از دارای گیلاس قهوه است که از ۲ لوبیای قهوه تشکیل شده است. اما ویژگی هایی که باعث شده این قهوه متفاوت از سایر دانه های قهوه باشد، ویژگی های آن است. ویژگی هایی مانند:

  • کافئین بسیار زیاد
  • عطر و بوی متوسط
  • خامه زیاد
  • اسیدیته پایین
  • بادی بسیار بالا
  • تلخی متوسط

ویژگی اصلی دانه های روبستا طعم تلخ زیاد به همراه کافئین بالا است. درحالی که دانه های چری دارای کافئین بالا به همراه طعم تلخ ملایم و ماندگار هستند. به همین دلیل است که این قهوه ها از محبوبت زیادی برخودارند.

source: خرید قهوه چری



:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه پی بی هند , قهوه چری چیست , قهوه چری دارک , قهوه دات کام , قیمت قهوه هندی , انواع قهوه , خرید قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 1 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر به خرید قهوه علاقمند هستید و خودتان همیشه اقدام به خرید دانه قهوه کرده و آن را آسیاب می کنید، حتما با قهوه یمن آشنا هستید. یا حتی اگر با دنیای قهوه کمی آشنایی داشته باشد، نام کشور یمن را حتما شنیده اید.

زیرا براساس داستان های موجود، قهوه برای اولین بار در کشور یمن کشف شده است یا کشور اتیوپی. اما مساله ای که ثابت شده و حقیقت دارد این است که یمن اولین کشور در دنیا می باشد که دست به تولید قهوه تجاری زد.

هرچند که در حال حاضر در بازار قهوه، قهوه کشور یمن حضور کمرنگی دارد؛ اما در ابتدا و به مدت ۲۰۰ سال این قهوه، تنها قهوه ای بوده است که تولید و به سراسر دنیا ارسال می شده است.

تا اینکه بازرگانان هلندی گیاه قهوه را به صورت پنهانی به کشور اندونزی برده و آن را در آنجا پرورش دادند. قهوه یمن به قهوه موکا هم شناخته می شود. و به این دلیل به قهوه یمن، موکا گفته می شود که که دانه قهوه از بندر المخا جابه جا میشده است. و کلمه المخا به مرور زمان به موکا تبدیل شده است.

قهوه یمن یکی از خوشمزه ترین و دلنشین ترین قهوه نوع عربیکا در دنیا است (و برای درست کردن آن نیاز به خرید قهوه ساز مخصوصی نیست). زیرا همچنان و با گذشت سالها این قهوه هنوز به روش سنتی تولید و فراوری می شود.

قهوه مطری، قهوه صنعانی، قهوه اسماعیلی، قهوه حرازی، قهوه ذماری انواع قهوه یمن هستند.

source: قهوه يمن



:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه دنیا , خرید قهوه , خواص قهوه یمنی , قهوه دات کام , قهوه یمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 1 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همانطور که می دانید روش های متفاوتی برای درست کرده قهوه در دنیا وجود دارد. که در اکثر مواقع با خرید قهوه ساز های برقی می توان انواع قهوه را دم کرد. با این حال برخی از کشورها روش دم کردن قهوه مخصوص به خود را با قهوه ساز خاص آن روش، دارند.قهوه عربی یکی از این روش های درست کردن قهوه است.

برای تهیه کردن قهوه عربی کافی است مراحل زیر را انجام دهید. قهوه عربی هم مانند سایر روش های درست کردن قهوه، قهوه ساز مخصوص به خود را دارد. و قهوه ساز مخصوص قهوه عربی، دَله نام دارد. سازوکار دله شبیه به سازوکار قهوه جوش یا جزوه است، اما با ظاهری کاملا متفاوت.

اولین مرحله برای درست کردن قهوه عربی، ریختن آب به داخل دله می باشد. یعنی به ازای هر نفر یک فنجان آب. سپس دله را بر روی حرارت قرار داده تا به جوش آید.

بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کرده و دله را از روی حرارت برداشته تا آب از قُل خوردن بایستد. زمانی حدود ۱ دقیقه. حال بعد از خرید قهوه و آسیاب کردن آن،  به ازای هر نفر، یک قاشق چایخوری پودر قهوه به داخل جزوه ریخته. و آنها را با آب ترکیب می کنیم.

پس از آن، دله را بر روی حرارت ملایم تا کم میگذاریم تا وقتی که بر روی قهوه ها کف ایجاد شود. در این زمان مجددا دله را از روی حرارت به مدت تقریبا ۳۰ ثانیه برمی داریم.

حال اگر به قهوه تان مواد افزودنی اضافه می کنید، باید در این مرحله این کار را انجام دهید. مواد مانندی هل، دارچین، زعفران، … . سپس دله را بر روی حرارت ملایم قرار داده تا زمانی که دوباره بر روی قهوه کف ایجاد شود.

با برداشتن دله از روی حرارت، قهوه عربی ما آماده است. فقط قبل از سرو آن باید کمی زمان بگذرد تا تفاله های قهوه ته نشین شوند. درست مانند قهوه ترک.

source: خرید قهوه عربی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید قهوه عربی , طرز تهیه قهوه عربی , قهوه جوش عربی , قهوه دات کام , قهوه دله چیست , قهوه عربی ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 11 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

گر از قهوه خورهاي حرفه اي هستيد، حتما درمورد قهوه اتيوپي شنيده ايد. زيرا در ليست بهترين قهوه هاي دنيا، خريد قهوه اتيوپي در مقام پنجم نشسته است. 

كشور اتيوپي دومين كشور پرجمعيت قاره آفريقا است كه در قسمت شرق اين قاره قرار دارد. مهمترين محصول صادراتي اتيوپي، قهوه است. همچنين كشور اتيوپي بزرگترين كشور آفريقايي صادر كننده قهوه به تمام دنيا مي باشد.

و اتيوپي اين صادرات بسيار گسترده را مديون آب و هوايي است كه دارد. اين كشور داراي مجموعه‌اي از كوهستان و فلات‌هاي پست است كه قسمت كوهستاني آن بهترين مكان براي پرورش قهوه مي باشد.

شرايط آب و هوايي در اتوپي در اين حد مطلوب است كه در قسمتي از اين كشور، درخت قهوه به صورت خودرو، رشد مي كند. هرچند كه از اين قهوه براي صادرات استفاده نمي كنند و براي مصرف داخلي مورد استفاده قرار مي گيرد.

قهوه مرغوب اتيوپي كه به كشورهاي ديگر ارسال مي شود، قهوه اي است كه تحت نظارت دولت يا شركت ها پرورش مي يابند. (نكته مثبت ديگر اين قهوه خوشمزه اين است كه براي انواع قهوه سازها مناسب است.)

زيرا در پرورش درخت قهوه دقت و كنترل زيادي وجود دارد. براي توليد بهتر قهوه، از كودهاي شيميايي و آفت كش ها استفاده نمي كنند. بلكه سعي مي كنند قهوه را به صورت صحيح و طبيعي توليد كنند.

علاوه بر اين نحوه خشك كردن قهوه هم در طعم قهوه بي تاثير نيست. دانه هاي قهوه اتيوپي با روش طبيعي و اكثرا بدون دستگاه هاي مكانيكي صورت مي گيرد. و به دليل وجود اين عوامل است كه قهوه اتوپي داراي پيچيدگي هاي طعمي است.

source: قهوه اتيوپی



:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه اتيوپی , قهوه اتيوپی سيدامو , قهوه دات كام , قهوه سوماترا , قيمت قهوه اتيوپی , فروش قهوه اتيوپی ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 11 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بر اساس مطالعاتی که انجام شده خرید قهوه و چایی و نوشیدن آنها بعد از آب، در رده دوم و سومِ پرمصرف ترین نوشیدنی های دنیا هستند. چای و قهوه دو نوشیدنی ای هستند که از لحاظ ترکیبات موجود در آنها تقریبا مشابه هستند، با این حال دو رغیب سرسخت یکدیگر به حساب می آیند.

چایی

چایی برای اولین بار در کشور چین شناخته و به کل دنیا عرضه شد. چایی برعکس قهوه که هسته یک نوع میوه می باشد، برگ یک نوع گیاه به نام بوته چایی می باشد. برای درست کردن چایی که میشناسیم، ابتدا برگ چایی را از بوته جدا می کنند و در طی عملیاتی برگ چایی را به انواع چایی (مانند چای سیاه) تبدیل می کنند.

کشت چایی راحت تر از کشت درخت قهوه می باشد. زیرا هم گیاه خیلی حساسی نیست و هم به شرایط آب و هوایی معمول تری نیاز دارد. برای کشت چایی به هوای نسبتا گرم، خاک نرم و عمیق، بارش باران بسیار زیاد نیاز است.

قهوه

شاید باورش سخت باشد اما نوشیدنی قهوه زودتر از چایی در دنیا کشف شد، حتی در ایران. قهوه در اصل هسته میوه درخت قهوه می باشد. درخت قهوه یک درخت بسیار حساس است که در شرایط آب و هوای خاص خود رشد می کند. تنوع قهوه بسیار زیاد است، هم در میزان رُست قهوه تنوع وجود دارد، هم در نوع دانه قهوه.

دانه های قهوه به دو دسته روبستا و عربیکا در بازار موجود می باشد. دانه روبستا سرشار از کافئین است و عربیکا سرشار از اسیدیته. همچنین با میزان رُست قهوه می توان نوشیدنی های قهوه متفاوتی درست کرد. قهوه هم مانند چای، جز نوشیدنی های توصیه شده توسط متخصصین می باشد. مصرف ۱-۳ فنجان قهوه در روز برای سلامتی مفید است.

برای درست کردن قهوه نیاز به خرید قهوه ساز است. قهوه ساز هایی که در بازار تنوع بسیار زیادی دارند. در مقابل برای درست کردن چایی فقط به یک قوری و آب جوش نیاز است.

همچنین هردو نوشیدنی را اگر با شکر یا شیرینی میل می کنید، دیگر جنبه سلامتی ندارد. پس به میزان شیرینی ای که مصرف می کنید دقت کنید.

source: چایی يا قهوه؟



:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید قهوه , خرید چایی , خرید قهوه ساز , فواید قهوه , فواید چایی ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شاید اگر تا چندین سال اخیر از ورود و خرید قهوه سرد به بازار صحبت می کردیم، همه افراد به یاد یک نوشیدنی بدون مزه که هیچ شباهتی با قهوه ندارد می افتادند. اما امروزه این موضوع کاملا برعکس شده است.

زیرا علاوه بر رشد صنعت قهوه که نوشیدنی های جدید قهوه را به همراه داشت، قهوه دوستان نمی توانستند در روزهای گرم از نوشیدن، نوشیدنی محبوبشان دست بکشند.

پس تصمیم گرفتند به جای استفاده از قهوه گرم از قهوه سرد استفاده کنند. اما همچنان هستند افرادی که تا به حال قهوه سرد را امتحان نکردند و فکر میکنند قهوه سرد دارای طعم آب سرد است و از امتحان کردنش امتناع می کنند.

نکته ای که لازم به ذکر است برای درست کردن قهوه سرد هم، نیازی به قهوه ساز مخصوص نداریم و به راحتی با قهوه سازهایی که داریم می توانیم قهوه سرد را آماده کنیم.

قهوه سرد از لحاظ طعم بسیار شفاف و شیرین و از نظر عطر و بو بسیار خوش عطر است.

اما الی ترین تفاوت قهوه گرم و قهوه سرد در مدت زمان عصاره گیری قهوه می باشد. برای درست کردن قهوه گرم از آب داغ استفاده می کنیم، درنتیجه در کمتر از چند دقیقه قهوه ما آماده می شود.

اما برای درست کردن قهوه سرد به زمانی بین ۲۴-۱۲ ساعت نیاز داریم. که همین مورد باعث می شود قهوه دارای طعم قوی تری داشته باشد. نکته جالبی که وجود دارد قهوه سرد تلخی کمتری دارد. به همین دلیل طعم واقعی قهوه بهتر احساس می شود.

همچنین قهوه سرد در مقایسه با قهوه گرم دارای کافئین بیشتری می باشد. زیرا قهوه در مدت زمان بسیار بیشتری در مجاورت با آب قرار دارد.

source: قهوه سرد و قهوه گرم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , قهوه سرد , انواع قهوه سرد , خواص قهوه سرد , انواع قهوه , خرید قهوه , قیمت قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر به لیست برترین خرید دانه قهوه نگاه کنید، حتما با نام قهوه اندونزی برخورد میکنید. اندونزی چهارمین کشور صادر کننده قهوه در جهان می باشد.

کشور اندونزی چندین نوع دانه قهوه پرورش می دهد که مهمترین قهوه های آن شامل: عربیکا ۲۵%، روبستا ۷۵% و کافی لواک (kopi luwak) هستند.

کافی لوک نوع قهوه ای است که میوه آن توسط حیوانی به نام palm civit خورده می شود و هسته آن را دفع می کند. و هسته دفع شده میوه قهوه را برشته کرده و به بازار عرضه می کنند.

نکته جالب دیگر در مورد قهوه اندونزی این است که هر منطقه یا جزیره، قهوه ای با عطم متفاوت تولید می کند. این بدین معنا است که اگر چه نوع قهوه ای که تولید می شود، روبستا یا عربیکا است اما هر جزیره از لحاظ طعمی با جزیره دیگر متفاوت می باشد.

همین موضوع باعث شده کیفیت قهوه اندونزی با قهوه های دیگر به خصوص قهوه ویتنام پایین تر باشد. زیرا تولید کنندگان قهوه اندونزی، در مزارع کوچک، قهوه پرورش می دهند. این کار باعث شده اندونزی متنوع ترین دانه های قهوه را تولید کند.

خرید قهوه ساز

نبود مزارع بزرگ و یکپارچه باعث به وجود آمدن مشکلاتی درباره نگهداری، تولید، ظرفیت، … می شود. خوش بختانه این مشکل درحال برطرف شدن می باشد.

ولیکن به صورت کلی قهوه اندونزی دارای اسیدیته کم، بادی زیاد و عطری تقریبا شیرین با رایحه های متفاوت است. قهوه اندونزی را می توان هم به صورت ترکیبی و هم به صورت جداگانه استفاده کرد.

بهترین جزایر کشت قهوه در اندونزی عبارتند از: سوماترا، جاوا،ولاوسی، پاپوآ

source: قهوه اندونزی دارک



:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه اندونزی جاوه , قهوه اندونزی دارک , قهوه دات کام , قهوه عربیکا اندونزی , قیمت قهوه اندونزی , خرید قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نوشيدن قهوه به همراه صبحانه يا به محض بيدار شدن از خواب، براي بسياري از افراد به يك برنامه روتين تبديل شده است.  روشن كردن قهوه ساز اولين كارِ اين افراد بعد از بيدار شدن است. از اين گذشته بسياري از كارشناسان نوشيدن يك فنجان قهوه به خصوص در اوايل صبح را به اكثر افراد توصيه مي كنند. 

قهوه به دليل دارا بودن خواص مفيد، كافئين و طعم دلنشين و جذاب، از نوشيدني هاي پرمصرف در طول روز در دنيا مي باشد.

بهترين زمان براي نوشيدن قهوه، ۱-۲ ساعت بعد از بيدار شدن از خواب تا حدود ساعت ۶ عصر مي باشد. زيرا با بيدار شدن از خواب سطح هورمون كورتيزول در بالاترين حد خود قرار مي گيرد. هورمون كورتيزول باعث افزايش هوشياري مي شود. درنتيجه كافئين موجود در قهوه عملا تاثيري بر روي ميزان انرژي شما ندارد.

علاوه بر اين نوشيدن قهوه با معده خالي عملِ توصيه شده اي نمي باشد. زيرا قهوه به دليل داشتن دانسيته، باعث افزايش ترشح معده مي شود. به همين دليل معده را تحريك كرده و احتمال به وجود آمدن ورم معده، سوزش‌معده‌ يا حتي زخم معده وجود دارد.

خوردن قهوه در هنگام شب و چند ساعت قبل از خواب اصلا توصيه نمي شود. زيرا به دليل كافئين بالايي كه دارد، باعث ايجاد اختلال در خواب مي شود. به خصوص اگر دچار كم خوابي يا بي خوابي هستيد.

بنابراين زمان هايي كه نبايد قهوه بخوريم ۱-۲ ساعت بعد از خواب و چند ساعت قبل از خواب مي باشد. مابين اين ساعت ها مي توانيد به اندازه مجاز و دلخواهتان قهوه بنوشيد.

درنهايت با خريد اسپرسو ساز باكيفيت هميشه يك فنجان قهوه خوشمزه، گرم و دلنشين آماده داريد.

source: بهترين زمان خوردن قهوه اسپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , قهوه صبحانه , قهوه لته , کاپوچینو , خرید اسپرسو ساز , خرید قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مدتي زماني است كه با آمدن دانه هاي سبز قهوه جدال بر سر خريد قهوه سبز يا برشته شده زياد شده است. و سوالاتي كه به كررات پرسيده مي شود اين است كه آيا هر دو دانه قهوه خواص يكساني دارند؟ مصرف كدام دان قهوه بهتر است؟ سبز يا برشته شده؟

قهوه سبز چيست؟

قهوه سبز همان دانه قهوه اي است كه همه ما ميشناسيم با اين تفاوت كه رُست يا برشته نشده است. يعني مراحل توليد دانه قهوه را تا مرحله خشك شدن ادامه مي دهند. از دانه سبز قهوه مي توان قهوه دم كرد ولي نه آن قهوه اي كه روزانه مصرف مي كنيم.

بلكه نوشيدني اي است كه بيشتر شبيه به دم نوش ها مي باشد. براي دم كردن قهوه سبز، بايد دانه هاي قهوه در مدت زمان بيشتري در آب جوش غوطه ور بمانند.

براي اين كار دانه هاي سبز قهوه براي عصاره گيري بيشتر به مدت ۲۴-۱۲ ساعت در آب خيس مي خورند. بعد از اين مدت دانه هاي قهوه را در همان آب، بر روي شعله قرار مي دهيم تا به جوش آيد.

بعد از ۱۵ دقيقه از جوشيدن قهوه ها، آن را از صافي عبور مي دهيم تا نوشيدني ما آماده نوشيدن شود.

روش دوم ميتوان قهوه سبز آسياب شده را با قهوه ساز هاي ساده مانند فرنچ پرس دم كرد. به اين صورت كه پودر قهو سبز را داخل فرنچ پرس ريخته و بر روي آنها آب ۹۰ درجه را مي ريزيم. سپس بعد از گذشت مدت زماني قهوه را از صافي عبور داده تا نوشيدني آماده شود.

تفاوت هاي بين قهوه سبز و قهوه برشته شده:

  • قهوه سبز داراي اسيديته بيشتري از قهوه رست شده است.
  • آنتي اكسيدان قهوه سبز بيشتر از قهوه برشته شده مي باشد.
  • قهوه سبز داراي كافئين بيشتري مي باشد.
  • قهوه سبز داراي طعم تلخي نمي باشد.
  • قهوه برشته شده، سبك تر از قهوه سبز است.
  • قهوه سبز بافت محكم تري نسبت به قهوه برشته شده دارد.

source: پودر قهوه سبز



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , پودر قهوه سبز , انواع قهوه , قیمت قهوه سبز , خرید قهوه , انواع پودر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 8 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كاپوچينو از نوشيدني هاي بسيار خوشمزه و دوست داشتني قهوه است. براي تاييد اين گفته كافي است به كافي شاپ ها سر بزنيم. در كافي شاپ ها خريد كاپوچينو، از پر سفارش ترين نوشيدني هاي گرم به خصوص قهوه مي باشد.

علاقه افراد به اين نوشيدني به حدي زياد بود كه برندهايي شروع به توليد كاپوچينوي آماده گرفتند. مانند برند كاپوچينو ترابيكا(Torabika)، كاپوچينو گود دي(Good Day)، كاپوچينو نسكافه(Nescafé)، كاپوچينو مولتي كافه(Multi cafe)، … .

اگرچه هستند افرادي كه مزه و طعم كاپوچينوهاي آماده را دوست ندارند. اين افراد ترجيح مي دهند، خودشان كاپوچينو آماده كنند. با خريد اسپرسو ساز  اين مشكل برطرف شده است. اما كاپوچينو را تنها با دستگاه اسپرسو ساز نمي توان درست كرد. بلكه بدون داشتن اسپرسو ساز هم مي توان اين نوشيدني دلچسب را درست كرد.

براي آماده كردن كاپوچينو در خانه و بدون نياز به خريد دستگاه اسپرسو ساز، به ابزار ساده اي نياز داريد. بهتر است براي اين كار دانه هاي قهوه را خريداري كرده و خودتان آنها را آسياب كنيد.

پس در ابتدا دانه هاي قهوه را با ريزترين درجه آسياب قهوه، آسياب كنيد. سپس با كمك قهوه جوش هاي روگازي يا همان موكاپات ها، شروع به درست كردن قهوه مي كنيد.

نكته: چون نحوه عصاره گيري از قهوه در اسپرسو ساز و موكاپات تشابه زيادي دارد، به قهوه موكاپات اسپرسو هم گفته مي شود.

در مرحله بعد شير پرچرب را گرم مي كنيم. توجه داشته باشيد كه شير را  بايد قبل از  به جوش آمدن از روي حرارت برداشت. سپس همزن هاي كوچك دستي را در ظرف شير قرار مي دهيم.با اين كار شير حالت كِرم طور به خود مي گيرد. بعد از گذشت چند ثانيه و افزايش حجم شير، همزن را به سطح شير آورده تا بر روي سطح آن كف توليد شود. اصطلاحا به اين كف، كف شير گفته مي شود.

بعد از اين مرحله شير را آرام به فنجان اسپرسو اضافه مي كنيم، و بعد از آن كف شير را بر روي قهوه مي ريزيم. 

source: كاپوچينو خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , همزن , کف زن و خامه سازه , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خريد كاپوچينو , طرز تهيه كاپوچينو , قهوه دات كام , كاپوچينو آماده , كاپوچينو چيست , كاپوچينو خانگي , خرید قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 7 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در دنیای امروز و با رشد سریع صنعت قهوه، تنوع در نوشیدنی های قهوه و خرید دانه قهوه بسیار زیاد شده است. اما قدیمی ترین نوع دان قهوه که با گذشت چندین سده و با روی کار آمدن رقیب های قَدَر، همچنان بازار دانه قهوه دنیا را در دست دارد، قهوه برزیل می باشد.

یکی از موثر ترین عوامل برای رشد قهوه باکیفیت، وجود آب و هوای مناسب می باشد. کشور برزیل با داشتن آب و هوای ایده آل، از بهترین مکان ها برای کشت قهوه بوده و هست. علاوه بر این درخت قهوه یک گیاه بسیار حساس می باشد، به خصوص نوع روبستای قهوه. به همین دلیل نباید در کنار گیاهان دیگر باشد که آفت بگیرد.

برزیل با داشتن مزارع بزرگ و پهناور در سطح کشور، به راحتی از پس این مورد برآمده است. قهوه برزیل به دلیل داشتن ویژگی های طعمی خاصش، پراستفاده ترین نوع قهوه می باشد. به ویژه برای درست کردن قهوه با اسپرسو ساز.

ویژگی های قهوه برزیل

در برزیل دو نوع قهوه کشت می شود. ویژگی های قهوه برزیل عبارت اند از:

– اسیدیته نسبتا کم

– عطر زیاد

– طعم آجیلی، شکلاتی و کارملی شیرین و تا حدودی تلخ

– کافئین کم تا متوسط

– میزان رست میدیوم

source: خرید قهوه برزیل



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع دانه قهوه , خرید قهوه , قهوه برزیل , قهوه برزیل مدیوم , قهوه دات کام , قهوه روبستا برزیل ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 7 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در مقالات قبل حتما به عبارت قهوه عربیکا یا روبستا برخورد کرده اید. یا هنگام خرید قهوه از شما پرسیده می شود چه نوع قهوه ای دوست دارید.. یا شما به دلیل ظاهر یکسان قهوه، فکر کنید دانه های قهوه همگی از یک نوع هستند؛ و طعم های متفاوت قهوه به دلیل نوع روش دم آوری قهوه است.

بايد بگوييم با اينكه روش دم آوري قهوه مهم است ولي دانه قهوه به صورت كلي به دو دسته عربيكا و روبستا تقسيم مي شود. دانه هاي قهوه ي خوشمزه با ويژگي هاي كاملا متفاوت. اما قهوه عربيكا به دليل داشتن طعم ملايم تر از قهوه روبستا طرفداران بيشتري دارد.

يكي از مهترين كشورهايي هم كه اين نوع قهوه را توليد مي كند، كشور كلميبا مي باشد. قهوه عربيكاي كلمبيا محبوب ترين قهوه عربيكا مي باشد. 

قهوه كلمبيا چيست

كشور كلمبيا يكي از كشورهاي مهم قاره آمريكاي جنوبي مي باشد. شرايط آب و هوايي اين كشور باعث شده بستر فوق العاده خوبي براي كشت درخت قهوه به وجود آيد. به حدي كه ۱۲% از قهوه توليد شده در جهان متعلق به كشور كلمبيا مي باشد. همچنين اين كشور بعد از برزيل و ويتنام در رده سوم توليد قهوه در جهان قرار گرفته است.

نكته: براي درست كردن قهوه با انواع قهوه ساز، ميتوان قهوه كلمبيا را به صورت تنها استفاده كرد. يا تركيب با قهوه كافئين بالا مانند روبستا.

تقريبا در سرتاسر كلمبيا قهوه كشت مي شود، به همين دليل مناطق كشت قهوه در كلمبيا به سه دسته اصليه منطقه شمالي، منطقه مركزي و منطقه جنوبي تقسيم مي شود. در  همه اين مناطق قهوه عربيكا كشت مي شود كه مهمترين و مرغوب ترين آنها عبارتند از:

  • مدلين (medellin)
  • آرمنيا (Armenia)
  • منيزالس (Manizales)

source: خرید قهوه کلمبیا



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خريد قهوه كلمبيا , قهوه دات كام , قهوه كلمبيا , قهوه كلمبيا دارك , قيمت قهوه كلمبيا ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همانطور كه مي دانيد و به كررات هم شنيده ايد، قهوه اولين نوشيدني پرفروش و پرطرفدار در دنيا مي باشد. همچنين خريد قهوه ساز به خريدهاي لازم و ضروري براي هر خانه و محل كار تبديل شده است.

اما افرادي هستند كه زمانِ كافي براي دم كردن قهوه ندارند يا افراد بي شماري هستندكه به دليل علاقه زياد به قهوه، تمايل دارند در هر كجا كه باشند، ليوان قهوه آنها هم همراهشان باشد. به همين دليل در سراسر دنيا كارخانه هايي تاسيس شد كه مشغول به توليد نوعي قهوه مخصوص براي اين دسته از افراد شدند. و اسم اين قهوه را هم، قهوه فوري گذاشتند.

بهترين روش آماده كردن قهوه فوري استفاده از دانه هاي قهوه مي باشد. زيرا در اين روش از قهوه هايي استفاده مي كنيد كه از لحاظ بهداشتي و استاندارد بودنِ قهوه ها مطمئن هستيد و هم قهوه هميشه طعم و عطر تازگي دارد. بنابراين در ابتدا اقدام به خريد دانه قهوه كنيد.

سپس دان قهوه را با ريزترين درجه آسياب قهوه، آسياب كنيد. بايد دانه هاي قهوه بسيار نرم باشند. بعد از اين كار به موادي كه نياز داريد عبارتند از:

  • آب تقريبا جوش
  • شير
  • پودر كاكائو، شكلات، قهوه يا هر افزودني دلخواه ديگر.

براي درست كردن قهوه فوري، قهوه هاي آسياب شده را داخل فنجان قهوه ريخته و به آن آب اضافه مي كنيد. دماي آب مناسب، آبي است كه از جوشيدن آن ۱ دقيقه گذشته باشد. بعد از اضافه كردن آب، قهوه و آب را هم زده تا به خوبي با هم تركيب شوند.

در قدم بعدي بايد شير داغ را به فنجان قهوه اضافه كنيد و آن را هم زد تا قهوه، آب و شير با هم تركيب شوند. پس از آن مي توانيد بر روي فنجان قهوه پودر شكلات، كاكائو يا هر افزودني ديگري را به آن اضافه كنيد. حال قهوه فوري خوشمزه شما آماده است.

در زمان خريد قهوه فوري بايد به يكسري نكات كه در زير آمده است توجه كنيد.

  • به تاريخ بسته حتما توجه كنيد.
  • ميزان كافئين پودر قهوه
  • نحوه آماده كردن قهوه فوري.
  • مواد افزودني و طعم‌دهنده‌ها.
  • مدل بسته‌بندي را در نظر بگيريد.

source: خرید قهوه فوری



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خريد قهوه فوري , قيمت قهوه فوري , طرز تهيه قهوه فوري , قهوه دات كام , قهوه فوري ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 6 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فرقي نمي كند در چه مكاني و با چه افردي باشيد، وقتي صحبت در مورد قهوه و خريد قهوه ساز به ميان مي آيد، هميشه سه نوع نوشيدني قهوه هستند كه بيشترين صحبت ها درباره آنها انجام مي شود.

قهوه ترك، قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه، محبوب ترين و پر استفاده ترين نوشيدني هاي قهوه در بين ايرانيان و جهانيان مي باشند.

براي نوشيدن يك فنجان از اين سه قهوه لازم نيست كه حتما به قهوه فروشي و يا كافي شاپ مراجعه كنيد. با خريد قهوه ساز مخصوصِ آن نوشيدني قهوه، مي توانيد در هر مكاني قهوه مورد علاقه تان را آماده كنيد.

اين نوشيدني هاي گرم با اينكه هر سه از دانه هاي قهوه آماده مي شوند، ولي دستگاه قهوه ساز، روش تهيه، لوازم جانبي قهوه ساز، طعم و عطر مخصوص به خود را دارند و كاملا متفاوت از هم مي باشند.

قبل از اينكه به بررسي هر يك بپردازيم و تفاوت هاي آنها را بيان كنيم، بايد به اين نكته اشاره كنيم كه دانه قهوه همه ي نوشيدني هاي قهوه يا روبستا هستند، يا عربيكا و يا تركيبي از هر دو. اين به اين معناست كه شما با خريد دان قهوه عربيكا و روبستا مي توانيد تمام قهوه را تهيه كنيد.

لازم به ذكر است كه تفاوت هاي قهوه ترك، اسپرسو و فرانسه را در انتهاي متن در يك جدول براي مطالعه سريع قرار داده ايم.

قهوه ترك چيست

شايد با شنيدن نام قهوه ترك، فكر كنيد كه اين قهوه مربوط مي شود به نوع خاصي از دان قهوه كه خواستگاه آن كشور تركيه مي باشد، اما اينطور نيست.

قهوه ترك يك روش دم كردن قهوه است با دستگاه قهوه سازي كه مانند شير جوش است ولي به آن جزوه يا ابريك مي گويند.

روش دم كردن قهوه با جزوه به اين صورت مي باشد كه، پودر قهوه را به همراه آب به داخل جزوه ريخته و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم، به محض اينكه قهوه از كنار ظرف شروع به جوشيدن كرد، قهوه جوش را از روي شعله برداشته و قهوه را داخل فنجان مي ريزيم.

source: كاپوچينو خانگي



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع کاپوچینو , کاپوچینو آماده , خرید اسپرسو ساز , کاپوچینو چیست , قهوه دات کام , طرز تهیه کاپوچینو ,
:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فرقي نمي كند در چه مكاني و با چه افردي باشيد، وقتي صحبت در مورد قهوه و خريد قهوه ساز به ميان مي آيد، هميشه سه نوع نوشيدني قهوه هستند كه بيشترين صحبت ها درباره آنها انجام مي شود.

قهوه ترك، قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه، محبوب ترين و پر استفاده ترين نوشيدني هاي قهوه در بين ايرانيان و جهانيان مي باشند.

براي نوشيدن يك فنجان از اين سه قهوه لازم نيست كه حتما به قهوه فروشي و يا كافي شاپ مراجعه كنيد. با خريد قهوه ساز مخصوصِ آن نوشيدني قهوه، مي توانيد در هر مكاني قهوه مورد علاقه تان را آماده كنيد.

اين نوشيدني هاي گرم با اينكه هر سه از دانه هاي قهوه آماده مي شوند، ولي دستگاه قهوه ساز، روش تهيه، لوازم جانبي قهوه ساز، طعم و عطر مخصوص به خود را دارند و كاملا متفاوت از هم مي باشند.

قبل از اينكه به بررسي هر يك بپردازيم و تفاوت هاي آنها را بيان كنيم، بايد به اين نكته اشاره كنيم كه دانه قهوه همه ي نوشيدني هاي قهوه يا روبستا هستند، يا عربيكا و يا تركيبي از هر دو. اين به اين معناست كه شما با خرید دان قهوه عربيكا و روبستا مي توانيد تمام قهوه را تهيه كنيد.

لازم به ذكر است كه تفاوت هاي قهوه ترك، اسپرسو و فرانسه را در انتهاي متن در يك جدول براي مطالعه سريع قرار داده ايم.

قهوه ترك چيست

شايد با شنيدن نام قهوه ترك، فكر كنيد كه اين قهوه مربوط مي شود به نوع خاصي از دان قهوه كه خواستگاه آن كشور تركيه مي باشد، اما اينطور نيست.

قهوه ترك يك روش دم كردن قهوه است با دستگاه قهوه سازي كه مانند شير جوش است ولي به آن جزوه يا ابريك مي گويند.

روش دم كردن قهوه با جزوه به اين صورت مي باشد كه، پودر قهوه را به همراه آب به داخل جزوه ريخته و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم، به محض اينكه قهوه از كنار ظرف شروع به جوشيدن كرد، قهوه جوش را از روي شعله برداشته و قهوه را داخل فنجان مي ريزيم.

source: خوشمزه ترين قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه فرانسه , قهوه دات کام , خرید قهوه ترک , خرید اسپرسو ساز , خرید فرنچ پرس ارزان , انواع قهوه , خرید اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 5 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آماده کردن قهوه یا به صورت گذر آب جوش از پودر قهوه (عصاره گیری) انجام می شود، مانند دستگاه اسپرسو ساز، یا به صورت دم کردم قهوه. به منظور دم کردن قهوه دستگاه های قهوه ساز مختلفی تولید شده و در بازار موجور می باشد. اما انتخاب بهترین و کارآمد ترین قهوه ساز دمی از بین آنها کار نسبتا مشکلی است. در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهتر راهنمایی کنیم.

به طور کلی به قهوه ساز های دمی، قهوه ساز های نسل سوم می گویند. ساز و کار این قهوه ساز ها به این گونه است که دانه قهوه در مدت زمان بیشتری در مجاورت با آب قرار می گیرند. برعکس قهوه جوش ها یا انواع موکاپات.

قهوه ساز های دمی، قهوه ساز های بسیار ساده ای هستند که هم ظاهر قشنگی دارند و هم آماده کردن قهوه با این دستگاه ها بسیار راحت می باشد. همچنین در زمان دم کردن قهوه عطر قهوه کل فضا را پر می کند.

دم کردن قهوه در این قهوه ساز ها با استفاده از فیلتر که اغلب هم فیلتر های کاغذی هستند، انجام می شود. استفاده از فیلتر باعث می شود، روغن قهوه گرفته شود. این یک مزیت بزرگی است برای کسانی که قهوه ای بدون روغن می نوشند. علاوه بر این سازوکار همه قهوه ساز های دمی به یک صورت می باشد.

بهترین قهوه ساز دمی

قهوه ساز های دمی انواع مختلفی دارند. هریک از آنها با اینکه در کلیت یکی هستند اما در جزئیات، متفاوت از هم می باشند، مانند مدت زمانی که طول می کشد تا قهوه آماده شود. اما بهترین قهوه ساز دمی کدام است؟ در زیر به تعدادی از بهترین این قهوه ساز اشاره می کنیم.

قهوه ساز دمی کمکس از دو مخزن تشکیل شده است. مخزن بالایی که مخصوص قهوه آسیاب شده و آب جوش است و مخرن پایینی که عصاره قهوه وارد آن می شود. فیلتر کاعذی مخصوص قهوه ساز کمکس هم در وسط این دو مخرن قرار می گیرد.

قهوه ساز v60، همانند قهوه ساز کمکس می باشد با این تفاوت که v60 یک دستگاه بسیار ساده شبیه به لیوانی با زاویه ۶۰ درجه می باشد. برای دم کردن قهوه با ۶۰، قهوه ساز را بر روی فنجان قهوه قرار داده و شروع میکنیم به دم کردن قهوه. فنجان قهوه در واقع همان مخزن پایینی قهوه ساز کمکس می باشد.

فرنچ پرس یک استوانه شیشه ای درب دار است که درب آن دارای یک اهرم می باشد. برای دم کردن دانه قهوه، اهرم در پایین ترین حالت خود قرار می گیرد و زمانی که قهوه آماده شد، اهرم را به سمت بالا می آوریم. همچنین فرنچ پرس برای تهیه قهوه فرانسه یکی از بهترین قهوه ساز ها می باشد.

قهوه ساز ایروپرس هم شبیه فرنچ پرس است اما به جای داشتن اهرم، دو استوانه یا سلندر به داخل یکدیگر می روند. زمانی که قهوه دم کشید و خواستیم آن را به داخل فنجان بریزیم، استوانه کوچکتر را به سمت بالا می آوریم. این قهوه ساز هم قابل حمل می باشد و فیلتر دستگاه بر روی خود آن قرار دارد.

source: خرید قهوه ساز نسل سوم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید فرنچ پرس , خرید قهوه ساز ایروپرس , خرید قهوه ساز کمکس , خرید قهوه ساز , خرید قهوه ساز v60 ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 5 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اسپرسو قهوه بسيار خوشمزه و دلنشيني است و طرفداران دو آتيشه اي هم دارد. همچنين شما در هر كجا كه باشي، تنها با خريد اسپرسو ساز مي توانيد اين قهوه را تهيه كنيد. ولي شايد اين سوال برايتان پيش آمده باشد كه مصرف اين حد از اسپرسو ضرر ندارد؟ يا اصلا طبع اسپرسو گرم است يا سرد؟ يا خوردن اسپرسو به چه افرادي پيشنهاد مي شود و به چه افرادي نه؟

خواص قهوه اسپرسو

اسپرسو نوشيدني اي است كه با دستگاه اسپرسو ساز، از تركيب دانه قهوه عربيكا و روبستا و با درجه رست تيره قهوه آماده مي شود. اما خوردن اسپرسو چه اثرات مثبتي بر روي بدن دارد؟

  • اسپرسو سرشار از كافئين است و باعث افزايش انرژي و رفع خواب آلودگي مي شود.
  • ابتلا به بيماري هاي قلبي، سرطان و ديابت را كاهش مي دهد.
  • قهوه اسپرسو داراي مقدار خيلي كمي كالري مي باشد؛ درنتيجه نوشيدن قهوه قبل از ورزش علاوه بر اينه كه باعث بهبود عملكرد بدن مي شود، به لاغرتر كردن بدن هم كمك مي كند.
  • به دليل اينكه قهوه انرژي زا مي باشد، بر روي سيستم مغز تاثير مي گذارد و باعث مي شود بر روي مسائل مهم بيشتر و بهتر تمركز كرد.
  • و همچنين قهوه اسپرسو ضد افسردگي بوده و به بالا رفتن روحيه كمك مي كند. به خصوص مصرف رست تيره دانه قهوه روبستا.

در نهايت ما مصرف روزانه يك فنجان قهوه را به همه توصيه مي كنيم، زيرا علاوه بر اينكه ضرري ندارد به بدن انرژي مي رساند.

source: فواید قهوه اسپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع اسپرسو , خريد اسپرسو , طبع قهوه اسپرسو , طبع قهوه سبز , فوايد قهوه اسپرسو , قهوه دات كام , مضرات قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 4 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بر طبق تحقيقات تقريبا نيمي از مردم دنيا ترجيح مي‌دهند، براي رفع خستگي خود به جاي استفاده از قهوه ساز و آماده كردن قهوه از قهوه‌هاي فوري استفاده كنند. بين سال‌هاي ۲۰۰۰ و ۲۰۱۴ مصرف و فروش اين قهوه سه برابر گشته است.

اما اصلا قهوه‌ي فوري چيست؟چرا انقدر محبوب است و كدام نوع قهوه فوري براي نوشيدن مناسب‌تر است؟

آيا قهوه‌ي فوري يك قهوه‌ي واقعي است؟

پاسخ اين است! بله، قهوه فوري يك قهوه واقعي است، اما دانه‌هاي قهوه‌اي كه درون آن مشاهده مي‌كنيد، به‌هيچ‌عنوان دانه‌هاي طبيعي قهوه نيستند.

قهوه محصولي از خانواده توت‌هاست كه اغلب اوقات ميوه آن به دليل ظاهر قرمز و گيلاس مانندش، گيلاس قهوه ناميده مي‌شود. در داخل هر گيلاس دو دانه وجود دارد(مگر نوع خاصي از گيلاس‌ها كه دانه‌ قهوه را از هم جدا نمي‌كند). توليدكنندگان قهوه، گيلاس‌ها را برداشت مي‌كنند و بعد آن‌ها را در پروسه‌ي فرآوري قهوه قرار مي‌دهند تا ميوه قهوه از آن جدا مي‌گردد. روش‌هاي متفاوت فرآوري باعث ايجاد تفاوت در طعم قهوه‌ي حاصل مي‌گردد. پس از آن دانه‌ها خشك شده، رست مي‌شوند و براي دم آوري آماده مي‌گردند.

در پايان اين مرحله است كه راه قهوه‌ي فوري و قهوه‌ هاي ديگر از هم جدا مي‌شود.

امروزه به دليل استقبال زياد از قهوه فوري، تعداد كارخانه هايي كه دست به توليد قهوه فوري زده اند، رو به افزايش است. اما همه آنها قهوه باكيفيتي را توليد نمي كنند. بهترين آنها عبارتند از: استارباكس (Starbucks), برند قهوه جيكوب (Jacob’s Coffee), برند قهوه فولگرز (Folgers)

source: چگونه قهوه فوری درست کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , بهترين مارك قهوه فوري , خريد قهوه فوري , قهوه دات كام , قهوه فوري نستله , قهوه فوري نسكافه ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 4 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

امروزه با گسترش قهوه فوري، اين سوال به كررات پرسيده مي شود كه قهوه اي فوري بهتر هستند يا قهوه هاي دمي؟ در مقاله قهوه ي فوري چيست؟ در مورد پيدايش و نحوه توليد قهوه هاي فوري صحبت كرديم و در اين مقاله به مقايسه قهوه فوري و قهوه دمي مي پردازيم.

قهوه فوري

قهوه فوري، دانه هاي قهوه اي هستند كه طي مراحلي آب آنها را گرفته و به كريستال هاي قهوه تبديل مي كنند. براي آماده كردن قهوه فوري، فقط كافي است محتواي بسته هاي قهوه فوري را در فنجان ريخته و به آن آب جوش اضافه كنيد.

قهوه دمي

قهوه دمي قهوه اي است كه ابتدا بايد دانه هاي قهوه را متناسب با نوع دستگاه قهوه ساز، آسياب كرده و در طي مراحلي، قهوه را دم كرد.

اگر مي‌خواهيد حس دهاني بيشتري از قهوه بگيريد؟ بهتر است كه از يك فرنچ پرس يا يك ائروپرس استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد تلخي قهوه را كم باشد و شيريني مطبوعي به آن اضافه كنيد؟ زمان عصاره گيري از قهوه را كوتاه‌تر كنيد، دانه‌هاي قهوه را درشت‌تر آسياب كنيد و يا از آبي با درجه حرارت پايين‌تر استفاده كنيد.

در نهايت: كدام يك برنده‌اند؟ قهوه‌ي فوري يا قهوه فوري؟

بدون شك قهوه‌ي فوري بسيار ارزان‌تر است، زيرا تمام كاري كه بايد انجام دهيد جوش آوردن آب است كه قطعا كار راحتي است. همچنين به خريد قهوه ساز هم نيازي نداريد.

با توجه به قيمت پايين آن، ارزشي برابر با پولي كه خرج آن مي‌شود را دارد؟ خب، اين ديگر كاملاً بستگي به سليقه شما دارد. راحتي، طعم، عطر و … فاكتور هايي هستند كه بايد به آنها توجه كنيد.

در اين بخش هايي كه در زير بيان مي كنيم، قهوه دمي برنده بدون رقيب است.

source: تفاوت قهوه فوری با نسکافه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , تفاوت قهوه دمی با قهوه فوری , خرید قهوه , خرید قهوه فوری , قهوه دات کام , قهوه فوری ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 4 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دانه هاي قهوه از تنوع زيادي برخوردار نيستند. معروف ترين و پرفروش ترين آنها قهوه هاي عربيكا و روبستا مي باشند. اما با اين حال اكثر آدم ها به جاي خريد دانه قهوه، قهوه آسياب شده را مي خرند.اين در حالي است كه قهوه خور هاي حرفه اي و يا باريستا دانه قهوه را خريداري كرده و خودشان آسياب مي كنند.

قبل از اينكه تصميم به خريد دانه قهوه بگيريد، بايد از خودتان چند سال بپرسيد. پاسخ به اين سوالات علاوه بر اينكه شما را از سردرگمي رها مي كنيد، باعث مي شود قهوه با كيفيت تري را خريداري كنيد. اين سوالات عبارتند از:

به چه نوشيدني قهوه علاقه داريد

درست است كه همه ي قهوه ها از دانه هاي عربيكا و روبستا تشكيل شده اند، ولي ميزان تركيب آنها با هم فرق مي كند. حتي ممكن است يك نوع از نوشيدني قهوه داراي تركيبات متفاوتي باشد. قهوه اسپرسو در بازار هم با تركيب ۵۰*۵۰ درصد موجود مي باشد و هم با تركيب ۳۰ درصد روبستا و ۷۰ درصد عربيكا. بنابراين اول مشخص كنيد تصميم داريد چه نوع نوشيدني قهوه را آماده كنيد.

نوع دستگاه قهوه ساز

اگر شما از دستگاه هاي قهوه ساز متفاوتي استفاده مي كنيد پس ۱۰۰ درصد بايد دانه قهوه را خريداري كنيد. زيرا ميزان آسياب قهوه در قهوه ساز ها متفاوت مي باشد. اگر يك اسپرسو ساز در خانه داريد به پودر قهوه نرم، و به پودر قهوه درشت براي فرنچ پرس در زمان گردش نياز داريد.

بعضي از اسپرسو ساز ها هم هستند كه كلا به پودر قهوه نياز نداشته و بايد از كپسول قهوه استفاده كرد.

ميزان كافئين قهوه

دانه قهوه روبستا كافئين بيشتري نسبت به دانه قهوه عربيكا دارد. درنتيجه اگر قهوه را براي كافئين موجود در آن مي نوشيد بايد يا قهوه روبستا را تهيه كنيد و يا قهوه اي كه درصد بيشتر آن روبستا باشد.

source: خريد دانه قهوه برند



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید دانه قهوه , خرید دانه قهوه برند , خرید قهوه , خرید قهوه روبستا , خرید قهوه عربیکا , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر بخواهیم طعم قهوه را به طور کلی توصیف کنیم، آن را نوشیدنی ای با طعم تلخ بیان می کنیم. بر اساس همین طعم تلخ قهوه شاید بسیاری از افراد فکر کنند تمام قهوه های دنیا از یک نوع هستند در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است. دانه های قهوه در این حد متفاوت هستند که افرادی که در صنعت قهوه فعالیت دارند یا قهوه خور های حرفه ای، می توانند از روی طعم قهوه، نوع دانه قهوه ی مصرف شده را تشخیص دهند.

دانه های قهوه از نظر طعم، عطر، ظاهر و شرایط کشت با هم تفاوت های زیادی دارند و به ۴ دسته عربیکا، روبستا، لیبریکا و اکسلسا دسته بندی می شوند.

دانه قهوه عربیکا

عربیکا پر مصرف ترین نوع دان قهوه در دنیا می باشد و چون برای اولین بار در کشور های یمن یا اتیوپی کشت شده، قهوه عربیکا نامیده می شود. قهوه عربیکا یک نوع درخت بسیار حساس می باشد که اگر در شرایط آب و هوایی نامناسب کشت شود و یا در کنار گیاهی رشد کند که دچار آفت شده باشد، درخت قهوه به سرعت واکنش نشان داده و از بین می رود.

دانه قهوه روبستا

دومین نوع دان قهوه ی پرمصرف دنیا روبستا می باشد. درخت قهوه روبستا برعکس درخت قهوه عربیکا بسیار سازگار پذیر است و در برابر افت ها مقاوم می باشد. در ارتفاعات مختلف اما گرم کشت می شود، در کشورهایی مانند ویتنام، برزیل، اندونزی، هند، … .

میزان کافئین دانه قهوه

هرچقدر، هم نشینی قهوه با آب بیشتر باشد، میزان کافئینی که از قهوه خارج می شود، بیشتر است. پس برای داشتن قهوه با کافئین بیشتر بهتر است قهوه ساز های دمی را خریداری کنید.

البته شاید از نظر بعضی افراد اسپرسو بیشتر میزان کافئین را در بین قهوه ها داشته باشد. این موضوع درست است ولی باید به این نکته هم توجه کرد که معمولا در یک بار، ۱۲ اونس اسپرسو را مصرف نمی کنیم. یعنی در هر بار سرو کردن، در مقایسه با یک شات اسپرسو، در یک فنجان دم کشیده ی قهوه کافئین بیشتری را دریافت خواهید کرد.

source: خرید دانه قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید دانه قهوه , خرید قهوه ارزان , قهوه عربیکا , قهوه روبستا , انواع قهوه , خرید دانه قهوه برند ,
:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 2 / 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد