خرید دانه قهوه
نوشته شده توسط : admin

اگر بخواهیم طعم قهوه را به طور کلی توصیف کنیم، آن را نوشیدنی ای با طعم تلخ بیان می کنیم. بر اساس همین طعم تلخ قهوه شاید بسیاری از افراد فکر کنند تمام قهوه های دنیا از یک نوع هستند در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است. دانه های قهوه در این حد متفاوت هستند که افرادی که در صنعت قهوه فعالیت دارند یا قهوه خور های حرفه ای، می توانند از روی طعم قهوه، نوع دانه قهوه ی مصرف شده را تشخیص دهند.

دانه های قهوه از نظر طعم، عطر، ظاهر و شرایط کشت با هم تفاوت های زیادی دارند و به ۴ دسته عربیکا، روبستا، لیبریکا و اکسلسا دسته بندی می شوند.

دانه قهوه عربیکا

عربیکا پر مصرف ترین نوع دان قهوه در دنیا می باشد و چون برای اولین بار در کشور های یمن یا اتیوپی کشت شده، قهوه عربیکا نامیده می شود. قهوه عربیکا یک نوع درخت بسیار حساس می باشد که اگر در شرایط آب و هوایی نامناسب کشت شود و یا در کنار گیاهی رشد کند که دچار آفت شده باشد، درخت قهوه به سرعت واکنش نشان داده و از بین می رود.

دانه قهوه روبستا

دومین نوع دان قهوه ی پرمصرف دنیا روبستا می باشد. درخت قهوه روبستا برعکس درخت قهوه عربیکا بسیار سازگار پذیر است و در برابر افت ها مقاوم می باشد. در ارتفاعات مختلف اما گرم کشت می شود، در کشورهایی مانند ویتنام، برزیل، اندونزی، هند، … .

میزان کافئین دانه قهوه

هرچقدر، هم نشینی قهوه با آب بیشتر باشد، میزان کافئینی که از قهوه خارج می شود، بیشتر است. پس برای داشتن قهوه با کافئین بیشتر بهتر است قهوه ساز های دمی را خریداری کنید.

البته شاید از نظر بعضی افراد اسپرسو بیشتر میزان کافئین را در بین قهوه ها داشته باشد. این موضوع درست است ولی باید به این نکته هم توجه کرد که معمولا در یک بار، ۱۲ اونس اسپرسو را مصرف نمی کنیم. یعنی در هر بار سرو کردن، در مقایسه با یک شات اسپرسو، در یک فنجان دم کشیده ی قهوه کافئین بیشتری را دریافت خواهید کرد.

source: خرید دانه قهوه





:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید دانه قهوه , خرید قهوه ارزان , قهوه عربیکا , قهوه روبستا , انواع قهوه , خرید دانه قهوه برند ,
:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 2 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: