قهوه ساز سایفون هریو
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز سايفون از پرطرفدارترين و زيباترين قهوه ساز هاي نسل سوم است. زيرا علاوه بر اينكه مي توان با آن قهوه تهيه كرد، مي توان به عنوان وسيله اي تزييني براي آشپزخانه مورد استفاده قرار گيرد.

قهوه ساز سايفون كه به آن قهوه ساز وكيوم پات (Vacuum Coffee Maker) هم گفته مي شود از اولين قهوه ساز هايي است كه با شروع موج سوم قهوه، وارد صنعت قهوه شد.

تاريخچه قهوه ساز سايفون

درمورد اينكه قهوه ساز سايفون در چه سالي و در كجا براي اولين بار ساخته شد، دو نظريه وجود دارد. اين دو نظريه به قرار زير هستند.

  • در دهه ۱۸۳۰ توسط فردي آلماني به نام لوف در آلمان براي اولين بار ساخته شد.
  • در سال ۱۸۴۰ فردي به نام مادام وسيو در فرانسه اين دستگاه را ثبت اختراع كرد.
  • طرز تهيه قهوه با سايفون

آماده كردن قهوه با قهوه ساز سايفون بسيار راحت مي باشد. اما نبايد انتظار داشت كه در همان دفعات اول به طعم و مزه ايده آل رسيد. قطعا با تمرين و تكرار به طعم دوست داشتني خود مي رسيد.

براي درست كردن قهوه با اين قهوه ساز مراحل زير را انجام دهيد.

در اولين قدم بايد دان قهوه را آسياب كرد. براي دم كردن قهوه با سايفون بايد دانه هاي قهوه را در اندازه متوسط آسياب كرد. اندازه دانه هاي قهوه بايد كمي از اسپرسو درشت تر باشد.

بعد از آُسياب كردن قهوه، آب را در درون قوري قهوه زيرين مي ريزيم. سپس فيلتر مخصوص اين قهوه ساز را درون قوري قهوه بالايي قرار داده و فنر آن را از درون لوله اي كه اين دو قوري را به هم متصل مي كند، عبور مي دهيم.

سايفون را بر روي حرارت قرار مي دهيم. حرارتي كه براي اين قهوه ساز مناسب است، وارمر و برنر مي باشد. زماني كه آب به جوش آمد از لوله اتصال دهنده دو قوري بالا رفته و وارد مخزن قهوه مي شود.

در اين زمان پودر قهوه را به آب اضافه مي كنيم و با يك قاشق يا يك ابزار ديگر آن را هم مي زنيم تا آب و پودر  قهوه به خوبي با هم تركيب شوند.

بعد از گذشت چند دقيقه قهوه ساز سايفون را از روي حرارت برميداريم. با كم شدن حرارت خلا موجود در قوري زيرين باعث مي شود عصاره قهوه از قوري بالايي به قوري پاييني ريخته شود.

بعد از اينكه كاملا عصاره قهوه به مخزن پاييني وارد شد، مخزن بالايي را برداشته و قهوه اي كه آماده شده است را در درون فنجان مي ريزيم.

source: قهوه ساز سایفون هریو





:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز سايفون , قهوه ساز دمي , قهوه دات كام , خريد قهوه ساز , قهوه ساز نسل سوم , خريد قهوه ساز سايفون ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 6 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: