قهوه ساز وی 60
نوشته شده توسط : admin

لذت دم كردن قهوه با قهوه ساز هاي دستي و پخش شدن عطر قهوه در فضا از تجربه هاي فوق العاده ناب مي باشد. قهوه ساز هاي متنوع زيادي در بازار هستند كه مي توانند اين حس دوست داشتني را به وجود آورند كه يكي از آنها قهوه ساز V60 است. 

در ابتدا دانه هاي قهوه را با آسياب قهوه با درجه متوسط آسياب مي كنيم. معمولا ۲۰ گرم قهوه آسياب شده، بهترين مقدار پودر قهوه براي اين قهوه ساز مي باشد. ما توصيه مي كنيم دانه هاي قهوه را قبل از آماده كردن قهوه آسياب كنيد. تا جايي كه انكان دارد از خريد پودر قهوه آماده و يا از قهوه هايي كه از زمان آسياب شدن آنها مدتي مي گذرد خودداري كنيد.

سپس فيلتر كاغذي را در قوري V60 به درستي قرار مي دهيم و بر روي آن آب جوش مي ريزيم. اين كار هم باعث مي شود فيلتر تميز شود و هم فيلتر بهتر در قوري قرار بگيريد.

بعد از انجام اين كار، V60  را بر روي فنجان مدنظر قرار داده و قهوه هاي آسياب شده را به داخل قوري مي ريزيم. حال آب جوش را با قهوه ها اضافه مي كينم اما به ميزاني كه همه پودر قهوه خيس شود.

زماني كه بر روي سطح پودر قهوه حباب هاي ريزي ايجاد شد، باقي مانده آب جوش را به صورت دوراني و به آهستگي به قهوه اضافه مي كنيم. اين بار آب جوش بايد تقريبا تا لبه قوري برسد. در اين مرحله عصاره گيري اصلي از قهوه شروع مي شود و ديگر آب به آن اضافه نمي كنيم.

اجازه مي دهيم آب تماما از پودر قهوه گذر كرده و به درون فنجان ريخته شود. بعد از گذشت چند دقيقه اين كار انجام شده و قهوه ي خوشمزه ما آماده شده و مي توانيم آن را ميل كنيم.

source: قهوه ساز وی 60





:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: خريد دريپر قهوه , خريد قهوه دمي , خريد وي 60 , دريپر v60 , قهوه دات كام , قهوه ساز V60 ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 7 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: