اسپرسو ریسترتو
نوشته شده توسط : admin

اسپرسو، قهوه اي بسيار محبوب است كه پايه بسياري از نوشيدني هاي ديگر قهوه هم مي باشد. يعني با خريد اسپرسوساز، مي توان قهوه هاي متنوع زيادي را آماده كرد.

قهوه هايي مانند كاپوچينو، لاته، فلت وايت، آمريكانو، آيس كافي، … . اما در بين همه اين قهوه ها، ۳ نوع آنها هستند كه علاوه بر اينكه داراي پايه اسپرسو مي باشند.، شباهت بسيار زيادي با يكديگر دارند.

همانطور كه مي دانيد اسپرسو، قهوه اي است كه از عبور آب جوش با فشار از قهوه آسياب شده است. براي درست كردن آن بايد دانه هاي قهوه را با درجه ريز آسياب كرد.

سپس پودر قهوه را درون پرتافيلتر ريخته و با استفاده از لولر و تمپر، پودر قهوه را فشرده كرد. و به اصطلاح عمليات تمپينگ را انجام داد.

و بعد از متصل كردن پرتافيلتر به دستگاه اسپرسوساز، با روشن كردن آن عصاره گيري قهوه شروع مي شود. بعد از گذشت چند ثاتيه اسپرسو آماده است.

افزون بر توضيحات بالا اسپرسو، قهوه اي است تقريبا از ۷ گرم پودر قهوه با ۳۰ ميلي ليتر آب جوش.

قهوه ريسترتو همان اسپرسو است كه مدت زمان عصاره گيري آن كاهش پيدا كرده است. و قبل از اينكه عصاره گيري قهوه كامل شود، عصاره گيري متوقف مي شود.

در واقع با خريد قهوه ريسترتو، يك اسپرسو كوچك داريد. يعني دبل شات ريسترتو برابر است با يك شات اسپرسو. و علاوه بر تفاوت در وزن قهوه، طبيعتا قهوه ريسترتو داراي طعمي ملايم تر، شيرين تر، كافئين كمتر و تلخي كمتري در مقايسه با اسپرسو مي باشد.

زيرا براي درست كردن قهوه ريسترتو به ۷ گرم قهوه آسياب شده و ۱۵ ميلي ليتر آب نياز است.

نگو، قهوه اي است مقابل قهوه ريسترنو. يعني براي درست كردن قهوه لانگو بايد ميزان آب جوش را افزايش داد. حتي بيشتر از اسپرسو.

با اين كار عصاره گيري قوي تري از قهوه انجام مي شود. نتيجه آن درست شدن قهوه اي است با تلخي و كافئين بيشتر از اسپرسو كه ديگر طعم و عطر ملايمي ندارد. به عبارت ديگر اسپرسو اي است از ۷ گرم پودر قهوه به همراه ۵۰ ميلي ليتر آب جوش.

source: اسپرسو ریسترتو





:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو لانگو , انواع قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه دات كام , قهوه ريسترتو , قهوه لانگو ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 11 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: