نوشته شده توسط : admin

در تهیه یک فنجان قهوه خوشمزه و دلنشین فاکتور های متعددی موثر هستند. مهمترین فاکتور ها شامل نوع دستگاه قهوه ساز، نوع دانه قهوه، میزان رست دانه قهوه و میزان آسیاب کردن دانه قهوه می باشند.

هریک از این عوامل اگر به درستی انجام نگیرند، تاثیر منفی در طعم قهوه خواهند گذاشت. در بین این عوامل دو مورد ارتباط بیشتری با هم داشته و طبیعتا تاثیر بیشتری هم بر کیفیت قهوه دارند.

  • نوع دستگاه قهوه ساز
  • میزان آسیاب کردن دانه های قهوه

اگر دانه های قهوه را متناسب با نوع قهوه ساز آسیاب نکنید، قهوه یا بسیار غلیظ می شود یا رقیق. به طور مثال برای درست کردن قهوه با فرنج پرس باید قهوه را با درجه متوسط تا درشت آسیاب کرد.

یا برای قهوه ترک، باید دانه های قهوه را بسیار ریز کرد. یا برای کار با دستگاه اسپرسو ساز، نیاز به قهوه آسیاب شده با ریزترین درجه می باشد.

آسیاب قهوه آندیمند

آسیاب قهوه برقی آندیمند، آسیاب های قهوه نیمه صعتی و اتوماتیک به حساب می آیند و می توان از آن در خانه، محل کار و کافی شاپ ها استفاده کرد.

ویژگی منحصر به فرد این آسیاب های قهوه در مخزن آنها است. در حقیقت آسیاب قهوه آندیمند مخزن قهوه ای ندارد. بلکه پودر قهوه مستقیما به پرتافیلتر یا دسته گروپ ریخته می شود.

به این گونه که دانه های قهوه را در مخزن قهوه ریخته و پرتافیلتر را در زیر خروجی دستگاه آسیاب قرار می دهیم. این سبک طراحی برای باریستا ها یک مزیت به حساب می آید. زیرا که دانه های قهوه را به میزان مورد نیاز برای تهیه یک یا چند شات قهوه، آسیاب می کنند.

آسیاب های قهوه پاکت دار به آسیاب های قهوه ای گفته می شوند که دارای مخزن مخصوص پودر قهوه هستند.گریندر های مخزن دار هم جز خانواده آسیاب های برقی نیمه صنعتی و اتوماتیک هستند.

تفاوت اصلی این اسیاب های قهوه با دستگاه های آندیمند در این است که پودر قهوه پس از آسیاب شدن، به مخزن مخصوص ریخته می شود. و سپس باریستا میزان پودر قهوه مورد نیاز را از مخزن قهوه آسیاب شده بر میدارد.

source: آسیاب قهوه صنعتی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه نیمه صنعتی , خرید آسیاب قهوه برقی , قیمت آسیاب قهوه , آسیاب قهوه , قهوه دات كام ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 6 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در مقالات قبل حتما به عبارت قهوه عربیکا یا روبستا برخورد کرده اید. یا هنگام خرید قهوه از شما پرسیده می شود چه نوع قهوه ای دوست دارید.. یا شما به دلیل ظاهر یکسان قهوه، فکر کنید دانه های قهوه همگی از یک نوع هستند؛ و طعم های متفاوت قهوه به دلیل نوع روش دم آوری قهوه است.

بايد بگوييم با اينكه روش دم آوري قهوه مهم است ولي دانه قهوه به صورت كلي به دو دسته عربيكا و روبستا تقسيم مي شود. دانه هاي قهوه ي خوشمزه با ويژگي هاي كاملا متفاوت. اما قهوه عربيكا به دليل داشتن طعم ملايم تر از قهوه روبستا طرفداران بيشتري دارد.

يكي از مهترين كشورهايي هم كه اين نوع قهوه را توليد مي كند، كشور كلميبا مي باشد. قهوه عربيكاي كلمبيا محبوب ترين قهوه عربيكا مي باشد. 

قهوه كلمبيا چيست

كشور كلمبيا يكي از كشورهاي مهم قاره آمريكاي جنوبي مي باشد. شرايط آب و هوايي اين كشور باعث شده بستر فوق العاده خوبي براي كشت درخت قهوه به وجود آيد. به حدي كه ۱۲% از قهوه توليد شده در جهان متعلق به كشور كلمبيا مي باشد. همچنين اين كشور بعد از برزيل و ويتنام در رده سوم توليد قهوه در جهان قرار گرفته است.

نكته: براي درست كردن قهوه با انواع قهوه ساز، ميتوان قهوه كلمبيا را به صورت تنها استفاده كرد. يا تركيب با قهوه كافئين بالا مانند روبستا.

تقريبا در سرتاسر كلمبيا قهوه كشت مي شود، به همين دليل مناطق كشت قهوه در كلمبيا به سه دسته اصليه منطقه شمالي، منطقه مركزي و منطقه جنوبي تقسيم مي شود. در  همه اين مناطق قهوه عربيكا كشت مي شود كه مهمترين و مرغوب ترين آنها عبارتند از:

  • مدلين (medellin)
  • آرمنيا (Armenia)
  • منيزالس (Manizales)

source: خرید قهوه کلمبیا



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خريد قهوه كلمبيا , قهوه دات كام , قهوه كلمبيا , قهوه كلمبيا دارك , قيمت قهوه كلمبيا ,
:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همانطور كه مي دانيد و به كررات هم شنيده ايد، قهوه اولين نوشيدني پرفروش و پرطرفدار در دنيا مي باشد. همچنين خريد قهوه ساز به خريدهاي لازم و ضروري براي هر خانه و محل كار تبديل شده است.

اما افرادي هستند كه زمانِ كافي براي دم كردن قهوه ندارند يا افراد بي شماري هستندكه به دليل علاقه زياد به قهوه، تمايل دارند در هر كجا كه باشند، ليوان قهوه آنها هم همراهشان باشد. به همين دليل در سراسر دنيا كارخانه هايي تاسيس شد كه مشغول به توليد نوعي قهوه مخصوص براي اين دسته از افراد شدند. و اسم اين قهوه را هم، قهوه فوري گذاشتند.

بهترين روش آماده كردن قهوه فوري استفاده از دانه هاي قهوه مي باشد. زيرا در اين روش از قهوه هايي استفاده مي كنيد كه از لحاظ بهداشتي و استاندارد بودنِ قهوه ها مطمئن هستيد و هم قهوه هميشه طعم و عطر تازگي دارد. بنابراين در ابتدا اقدام به خريد دانه قهوه كنيد.

سپس دان قهوه را با ريزترين درجه آسياب قهوه، آسياب كنيد. بايد دانه هاي قهوه بسيار نرم باشند. بعد از اين كار به موادي كه نياز داريد عبارتند از:

  • آب تقريبا جوش
  • شير
  • پودر كاكائو، شكلات، قهوه يا هر افزودني دلخواه ديگر.

براي درست كردن قهوه فوري، قهوه هاي آسياب شده را داخل فنجان قهوه ريخته و به آن آب اضافه مي كنيد. دماي آب مناسب، آبي است كه از جوشيدن آن ۱ دقيقه گذشته باشد. بعد از اضافه كردن آب، قهوه و آب را هم زده تا به خوبي با هم تركيب شوند.

در قدم بعدي بايد شير داغ را به فنجان قهوه اضافه كنيد و آن را هم زد تا قهوه، آب و شير با هم تركيب شوند. پس از آن مي توانيد بر روي فنجان قهوه پودر شكلات، كاكائو يا هر افزودني ديگري را به آن اضافه كنيد. حال قهوه فوري خوشمزه شما آماده است.

در زمان خريد قهوه فوري بايد به يكسري نكات كه در زير آمده است توجه كنيد.

  • به تاريخ بسته حتما توجه كنيد.
  • ميزان كافئين پودر قهوه
  • نحوه آماده كردن قهوه فوري.
  • مواد افزودني و طعم‌دهنده‌ها.
  • مدل بسته‌بندي را در نظر بگيريد.

source: خرید قهوه فوری



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خريد قهوه فوري , قيمت قهوه فوري , طرز تهيه قهوه فوري , قهوه دات كام , قهوه فوري ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 6 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز سايفون از پرطرفدارترين و زيباترين قهوه ساز هاي نسل سوم است. زيرا علاوه بر اينكه مي توان با آن قهوه تهيه كرد، مي توان به عنوان وسيله اي تزييني براي آشپزخانه مورد استفاده قرار گيرد.

قهوه ساز سايفون كه به آن قهوه ساز وكيوم پات (Vacuum Coffee Maker) هم گفته مي شود از اولين قهوه ساز هايي است كه با شروع موج سوم قهوه، وارد صنعت قهوه شد.

تاريخچه قهوه ساز سايفون

درمورد اينكه قهوه ساز سايفون در چه سالي و در كجا براي اولين بار ساخته شد، دو نظريه وجود دارد. اين دو نظريه به قرار زير هستند.

  • در دهه ۱۸۳۰ توسط فردي آلماني به نام لوف در آلمان براي اولين بار ساخته شد.
  • در سال ۱۸۴۰ فردي به نام مادام وسيو در فرانسه اين دستگاه را ثبت اختراع كرد.
  • طرز تهيه قهوه با سايفون

آماده كردن قهوه با قهوه ساز سايفون بسيار راحت مي باشد. اما نبايد انتظار داشت كه در همان دفعات اول به طعم و مزه ايده آل رسيد. قطعا با تمرين و تكرار به طعم دوست داشتني خود مي رسيد.

براي درست كردن قهوه با اين قهوه ساز مراحل زير را انجام دهيد.

در اولين قدم بايد دان قهوه را آسياب كرد. براي دم كردن قهوه با سايفون بايد دانه هاي قهوه را در اندازه متوسط آسياب كرد. اندازه دانه هاي قهوه بايد كمي از اسپرسو درشت تر باشد.

بعد از آُسياب كردن قهوه، آب را در درون قوري قهوه زيرين مي ريزيم. سپس فيلتر مخصوص اين قهوه ساز را درون قوري قهوه بالايي قرار داده و فنر آن را از درون لوله اي كه اين دو قوري را به هم متصل مي كند، عبور مي دهيم.

سايفون را بر روي حرارت قرار مي دهيم. حرارتي كه براي اين قهوه ساز مناسب است، وارمر و برنر مي باشد. زماني كه آب به جوش آمد از لوله اتصال دهنده دو قوري بالا رفته و وارد مخزن قهوه مي شود.

در اين زمان پودر قهوه را به آب اضافه مي كنيم و با يك قاشق يا يك ابزار ديگر آن را هم مي زنيم تا آب و پودر  قهوه به خوبي با هم تركيب شوند.

بعد از گذشت چند دقيقه قهوه ساز سايفون را از روي حرارت برميداريم. با كم شدن حرارت خلا موجود در قوري زيرين باعث مي شود عصاره قهوه از قوري بالايي به قوري پاييني ريخته شود.

بعد از اينكه كاملا عصاره قهوه به مخزن پاييني وارد شد، مخزن بالايي را برداشته و قهوه اي كه آماده شده است را در درون فنجان مي ريزيم.

source: قهوه ساز سایفون هریو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز سايفون , قهوه ساز دمي , قهوه دات كام , خريد قهوه ساز , قهوه ساز نسل سوم , خريد قهوه ساز سايفون ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 6 / 1399 | نظرات ()