نوشته شده توسط : admin

در زمان خريد قهوه ساز هاي دمي و قهوه ساز هاي نسل سوم متوجه مي شويد كه اكثر آنها داراي فيلتر هستند. و يا بسياري از افراد براين باورند كه فيلترهاي اين قهوه ساز ها بر روي طعم قهوه تاثير مي گذارند. به همين دليل از خريد آنها صرف نظر مي كنند.

انواع فيلترهاي قهوه ساز

از آنجايي كه قهوه ساز هاي دمي و نسل سومي از تنوع زيادي برخوردار هستند، درنتيجه فيلترهاي آنها هم متنوع مي باشند. اما به طور كلي فيلتر هاي قهوه ساز به سه دسته زير دسته بندي مي شوند:

  • فيلترهاي كاغذي
  • فيلترهاي پارچه اي
  • فيلترهاي فلزي

هركدام از اين فيلتر ها مخصوص يك نوع از قهوه ساز مي باشند.

همانطور كه از نام اين فيلترها پيدا است، فيلتر قهوه كاغذي از جنس كاغذ بوده و اكثرا با چوب درختان ساخته مي شوند. درختاني مانند: بامبو، كاج، صنوبر، موز، … .

البته هستند فيلترهاي كاغذي كه از بازيافت كاغذي هاي باطله درست مي شوند، اما كيفيت فيلترهايي كه از جنس چوب درختان مي باشند، بسيار بهتر است.

نوع ديگر فيلترهاي قهوه ساز، فيلترهاي پارچه اي مي باشند. اين فيلترها يك مزيت فوق العاده خوب درمقايسه با فيلتر هاي كاغذي دارند. و آن اين است كه دوست دار محيط زيست هستند.

يعني يكبار مصرف نبوده و مي توان آنها را شست و دوباره استفاده كرد. با اين كار هم در هزينه خود صرفه جويي كرديد و هم به طبيعت كمك كرده ايد.

فيلترهاي فلزي نمونه اي ديگر از فيلترهاي قهوه ساز هستند كه كاملا متفاوت از دو نوع قبلي مي باشند. فيلترهاي فلزي نه در طعم قهوه تاثير مي گذارند و نه روغن قهوه را مي گيرند.

بلكه تنها كاري كه مي كنند اين است كه اجازه نمي دهند پودر قهوه در قهوه نهايي باقي بمانند. از اين لحاظ شبيه با قهوه هايي هستند كه به وسيله قهوه سازهاي برقي آماده مي شوند.

source: انواع فیلتر قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: فیلتر پارچه ای قهوه , فیلتر فلزی قهوه , فیلتر قهوه , فیلتر کاغذی قهوه , قهوه دات کام , خرید فیلتر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شاید اگر تا چندین سال اخیر از ورود و خرید قهوه سرد به بازار صحبت می کردیم، همه افراد به یاد یک نوشیدنی بدون مزه که هیچ شباهتی با قهوه ندارد می افتادند. اما امروزه این موضوع کاملا برعکس شده است.

زیرا علاوه بر رشد صنعت قهوه که نوشیدنی های جدید قهوه را به همراه داشت، قهوه دوستان نمی توانستند در روزهای گرم از نوشیدن، نوشیدنی محبوبشان دست بکشند.

پس تصمیم گرفتند به جای استفاده از قهوه گرم از قهوه سرد استفاده کنند. اما همچنان هستند افرادی که تا به حال قهوه سرد را امتحان نکردند و فکر میکنند قهوه سرد دارای طعم آب سرد است و از امتحان کردنش امتناع می کنند.

نکته ای که لازم به ذکر است برای درست کردن قهوه سرد هم، نیازی به قهوه ساز مخصوص نداریم و به راحتی با قهوه سازهایی که داریم می توانیم قهوه سرد را آماده کنیم.

قهوه سرد از لحاظ طعم بسیار شفاف و شیرین و از نظر عطر و بو بسیار خوش عطر است.

اما الی ترین تفاوت قهوه گرم و قهوه سرد در مدت زمان عصاره گیری قهوه می باشد. برای درست کردن قهوه گرم از آب داغ استفاده می کنیم، درنتیجه در کمتر از چند دقیقه قهوه ما آماده می شود.

اما برای درست کردن قهوه سرد به زمانی بین ۲۴-۱۲ ساعت نیاز داریم. که همین مورد باعث می شود قهوه دارای طعم قوی تری داشته باشد. نکته جالبی که وجود دارد قهوه سرد تلخی کمتری دارد. به همین دلیل طعم واقعی قهوه بهتر احساس می شود.

همچنین قهوه سرد در مقایسه با قهوه گرم دارای کافئین بیشتری می باشد. زیرا قهوه در مدت زمان بسیار بیشتری در مجاورت با آب قرار دارد.

source: قهوه سرد و قهوه گرم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , قهوه سرد , انواع قهوه سرد , خواص قهوه سرد , انواع قهوه , خرید قهوه , قیمت قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با گسترش موج سوم قهوه در دنيا، بلافاصله خريد قهوه ساز متفاوت و جديد نسل سوم هم افزايش يافت. يكي از پرطرفدار ترين و جديد ترينِ اين قهوه ساز ها، قهوه ساز ايروپرس (Aeropress)  است.

زيرا هم كار كردن با آن بسيار راحت است و هم به لوازم جانبي قهوه، نيازي ندارد.

ايروپرس از دو سيلندر يا پيستون با ابعاد كوچك و بزرگ تر تشكيل شده است. سيلندر كوچكتر در درون سيلندر بزرگتر قرار مي گيرد. همچنين درانتهاي سيلندر بزرگ تر، فيلتر مخصوص قهوه ساز ايروپرس قرار دارد. به همراه اين قهوه ساز يك قاشق هم هست كه براي تركيب كردن بهتر قهوه با آب استفاده مي شود.

براي دم كردن قهوه با ايروپرس در اولين قدم دانه قهوه مورد دلخواه خود را با آسياب قهوه، آسياب كنيد. آسياب كردن قهوه قبل از درست كردن قهوه، طعم قهوه را خيلي تازه نگه مي دارد، و عطر بي نظيري در فضا پخش مي كند. درضمن قهوه را با درجه متوسط رو به نرمي آسياب كنيد.

در قدم بعدي ايروپرس را بر روي فنجان مورد نظر گذاشته و فيلتر قهوه ساز ايروپرس را در انتهاي پيستون بزرگتر قرار دهيد. سپس قهوه آسياب شده را بر روي آن بريزيد. بعد از اضافه كردن پودر قهوه، آب جوشي كه از جوشيدن آن ۱ دقيقه گذشته و دماي آن كمي كاهش پيدا كرده است را به قهوه ها اضافه كنيد.

آب را تا انتهاي پيستون ريخته و با قاشق همراهِ قهوه ساز، قهوه هاي آسياب شده را كه در آب غوطه ور شده اند را هم زده تا خوب تركيب شوند.

در قدم آخر، پيستون كوچكتر را بر روي پيستون بزرگتر قرار داده و به سمت پايين فشار مي دهيد. با اين كار قهوه اي بسيار خوشمزه به درون فنجان ريخته مي شود. حالا شما مي توانيد قهوه خود را نوش جان كنيد.

source: قهوه ساز ايروپرس



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , خريد ايروپرس , قهوه ساز ايروپرس , ايروپرس چيست , انواع قهوه دمي , دم آوري قهوه با ايروپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر به لیست برترین خرید دانه قهوه نگاه کنید، حتما با نام قهوه اندونزی برخورد میکنید. اندونزی چهارمین کشور صادر کننده قهوه در جهان می باشد.

کشور اندونزی چندین نوع دانه قهوه پرورش می دهد که مهمترین قهوه های آن شامل: عربیکا ۲۵%، روبستا ۷۵% و کافی لواک (kopi luwak) هستند.

کافی لوک نوع قهوه ای است که میوه آن توسط حیوانی به نام palm civit خورده می شود و هسته آن را دفع می کند. و هسته دفع شده میوه قهوه را برشته کرده و به بازار عرضه می کنند.

نکته جالب دیگر در مورد قهوه اندونزی این است که هر منطقه یا جزیره، قهوه ای با عطم متفاوت تولید می کند. این بدین معنا است که اگر چه نوع قهوه ای که تولید می شود، روبستا یا عربیکا است اما هر جزیره از لحاظ طعمی با جزیره دیگر متفاوت می باشد.

همین موضوع باعث شده کیفیت قهوه اندونزی با قهوه های دیگر به خصوص قهوه ویتنام پایین تر باشد. زیرا تولید کنندگان قهوه اندونزی، در مزارع کوچک، قهوه پرورش می دهند. این کار باعث شده اندونزی متنوع ترین دانه های قهوه را تولید کند.

خرید قهوه ساز

نبود مزارع بزرگ و یکپارچه باعث به وجود آمدن مشکلاتی درباره نگهداری، تولید، ظرفیت، … می شود. خوش بختانه این مشکل درحال برطرف شدن می باشد.

ولیکن به صورت کلی قهوه اندونزی دارای اسیدیته کم، بادی زیاد و عطری تقریبا شیرین با رایحه های متفاوت است. قهوه اندونزی را می توان هم به صورت ترکیبی و هم به صورت جداگانه استفاده کرد.

بهترین جزایر کشت قهوه در اندونزی عبارتند از: سوماترا، جاوا،ولاوسی، پاپوآ

source: قهوه اندونزی دارک



:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه اندونزی جاوه , قهوه اندونزی دارک , قهوه دات کام , قهوه عربیکا اندونزی , قیمت قهوه اندونزی , خرید قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 9 / 1399 | نظرات ()