قهوه اندونزی دارک
نوشته شده توسط : admin

اگر به لیست برترین خرید دانه قهوه نگاه کنید، حتما با نام قهوه اندونزی برخورد میکنید. اندونزی چهارمین کشور صادر کننده قهوه در جهان می باشد.

کشور اندونزی چندین نوع دانه قهوه پرورش می دهد که مهمترین قهوه های آن شامل: عربیکا ۲۵%، روبستا ۷۵% و کافی لواک (kopi luwak) هستند.

کافی لوک نوع قهوه ای است که میوه آن توسط حیوانی به نام palm civit خورده می شود و هسته آن را دفع می کند. و هسته دفع شده میوه قهوه را برشته کرده و به بازار عرضه می کنند.

نکته جالب دیگر در مورد قهوه اندونزی این است که هر منطقه یا جزیره، قهوه ای با عطم متفاوت تولید می کند. این بدین معنا است که اگر چه نوع قهوه ای که تولید می شود، روبستا یا عربیکا است اما هر جزیره از لحاظ طعمی با جزیره دیگر متفاوت می باشد.

همین موضوع باعث شده کیفیت قهوه اندونزی با قهوه های دیگر به خصوص قهوه ویتنام پایین تر باشد. زیرا تولید کنندگان قهوه اندونزی، در مزارع کوچک، قهوه پرورش می دهند. این کار باعث شده اندونزی متنوع ترین دانه های قهوه را تولید کند.

خرید قهوه ساز

نبود مزارع بزرگ و یکپارچه باعث به وجود آمدن مشکلاتی درباره نگهداری، تولید، ظرفیت، … می شود. خوش بختانه این مشکل درحال برطرف شدن می باشد.

ولیکن به صورت کلی قهوه اندونزی دارای اسیدیته کم، بادی زیاد و عطری تقریبا شیرین با رایحه های متفاوت است. قهوه اندونزی را می توان هم به صورت ترکیبی و هم به صورت جداگانه استفاده کرد.

بهترین جزایر کشت قهوه در اندونزی عبارتند از: سوماترا، جاوا،ولاوسی، پاپوآ

source: قهوه اندونزی دارک





:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه اندونزی جاوه , قهوه اندونزی دارک , قهوه دات کام , قهوه عربیکا اندونزی , قیمت قهوه اندونزی , خرید قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 9 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: