نوشته شده توسط : admin

شیکر پاریسی (Parisian or French Shaker) که به آن شیکر فرانسوی نیز می گویند ، طراحی زیبا و ظریفی دارد، که دلیل اصلی افزایش محبوبیت این شیکر در سال های گذشته همین مورد است. از نظر زیبایی، جذاب ترین نوع شیکرها است که می توانید برای بار خانه خود تهیه کنید. باز و بسته کردن این مدل نسبت به سایرین از ایمنی کمتری برخوردار است. و بارتندر را بیشتر در معرض خطر پاشیده شدن نوشیدنی حین شیک کردن، قرار می دهد.

بنابراین باید هنگام تکان دادن شیکر، آن را محکم نگه دارید تا مطمئن شوید که درب آن باز نمی شود. نکته مثبت مدل پاریسی این است که هیچ خطری برای شکستن شیشه وجود ندارد، زیرا تمام آن فلزی است. درنتیجه دوام بسیار زیادی دارد. مدل پاریسی از دو قسمت تشکیل شده است که به آسانی تمیز می شوند و به راحتی قابل حمل هستند. همچنین از نظر حجمی، کمی کوچکتر از ​​بوستون است و بر خلاف مدل کوبلر، صافی ندارد. پس باید یک صافی جداگانه برای استفاده از آن خریداری کنید.

شیکر کوبلر کلاسیک (Cobbler Shaker) احتمالا همان شیکری است که آن را بسیار دیده اید. این مدل در سال ۱۸۸۴ میلادی تولید شد و از سه قسمت تشکیل شده است: یک درب فلزی که می توان از آن به عنوان جیگر هم استفاده کرد، یک ظرف مخروطی شکل، و یک صافی. درست کردن یک نوشیدنی با کوبلر به همین سادگی است؛ به سادگی اجزای تشکیل دهنده آن. برای استفاده از کوبلر، بارتندر مواد تشکیل دهنده کوکتل یا نوشیدنی را به ظرف مخروطی شکل اضافه میکند. با وسیله ای به نام مادلر، عصاره ترکیبات مورد استفاده را استخراج می کند.

سپس درب آن را روی آن قرار می دهد و شروع میکند به تکان دادن آن با دست تا مواد با هم مخلوط شوند. اصطلاحا به این کار، شیک کردن نوشیدنی می گویند. یکی از مزایای شیکر بارمن این است که می توان آن را به راحتی باز و بسته کرد. و از آنجایی که این مدل دارای صافی مخصوص می باشد، نیاز نیست صافی جداگانه تهیه کنید. فقط کافیست بعد از میکس شدن عالی ترکیبات، نوشیدنی را داخل لیوان سرو بریزید. با این حال، یکی از ایرادات شیکر کوبلر این است که به اندازه مدل بوستون همه کاره نیست.

همچنین برای تکان دادن کوکتل هایی که حاوی تکه های بزرگ میوه یا یخ هستند مناسب نیست، زیرا ممکن است در صافی گیر کنند و این باعث می ‌شود که فرآیند تمیز کردن آن، مشکل و زمان ‌بر شود. احتمالا شناخته شده ترین و رایج ترین شیکر، مدل بوستون (Boston Shaker) است. شیکر بوستون قدیمی ترین شیکر به حساب می آید که حداقل از سال ۱۸۴۸ میلادی به بعد ساخته شده است. این وسیله از کیت بار سرد از دو قسمت تشکیل می شود: یک مخزن بزرگ معمولا ۲۸ اونسی، و یک مخزن کوچکتر معمولا ۱۶ اونسی. این شیکر معمولا از فولاد ضد زنگ یا شیشه مقاوم تولید می شود.

بوستون شیکر می تواند حجم زیادی از نوشیدنی را در خود نگه دارد و به بارتندر اجازه می دهد دو نوشیدنی را همزمان با هم ترکیب کند. همچنین تمیز کردن هر دو قسمت بسیار ساده است. این یک عامل مهم است زیرا باعث صرفه جویی در زمان می شود. به این ترتیب می توانید روی مخلوط کردن نوشیدنی ها تمرکز کنید.

source: بهترین شیکر چیست



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع شیکر بار سرد , خرید ست شیکر , خرید شیکر بار سرد , قهوه دات کام , خرید شیکر فلزی , ست شیکر کوکتل , شیکر , شیکر بار سرد , شیکر چیست , شیکر کوکتل , قیمت ست شیکر ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 9 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می توان گفت مادلر یک دسته بلند است با سر صاف، شیاردار یا برآمده. طول مادلر متفاوت است اما به راحتی می توان آن را در کف دست نگه دارید و مواد درون شیکر یا ته لیوان را به اصطلاح ماد کنید. اگر بخواهیم به مزایای استفاده از مادلر اشاره کنیم باید به این موارد اشاره کنیم: دارای ابعاد کوچک و وزن سبکی می باشد. کمترین فضا را در آشپزخانه یا بر روی تمپر مت به خود اختصاص می دهد.
عدم نیاز به برق و یا بطری. شستشوی بسیار راحت. دوام بسیار بالا. از مادلر برای تهیه انواع نوشیدنی های سرد و خنک می توان استفاده کرد. نوشیدنی هایی مانند: موهیتو، کایپیرینیا، انواع اسموتی، لیموناد، انواع شربت ها، نوشیدنی هایی با آب گازدار، انواع کوکتل میوه ها و غیره. در بیشتر موارد، هدف از ماد کردن این است که مواد را به یک ماده خمیر مانند و له تبدیل نکنید. در واقع، شما می خواهید به آرامی عصاره، عطر و بو را از مواد استخراج کنید. به طور مثال در مورد گیاهان ، شما باید عطر آنها را آزاد کنید.
یا برای میوه، هدف استخراج کردن آب میوه است بدون له کردن و از بین بردن بافت میوه. علاوه بر این باید مواد، سیروپ ها، … دیگری را هم به این نوشیدنی ها اضافه کنید تا پایه و اساس طعم نوشیدنی را تشکیل دهند. مادلر های با مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند اما به طور کلی دارای ۳ جنس مختلف می باشند: چوبی، پلاستیکی و فولاد ضد زنگ، و یا ترکیبی از ۲ جنس.
source: قیمت مادلر

 


:: موضوعات مرتبط: همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید مادلر , شیکر , قیمت مادلر استیل , قهوه دات کام , قیمت مادلر , کیت بار سرد , مادلر , مادلر استیل , مادلر برقی , مادلر چوبی , مادلر چیست , مادلر پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 6 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با خرید کف ساز شیر یا خرید اسپرسو ساز به راحتی می توانید موکا کافی را در خانه درست کنید. چرا؟ متخصصان مصرف شكلات و قهوه اسپرسو را براي افزايش سلامتي پيشنهاد مي دهند. زيرا شكلات و قهوه به جلوگيري از بروز بيماري هايي مانند: بيماري قلبي، ديابت، بيماري آلزايمر، سرطان، … كمك زيادي مي كنند.
همچنين اين دو خوراكي، شكلات و قهوه ويژگي هاي مشابه زيادي دارند. به طور مثال هردو از درخت به صورت ميوه چيده مي شوند. قهوه از ميوه اي به نام گيلاس قهوه و شكلات بصورت دانه هاي لوبيايي شكل از درخت كاكائو به دست مي آيد. مصرف كاكائو و قهوه باعث عملكرد هوشيارتر مغز و اعصاب مي ‌گردند و كمك مي كنند افراد ديرتر خسته شوند.
با درنظر گرفتن اين موارد و تشابهات بيشتر، بسياري تمايل دارند براي دوچندان كردن اين مزايا آنها را تركيب كنند. يا به دليل علاقه وافري كه به قهوه به ويژه قهوه اسپرسو و كاكائو دارند، اين كار را انجام مي دهند. قهوه موكا يك روش عالي براي تركيب اين دو ماده است كه نام هاي مختلفي هم دارد. در واقع موكا كافي نوعي قهوه لاته شكلاتي است كه بر اساس اسپرسو، شير فوم گرفته شده و شكلات درست مي‌ شود.
source: تركيب قهوه اسپرسو و شكلات



:: موضوعات مرتبط: همزن , کف زن و خامه سازه , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , شكلات , طرز تهيه موكا , قهوه اسپرسو , قهوه دات كام , قهوه موكا , قيمت قهوه موكا , كف ساز شير , موكا كافي ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 10 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آیا می دانید بدون دستگاه اسپرسو ساز و پیچر هم می توان شیر را فوم دار کرد. می پرسید چطور؟ شیر فوم دار در واقع شیری است که با مولکول های هوا ترکیب می شود. بنابراین افزایش حجم پیدا میکند، غلیظ می شود و شیرینی بیشتری هم نیز از آن دریافت می ‌کنیم. به این صورت که وقتی مولکول های هوا وارد حجم شیر می شوند، هوا توسط ذرات پروتئین شیر محاصره شده و نمی ‌تواند خارج شود. در نتیجه شیر قوام پیدا کرده و همچنین لایه ای از کف شیر هم ایجاد می ‌شود.
از آنجایی که قیمت دستگاه های اسپرسو ساز کمی گران است، بعضی از افراد ترجیح می دهند به جای اسپرسو ساز، قهوه ساز های ارزان قمیت تری را خریداری کنند. از طرف دیگر محبوبیت قهوه هایی مانند کاپوچینو، لته، موکا، ماکیاتو، … به شدت درحال رشد می باشد.
به همین دلیل وسیله ای به بازار عرضه شد که هردوی این مشکلات را حل کرد. ابزاری به نام کف ساز شیر. عملکرد کف ساز های شیر بسیار شبیه به قهوه ساز فرنچ پرس می باشد. با تفاوت هایی جزیی، مانند دارا بودن صفحه ای مشبک.
source: کف ساز شیر دستی استیل



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , همزن , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: بهترين كف ساز شير , پيچر ارزان قيمت , پيچر شير , پيچر لته ارت , خريد كف ساز شير , قهوه دات كام , كف ساز شير , كف ساز شير برقي , همزن كف ساز شير ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 9 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نحوه استفاده از شیکر هم بسیار ساده بوده و کافی است مراحلی را که در ادامه عنوان کرده ایم، طی کنید. هر نوشیدنی رِسپی مخصوص به خود را دارد. بنابراین بهتر است برای درست کردن نوشیدنی مورد نظرتان ابتدا مواد لازم و نحوه درست کردن آن را با شیکر مطالعه کنید. اما به طور کلی طرز استفاده از شیکر به زیر صورت می باشد.

مواد مورد نیاز که شامل میوه ها، گیاهان، … است را بصورت تکه های کوچک شده داخل شیکر بریزید. فراموش نکنید برای درست کردن این نوشیدنی ها سلیقه شما هم اهمیت زیادی دارد؛ پس در صورت تمایل می توانید میوه ها را با پوست استفاده کنید.

سپی براساس دستور عمل رسپی شکر، سیروپ، آب و مایعات دیگر را اضافه کنید. بهتر است مواد را به آرامی با مادلر درون شیکر له کنید تا عطر و طعم آنها به خوبی آزاد شود. سپس چند تکه یخ داخل شیکر بریزید. درب آن را بگذارید و شیکر را در حد چند ثانیه به شدت تکان دهید. در انتها صافی شیکر را بر روی آن قرار داده و مواد ترکیب شده را داخل لیوان سرو بریزید.

source: کاربرد شیکر بار سرد چیست



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: شیکر بار سرد , شیکر باریستا , شیکر بوستون , شیکر چیست , شیکر دستی استیل , طرز استفاده از شیکر , قهوه دات کام , قیمت شیکر ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

متصدی بار سرد از ابزارِ بارتندری و تجهیزات آن (مثل شیکر، …) برای رسیدن به بهترین طعم در نوشیدنی استفاده می‌ کند. نه تنها بارتندر، بلکه افرادی هم که دوست دارند در خانه این نوشیدنی ها را آماده کنند، باید این ابزار را داشته باشند. تجهیزات مورد نیاز برای همه این افراد عبارت است از:

نوشیدنی هایی که در بار سرد سرو می شوند شامل: اسموتی ها، آب میوه های طبیعی، بستنی، شیک، کوکتل، کرپ، دتاکس، پانچ، … می باشد. و تمام این نوشیدنی ها رسپی و مواد تشکیل دهنده ی خاص خودشان را دارند. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که وسایل و تجهیزاتی که یک بارتندر در اختیار دارد، از آنچه که ما در اینجا برمی شماریم بیشتر است. ما فقط به معرفی ابزارهای ابتدایی و مهمِ آنها می پردازیم.

شیکر ابزار مهم بعدی است. شیکر در حقیقت وظیفه خنک سازی و ترکیب کردن نوشیدنی ها را دارد و یکی از پرکاربرد ترین ابزار و لوازم بارتندری است. کاربرد آن به این گونه است که مواد مانند سروپ ها و آبمیوه ها توسط جیگر اندازه گیری می شوند و به همراه یخ داخل شیکر ریخته می شوند. سپس با تکان دادن یا همان شیک کردن، یخ آنها را مخلوط کرده و مایعات را هم نیز سرد می کند.

مادلر استوانه ای کشیده است که کارایی شبیه به گوشت کوب دارد و از جنس چوب، پلاستیک و یا استیل می باشد. کاربرد مادلر به این صورت است که موادی مانند میوه ها و گیاهان مثل نعنا را می کوبند تا عصاره، طعم، عطر آن ها را در نوشیدنی داشته باشیم.

بعد از اینکه مواد با ابزاری که در بالا معرفی کردیم میکس شدند باید داخل لیوان سرو ریخته شوند اما بدون تکه های میوه و گیاهان. اینجاست که صافی به کار می آید. صافی که فنر فلزی کشیده شده است و عموما صفحه به یک دسته متصل می شود بر روی دهانه شیکر قرار می گیرد.

مواد با عبور از صافی داخل لیوان سرو می ریزند بدون پالپ های میوه ای، گیاهان و یا تکه های یخ. هر چه فنر استرینر ریز تر باشد، صافی ریزتری به حساب می آید و پالپ و اجزای جامد بیشتری را از نوشیدنی را به خود جذب می کند.

source: ابزار بارتندر



:: موضوعات مرتبط: مخلوط کن , همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: جیگر باریستا , خرید jigger , خرید شیکر بارتندری , خرید مادلر , شیکر بار سرد , قاشق باریستا , قهوه دات کام , قیمت لوازم بار سرد , قیمت مادلر , کیت بار سرد, باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از دلایل اصلی برای خرید اسپرسو ساز، آماده کردن شیر فوم دار است. شیر فوم دار یک ماده بسیار مهم در دنیای نوشیدنی های قهوه است. چراکه بسیاری از نوشیدنی های قهوه با شیر فوم دار تهیه می شوند. مانند: کاپوچینو، لته، ماکیاتو، موکا، … .

علاوه بر این بعضی از افراد ممکن است به کافئین حساسیت داشته باشند، به همین دلیل فارق از نوع قهوه شان، به آن شیر فوم دار اضافه می کنند. چرا شیر حتما باید فوم دار باشد؟

فوم‌ گیری‌ شیر در واقع فرآیند نفوذ هوا به داخل شیر است. با ورود هوا به داخل شیر، هوا توسط ذرات پروتئین شیر محاصره شده و نمی‌ تواند خارج شود. در نتیجه شیر قوام گرفته و طعم شیرینی آن را بیشتر احساس می‌ کنیم. درصورتی که شیر معمولی خامه طور نبوده و طبیعتا با اضافه کردن این شیر به قهوه، ممکن است قهوه طعم دلچسب و خوشایندی نداشته باشد.

اما از آنجایی که اسپرسو ساز ها معمولا قیمت بالایی دارند، برخی از افراد تمایل به خرید این دستگاه ها ندارند. به همین دلیل ما ۳ وسیله کاربری دیگر را معرفی کنیم که برای فوم دار کردن شیر عالی هستند.

کف ساز شیر وسیله ای است بسیار ساده که مخصوصا برای این کار طراحی شده است. با کمک این کفساز به راحتی می توانید انواع قهوه ها در ترکیب با شیر را در ۶۰ ثانیه یا کمتر، بدون نیاز به اتصال آن به برق یا باتری.

کافیست شیر داغ و ترجیحا پر چرب را به مقدار لازم داخل کف ساز بریزید و دسته یا اهرم تعبیه شده بر روی آن را چندین بار پمپ کنید (به سمت بالا و پایین حرکت دهید، البته به تندی نه آرام). سپس زمانی که شیر به قوام مورد نظر رسید، آن را به قهوه اضافه کنید.

ابزار بعدیِ مناسب این کار، همزن های دستیِ خانگی هستند. در این روش باید شیر سرد را درون ظرفی ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید. سپس در حین حرارت دیدن شیر باید با استفاده از همزن شروع به هم زدن کنید. ی است یکبار شیر فوم دار را به قهوه تان اضافه کنید تا از طعم بسیار خوشمزه آن لذت ببرید و طرفدار آن شوید.

source: فوم گیری شیر



:: موضوعات مرتبط: فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , همزن , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: پیچر شیر , قیمت پیچر , فوم دار کردن شیر , قهوه دات کام , قیمت دستگاه کف ساز شیر , قیمت همزن دستی , کف ساز شیر , کف ساز شیر دستی , پیچر حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هر کافی شاپ معمولا دارای دو بخش است. بار گرم با عهده داری باریستا که برای خرید قهوه و نوشیدن آن و انواع نوشیدنی های گرم است. و بار سرد به سرپرستی بارتندر برای درست کردن و سِرو انواع نوشیدنی های سرد.

کثر افراد با باریستا و بار گرم به خوبی آشنا هستند اما با بارتندر و بار سرد نه. به این دلیل که اغلب کافه ها این دو قسمت را یکی کرده و همه را در بار گرم قرار داده و باریستا هم مسئول بار سرد هست. درصورتی کار چندان درستی نیست.

در هر حال چه بارتندر و چه باریستا برای درست کردن همه نوشیدنی های سرد و خنک نیاز به ابزاری دارند که به کیت (سِت) بار سرد شناخته می شود. کیت بار سرد شامل تمام ابزاری است که برای تهیه نوشیدنی های خنک به آنها نیاز است. ابزاری مانند:

شیکر: یکی از مهمترین ابزار کار بارتندری شیکر است. شیکر ظرفی است که همه مواد بر اساس رسپی نوشیدنی در آن ریخته می شود و سپس با ابزار دیگر با هم ترکیب می شوند.

جیگر: اضافه کردن میزان دقیق مواد یکی از مهمترین فاکتورهایی است که بارتندر باید به آن توجه کند. جیگر وسیله ای است خوش دست برای اندازه گیری مایعات که سایزها و اندازه های مختلف دارد.

بار اسپون: یک قاشق بلند با بدنه مارپیچ با انتهای صاف یا چنگال مانند است. از این قاشق برای اعمال گارنیش روی لیوان های سِرو نوشیدنی های خنک استفاده می‌شود.

صافی: صافی ابزاری مخصوصی است که به کمک دو فنر به شیکر وصل و از ورود پالپ به لیوان سرو جلوگیر می‌کند. صافی به شیوه ای خاص طراحی و ساخته شده است که نیازهای بارتندر را به خوبی پاسخ می‌ دهد.

مادلر: مادلر وسیله ای است شبیه به هاونگ که برای پخش کردن عطر و رایحه میوه‌ها و گیاهان در شیکر از آن استفاده می‌شود. در واقع از مادلر برای خُرد و ترکیب کردن مواد با یکدیگر استفاده می شود.

بارتندر باید از رسپی انواع نوشیدنی ‌های سرد اطلاع داشته باشد و آنها را به صورت حرفه ‌ای و تخصصی با یکدیگر ترکیب کرده و یک نوشیدنی با طعم عالی را درست کند. پس برای رسیدن به امر به ابزار بالا نیاز دارد.
 


:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: ابزار بار سرد, خرید ست بار سرد, خرید کیت بار سرد, ست بار سرد, شیکر بار سرد, قهوه دات کام, قیمت ست بار سرد, کیت بار سرد ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 اگر به نوشیدن یا درست کردن انواع نوشیدنی های سرد علاقمند هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، خرید شیکر است. زیرا با این وسیله میتوان در زمانی کوتاه تمام نوشیدنی های خنک و حتی مدرن را آماد کرد. نوشیدنی هایی مانند: کوکتل ها، لیموناد، موهیتو، اسموتی ها، … .

شیکر ابزاری است برای ترکیب کردن (بِلِند کردن) مواد مختلف برای درست کردن خوشیدنی های سرد و خوشمزه. برای درست کردن این نوشیدنی ها نیاز به ابزار پیچیده یا کارهای زیادی نیست.

کافی است مواد مورد نظرتان را درون شیکر ریخته، درب آن را گذاشته و در مدت زمان لازم آن را تکان دهید. (جالب است بدانید یکی از کارهایی که نشان دهنده میزان مهارت بارتندر است، نحوه تکان دادن شیکر توسط اوست. هرچقدر تکان دادن آن با حرکات نمایشی و جالبی همراه باشد، نشان دهنده مهارت بالای بارتندر است).

اگر برای آماده کردن این نوشیدنی های دلنشین به آب گاز دار هم نیاز دارید به راحتی با سودا ساز میتوانید آب را گاز دارکنید و به ترکیب نوشیدنی تان اضافه کنید. همچنین بسته به نوع نوشیدنی و رسپی آن میتوانید تکه های یخ را در ابتدا به شیکر بریزید یا در انتها.

شیکرها مدل های مختلفی دارند اما رایج ترین و پرفروش ترین آنها شیکرهای بوستون (تصویر اول) و کوبلر (تصویر دوم) هستند. این دو شیکر با اینکه کاربرد یکسان و ظاهر تقریبا مشابهی دارند، اما کمی متفاوت هستند.

شیکرها را معمولا در کیت های بار سرد و به همراه دیگر وسایل بار سرد به بازار عرضه می کنند. اما از آنجایی که شیکر کاربرد بیشتری در مقایسه با دیگر لوازم بار سرد دارد، به صورت جداگانه هم به فروش میرسد.

source: كاربرد شيكر



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید کیت بار سرد , ست بار سرد , ست شیکر کوکتل , شیکر باریستا , شیکر چیست , شیکر مشروب , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 4 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

چه طرفدار قهوه با شیر باشید چه نباشید، در زمان خرید قهوه، حتما یک نکته توجه تان را جلب کرده است. و آن این است که در بین انواع قهوه هایی که در دنیا هستند، قهوه هایی که در ترکیب با شیر آماده می شوند، نسبتا زیادند.

این حقیقتی است غیر قابل انکار که در دنیای بسیار بزرگ قهوه، شیر ماده ای همیشگی و جدا نشدنی است. حال در برخی از قهوه ها به عنوان ماده ای فرعی به حساب می آید. و در قهوه های دیگر ماده ای ضروری است که قهوه بدون اضافه کردن شیر آماده نمی شود.

در این مقاله قصد داریم به قهوه های دسته دوم بپردازیم و قهوه هایی را معرفی کنیم که برای درست کردن آنها حتما به شیر نیاز داریم. این نوشیدنی های بسیار خوشمزه قهوه عبارتند از:

انواع قهوه با شیر

لازم است در ابتدای صحبت به ۲ نکته اشاره کنیم. اول اینکه در ترکیب برخی از این قهوه ها، شیر به تنهایی اضافه می شود و در برخی دیگر شیر به همراه فوم شیر اضافه می شود.

و دوم اینکه هرچند می توان شیر را بصورت عادی به قهوه ها اضافه کرد، ام روش صحیح آن به این صورت است که شیر بخار داده شده را به قهوه اضافه کرد. برا داشتن شیر بخار داده شده بهترین کار، خرید اسپرسو ساز است. با این کار هم شیر بخار داده شده دارید و هم اسپرسو.

کافه لته: اگر یک فجان قهوه لاته را از کنار ببینید، محتویات داخل آن شامل ۳/۱ قهوه اسپرسو و ۳/۲ شیر بخار داده شده است.

فلت وایت: فلت وایت همان قهوه لته است که در استرالیا به فلت وایت شناخته می شود.

کاپوچینو: کاپوچینو یک نوشیدنی ایتالیایی است که عموما برای صبحانه سِرو می شود. اما یک فنجان کاپوچینو شامل ۳/۱ قهوه اسپرسو، ۳/۱ شر بخار داده شده و ۳/۱ فوم شیر است. که روی فوم شیر را با پودر قهوه یا کاکائو تزیین می کنند.

source: نوشيدنی با قهوه و شير



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , همزن , کف زن و خامه سازه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: انواع کاپوچینو , ترکیبات موکا , قهوه با شیر , قهوه دات کام , قهوه لاته , کاپوچینو چیست , موکا کافی ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 2 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كاپوچينو از نوشيدني هاي بسيار خوشمزه و دوست داشتني قهوه است. براي تاييد اين گفته كافي است به كافي شاپ ها سر بزنيم. در كافي شاپ ها خريد كاپوچينو، از پر سفارش ترين نوشيدني هاي گرم به خصوص قهوه مي باشد.

علاقه افراد به اين نوشيدني به حدي زياد بود كه برندهايي شروع به توليد كاپوچينوي آماده گرفتند. مانند برند كاپوچينو ترابيكا(Torabika)، كاپوچينو گود دي(Good Day)، كاپوچينو نسكافه(Nescafé)، كاپوچينو مولتي كافه(Multi cafe)، … .

اگرچه هستند افرادي كه مزه و طعم كاپوچينوهاي آماده را دوست ندارند. اين افراد ترجيح مي دهند، خودشان كاپوچينو آماده كنند. با خريد اسپرسو ساز  اين مشكل برطرف شده است. اما كاپوچينو را تنها با دستگاه اسپرسو ساز نمي توان درست كرد. بلكه بدون داشتن اسپرسو ساز هم مي توان اين نوشيدني دلچسب را درست كرد.

براي آماده كردن كاپوچينو در خانه و بدون نياز به خريد دستگاه اسپرسو ساز، به ابزار ساده اي نياز داريد. بهتر است براي اين كار دانه هاي قهوه را خريداري كرده و خودتان آنها را آسياب كنيد.

پس در ابتدا دانه هاي قهوه را با ريزترين درجه آسياب قهوه، آسياب كنيد. سپس با كمك قهوه جوش هاي روگازي يا همان موكاپات ها، شروع به درست كردن قهوه مي كنيد.

نكته: چون نحوه عصاره گيري از قهوه در اسپرسو ساز و موكاپات تشابه زيادي دارد، به قهوه موكاپات اسپرسو هم گفته مي شود.

در مرحله بعد شير پرچرب را گرم مي كنيم. توجه داشته باشيد كه شير را  بايد قبل از  به جوش آمدن از روي حرارت برداشت. سپس همزن هاي كوچك دستي را در ظرف شير قرار مي دهيم.با اين كار شير حالت كِرم طور به خود مي گيرد. بعد از گذشت چند ثانيه و افزايش حجم شير، همزن را به سطح شير آورده تا بر روي سطح آن كف توليد شود. اصطلاحا به اين كف، كف شير گفته مي شود.

بعد از اين مرحله شير را آرام به فنجان اسپرسو اضافه مي كنيم، و بعد از آن كف شير را بر روي قهوه مي ريزيم. 

source: كاپوچينو خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , همزن , کف زن و خامه سازه , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خريد كاپوچينو , طرز تهيه كاپوچينو , قهوه دات كام , كاپوچينو آماده , كاپوچينو چيست , كاپوچينو خانگي , خرید قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 7 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همزن دستي ۷۵۰ ميلي ليتري يا به اصطلاح (شيكر) يكي از محصولات و وسيله هاي مناسب و لازم براي كافي من ها و باريستا ها مي باشد كه رسپي هاي مختلفي را دستور كار خود دارند, تهيه نوشيدني هاي مختلف آيس كافي و كوكتل هاي مختلف تابستاني و … از جمله رسپي هايست كه نياز به همزن دستي دارند.  داراي بدنه ي كاملا استيل با كيفيت عالي. اين وسيله ساخت كشور چين مي باشد.

با خريد شيكر طعم متفاوتي از نوشيدني را تجربه ميكنيد.

ويژگي هاي محصول:

  • جنس بدنه: استيل ضد زنگ
  • گنجايش مخزن: 750ml

source: خرید شیکر حرفه ای



:: موضوعات مرتبط: مخلوط کن , همزن , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , شيكر دستي استيل , شيكر دستي كافي شاپ , قيمت شيكر كوكتل , خريد ست شيكر , شيكر استيل ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 12 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كف ساز شير يا همان فوم ساز دستگاهي است براي تهيه فوم و كف از شير به صورت دستي ، همزن دستي كوچك خوش ساخت وحرفه اي كه به راحتي ميتوانيد به غير از همزدن شير براي تهيه خامه ساير نوشيدني ها را نيز برايتان هم بزند.

فروتر،كف ساز و خامه زن وسيله اي فوق العاده و به صرفه براي درست كردن كف شير ، هم زدن خامه و حتي پوره كردن ميوه… مي‌باشد.
اين دستگاه يك همزن و كف ساز فوق العاده است كه با زدن يك دكمه كار شما را راحت مي كند.
پره‌ي فلزي اين همزن مي‌تواند به راحتي ميوه هايي مانند موز را براي شما به پوره تبدبل كند .
اگر يك نوشيدني گرم مي خواهيد كافي ست قهوه را در فنجان گرم بريزيد و روي آن با شير زده شده تزئين كنيد.

، به عنوان مثال اگر شما يك كاپوچينو تروبيكا تهيه نموده ايد به وسيله اين همزن ميتوانيد خيلي سريع آن را هم بزنيد تا خامه تروبيكا تشكيل شود و شما بتوانيد از كاپوچينو خود لذت ببريد . قابليت هاي اين محصول عبارت اند از :
امكان تهيه كف شير جهت لاته ، ليكاتو ، كاپوچينو ، ميلك شيك ، هات چاكلت و….
سريع ترين كف شير ساز در عين اقتصادي بودن
پوره و له كردن ميوه
هم زدن موادي مانند تخم مرغ
بسيار سبك و ارگونوميك
موتور برقي قوي

خامه ساز شیر

ويژگي هاي محصول:

  • رنگ محصول:سبز, سفيد, مشكي, نارنجي

source: خرید اینترنتی کف شیر ساز قلمی 



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , همزن , کف زن و خامه سازه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , خريد ميني همزن كف ساز , كف ساز و خامه زن برقي , لوازم آشپزخانه جديد , كف ساز شير برقي , همزن و كف ساز برقي ,
:: بازدید از این مطلب : 1074
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 11 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كف ساز وسيله اي است كه عموما براي ايجاد كف روي نوشيدني هايي مثل شير داغ و قهوه استفاده مي شود و از آن مي توان به عنوان همزن كوچك نيز استفاده كرد.اين همزن داراي يك موتور كوچك در داخل محفظه خود است كه عمل گرداندن سر همزن را انجام مي دهد. با قرار دادن دو عدد باتري قلمي در داخل جاباتري، دكمه روشن را به جلو هل مي دهيد و نوك دستگاه كه حالت استوانه دوار دارد به چرخش در مي آيد.

با خريد كف شير ساز و همزن گتر GATER و اضافه كردن آن به لوازم آشپرخانه خود، طعم جديدي را از قهوه تجربه مي كنيد. اين وسيله مناسب براي ايجاد كف روي نوشيدني هاي نظير قهوه و شير است، بطوريكه سطح ماگ يا ليوان خود را تا نصفه يا نيمه، پر از شير يا قهوه كنيد و سر دستگاه را بطور عمودي روي سطح مايع بچرخانيد. مشاهده خواهيد كرد كه كف توليد مي شود و پس از توليد كف به مقدار دلخواه شما، دستگاه را خاموش كنيد و از نوشيدني خود لذت ببريد. اين دستگاه به نوعي به عنوان همزن نيز استفاده مي شود و مي تواند تجربه مهيجي براي نوشيدن يك نوشيدني خوب باشد و مي‌توانيد به ساده ترين روش انواع كاپوچينو، هات چاكلت، قهوه لاته و غيره را تهيه كنيد. مزيتي كه دارد سريع بودن و استفاده‌ي آسان از آن است همچنين از آن براي هم زدن مواد مختلف مانند تخم مرغ نيز استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه براي افزايش سرعت گردش و همچنين طول عمر اين همزن بهتر است كه از باتري‌هاي قابل شارژ استفاده كنيد.

v

source:کف شیر ساز و همزن گتر GATER



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , همزن , کف زن و خامه سازه , ,
:: برچسب‌ها: بهترين كف ساز شير , قهوه دات كام , كف ساز شير قلمي , كف ساز قهوه , لوازم اشپزخانه , كف شير ساز و همزن گتر GATER ,
:: بازدید از این مطلب : 698
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 10 / 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد