نوشته شده توسط : admin

در حالی که ممکن است قیمت یک دستگاه اسپرسوساز قابل توجه به نظر برسد، اما مقرون به صرفه بودن آن در دراز مدت آشکار می شود. این موضوع برای اسپرسو ساز خانگی بیشتر هم به چشم می خورد. با از بین رفتن هزینه های مربوط به خرید قهوه های فوری و یا هزینه هایی که برای‌ خرید یک فنجان قهوه خواهید داشت متوجه خواهید شد خرید اسپرسو ماشین روشی مقرون به صرفه خواهد بود. حتی برخی از مدل ها دارای ویژگی صرفه جویی در انرژی هستند. که به کاهش مصرف انرژی در طول زمان کمک می کنند. در نتیجه هم برای محیط زیست و هم برای کیف پول شما مفید می باشد.
در نتیجه، استفاده از یک دستگاه اسپرسو ماشین مجموعه ای از مزایای را برای شما خواهد داشت. که مهمترین آنها شامل راحتی، کیفیت، کارایی و پایداری می باشد. چه در یک فضای کاری شلوغ و چه در فضای راحت در خانه، این دستگاه ها به عنوان شاهدی بر پیوند فناوری و هنر دم کردن هستند و نوید یک تجربه قهوه مداوم و لذت بخش را می دهند. در خانه، فاکتور راحتی داشتن قهوه اول صبح بی نظیر است. تصور کنید که با فکر داشتن یک دستگاه اسپرسو ساز اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بیدار می شوید. و مشتاقانه منتظر وصل کردن پرتافیلتر و فشار دادن دکمه ای هستید تا اولین فنجان جادوی صبحگاهی را آماده کند.
با این روش روتین صبحگاهی را به حداقل می ‌رسانید و اجازه می‌ دهید روز آرام‌ تری را بدون فرآیند زمان‌بر دم کردن یک فنجان قهوه و یا رفتن به کافه هر روز صبح آغاز کنید. یکی از مهمترین دلایل انتخاب این دستگاه ها، راحتی بی نظیری است که ارائه می دهد. تصور کنید: یک صبح شلوغ در اداره هستید و کارهای ضرب‌الاجلبی را پیش رو دارید. همینطور انبوهی از کارمندانی هستند که در انتظار نوشیدن قهوه می باشند. وجود دستگاه اسپرسو ساز رفع سریع و بدون دردسر قهوه را تضمین می کند. علاوه بر این نیاز به دم کردن فنجان های جداگانه قهوه را از بین می برد.
تنها با پر کردن پرتافیلتر از قهوه آسیاب شده و فشار دادن یک دکمه، قهوه داغ به راحتی در فنجان تان ریخته میشود. فراموش نکنید سلیقه‌ ها و ترجیحات گروهی که قهوه را با شیر می نوشند هم نیز برآورده میکند. دستگاه های قهوه ساز و اسپرسوساز، به ویژه مدل هایی که مجهز به کنترل های دقیق دما و مکانیسم های دم کردن هستند، ثبات طعم و کیفیت را تضمین می کنند. برای کسب ‌وکارهایی که هدفشان حفظ ثبات در طعم و عطر قهوه می باشد، دستگاه قهوه ساز های اتوماتیک تضمین می‌ کنند که هر فنجان قهوه ای که آماده می شود نمایانگر طعم مورد نظر شما باشد.
source: خرید دستگاه اسپرسو ساز ارزان

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز خانگی ارزان , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , بهترین دستگاه اسپرسو ساز , خرید اسپرسو ساز , قهوه دات کام , قیمت اسپرسو ساز خانگی , قیمت دستگاه اسپرسو ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 12 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ترازو باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی مورد استفاده، به کار می ‌رود. ترازوها معمولا دقیق هستند و به باریستاها کمک می کنند تا به تناسب دقیقی از قهوه ریز شده با آسیاب قهوه، آب و دیگر مواد برای تهیه‌ی نوشیدنی‌ های قهوه‌ بپردازند. ترازوهای باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی سرد و گرم، فنجان و دستگاه ‌های قهوه ‌ساز استفاده می ‌شوند. بنابراین برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، به موارد زیر دقت کنید!

دقت: دقت در اندازه‌گیری‌ها از جزئیات بسیار مهم هر ترازو می باشد. پس به دنبال اِسکیل هایی با دقت بسیار بالا در اندازه‌گیری‌ های گرم به گرم باشید. ظرفیت: حجمی را که معمولا با آن کار می کنید در نظر بگیرید. اسکیلی را انتخاب کنید که هم دوزهای کوچک را برای فنجان های تکی و هم دوزهای بزرگتر را برای چندین شات اسپرسو یا قهوه های دمی بتوان با آن اندازه گیری کرد.

مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی: اطراف قهوه ساز ها و اسپرسو ساز ها مستعد ریزش آب جوش و عصاره قهوه است. ترازو ضد آب و بادوام، طول عمر و تمیز کردن بدون دردسر را تضمین میکند. زمان پاسخگویی: زمان پاسخگویی سریع به کارایی در ساعات شلوغ کمک میکند. بنابراین به دنبال اسکیل دیجیتالی با خوانش سریع برای کافه خود باشید. قابلیت خاموش شدن خودکار: برای حفظ عمر باتری، بهتر است از ترازوهایی با ویژگی خاموش شدن خودکار استفاده کنید.

دارا بودن تایمر: ترازوهای باریستا با ویژگی تایمر داخلی می‌توانند به باریستاها کمک کنند تا زمان و وزن مواد را همزمان کنترل کنند. به طور مثال زمانی که قهوه را در دستگاه قهوه‌ ساز هایی مانند کمکس می ‌ریزید، می‌ توانید تایمر را بزنید و همزمان با کنترل وزن قهوه، به دقت زمان را نیز مدیریت کنید. این ویژگی به تهیه‌ی نوشیدنی‌هایی با طعم دقیق‌تر و بهتر کمک میکند.

واحدهای اندازه گیر متعدد: ترازوهایی که اندازه‌گیری در واحدهای مختلف (گرم، اونس و …) را پشتیبانی می‌کنند، برای آشنایی با دستورالعمل‌ها و ترجیحات مختلف، بسیار مفید هستند. قابلیت صفر کردن: ویژگی صفر کردن اسکیل به باریستاها این امکان را می ‌دهد تا قبل از اندازه ‌گیری مواد جدید، وزن فعلی را به عنوان مقدار صفر تنظیم کنند.

source: خرید ترازوی باریستا



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: بهترین ترازو باریستا , بهترین ترازو برای قهوه , ترازو باریستا , ترازو حرفه ای باریستا , ترازو دیجیتالی , قهوه دات کام , قیمت ترازو دیجیتال , قیمت ترازو باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 11 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

چرا طعم قهوه تلخ می شود؟ گرمای بیش از حد در حین دم کردن می تواند منجر به قهوه تلخ شود. راه حل: از حرارت متوسط استفاده کنید و مطمئن شوید که آب را بیش از حد گرم نمی کنید. همچنین، تنظیم اندازه آسیاب قهوه را به یک تنظیم درشت تر در نظر بگیرید. قهوه ای که درست میکنم طعم ضعیف دارد، چرا؟ راه حل: مطمئن شوید که از نسبت قهوه به آب صحیح استفاده می کنید. علاوه بر این، اندازه آسیاب را بررسی کنید. اگر خیلی درشت باشد، ممکن است قهوه ضعیف شود. همچنین به زمان دم آوری هم توجه داشته باشید قهوه طعم فلزی دارد! گاهی کاربران بعد از چندین بار استفاده دچار این مشکل می شوند.

چطور می توان آن را برطرف کرد؟ راه حل: ممکن است به دلیل تجمع مواد معدنی باشد. برای جلوگیری از این امر، قهوه ساز خود را به طور مرتب رسوب زدایی کنید. مخلوط آب و سرکه را داخل مخزن آب بریزید و یکبار بدون قهوه از آن استفاده کنید و اجازه دهید تقریبا تمام آب از لوله موکاپات خارج شود. و سپس آن را با آب بشورید. و یا دستورات تمیز کردن موکاپات را مطالعه کنید. مشکل طعم قهوه کهنه با موکاپات از چیست؟ راه حل: اگر قهوه شما دارای طعم و مزه کهنه است، این اتفاق می تواند به دلیل استفاده از دانه های قهوه قدیمی یا نامناسب رخ داده باشد.

درنتیجه مطمئن شوید که از دانه های قهوه تازه و با کیفیت بالا استفاده می کنید. همچنین دانه های قهوه را در ظرف دربسته به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. مشکل نشتی یا جهش در موکاپات به این صورت که آب از طرفین یا فواره به بیرون نشت میکند. راه حل: واشر لاستیکی را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته است. اجزای موکاپات را به درستی در جای خود قرار دهید و آنها را سفت کنید، اما نه خیلی. سفت شدن بیش از حد می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

صداهای غرغر: در حین درست کردن قهوه صداهای شبیه به غرغر یاد می شود. مشکل از چیست؟ راه حل: این می تواند نشان دهنده این باشد که آب خیلی سریع در حال جوشیدن است. برای کنترل فرآیند دم کردن، حرارت را کمی کاهش دهید. گاهی اوقات ممکن است تفاله های قهوه به قسمت بالایی یعنی خروجی عصاره قهوه موکاپات بچسبد و تمیز کردن آن را دشوار کند. چطور آن را از بین ببرم؟ راه حل: قهوه ساز تان را بعد از هر بار استفاده کاملا تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ تفاله ای در آن گیر نکرده است.

برای این کار می توانید از یک برس نرم یا خلال دندان برای از بین بردن هر گونه تفاله باقی مانده استفاده کنید. با موکاپات ۳ کاپ می توان برای ۱ نفر قهوه درست کرد؟ راه حل: مطمئن شوید که اندازه موکاپاتی را انتخاب کنید که با خروجی قهوه دلخواه شما مطابقت داشته باشد.

source: مشکلات مهم موکاپات

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: خرید موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه دات کام , قیمت موکاپات , موکاپات , موکاپات برقی , موکاپات چیست , موکاپات خامه ساز , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز دستی , قهوه ساز مسافرتی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 11 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برای علاقه مندان به قهوه که به دنبال کسب تجربه دم آوری قهوه بصورت دستی هستند، قهوه ساز کمکس به عنوان نمادی از ظرافت و کیفیت در عصاره گیری می باشد. اگر در زمان خرید این قهوه ساز دستی به مواردی مهم توجه کنید قطعا از یک تجربه شگفت انگیز دم ‌آوری قهوه متناسب با ترجیحات شخصی تان لذت خواهید برد. این موارد کلیدی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از: ظرفیت: قهوه ساز Chemex در اندازه های مختلف از مدل های ۳ تا ۱۰ فنجان تولید و به بازار می شود.

در انتخاب قهوه‌ ساز کمکس، معمولا مشخص است که هر مدل چه تعداد فنجان قهوه را می‌ تواند آماده کند. به همین دلیل، موقع خرید باید به این مورد توجه کرد و بر اساس نیاز خود و تعداد فنجان قهوه ای که آماده می کنید، سایز مناسب را خریداری کنید. سبک و طراحی: طراحی قهوه ‌ساز کمکس از نظر سادگی و کاربردی بودن، بسیاری از کاربران را جذب خود کرده است. این دستگاه به دلیل طراحی خاص، به راحتی در دکوراسیون هر آشپزخانه ‌ای جای می‌گیرد.
در کل، طراحی کمکس از دیدگاه سادگی، زیبایی و کیفیت ساخت به عنوان یک ابزار برجسته برای تهیه قهوه شناخته می ‌شود. فیلتر قهوه‌ساز Chemex باید برخی ویژگی‌های خاص را داشته باشد تا به بهترین نحو ممکن قهوه را استخراج کند. ویژگی هایی مانند: معمولا فیلتر قهوه این قهوه ساز ضخیم هستند تا اجازه ورود روغن‌های دانه قهوه را به عصاره قهوه ندهد. این امر منجر به تهیه قهوه‌ای با طعمی قوی و بدون تلخی می ‌شود. این فیلترها با کاغذهای متفاوتی تولید می شوند.
بنابراین فیلتر قهوه ای را خریداری کنید که بر روی طعم قهوه تاثیر نگذارند. همچنین فیلتر باید با اندازه دقیق Chemex شما همخوانی داشته باشد تا از نشت آب جلوگیری کرده و یک فیت محکم و صحیح ایجاد کند. قیمت قهوه‌ ساز کمکس معمولا متغیر است و به عواملی مانند اندازه، جنس، و منطقه جغرافیایی که در آن خریداری می‌شود بستگی دارد همچنین بسته به متعلقات آن مانند فیلترها و لوازم جانبی دیگر، قیمت ممکن است متغیر باشد.
کمربند دستگاه: کمربند در قهوه‌ ساز کمکس اغلب از چوب طبیعی مرغوب تولید می ‌شود که از گرما و بخار آب در حین عصاره گیری محافظت میکند، و کاهش دمای آب را به حداقل می رساند. همچنین این کمربند بیشتر برای جلوگیری از گرم شدن دست‌ها در زمان کار با آن استفاده می‌ شود. اما علاوه بر چوب از مواد پلاستیکی محکم و پایدار که در برابر گرما و رطوبت مقاوم هستند، برای تولید این آن استفاده می ‌شود. تا دوام و کارایی آنها تا حد امکان بهتر باشد. علاوه بر این در نظر داشته باشید مدل های چوبی زیباتر و قیمت بیشتری نیز دارند.


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید قهوه ساز کمکس , خرید کمکس , طرز تهیه قهوه کمکس , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز دستی , قهوه ساز کمکس , قهوه کمکس , قیمت کمکس , کمکس ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 11 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ویژگی ها و مزایا پرتافیلتر عریان چیست؟ قابلیت مشاهده استخراج. جذابیت اصلی این پرتافیلتر در آشکار سازی آن نهفته است. بدون اینکه فضای بسته انتهای دسته گروپ و خروجی های عصاره قهوه اسپرسو مانع دید شود، باریستاها دید بی نظیری را در فرآیند استخراج به دست می آورند. این بازخورد بصری به تشخیص مشکلات بالقوه استخراج، مانند ضربه زدن یا کانال‌گذاری (چنلینگ) ناهموار، …کمک میکند و باعث تسلط و کنترل بیشتر باریستاها می شود.
افزایش غلطت کرما. فقدان دهانه باعث تشکیل یک لایه قوی و خامه ای کرما در بالای اسپرسو می شود. این کرما تقویت شده طعم قهوه اسپرسو را به خوبی به نمایش می گذارد و به تجربه حسی بهتر می افزاید. حفظ کیفیت قهوه. استفاده از پرتافیلترهای نیکد می‌تواند به حفظ کیفیت قهوه کمک کند. با استفاده از فشار و زمان مناسب، می‌توانید از قهوه‌ی خود حداکثر استفاده را ببرید و از از دست رفتن طعمه‌های مهم جلوگیری کنید. همچنین طراحی متفاوت این محصول باعث می‌شود تا آب بهینه‌تری از قهوه استخراج شود و طعم بهتری به دست آید.
این پرتافیلترها به طور گسترده با انواع مختلف دستگاه های اسپرسو ساز به ویژه مدل های صنعتی و اسپرسو ساز نیمه صنعتی سازگار هستند. و از آنجایی که پیشگامان در صنعت قهوه اسپرسو و اسپرسو ساز ها هستند قابلیت اطمینان و ثبات در طعم را ارائه می دهند. دوام و پایداری: پورتافیلترهای تجاری که برای استفاده در حجم بالا ساخته شده اند دارای دوام و طول عمر بالایی هستند.
آنها از مواد مستحکمی مانند فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. درنتیجه بدون افت کیفیت قهوه اسپرسو برای استفاده مداوم و سخت (سایش و ضربه‌های مکرر) در کافی ‌شاپ‌ های شلوغ ایده آل هستند. استخراجی ثابت و یکنواخت: نوع طراحی این پرتافیلترها که توسط خروجی ‌ها و پایه‌ بسته است، به‌صورت یکنواخت و متناسب، قهوه اسپرسو را داخل فنجان می ‌ریزند.
این ویژگی باعث می ‌شود تا هر شات اسپرسوی تهیه ‌شده از هر پرتافیلتر، با کیفیت و طعم یکسانی داشته باشد. راحتی استفاده و کارایی: برای محیط ‌های پرکاربرد یا کافی ‌شاپ ‌های پرتردد، پرتافیلتر های تجاری به دلیل سادگی در استفاده و قابلیت کارکردی بالا مورد توجه قرار می‌ گیرند. طراحی ساده‌ شان به باریستاها اجازه می ‌دهد تا به‌ راحتی تعداد زیادی از سفارشات را به‌ صورت یکنواخت و با کیفیت برتر آماده کنند.
source: انواع پرتافیلتر اسپرسو ساز



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: پرتافیلتر , پرتافیلتر اسپرسوساز خانگی , پرتافیلتر خامه گیر , پرتافیلتر صنعتی , پرتافیلتر عریان , پرتافیلتر نیکد , پرتافیلتر نیکد چیست , خرید پرتافیلتر , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 11 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مدل های مختلف آسیاب قهوه در سهولت استفاده، بسیار متفاوت هستند. از این لحاظ، انواع آسیاب‌ قهوه دستی جمع و جور و قابل حمل هستند و نیازی به برق ندارند. اگر قابل حمل بودن برای شما مهم است، این گرایندرها گزینه بسیار خوبی هستند. با این حال، یک آسیاب قهوه دستی نیاز به تلاش فیزیکی دارد و ممکن است زمان بیشتری برای خرد کردن بطلبد. استفاده از آسیاب های برقی راحت تر است. شما یک دکمه را فشار می دهید و دستگاه کار را انجام می دهد و سریعتر از مدل های آسیاب قهوه دستی هستند.
با این حال، آنها بزرگتر هستند و فضای بیشتری از پیشخوان شما را اشغال می کنند. به علاوه، آنها برای کار کردن به برق نیاز دارند. در مورد میزان صدایی که آسیاب‌ها تولید می کنند، آسیاب‌های برقی با تیغه مسطح موتور های قدرتمندتری دارند، درنتیجه صدای بیشتری تولید می کنند. اما آسیاب قهوه با تیغه مخروطی با دور کمتری کار میکند و به موتور قدرتمندی نیاز ندارد، پس صدای کمتری نسبت به گرایندر تیغه مسطح دارد. و به طور کلی آسیاب‌های دستی قهوه بسیار کم صداتر از مدل های برقی می باشند.
آخرین موردی که باید برایتان اهمیت داشته باشد قیمت دستگاه آسیاب است. آسیاب‌های برقی با تیغه مخروطی معمولاً مقرون به صرفه تر از سایر مدل ها هستند و می توانید آنها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. آسیاب‌های برقی با تیغه تخت گرانتر هستند زیرا موتورهای قدرتمندتری دارند به همین دلیل برای انواع اسپرسو ساز خانگی و نیمه صنعتی مناسب هستند. همچنین آسیاب‌های قهوه دستی نسبت به آسیاب‌های برقی ارزان قیمت تر هستند. آنها برای اجرا نیازی به برق ندارند و طراحی ساده تری دارند،
بنابراین اگر گزینه بودجه برایتان مهم است و برای درست کردن قهوه زمان کافی دارید، یا اهل سفر و گردش هستید، گرایندرهای دستی گزینه مناسبی می باشند. یکی از رایج ترین سوالاتی که مبتدیان برای درست کردن قهوه می پرسند این است. سوال: برای استفاده از فلان قهوه ساز باید قهوه با چه درجه ای آسیا کنم؟! پاسخ: شما به یک آسیاب قهوه ای نیاز دارید که برای روش دم آوری قهوه دلخواه شما مناسب باشد. چراکه روش‌های دم‌آوری قهوه سایز آسیاب متفاوتی دارند و بعضی از گرایندرها برای آنها بهتر عمل می‌کنند.
این خیلی راحت است اگر بگوییم: از درجه ۳ برای قهوه اسپرسو، یا از درجه ۲۰ برای فرنچ پرس استفاده کنید. اما این حرف کاملا اشتباه است. بیشتر گرایندرهای قهوه دارای درجه بندی هستند اما تنظیمات درجه آسیا در همه آنها یکسان نیست. برخی مدل ها دارای ۸ درجه هستند و برخی دیگر تا ۳۰ درجه هم امکان خرد کردن را دارند. علاوه بر این درست کردن قهوه به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد. به طور مثال گاهی می توان از پودر قهوه درشت با میزان آب کمی استفاده کرد، گاهی از پودر قهوه ریز با حجم آب متوسط. بنابراین بهتر است قهوه را با درجه های متفاوتی خرد کنید تا به بهترین نتیجه برسید.
source: خرید آسیاب قهوه برقی ارزان

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب برقی ارزان , آسیاب قهوه , قهوه دات کام , آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه دستی , آسیاب قهوه صنعتی , انواع آسیاب قهوه , بهترین آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 10 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فهمیدن اینکه چگونه می‌توان یک قهوه  بی ‌نقص را در مناطق دور افتاده درست کرد، چالش‌برانگیز (و گاهی وقت‌گیر) است. با این حال مدل های قهوه ساز مسافرتی زیادی در بازار برای این منظور وجود دارد. من تعداد متنوعی از این دستگاه ها را امتحان کردم با آزمون و خطا متوجه شدم که چطور میتوان قهوه ای عالی در کپ درست کرد. موکاپات، یک قهوه ساز مسافرتی عالی. این قهوه ساز یکی از قدیمی ترین روش ها برای درست کردن قهوه در اروپایی است که قهوه ای قوی و غنی تولید میکند.
استفاده از موکاپات بسیار راحت است، به طور خلاصه اینگونه است که: آب در محفظه پایینی ریخته می شود، قهوه ریز آسیاب شده در محفظه میانی و در سبد قرار می گیرد. یک مخزن خالی که در اصل مخزن ریزش عصاره قهوه می باشد، بر روی این دو محفظه جای می گیرد. موکاپات ها بسیار سبک هستند و به راحتی می توان آنها را در کوله جای داد. علاوه بر این به لوازم جانبی ای نیاز ندارد و فقط باید قهوه آسیاب شده و یک فنجان همراه خود داشته باشید. همچنین بیشتر موکاپات ها از آلومینیوم ساخته شده اند بنابراین می توان از آنها بر روی آتش کمپ استفاده کرد. 
اما فراموش نکنید اگر قهوه کنترل نشود، درنهایت می تواند طعم سوخته یا گچی ایجاد کند. بهترین روش برای تهیه قهوه هنگام کمپینگ می تواند به معنای تفاوت بین یک روز عالی و یک روز وحشتناک باشد. یا حداقل این در مورد قهوه خورهایی مثل من صادق است! وقتی در کمپ هستید، دستگاه قهوه ساز مورد علاقه تان یا باریستای همیشگی خود را ندارید تا یک فنجان قهوه عالی برای شما درست کند.
source: موکاپات یک قهوه ساز مسافرتی

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز مسافرتی , طرز استفاده از موکاپات , قهوه دات کام , قهوه ساز مسافرتی ارزان , قیمت موکاپات , قیمت مینی پرسو , موکاپات , مینی پرسو , نانو پرسو , نانو پرسو ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 10 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

طيف گسترده ‌اي از قهوه ساز ‌ها براي افرادي كه تمايل به خوردن قهوه دارند، وجود دارد. تمام اين قهوه ساز ها علاوه بر كافه ها براي مصارف خانگي هم نيز كاربرد دارند. قهوه ساز سايفون از آن دسته دستگاه هايي مي باشد كه روش دم آوري قهوه با آن كاملا منحصربه فرد است و تجربه دم كردن قهوه با آن برايتان بسيار جديد، كمي پيچيده و خاص خواهد بود.

قهوه ساز سايفون (يا خلاء) از دو محفظه شيشه اي استوانه يا كروي شكل، تشكيل مي شود. يكي از اين محفظه ها مخصوص پودر قهوه است و ديگري مخصوص مخزن آب مي باشد. اما اين دستگاه به يك پايه براي نگهداري اين دو خزن (تمام مدل ها اين پايه را دارند)، فيلتر پارچه اي و يك منبع حرارت هم نيز، نياز دارد. در ابتدا توصيه مي كنيم از هر روشي كه براي درست كردن قهوه استفاده مي كنيد كنار دستتان يك ترازوي ديجيتالي هم قرار دهيد. 

زيرا حتما بايد قهوه را وزن كنيد و اين موضوع براي قهوه‌ساز سايفون هم كاملا صدق ميكند. حال طرز استفاده از اين قهوه‌ساز پيچيده چگونه است؟ مخزن زيرين را با آب پر كنيد، فيلتر قهوه را درون محفظه بالايي قرار دهيد و سپس پودر قهوه را بر روي فيلتر بريزيد. با نسبت ۱۶:۱ يا ۲۸ گرم قهوه و ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم آب. مخزن بالايي را بر روي مخزن آب قرار دهيد و منبع حرارتي را روشن كنيد. حرارت مستمر باعث افزايش بخار آب در قسمت پايين و انتقال تدريجي آن به قسمت بالايي مي ‌شود. 

هنگامي كه قهوه به محفظه بالايي اضافه شد، لازم است آن را هم بزنيد تا قهوه كاملاً تركيب شود. در طي اين فرآيند، آب با دانه ‌هاي قهوه تركيب مي شود. حال با كم كردن و يا خاموش كردن منبع حرارتي، عصاره قهوه پس از عبور از فيلتر دوباره به قسمت زيرين بر مي‌گردد. و در نهايت پس از گذشت ۳ تا ۵ دقيقه يك قهوه قوي و مناسب خواهيد داشت.

source: بهترين قهوه ساز سايفون 



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز سایفون , خرید قهوه ساز سایفون , طرز تهیه قهوه سایفون , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز دستی , قهوه ساز سایفون , قهوه ساز سایفون هاریو ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 10 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه اسپرسو باید به اندازه کافی فشرده شود تا فضای کمی بین سطح قهوه و هدگروپ دستگاه اسپرسوساز ایجاد شود. هنگامی که ذرات قهوه در داخل پرتافیلتر خیس می شوند، به طور طبیعی کمی متورم می شوند، حال اگر قهوه فضا برای افزایش حجم نداشته باشد از پرتافیلتر بیرون پرتاب می شود.
یکی دیگر از دلایل اصلی تمپینگ این است که آب تنبل است. نمی‌خواهد کار سختی را انجام دهد و به دنبال عبور راحت از بین ذرات قهوه است. تنها چیزی که تنبل‌تر از آب است، آب تحت فشار است، و اگر با فشار وارد سطح نامرتب و فشرده نشده قهوه شود، انواع شکاف ‌ها و کانال‌ ها را پیدا میکند و از استخراج همه چیزهایی خوبی که می‌خواهیم جذب کند اجتناب میکند.
اما اگر بستر قهوه محکم فشرده شود و در یک سطح صاف قرار گرفته باشد، آب چاره ‌ای ندارد جز اینکه به طور یکنواخت از تمام ذرات قهوه عبور کند و در طول مسیر انواع طعم‌ ها را برای عصاره گیری بی نظیر قهوه اسپرسو بگیرد.
فرم مناسب دست: اطمینان حاصل کنید که وقتی تمپر خود را به سمت پایین فشار می دهید، مچ دست شما باید کاملاًصاف باشد و آرنج شما با زاویه ۹۰ درجه خم شود. شما باید فشاری را که از ناحیه شانه و عضله سه سر خود وارد می شود احساس کنید و نباید احساس کنید که این نیرو به مفصل مچ شما ختم می شود.
چقدر باید به سطح قهوه فشار وارد کرد؟ میزان فشاری که به سطح قهوه وارد می کنید، نباید خیلی کم باشد که آب براحتی از میزان ذرات قهوه عبور کند. همینطور نباید خیلی زیاد باشد که آب به سختی راه خود را باز کند. به طور معول باید در حدی باشد که مچ دست کم بلرزد. البته ناگفته نماند که این لرزش مچ دست جز اصول ثابت نیست و ممکن است تغییر کند.
source: قیمت تمپر قهوه برای پرتافیلتر

 


:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: بهترین تمپر قهوه , تمپر , تمپر چیست , تمپر قهوه , تمپر قهوه چیست , خرید تمپر , ست تمپر , قهوه دات کام , قیمت تمپر قهوه , تمپر تکنیکال , تمپر فنری ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 9 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سرمایه گذاری روی یک آسیاب قهوه با کیفیت، برای به دست آوردن نتایج بهتر، چه برای قهوه اسپرسو و چه قهوه دمی، بسیار مهم است. انواع آسیاب قهوه بی شماری در طرح ها و امکانات بسیار متنوع در بازار وجود دارد و طبیعتا در بین آنها دستگاه های زیادی است که برای استفاده مبتدیان عالی باشد. اما با آگاهی از چند موارد به راحتی می توانید گرایندر مناسب مهارت خودتان را خریداری کنید. برخی از آسیاب ها سازوکاری دستی دارند که دانه های قهوه را به ذرات ریز خرد می کنند.
این آسیاب‌ها اغلب مقرون به صرفه‌تر از آسیاب‌هایی برقی هستند، بنابراین گزینه‌ای جذاب برای مبتدیان با بودجه کم هستند. استفاده از آسیاب‌های دستی نیز آسان است و برای شروع فرآیند آسیاب کردن فقط باید دسته آن را بچرخانید. با این حال این گرایندرها دارای اشکالاتی نیز هستند. آسیاب‌های برقی دارای دو سطح ساینده هستند که دانه های قهوه بین آنها به ذرات یکنواختِ ریز تبدیل می شوند. همچنین می‌توانید تنظیمات را با نزدیک‌تر کردن یا دورتر کردن تیغه ها تغییر دهید.
بدین وسیله می توان قهوه ها را ریز تر یا درشت تر آسیا کنید. با استفاده از گرایندرهای برقی می‌توانید برای روش های دم‌آوری مختلف، قهوه خرد کنید.یعنی ریز برای انواع دستگاه اسپرسو ساز، درشت برای قهوه ساز فرنچ پرس و یا متوسط برای قهوه ساز V60. حال که متوجه شده اید آسیاب های برقی عملکرد باکیفیت تری دارند باید به مساله بعدی بپردازیم و آن نوع تیغه گرایندر برقی می باشد. این دستگاه ها دارای دو مدل تیغه هستند. تیغه مخروطی و مسطح.
آسیاب‌های مخروطی از نیروی جاذبه برای کشیدن دانه های قهوه بین دو سطح مخروطی شکل استفاده می کنند. در این دستگاه ها، یک سطح تیغه می‌چرخد و سطح دیگر ثابت است. تیغه های مخروطی می توانند طیف وسیعی از اندازه های آسیاب را تولید کنند. بنابراین همه کاره هستند و می توانند برای روش های مختلف دم کردن قهوه از آنها استفاده کنید. این مدل تیغه در حین آسیا کردن حرارت کمتری تولید می کنند. افزون بر این گرایندرهای برقی با تیغه مخروطی نیاز به نگهداری کمتری دارند.
بنابراین انتخاب خوبی برای مبتدیانی هستند که می خواهند راحتی داشته باشند. هیچ یک از انواع تیغه ها به طور ذاتی بهتر از دیگری نیستند. هر کدام از آنها مزایا، معایب و تنظیمات مختلفی دارند. بنابراین انتخاب بین این دو مدل به نیازهای خاص شما بستگی دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید جنس تیغه ها است. این تیغه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و یا سرامیک می باشند. تیغه های فولادی ضد زنگ بادوام و مقرون به صرفه هستند و مدل های سرامیکی مقاومت حرارتی بهتری دارند و برای مدت طولانی تری تیزتر می مانند. با این حال شکننده تر هستند و به راحتی آسیب می بینند.
source: آسیاب قهوه خانگی حرفه ای



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب برقی ارزان , آسیاب قهوه , آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه برقی کوچک , آسیاب قهوه دستی , آسیاب قهوه صنعتی , انواع آسیاب قهوه , بهترین آسیاب قهوه , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 9 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شیکر پاریسی (Parisian or French Shaker) که به آن شیکر فرانسوی نیز می گویند ، طراحی زیبا و ظریفی دارد، که دلیل اصلی افزایش محبوبیت این شیکر در سال های گذشته همین مورد است. از نظر زیبایی، جذاب ترین نوع شیکرها است که می توانید برای بار خانه خود تهیه کنید. باز و بسته کردن این مدل نسبت به سایرین از ایمنی کمتری برخوردار است. و بارتندر را بیشتر در معرض خطر پاشیده شدن نوشیدنی حین شیک کردن، قرار می دهد.

بنابراین باید هنگام تکان دادن شیکر، آن را محکم نگه دارید تا مطمئن شوید که درب آن باز نمی شود. نکته مثبت مدل پاریسی این است که هیچ خطری برای شکستن شیشه وجود ندارد، زیرا تمام آن فلزی است. درنتیجه دوام بسیار زیادی دارد. مدل پاریسی از دو قسمت تشکیل شده است که به آسانی تمیز می شوند و به راحتی قابل حمل هستند. همچنین از نظر حجمی، کمی کوچکتر از ​​بوستون است و بر خلاف مدل کوبلر، صافی ندارد. پس باید یک صافی جداگانه برای استفاده از آن خریداری کنید.

شیکر کوبلر کلاسیک (Cobbler Shaker) احتمالا همان شیکری است که آن را بسیار دیده اید. این مدل در سال ۱۸۸۴ میلادی تولید شد و از سه قسمت تشکیل شده است: یک درب فلزی که می توان از آن به عنوان جیگر هم استفاده کرد، یک ظرف مخروطی شکل، و یک صافی. درست کردن یک نوشیدنی با کوبلر به همین سادگی است؛ به سادگی اجزای تشکیل دهنده آن. برای استفاده از کوبلر، بارتندر مواد تشکیل دهنده کوکتل یا نوشیدنی را به ظرف مخروطی شکل اضافه میکند. با وسیله ای به نام مادلر، عصاره ترکیبات مورد استفاده را استخراج می کند.

سپس درب آن را روی آن قرار می دهد و شروع میکند به تکان دادن آن با دست تا مواد با هم مخلوط شوند. اصطلاحا به این کار، شیک کردن نوشیدنی می گویند. یکی از مزایای شیکر بارمن این است که می توان آن را به راحتی باز و بسته کرد. و از آنجایی که این مدل دارای صافی مخصوص می باشد، نیاز نیست صافی جداگانه تهیه کنید. فقط کافیست بعد از میکس شدن عالی ترکیبات، نوشیدنی را داخل لیوان سرو بریزید. با این حال، یکی از ایرادات شیکر کوبلر این است که به اندازه مدل بوستون همه کاره نیست.

همچنین برای تکان دادن کوکتل هایی که حاوی تکه های بزرگ میوه یا یخ هستند مناسب نیست، زیرا ممکن است در صافی گیر کنند و این باعث می ‌شود که فرآیند تمیز کردن آن، مشکل و زمان ‌بر شود. احتمالا شناخته شده ترین و رایج ترین شیکر، مدل بوستون (Boston Shaker) است. شیکر بوستون قدیمی ترین شیکر به حساب می آید که حداقل از سال ۱۸۴۸ میلادی به بعد ساخته شده است. این وسیله از کیت بار سرد از دو قسمت تشکیل می شود: یک مخزن بزرگ معمولا ۲۸ اونسی، و یک مخزن کوچکتر معمولا ۱۶ اونسی. این شیکر معمولا از فولاد ضد زنگ یا شیشه مقاوم تولید می شود.

بوستون شیکر می تواند حجم زیادی از نوشیدنی را در خود نگه دارد و به بارتندر اجازه می دهد دو نوشیدنی را همزمان با هم ترکیب کند. همچنین تمیز کردن هر دو قسمت بسیار ساده است. این یک عامل مهم است زیرا باعث صرفه جویی در زمان می شود. به این ترتیب می توانید روی مخلوط کردن نوشیدنی ها تمرکز کنید.

source: بهترین شیکر چیست



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع شیکر بار سرد , خرید ست شیکر , خرید شیکر بار سرد , قهوه دات کام , خرید شیکر فلزی , ست شیکر کوکتل , شیکر , شیکر بار سرد , شیکر چیست , شیکر کوکتل , قیمت ست شیکر ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 9 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آلن آدلر در سال ۲۰۰۵ روش نسبتا جدید ایروپرس (AeroPress) را ایجاد و راه اندازی کرد. قهوه سازی از جنس پلاسیتک مقاوم که دارای ۳ بخش می باشد. مخزن مخصوص پودر قهوه ایروپرس، فیلتر قهوه که در یک سبد قهوه در مرکز قهوه ساز قرار دارد و محفظه دم‌آوری و استخارج عصاره قهوه. بعد از گذشتن چند دقیقع از ریختن آب داغ بر روی ذرات قهوه، برای استخراج عصاره قهوه، یک پیستون به سمت پایین فشار داده می شود و فشار هوا ایجاد می کند تا قهوه دم شده را از فیلتر عبور داده و به فنجان وارد کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود. سپس با افزایش دما و فشار بخار آب داغ، آب جوش وارد مخزن پودر قهوه می شود تا قهوه را غوطه ور کند. هنگامی که حرارت از بین می رود، نیروی جاذبه عصاره قهوه را از طریق یک فیلتر به داخل ظرف پایینی فشار می دهد. و به این صورت قهوه آماده می شود.
یکی از قدیمی‌ترین، ساده‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ ترین روش ‌های دم کردن قهوه، روش قطره‌ای با استفاده از قهوه ساز های تقریبا مخروطی شکل و فیلتر قهوه است. قهوه ساز های معروف روش چکه ای عبارتند از: Melitta، Kalita Wave و Bee House، قهوه ساز V60. به این صورت که آب داغ به طور یکنواخت روی تفاله قهوه در یک فیلتر کاغذی ریخته می شود. سپس با نیروی جاذبه، قهوه دم آوری شده و به آرامی در ظرف مخصوص می ریزد.
روش فرنچ پرس، که در سال ۱۹۲۹ ابداع شد، به طور گسترده ای به عنوان بهترین ساده ترین و سازگارترین روش برای دم کردن قهوه در نظر گرفته می شود. برخی از افراد معتقدند که قهوه ساز فرنچ پرس طعم های برتر را نسبت روش های دیگر استخراج می کند. به این صورت که در یک طرف استوانه ای شکل، قهوه آسیاب شده را می ریزیم. بعد از غوطه وری ذرات قهوه در آب داغ به مدت چند دقیقه، تفاله های قهوه پرس شده و عصاره قهوه صاف می شود.
بنابراین نت های متفاوت قهوه، کافئین و آنتی‌اکسیدان ‌ها بهتر استخراج و حفظ می ‌شوند. کمکس یک قهوه ساز شیشه ای با طراحی زیبا و شیک است که در سال ۱۹۴۱ توسط پیتر شلمبوم اختراع شد. در این روش از یک فیلتر کاغذی مخصوص کمکس استفاده می شود که ۲۰-۳۰٪ سنگین تر از سایر فیلترهای قهوه می باشد. روش پوراور هم مانند چکه ای می باشد؛ با این تفاوت که ضخامت بیشتر و نوع بافت فیلتر قهوه کمکس، طعم متفاوت تری از قهوه را ایجاد می کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود.
source: قیمت قهوه ساز خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز دمی , بهترین قهوه ساز خانگی , فرنچ پرس , قهوه دات کام , قهوه دمی , قهوه ساز V60 , قهوه ساز ایروپرس , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز سایفون , کمکس , قیمت قهوه ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 8 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

پالینا یکی از شرکت کنندگان مسابقات قهوه ساز دستی ایروپرس میگوید “امروزه ما خیلی بهتر از ۱۵ سال پیش قهوه را میفهمیم. ما ابزارهای بهتری داریم، به درک بیشتری از آب رسیده ایم و کتاب های بسیاری وجود دارند که ما را کمک می نمایند”. جف میگوید “در سال های اول، رقبای جدی تر سعی میکردند با همان نسبت ۱:۱۶ و دمای آب ۹۰ درجه سانتیگراد و زمان دو دقیقه کار خود را پیش ببرند. نتیجه ی آن هم فنجان خوبی از قهوه بود. اما قهوه ی حاصل کمی تلخ و خشک بود.
من به این نکته پی بردم که طعم تلخ آن ناشی از دمای بالای آن است و در دستورالعمل خود دمای آب را پایین آوردم و به ۸۶ درجه سانتیگراد رساندم”. و امروزه شرکت کنندگانی وجود دارند که با آبی با دمای ۷۵ تا ۷۹ درجه سانتیگراد به دم آوری قهوه می پردازند. جالب اینجاست که مارتین زمانی که در رقابت های سال ۲۰۱۴ در مقام دوم ایستاد، از ۸۰ گرم آب با دمای ۳۵ درجه و ۱۳۵ گرم آب در دمای ۹۲ درجه استفاده کرده بود.
علاوه بر این مارتین میگوید که امروز فیلتراسیون آب برای قهوه ساز ایروپرس بیشتر مورد بحث قرار میگیرد و سطحی کاملا متفاوت دارد. باریستاها میتوانند ترکیب آن را نیز دستخوش تغییرات قرار دهند که اتفاقی خوشایند محسوب میشود. پالینا از یک رفرکتومتر برای اندازه گیری سطح عصاره گیری خود استفاده کرد. اما عصاره گیری چیست؟ عصاره گیری فرآیندی است که از طریق آن عطر و طعم قهوه برجسته می شود.
source: قیمت ایروپرس برای مسابقات



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: ایروپرس , خرید ایروپرس اصل , طرز کار ایروپرس , قیمت ایروپرس , خرید ایروپرس , قهوه ساز دستی , قهوه دات کام , قهوه ایروپرس , فیلتر ایروپرس , قهوه ساز ایروپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 8 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دمای شیر شما می تواند تاثیر مستقیمی بر میزان پایدار بودن فوم و کف شیر در پیچر و فنجان نهایی قهوه را داشته باشد. ممکن است استفاده از شیر بسیار سرد وسوسه انگیز باشد، اما فوم دار کردن شیر سرد بیشتر طول می کشد و ممکن است به قوام دلخواه نرسد، برعکس این قضیه هم صدق می کند. شیر با دمای بالا هم خیلی زود غلظت شیر را افزایش می دهد که منجر به سوختن شیر می شود. 
بهترین دما برای شیر در حدود ۴۰ تا ۴۵ درجه فارنهایت (۴ تا ۷ درجه سانتیگراد) می باشد که دقیقا زیر دمای اتاق است. این کار به ایجاد فوم ابریشمی و ایده آل بدون سوختن بیش از حد شیر کمک می کند. اگر رسیدن به دمای ایده آل برایتان مشکل است از پیچر های ترمودار استفاده کنید. وقتی نوبت به کف کردن شیر می رسد. پر کردن بیش از حد پیچر، کنترل فرآیند فوم دار کردن شیر را دشوار می کند و می تواند منجر به ایجاد فوم ناهموار شود. 
برای بهترین نتیجه، پیچر خود را بیش از نصف پر نکنید و اطمینان حاصل کنید که هنگام کف کردن شیر، فضای کافی برای انبساط شیر وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید، در صورت نیاز، همیشه می توانید شیر بیشتری بریزید، اما نمی توانید پیچر بیش از حد پر شده را خالی کنید! تسلط بر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز برای دستیابی به فوم کامل بسیار مهم است. نازل را درست در زیر سطح شیر با زاویه کمی فرو کنید تا حالتی گرداب طور ایجاد کنید. 
از فرو رفتن بیش از حد نازل در عمق شیر یا قرار دادن در بالای سطح شیر خودداری کنید. زیرا این کار می تواند منجر به ایجاد حباب های بزرگ یا پاشیده شدن آن شود. اگر صدای خش خش محکم، تف کردن، مانند ایجاد صدای “تس” با زبان و دندان خود را می شنوید، این نقطه درست است. پس نازل را ثابت نگه دارید تا حجم شیر شما دو برابر شود و به دمای مطلوب برسد (حدود ۱۵۰ درجه فارنهایت یا ۶۵ درجه سانتیگراد). 
در این زمینه حتما ویدیو های قرار دادن پیچر در زیر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز را مشاهده کنید، به بهتر شدن شما خیلی کمک می کند. اجازه ندهید بقایای لاته قبلی، شیر فوم دار ایده آل امروز را خراب کند! یک نازل بخار کثیف نه تنها می تواند بر طعم شیر شما تاثیر منفی بگذارد، بلکه مانع از فرآیند کف کردن اصولی شیر نیز می شود. بنابراین بلافاصله بعد از هر بار استفاده، نازل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا بقایای شیر از بین برود، و نازل بخار تمیز شود. با تمیز کردن منظم می توانید اطمینان حاصل کنید که نازل بخار شما همیشه آماده ایجاد فوم مخملی و کامل است.
source: طرز صحیح استفاده از پیچر



:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع پیچر قهوه , پیچر , پیچر حرفه ای , طرز تهیه فوم شیر , طرز تهیه فوم شیر برای لاته , پیچر ارزان قیمت , قهوه دات کام , قیمت پیچر حرفه ای , قیمت پیچر قهوه , پیچر شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 8 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه سرد یا کلد برو با استفاده از آب سرد، دم می‌شود که طعم طبیعی قهوه را کندتر و ملایم‌تر از آب جوش استخراج میکند. قبل از شروع به دم آوری قهوه کلد برو به مواد و موارد زیر نیاز دارید: دانه های قهوه درشت آسیا شده با آسیاب قهوه، آب سرد یا هم دما با محیط و صاف شده، قهوه ساز کلد برو یا ظرف پارچ مانند بزرگ، یک الک یا پارچه توری ریز و تمیز، صبر (سخت ترین عنصر برای یافتن).

اما به همین راحتی نیست در قدم اول باید دانه های قهوه خود را عاقلانه انتخاب کنید. راز یک قهوه سرد عالی با دانه های قهوه عالی شروع می شود. دانه های قهوه با کیفیت بالا و تازه بو داده شده را از یک روسترهای محلی یا فروشگاه های آنلاین قابل اعتماد انتخاب کنید. با قهوه های کشورهای مختلف و درجه های رست متفاوت آزمایش کنید تا مشخصات طعمی را پیدا کنید که متناسب با ذائقه شما باشد.

سپس آسیاب قهوه را به درستی انتخاب کنید. برای دم کردن قهوه سرد، باید از آسیاب درشت استفاده کنید، اندازه ای مشابه شکر خام یا نمک دریا. آسیاب خیلی ریز می تواند منجر به استخراج بیش از حد دانه های قهوه شود. یک آسیاب قهوه با کیفیت خوب، اندازه آسیاب صحیح را تضمین میکند و قهوه کلد برو شما را صاف و خوشمزه نگه می دارد.

وقتی صحبت از قهوه کلد برو می شود، نسبت قهوه به آب بسیار مهم است. ما نسبت ۱:۸ را توصیه می کنیم. به راحتی می توانید این نسبت را بر اساس ترجیح شخصی خود تغییر دهید. اما بهترین راه برای شروع به دم آوری سرد عالی برای ایجاد یک قهوه کلدبرو متعادل و خوش طعم استفاده از نسبت ۱:۸ می باشد. مثلا: ۱ فنجان قهوه آسیاب شده با 8 فنجان آب سرد.

source: قهوه کلد برو برای تابستان



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: انواع کلد برو , خرید قهوه کلد برو , خرید کلدبرو , دستگاه کلدبرو , طرز تهیه قهوه سرد , طرز تهیه کلد برو با دستگاه , طرز تهیه کلد برو در خانه , قهوه سرد , قهوه کلد برو , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 7 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

از افراد مبتدی در دم کردن تا متخصصان قهوه، استفاده از یک کتل قهوه می تواند تفاوت بین یک فنجان قهوه متوسط ​​و باورنکردنی را برای آنها ایجاد کند. اکثر مردم فکر می کنند که کتری قهوه فقط یک کتری است؛ درصورتی که اینطور نیست و کتری های موجود در بازار درجات مختلفی از کنترل را ارائه می دهند. کافی است به انواع کتری های موجود نگاهی بیندازید تا متوجه تفاوت کتری مخصوص قهوه با سایر کتری ها شوید.

انواع کتل قهوه عموما با دهانه بلند و باریکشان که تا حدودی خمیده نیز هستند متمایز می شوند. به کتری هایی با این گردن منحنی بلند و منحصر به فرد، یقه غازی یا گاهی اوقات کتری گردن قو هم نیز می گویند. این شکل جالب دهانه کتل فقط به دلایل زیبایی شناختی نیست. هرچند که با تمام کتری ها می توان بر روی ذرات قهوه آب ریخت، اما دهانه مخصوص کتل قهوه به شما این امکان را می دهند که جریان آب را در حین ریختن کنترل کنید.
قهوه ساز کمکس، قهوه سازV60 ، ایروپرس، فرنچ پرس، قهوه ساز سایفون، انواع قهوه ساز کلد برو انواع قهوه ساز هایی هستند که برای دم کردن قهوه با آنها به کتل نیاز است. وقتی با این قهوه ساز ها قهوه دم می‌کنید، هدف اصلی این است که مقداری اسیدیته به همراه تمام طعم‌ های خوب در لایه های میانی دانه قهوه و تمام تلخی را از بین ببرید. به این می گویند استخراج یکنواخت و ایده آل. حال برای رسیدن به این هدف، باید به موارد زیادی دقت کنید.
مانند: هر یک از آن دانه ‌های قهوه تقریبا به یک اندازه باشند، مدت زمان مناسبی ذرات قهوه با آب در تماس باشند، … . یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، جلوگیری از عدم بروز کانال سازی در قهوه است. چنلینگ زمانی اتفاق می‌افتد که نقاط ضعیفی در بستر قهوه شما وجود داشته باشد. درواقع آب می تواند به سرعت یا خیلی کُند، از این نقاط عبور کند و باعث شود قهوه استخراج سریع یا بسیار آهسته داشته باشد. که نتیجه هردوی آنها می شود قهوه ای بد مزه و بد طعم.


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید کتری قهوه دمی , قهوه دات کام , قیمت کتل , قیمت کتل برقی قهوه , کتری قهوه ساز , کتل باریستا , کتل قهوه , کتل قهوه برقی , کتل قهوه چیست , کتل قهوه دمی ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 7 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مهمترین نکته در نحوه اندازه گیری دقیق نسبت قهوه به آب، به تجهیزاتی که دارید و میزان دقیقی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. استفاده از یک ترازوی دیجیتالی کوچک، دقیق ترین روش خواهد بود. و اگر می خواهید نسبت ۱:۱۲ توصیه شده توسط Bluebottle Coffee را استفاده کنید، برای هر ۳۰ گرم قهوه به ۳۶۰ گرم آب داغ نیاز خواهید داشت.

اگر استفاده از ترازو برای شما خیلی سخت است، روش دیگری را به شما پیشنهاد می دهیم. با در نظر گرفتن نسبت آب به قهوه ۱:۱۲ برای استفاده در فرنچ پرس، می توانید به سادگی از یک قاشق اندازه گیری یا یک پیمانه اندازه گیری استفاده کنید. به این صورت که به ازای هر یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده، به ۳/۴ فنجان آب نیاز دارید. هنگامی که این نسبت را کامل کردید، می توانید به سادگی قهوه آسیاب شده را داخل فرنچ پرس ریخته و مستقیما آب را بر روی آنها اضافه کنید.
اگر از دستورالعمل کلی ۱:۱۲ یا ۱:۱۶ پیروی می کنید، فضای زیادی برای بازی و آزمایش برای تغییر این نسبت و شخصی سازی آن خواهید داشت. و اینجاست که می توانید واقعا قهوه دمی خود را تنظیم و شخصی کنید. من طعم قوی‌تری از قهوه فرنچ پرس را ترجیح می‌دهم. بنابراین شخصا به استفاده از نسبت ۱:۱۴ تمایل دارم. اما شاید الان برایتان این سوال ایجاد شود که این نسبت قهوه را رقیق تر میکند؟
درست است اما به دانه‌ های قهوه‌ای که استفاده میکنم نیز بستگی دارد. من زمانی که از قهوه رست تیره تر استفاده میکنم، نسبت آب به قهوه را افزایش می دهم، چیزی نزدیک به ۱:۱۴٫ زیرا دانه ها متخلخل تر هستند و به عصاره گیری عمیق تر و طعم قوی تر و غنی تر کمک می کنند. زیبایی در آزمایش و آزمون و خطا است. و تنظیم شخصی نسبت قهوه به آب، حتی با ایجاد اندکی تغییر، می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر مشخصات طعم قهوه دمی ایجاد کنید.
 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: طرز استفاده از فرنچ پرس , فرنچ پرس , فرنچ پرس استیل , فرنچ پرس چیست , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قیمت فرنچ پرس , قیمت فرنچ پرس فوم شیر , کاربرد فرنچ پرس ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 7 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می توان گفت مادلر یک دسته بلند است با سر صاف، شیاردار یا برآمده. طول مادلر متفاوت است اما به راحتی می توان آن را در کف دست نگه دارید و مواد درون شیکر یا ته لیوان را به اصطلاح ماد کنید. اگر بخواهیم به مزایای استفاده از مادلر اشاره کنیم باید به این موارد اشاره کنیم: دارای ابعاد کوچک و وزن سبکی می باشد. کمترین فضا را در آشپزخانه یا بر روی تمپر مت به خود اختصاص می دهد.
عدم نیاز به برق و یا بطری. شستشوی بسیار راحت. دوام بسیار بالا. از مادلر برای تهیه انواع نوشیدنی های سرد و خنک می توان استفاده کرد. نوشیدنی هایی مانند: موهیتو، کایپیرینیا، انواع اسموتی، لیموناد، انواع شربت ها، نوشیدنی هایی با آب گازدار، انواع کوکتل میوه ها و غیره. در بیشتر موارد، هدف از ماد کردن این است که مواد را به یک ماده خمیر مانند و له تبدیل نکنید. در واقع، شما می خواهید به آرامی عصاره، عطر و بو را از مواد استخراج کنید. به طور مثال در مورد گیاهان ، شما باید عطر آنها را آزاد کنید.
یا برای میوه، هدف استخراج کردن آب میوه است بدون له کردن و از بین بردن بافت میوه. علاوه بر این باید مواد، سیروپ ها، … دیگری را هم به این نوشیدنی ها اضافه کنید تا پایه و اساس طعم نوشیدنی را تشکیل دهند. مادلر های با مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند اما به طور کلی دارای ۳ جنس مختلف می باشند: چوبی، پلاستیکی و فولاد ضد زنگ، و یا ترکیبی از ۲ جنس.
source: قیمت مادلر

 


:: موضوعات مرتبط: همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید مادلر , شیکر , قیمت مادلر استیل , قهوه دات کام , قیمت مادلر , کیت بار سرد , مادلر , مادلر استیل , مادلر برقی , مادلر چوبی , مادلر چیست , مادلر پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 6 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بسکت های پرتافیلتر ابزاری هستند که برای استخراج قهوه اسپرسو از قهوه پودر شده با آسیاب قهوه استفاده می شوند. سبدها از نظر ابعاد و اندازه متفاوت هستند تا بتوان با آنها انواع قهوه های مختلف را بصورت تک و دوبل تهیه کرد. بسکت پرتافیلتر استاندارد در پورتافیلتر یا دسته گروپ قرار می گیرد، پودر قهوه در آن ریخته می شود و سپس در هدگروپ دستگاه اسپرسو ساز قفل می ‌گردد. و در آخر با زدن دکمه شروع دستگاه عصاره گیری شروع می شود.

سبد قهوه معمولا از فلز ساخته می شود. و در حالی که آب جوش تحت فشار از آن عبور می کند، تفاله های قهوه را در خود نگه می دارد. قسمت پایین بسکت دارای یک یا چند سوراخ است که قهوه استخراج شده از آن خارج می شود. حتما می‌ دانید آسیاب قهوه و دانه‌ های قهوه تازه از مهم‌ترین موارد برای درست کردن قهوه اسپرسو بینظیر هستند. اما، سبد های پرتافیلتر هم نیز بسیار مهم می باشند. در واقع، این سبدها مقدار زیادی از طعم و قهوه را که می توانید استفاده کنید، تعیین می کند.
به همین دلیل است اطلاع از تفاوت این دو سبد پرتافیلتر بسیار مهم می باشد. دو نوع عمده سبد پورتافیلتر، تحت فشار و بدون فشار در بازار موجود وی باشد که هر کدام از آنها به همراه اکثر دستگاه های اسپرسوساز می باشند. تقریبا می توان گفت با دیدن این سبدها می توان تفاوت های آنها را متوجه شد.
بسکت های تحت فشار یک سوراخ کوچک در قسمت بیرونی و سوراخ های بی شماری در قسمت داخلی سبد دارند. درحالی که سبدهای بدون فشار دارای سوراخ های کوچکِ زیادی در دو طرف سبد می باشند. استفاده از سبد پورتافیلتر تحت فشار آسانتر است. می تواند به پوشاندن تناقضات در مراحل پیش از عصاره گیری کمک کند. زیرا دیواره دوم سبد می تواند فشار کافی ایجاد کند تا اندازه ضعیف آسیاب، دوز نادرست و یا تمپینگ ناکافی را جبران کند.
در این سبدها آب برای مدت طولانی تری با قهوه در تماس است، بنابراین قوام آن، درمقایسه با سبد معمولی چندان مهم نیست. اما سبد تحت فشار به دلیل هوادهی اضافی بین دو دیواره،کرمای بیشتری ایجاد می کند. با این حال، ممکن است آسیاب نامناسب استخراج را محدود کند که منجر به ایجاد طعم ضعیف تر می شود. بنابراین سبد بدون فشار طعم اسپرسو بهتری تولید میکند.
 


:: موضوعات مرتبط: لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع بسکت پرتافیلتر , انواع بسکت قهوه , بسکت پرتافیلتر , سکت تحت فشار , بسکت غیر تحت فشار , تفاوت بسکت تحت فشار و غیر تحت فشار , خرید سبد پرتافیلتر , سبد پرتافیلتر , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 6 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های افتتاح یک کافی شاپ، انتخاب و خرید تجهیزات، اسپرسو ساز صنعتی یا تجاری، آسیاب قهوه و سایر لوازم مورد نیاز است. زیرا شما برای ارئه قهوه با طعم شگفت انگیز به مشتریان خود، به تمام اقلام و تجهیزات نیاز دارید. درنتیجه باید در انتخاب هریک از این تجهیزات دقت زیادی داشته باشید.
اولین قدم این است که تعداد نوشیدنی ها را در روز (و مهمتر از آن در ساعت!) تخمین بزنید. برای مثال ممکن است شما نیاز داشته باشید ۲۰۰ شات اسپرسو را در ۱ ساعت بزنید. پس دستگاه شما باید این قابلیت را داشته باشد تا در سرویس دهی به مشتری دچار مشکل نشوید. مورد بعدی تعیین تعداد هدگروپ دستگاه اسپرسو ساز تجاری می باشد. زیرا هر چه تعداد گروپ دستگاه اسپرسو ساز بیشتر باشد،
نوشیدنی‌های بیشتری را می توان در ساعت و به طور همزمان درست کرد. طبق نظرسنجی های انجام شده، حدود ۶% از کافی شاپ ها از دستگاه اسپرسوساز تک گروپ، حدود ۶۸% از دستگاه ۲ گروپ، حدود ۲۴% از دستگاه های ۳ گروپ و حدود ۲% از دستگاه های بیشتر از ۴ هدگروپ استفاده می کنند. نوع عملکرد دستگاه اسپرسو ساز صنعتی نکته بعدی است که باید به آن توجه کنید. اسپرسو ساز های صنعتی به سه نوعِ، دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات (خودکار) دسته بندی می شوند.
اگر یک کافه کوچک دارید و تعداد مشتری هایتان به نسبت کم است، یک دستگاه اسپرسو ساز نیمه صنعتی (نیمه اتومات) یا دستی گزینه خوبی است. اما اگر مشتری هایتان زیاد است که باید دستگا تمام اتوماتیک خریداری کنید. و درنهایت قیمت دستگاه ها را باید مورد بررسی قرار دهید. با اینکه اسپرسو ساز های صنعتی قیمت بالایی دارند اما با بررسی زیاد و گرفتن مشاوره می توانید بهترین دستگاه را متناسب با بودجه تان خریداری کنید.
در زمان خرید اسپرسو ساز نیمه صنعتی این سوالات را در نظر بگیرید! منوی خود را برنامه کنید. حتما قیمت خود را مشخص کنید. براساس پیش بینی میزان رشد کسب و کارتان تصمیم بگیرید. حجم مشتریان را مشخص کنید. کیفیت نوشیدنی چقدر مهم است؟ امکانات دیگر دستگاه چیست؟ نحوه تمیز کردن و تعمیر دستگاه به چه صورت است؟
source: خرید اسپرسو ساز صنعتی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین دستگاه اسپرسو ساز , خرید اسپرسو ساز , دستگاه اسپرسو ساز صنعتی , بهترین اسپرسو ساز صنعتی , قیمت دستگاه اسپرسو ساز , قیمت دستگاه اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی,قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 6 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز ایروپرس قابل حمل و سبک بوده و می توان آن را به راحتی در کیف دستی قرار داد و به هرکجا که بخواهید، ایروپرس را همراه خود ببرید. این قهوه ساز از محبوبیت بسیار زیادی در دنیا برخوردار است. فقط چند دقیقه تصور کنید که صبح درحال آماده کردن قهوه ای هستید بسیار خوشمزه. قهوه ای که کل فضای خانه یا محل کار را پر کرده و بسیار راحت آماده هم می شود.

همچنین قهوه ای که با ایروپرس تهیه می شود، قهوه ای قوی، شفاف و غنی می باشد. قهوه ساز ایروپرس از دو پیستون یا سیلندر و یک نگهدارنده فیلتر تشکیل شده است. جالب است بدانید این قهوه ساز مخزنی برای قهوه ندارد و مستقیم بر روی فنجان قهوه قرار می گیرد. و حالا تهیه قهوه با اروپرس:

قهوه را اندازه گیری و آسیاب کنید. فیلتر ایروپرس را درون پیستون بزرگتر قرار دهید. ایروپرس و فیلتر آن را آبکشی کنید (برای از بین بردن آلودگی های احتمالی و گرم شدن قهوه ساز). ایروپرس را بر روی فنجان قهوه قرار داده و دانه های قهوه را در پیستون فیلتر دار بریزید.

آب با دمای ۹۳ درجه را به قهوه ها اضافه کنید. (به میزانی که روی قهوه ها را بپوشاند). بعد از اینکه بر روی قهوه ها حباب های ریز ایجاد شد، اضافه آب جوش را به آنها اضافه کنید و سپس آنها را به مدت ۱۰ ثانیه هم بزنید. پیستون کوچکتر را بر روی پیستون بزرگتر قرار دهید و آن را به سمت پایین حرکت داده تا قهوه به داخل فنجان ریخته شود.

source: طرز کار ایروپرس



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز دستی پمپی , ایروپرس , ایروپرس چیست , خرید ایروپرس , قیمت ایروپرس , ایروپرس قهوه , طرز کار ایروپرس , قهوه دات کام , قهوه ساز دستی , قهوه ساز ایروپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 6 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه فرانسه يكي از پراستفاده ترين نوع قهوه ها است كه براي اولين بار در كشور فرانسه و اروپا محبوبت پيدا كرد. قهوه فرانسه يك قهوه دمي است و طرفداران مخصوص به خود را دارد. به تنها وسيله اي كه نياز دارد، فرنچ پرس يا فرانسه ساز برقي است. همچنين چون براي دم كردن اين نوشيدني از فيلتر كاغذي استفاده نمي شود و قهوه در آب قوطه ور است، روغن قهوه در عصاره قهوه باقي مي ماند.

قهوه ساز فرنچ پرس، يك قهوه ساز كاملا ساده اي است. اين دستگاه از يك استوانه معمولا شيشه اي با يك درب اهرم دار ساخته شده است. فرنچ پرس به دليل همين ساختار ساده اي كه دارد، مي توان آن را  به هر كجا كه بخواهيد با خود ببريد. براي آماده كردن قهوه با اين قهوه ساز در ابتدا دانه هاي قهوه را با درجه متوسط تا درشت آسياب كرده و قهوه هاي آسياب شده را به درون فرنچ پرس مي ريزيم. سپس آب جوش ۹۰ درجه را بر روي آنها مي ريزيم. مقدار آب بايد به حدي باشد كه قهوه ها خيس شوند.

بعد از گذشت ۳ ثانيه و زماني كه قهوه ها شكوفه كردند، مابقي آب را به صورت دوراني و به آهستگي به دانه هاي قهوه اضافه كرده و با يك قاشق آنها را هَم مي زنيم. درب فرنچ پرس را مي گذاريم، اهرم را به سمت بالا مي آوريم و اجازه مي دهيم، قهوه ها به حد كافي در آب جوش غوطه ور بمانند. براي درست كردن قهوه فرانسه با فرانسه ساز هاي برقي، دانه هاي قهوه را با درجه متوسط تا ريز با آسياب قهوه، آسياب مي كنيم. 

بعد از آسياب دانه هاي قهوه، آب تصفيه شده را به درون قوري قهوه مي ريزيم. سپس فيلتر كاغذي قهوه را در جاي مخصوص خود قرار مي دهيم و پودر قهوه را بر روي فيلتر قهوه مي ريزيم. و آخرين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه دكمه دستگاه را روشن كرده و اجازه دهيد دستگاه قهوه را آماده كند. نسبت آب و دانه هاي قهوه بستگي به سليقه شما دارد. اگر قهوه رقيق دوست داريد بايد ميزان آب بيشتر باشد، اما اگر قهوه اي غليظ دوست داريد بايد ميزان قهوه بيشتر باشد. همچنين قبل از استفاده از فيلتر قهوه آن را بررسي كنيد كه سوراخ نباشد.

انتخاب نوع قهوه ساز براي آماده كردن قهوه فرانسه كاملا بستگي به سليقه شما دارد. كار كردن با هر دو دستگاه بسيار راحت است و به راحتي مي توانيد قهوه خود را آماده كنيد. در آخر منظور از قهوه فرانسه، دانه قهوه كشت شده در كشور فرانسه نمي باشد؛ بلكه يك روش دم كردن قهوه است.

source: چگونه قهوه فرانسه درست كنيم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: قهوه فرانسه , خرید فرنچ پرس , قهوه دات کام , طرز تهیه قهوه فرانسه , قیمت فرنچ پرس , فرانسه ساز , طرز استفاده از فرنچ پرس , قهوه ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 5 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در انتخاب آسیاب قهوه مناسب، فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. اما مهمترین آنها که برای تمام دستگاه های قهوه ساز هم صدق می کند، میزان و نحوه آسیا کردن قهوه می باشد. پس به این مورد باید خیلی دقت کنید. اگر از طرفداران بزرگ قهوه هستید که هرروز خودتان قهوه آماده می کنید اما با صدای آسیاب قهوه برقی مشکل دارید، آسیاب قهوه طرح کماندانته را به شما پیشنهاد می دهیم.

تیغه هابه گونه ای طراحی شدند که بسیار سخت و پایدار هستند و همچنین میزان مقاومت لبه ی تیغه هم نیز بسیار بالا می باشد. درنتیجه این دستگاه ها می توانند مانند یک آسیاب قهوه برقی، دانه های قهوه را با کیفیت عالی ریز کنند، اما بدون ایجاد آلودگی صوتی. با گرایندر های برقی می توانید در کم ترین زمان دانه های قهوه را به طور یکنواخت از ریزترین درجه تا درشت ترین درجه آسیا کنید. این گرایندر ها بسیار قابل اعتماد هستند و اگر درست استفاده شوند تا چند سال نیازی به عوض کردن آن ندارید.

یکی از این دستگاه ها، آسیاب قهوه برقی مباشی مدل ۲۲۸۸ می باشد. اولین خصوصیت جالب توجه این گرایندر دو قابلیته بودن است. این دستگاه هم دارای نگهدارنده پرتافیلتر می باشد و هم دارای مخزن جدا گانه ی پودر قهوه است. و این یک ویژگی عالی است برای افرادی که دستگاه اسپرسو ساز دارند. مزایای آن عبارتند از: جنس بدنه و تیغه ها از استیل ضد زنگ می باشد. صدای بسیار کمی دارد. دارای نمایشگر LED می باشد. قابلیت تنظیم زمان برای آسیا کردن قهوه. دارای۱۶ حالت برای آسیا کردن قهوه می باشد.

آسیاب های قهوه دستی استیل ظاهری کاربردی و ساده دارند و از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. دوام و ماندگاری زیادی دارند و تقریبا یک کپی از آسیاب‌ های سنتی است که ترکیه هنوز پادشاه قهوه به حساب می آمد. این مدل دارای محفظه آسیاب خوب. به این معنا که می توانید برای چندین فنجان قهوه ترک، دانه های قهوه را پودر کنید.

source: خرید آسیاب قهوه مناسب قهوه ترک

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه , آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه حرفه ای , آسیاب قهوه خانگی , آسیاب قهوه , پودر قهوه ترک , خرید آسیاب قهوه , قهوه ترک , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 5 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

وقتی صحبت از سادگی و عطر و طعم بی‌خطر به میان می‌آید، هیچ چیز به اندازه آمریکانوی کلاسیک نیست. این قهوه فقط با ترکیب ۲-۱ شات قهوه اسپرسو و آب داغ آماده می شود. درنتیجه جای خطای زیادی برای باریستا نمی ماند. چراکه ممکن است باریستا نتواند یک شات عالی اسپرسو تهیه کند، اما آب اضافه شده هر طعم بیش از حد تلخ یا سوخته را رقیق میکند. بنابراین یک اسپرسوی رقیق شده بهتر از یک اسپرسوی ضعیف می باشد تا روزتان را خراب کند.
نکته اضافه: برای خنک شدن آن، یک تکه یخ بخواهید تا بدون سوزاندن زبانتان، آن را بنوشید! ممکن است این نوشیدنی را به عنوان قهوه قبول نداشته باشید، اما برای آن لحظاتی که کاملا مطمئن نیستید چه چیزی را سفارش دهید یک انتخاب عالی است. هات چاکلت غنی می تواند طعم غالب بد را از بین ببرد، هرچند که میزان استفاده از شکلات هم مهم است. حتی اگر دوست ندارید حجم زیادی از شکلات با قهوه تان ترکیب شود، یک شکلات کوچک هم جادویی خود را خواهد کرد و شما همچنان با یک قهوه اسپرسو رضایت بخش کافه را ترک خواهید کرد.
یک لاته، کاپوچینو، کورتادو، … ممکن است انتخاب پرمخاطره‌تری به نظر برسد، اما از یک قهوه اسپرسو سوخته بسیار بهتر می باشد. شیر فوم دار شده که با دستگاه اسپرسو ساز آماده می شود، یک افزودنی فوق العاده برای اضافه کردن به قهوه است. حتی اگر اسپرسو درجه یک نباشد، شیر خامه ‌ای و کف ‌دار می‌ تواند به پوشاندن طعم ‌های ناخوشایند کمک کند و نوشیدنی ملایم و آرامی برای شما به ارمغان می‌آورد.
نکته اضافه: اگر می خواهید یک لایه شیرین اضافی برای لطافت بیشتر نت های تلخ داشته باشید، یا به مهارت باریستا شک دارید، لاته طعم دار (استفاده از انواع سیروپ ها) را انتخاب کنید. با اینکه این نوشیدنی، قهوه اسپرسو نیست اما راه حلی عالی برای نوشیدن قهوه در روزهای گرم یا زمانی که نیاز به قهوه کافئین دار، دارید، می باشد. از آنجایی که فرآیند درست کردن قهوه دم سرد، شامل خیساندن ذرات قهوه در آب سرد برای مدت طولانی است، تقریبا غیرممکن است که یک کافه من، قهوه شما را بسوزاند. حتی اگر از قهوه داغ ریخته شده روی یخ استفاده کنند (که ایده آل نیست)، یخ به کاهش طعم های بد کمک می کند.
source: بهترین قهوه های اسپرسو چیست

 


:: موضوعات مرتبط: اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه اسپرسو , بهترین قهوه اسپرسو , قهوه آمریکانو , قهوه اسپرسو , قهوه دات کام , قهوه کلد برو , قهوه لاته , قهوه موکا , قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 5 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز کمکس نسبت به بسیاری از قهوه ساز های دیگر طعم قهوه ی بهتری دارد. زیرا فیلتر قهوه برای این قهوه ساز بسیار متراکم تر از دیگر فیلتر های قهوه، تولید می شوند. درنتیجه روش دم آوری آن را منحصر به فرد میکند. فیلتر های قهوه کمکس به تنظیم جریان قهوه کمک می کنند و در عین حال بسیاری از روغن قهوه را از بین می برند. فیلتر، جریان آب عبوری از آن را کند می کند و در نتیجه طعم بهتری ایجاد می کند.
علاوه بر فیلتر، قهوه تهیه شده با قهوه ساز کمکس به دلیل، ساختار تمام شیشه ای و شکل منحصر به فرد دستگاه، به بهتر شدن طعم قهوه کمک زیادی میکند. درست است که ساختار تمام شیشه ای هیچ طعم اضافی به فنجان شما نمی دهد، اما این امکان را به شما می دهد که در روند دم آوری قهوه نظارت و کنترل کامل داشته باشید. برای استفاده از این قهوه ساز به یک کتری یا کتل، آسیاب قهوه و ترازوی دیجیتالی نیاز دارید. شما می توانید بدون یکی از این مؤلفه ها به کار خود ادامه دهید، اما تکرار تجربه شما دشوارتر خواهد بود و ممکن است به نتیجه مطلوبی نرسید.
آب را تا دمای ۸۵ درجه سانتیگراد به جوش آورید. دانه های قهوه خود را وزن کرده و آسیاب کنید (درجه آسیاب به نوع دستگاه آسیاب قهوه و فاکتور های دیگر بستگی دارد؛ اما معمولا دانه های قهوه را با درجه درشت آسیا می کنند). فیلتر کمکس را به شیوه درست تا زده و بر روی دهانه قهوه ساز قرار دهید و با آب جوش فیلتر را خیس کنید. آب باقیمانده در قهوه ساز را دور بریزید.
پودر قهوه را درون فیلتر ریخته و روی آنها آب جوش اضافه کنید تا حدی که سطح قهوه ها را بپوشاند. کمی صبر کنید تا گاز خارج شود (به این حالت شکوفه زدن می گویند). سپس باقی مانده آب را با حرکات دورانی روی ذرت قهوه بریزید.  (اضافه کردن آب جوش در این مرحله می تواند بین ۱ تا ۳ انجام شود). در نهایت هنگامی که جریان قهوه متوقف شد، فیلتر را دور بیندازید و از قهوه خود لذت ببرید.
source: قیمت کمکس شیشه ای



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید کمکس , فیلتر کمکس , قهوه دات کام , قهوه ساز دستی , قهوه ساز فیلتری , قهوه ساز کمکس , قهوه کمکس چیست , قیمت قهوه کمکس , قیمت کمکس , کمکس ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 5 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هر سه قهوه سازيي كه در ادامه معرفي مي كنيم از بهترين و كاربردي ترين قهوه ساز هاي كوچكِ دستي هستند. ميني پرسو يك اسپرسو ساز پر قدرت قابل حمل و توليد كمپاني واكاكو است كه بدون نياز به برق براي شما قهوه اسپرسو با كرماي عالي توليد مي‌كند. اگر بخواهيم مهمترين ويژگيهاي ميني پرسو را بيان كنيم مي توانيم به قابل حمل بودن، جمع و جور بودن، عدم نياز به برق، استفاده آسان، تهيه قهوه سريع اشاره كرد.

اما شايد اصلي ترين دليل خريد ميني پرسو اين است كه قهوه اسپرسو با كرماي عالي براي شما آماده مي كنيد. قابليتي كه ديگر قهوه ساز هاي كوچك ندارند. و ظاهر بسيار جذاب آن مورد بعدي است كه اكثر افراد را به خريد اين قهوه ساز كوچك ترغيب مي كند. به خصوص افرادي كه مسافرت هاي كاري زيادي دارند و يا زياد به گردش و تفريح مي روند. تنها قهوه سازي كه ميتوان هم با آن قهوه درست، هم چايي و هم دمنوش فرنچ پرس است. 

فرنچ پرس يك ابزار بسيار ساده و سبك مي باشد كه در منزل، محل كار، و حتي كافي شاپ ها از آن براي سرو قهوه استفاده مي شود. كار با فرنچ پرس بسيار ساده است و دلايل متعددي از جمله كيفيت بالاي قهوه دم شده و همچنين تازه نگه ‌داشتن عطر و طعم واقعي قهوه محبوبيت استفاده از فرنچ پرس را دو چندان كرده است. موكاپات اولين بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوييجي د پونتي براي آقاي آلفونسو بيالتي به ثبت رسيد. دستگاهي كوچك با طراحي هشت ظلعي و مكانيزمِ خيلي ساده خود. 

تمايل زياد به خريد موكاپات به خاطر ۲ ويژگي بسيار مهم آن است (دركنار ساير ويژگي هايش). اين دو ويژگي عبارتند از: قيمت بسيار كم، وزن بسيار سبك با ابعاد كوچك. علاوه بر اين دو مزيت سهولت درست كردن قهوه با قهوه جوش روگازي است كه اين قهوه ساز را پرفروش كرده است. موكاپات كه به نام قهوه جوش روگازي هم شناخته مي شود، از قديمي ترين كافي مِيكر هاي دنيا است و بسيار هم محبوب است. به حدي كه در خانه هر علاقه مند به قهوه، يك موكاپات پيدا مي شود.

source: بهترين قهوه ساز كوچك

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب و ارزان , قهوه ساز ساده , قهوه ساز کوچک , قیمت قهوه ساز دستی , قیمت قهوه ساز کوچک ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 4 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در چندین سال اخیر گرایندرهای دستی بسیار متنوعی به بازار عرضه شدند که ما اکثر مدل های آسیاب قهوه دستی موجود در بازار را تست کرده ایم. امروزه برخی از آسیاب های دستی واقعا برجسته، در دسترس هستند. از آنجایی که تعداد این آسیاب ها کم هم نمی باشد، ما در این مقاله به چند مدل شناخته شده نیز اشاره می کنیم که ارزش بررسی آنها را دارند. مدل های آسیاب قهوه دستی برخلاف مدل های برقی تنظیمات پیچیده و زیادی ندارند و تقریبا تنظیمات در همه آنها یکسان می باشد. اما نوع و جنس تیغه ها در آسیاب های دستی بسیار اهمیت دارد.
آسیاب قهوه دستی فلزی با طراحی زیبا و کاربردی به شما این امکان را می دهد تا به بهترین و راحت ترین حالت ممکن قهوه ی خود را آسیاب کنید. طراحی کوچک این محصول باعث شده است که به راحتی بتوان آن را حمل کرد و در کیف یا کوله جا داد. تیغه این آسیاب از جنس سرامیک مرغوب بوده و قابلیت تنظیم درجه از نرم تا درشت را دارد. آسیاب قهوه هاریو مدل Mini Slim Plus یک گرایندر عالی برای مبتدیان و حرفه ای ها می باشد.
تا در هر مکان و هر زمان که تمایل داشتند، امکان آسیا کردن دانه های قهوه را متناسب با قهوه ساز خود (انواع اسپرسو ساز خانگی، فرنچ پرس، قهوه ساز های فیلتری، موکاپات، …) فراهم نمایند. جنس تیغه های این مدل دستگاه از سرامیک با کیفیت و جنس بدنه از پلی پروپیلن می باشد. طراحی باریک و جمع و جور این محصول، و استفاده کردن از مواد و متریال با کیفیت برای ساخت آن، سبب شده است تا علاقه مندان به قهوه بتوانند، این گرایندر را به راحتی با خود به همراه داشته باشند.
آسیاب قهوه دستی طرح کماندانته دارای کیفیت بالا و دو محوره بزرگ می باشد. با این محور ها شما قادر خواهید بود از درشت ترین درجه قهوه های دمی تا ریزترین درجه قهوه ترک را با بهترین کیفیت پودر کنید. علاوه بر این تیغه های مقاوم ضد زنگ، دانه های قهوه را با دقت و کاملا یکنواخت آسیاب میکند و باعث پیچیدن عطر قهوه در فضا می شود.
آسیاب قهوه مسافرتی مخزن دار گتر (GATER) دارای بدنه ی سیلیکونی و شیشه ای با تیغیه هایی از جنس سرامیک می باشد. علاوه بر این مخزن شیشه ای جدا برای نگهداری از پودر قهوه دارد. آسیاب قهوه مخزن دار گتر هم نیز درجه بندی ریز و درشت دارد اما به یکنوختی دو مدل بالا آسیا نمی کند.
source: آسیاب قهوه دستی مسافرتی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه , آسیاب قهوه خانگی , آسیاب قهوه دستی , آسیاب قهوه دستی حرفه ای , آسیاب قهوه مسافرتی , انواع آسیاب قهوه , بهترین آسیاب قهوه , قهوه ساز مسافرتی , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 4 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز کلد برو از سه مخزن (عصاره قهوه، قهوه آسیا شده با آسیاب قهوه، آب) تشکیل شده است. قسمت زیرین، مخزنی است که قهوه به داخل آن ریخته می شود. قسمت میانی، مخزن قهوه ی آسیاب شده است که فیلتر کلد برو را در انتهای این مخزن قرار می دهند؛ و قسمت بالایی که مخزن آب می باشد و به وسیله ی یک شیر به مخزن میانی وصل می باشد.

روش دم کردن قهوه با کلد برو به این صورت می باشد که ابتدا فیلتر را در مخرن میانی قرار داده و قهوه ی آسیاب شده را بر روی آن می ریزیم. سپس آب را در مخزن بالایی ریخته و شیر مابین دو مخزن را باز می کنیم و صبر می کنیم تا عصاره گیری قهوه تمام شود. بعد از تمام شدن عصاره گیری مخزن زیرین را جدا کرده و قهوه را در فنجان می ریزیم.

قهوه سرد و یا آیس کافی تقریبا ۵۰ سال است که وارد صنعت قهوه شده ولی چند سال است که توجه ها را به خود جلب کرده است. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که قهوه ای که با کلدبرو تهیه می شود با آیس کافی متفاوت است. زیرا در آیس کافی، قهوه ای را که با آب جوش دم کشیده است را بر روی یخ می ریزند، ولی در کلد برو قهوه با آب سرد یا آبِ هم دما با دمای اتاق دم آوری می شود.

قهوه سرد به قهوه هایی گفته می شود که به جای استفاده از آب گرم یا جوش برای دم کردن قهوه، از یخ یا آب سرد استفاده می کنند. قهوه ساز کلد برو، یکی از قهوه سازهایی است که به وسیله آن، این نوع از قهوه را آماده می کنند. دم آوری قهوه با آب سرد، اگرچه زمان بر می باشد، ولی درنهایت قهوه ای که میل می کنید، یک فنجان قهوه ی شیرین و دلنشین است که به طور کامل عصاره گیری قهوه هم انجام شده است.

source: کلد برو خانگی

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: کلد برو خانگی, قهوه دات کام, قهوه سرد چیست, طرز تهیه کلد برو, کلد برو چیست, دستگاه کلد برو خانگی, خرید کلدبرو, قیمت دستگاه کلد برو, قهوه کلد برو ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 3 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بعد از هربار استفاده از قهوه ساز موکاپات، باید دستگاه را به درستی شسته و تمیز کنید. زیرا اگر تفاله های قهوه در آن باقی بماند به مرور بر روی طعم قهوه تاثیر می گذارد. این نکته را هم در نظر داشته باشد که اولین قهوه ای را که با موکاپات دم کردید را کامل دور ریخته و مجددا قهوه دم کنید. با این کار قهوه‌ تان مزه‌ی فلز نمی گیرد. بهترین جنس بدنه برای موکاپات، استیل می باشد، زیرا اگرچه از موکاپات آلومینیومی گران تر است، ولی بر روی طعم قهوه اثر نمی گذارد و عمر طولانی تری دارد.
اما اگر علاقه دارید از موکاپات های آلومینیومی استفاده کنید، از برند های معتبر خریداری کنید، زیرا این شرکت ها از آلومینیوم های بهداشتی استفاده می کنند. زمانی که موکاپات را روی شعله قرار می دهید باید حواستان باشد که شعله از کنار موکاپات بالا نیاید و در حدی باشد که فقط مخزن آب حرارت ببیند. اگر برای کنترل شعله به مشکل برمیخورید، موکاپات برقی این مشکل را به راحتی حل کرده است.
سعی کنید شعله‌ ی گاز را قبل از اینکه قهوه تا دهنه‌ ی لوله ‌ی خروجی قهوه بالا بیاید خاموش کنید تا عصاره قهوه آرام آرام درون محفظه‌ ی قهوه بریزد. پس از آسیاب کردن قهوه با آسیاب قهوه، در مخزن قهوه نه پودر قهوه ی کمی بریزید و نه آن را پر کرده و فشرده کنید. کم بودن قهوه باعث رقیق شدن قهوه می شود و زمانی که پودر قهوه زیاد باشد به دستگاه موکاپات فشار وارد می شود، زیرا آب به جوش آمده باید با فشار بیشتر از بین ذرات قهوه عبور کند.
فقط کافی است پس از اینکه میزان مناسب قهوه اسیاب شده را در مخرن ریختید، با انگشتان دست سطح آن را صاف کنید. همچنین از آسیاب کردن زیاد قهوه خوداری کنید. زیرا نیاز نیست پودر قهوه مانند دستگاه اسپرسو ساز بسیار نرم باشد. هرچه قدر دمای آب مصرفی بیشتر باشد، بهتر است. حتی اگر از آب جوش هم استفاده کنید، مشکلی به وجود نمی آید. این کار به این دلیل توصیه می شود که به جوش آمدن آب در موکاپات کمی زمان می برد و امکان دارد قهوه بیشتر از حد لازم دم بکشد.
مخزن آب را باید تا زیر سوپاپِ کنترل فشار یا درچه اطمینان پر کرد. زیرا اگرچه سوپاپ از جمع شدن بیش از حد فشار آب در مخزن جلوگیری می کند، ولی شما باید این احتمال را بدهید که اگر به هر دلیلی سوپاپ خوب عمل نکرد، از ترکیدن موکاپات جلوگیری می کنید.
source: موکاپات خامه ساز چیست؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسوساز برقی , موکاپات خامه ساز , خرید موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه جوش روگازی , قهوه دات کام , قیمت موکاپات , قیمت موکاپات برقی , انواع موکاپات ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 3 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برخلاف سایر نوشیدنی ‌های قهوه دستگاه اسپرسو ساز، یک کورتادو همیشه حجم ثابتی دارد. یعنی یک دبل شات اسپرسو و ۲ اونس شیر. حال اگر برای نوشیدن قهوه جدید آماده اید، مراحلی که در بیان کردیم را انجام دهید تا یک کورتادوی خوشمزه درست کنید.
با دستگاه اسپرسو ساز خانگی یا نیمه صنعتی دو شات اسپرسو درست کنید. ¼ فنجان شیر کامل را با استفاده از نازل بخار اسپرسو ساز فوم دار کنید. اسپرسو را در یک لیوان کوچک بریزید، سپس شیر را به اندازه ۲ اُنس روی آن قرار دهید.
حالا ممکن است بیشتر دچار سردگمی شده باشید که تفاوت کورتادو کافی با سایر قهوه ترکیب شده با شیر چیست؟ وقت آن است که تفاوت ‌های کورتادو کافی را با دیگر قهوه ها بررسی کنیم. تفاوت اصلی در میزان اسپرسو و شیر است. در دیگر نوشیدنی های قهوه معمولا میزان حجم شیر بیشتر از قهوه می باشد که این برخلاف کورتادو کافی است.
تفاوت بعدی در لیوان سرو قهوه است. کورتادو در لیوان مخصوصی به نام لیوان جبل الطارق سرو می شود. لیوانی که ته آن مخروطی است و به آن جبل الطارق می گویند. افزون بر این، علاوه بر فنجان جبل الطارق، به اسپرسو ساز و پیچر هم نیاز دارید. و مهمتر از همه فراموش نکنید کورتادو را باید به آرامی و با ظرافت بنوشید.
source: طرز تهیه قهوه اسپرسو کورتادو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , بهترین قهوه اسپرسو , ترکیبات کورتادو , تفاوت کورتادو و لاته , قهوه اسپرسو , قهوه دات کام , قهوه کورتادو , قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 3 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

خرید یک قهوه ساز جدید یا اولین دستگاه قهوه ساز، می‌ تواند یک تصمیم واقعا بزرگ باشد. به حدی که احساس کنید شادی کل خانه در تعادل است. این شادی خیلی بیشتر هم می شود اگر عاشق قهوه باشید. اما مواردی وجود دارد که قبل از خرید قهوه ساز باید آنها را بدانید. دمای ایده آل دم کردن یک قوری قهوه ۱۹۶ درجه فارنهایت تا ۲۰۵ درجه فارنهایت است. بنابراین اگر واقعا به قهوه خوش طعم علاقه دارید، باید مطمئن شوید دستگاهی که می خرید می تواند در این حرارت بالا قهوه دم کند. البته این درجه دما برای هر دستگاه کافی میکر متفاوت است.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که دمای مناسب برای آماده کردن قهوه مورد علاقه تان چقدر می باشد؟ و براساس آن اقدام به خرید دستگاه قهوه ساز کنید. بر روی جعبه بیشتر دستگاه ها، دمای دم کردن قهوه درج شده است. البته این اطلاعات را از طریق جستجوی آنلاین هم نیز می توانید به دست آورید. اگر در طول روز یک فنجان می نوشید، یک دستگاه تک نفره می تواند برای شما عالی باشد. مانند موکاپات های تک نفره یا قهوه ساز V60.
اما اگر بیش از یک فنجان قهوه می نوشید، باید قهوه ساز های بزرگ تری را بخرید. مانند انواع اسپرسو ساز ها، برخی از فرانسه ساز ها و … . شما یک دستگاه می خواهید که دارای استارت و خاموشی خودکار باشد؟ دستگاهی می خواهید که بر روی روند عصاره گیری از قهوه کنترل داشته باشید یا این کار به صورت اتوماتیک پیش رود؟ یا با یک دستگاه کافی میکر بتوانید قهوه های دیگر را درست کنید یا فقط یک نوع قهوه را؟ قهوه سازی می خواهید که قابل حمل باشد (مانند نانو پرسو، …) یا ثابت (انواع اسپرسو ساز، …)؟
میزان تنظیم زمان عصاره گیری بصورت دستی وجود دارد یا خیر؟ امکانات جانبی دستگاه قوه ساز چیست؟ بدیهی است که قهوه ساز های دمی یا فیلتری به شما امکان می دهند قهوه را در حین دم کردن ببینید و بر آن کنترل داشته باشید. همچنین اجازه می دهد عطر تازه قهوه به خوبی در فضای آشپزخانه شما نفوذ کند. اما اگر دوست دارید دم کردن قهوه تماما اتوماتیک باشد و شما فقط دکمه دستگاه را روشن کنید، باید به دنبال کافی میکر های تمام اتوماتیک باشید.
به این نکته حتما توجه کنید که روند تمیز کردن دستگاه چگونه است. زیرا هرقدر در تمیز و نگهداری دستگاه فعال باشید، عمر قهوه ساز بیشتر می شود. همچنین همیشه قهوه ای خوش طعم خواهید داشت. پس اگر متوجه شدید دستگاهی به شست و شوی زیاد نیاز دارد، اما مطمئن نیستید هر روز بتوانید این کار را انجام دهید، به سراغ کافی میکر دیگری بروید. یا شاید به سراغ دستگاهی بروید که می‌تواند در ماشین ظرفشویی قرار گیرد.
source: چطور قهوه ساز خوب بخرم؟

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز , بهترین قهوه ساز خانگی , بهترین مارک قهوه ساز , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز خوب و ارزان , قیمت قهوه ساز , قیمت قهوه ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 3 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بیشترین دلیلی که برای استفاده از پرتافیلتر برهنه ذکر می شود این است که به ما اجازه می دهد در مورد یکنواختی استخراج قهوه قضاوت کنیم. در نتیجه می توانیم اسپرسو های خوشمزه تر و سازگارتری درست کنیم. دهانه های یک دسته گروپ معمولی جهش و کانال را پنهان می کنند، اما این کانال ها در یک فیلتر عریان به وضوح قابل مشاهده است.
نحوه ریزش قهوه اسپرسو نهایی، باریستا را قادر می سازد تا کیفیت استخراج را ببیند. سپس بر اساس آن می‌توانند روی روش ‌هایی تمرکز کند که یکنواختی بیشتری ایجاد می‌کنند. چه از طریق توزیع یکنواخت قهوه در بسکت، یا میزان فشار وارد شده بر ذرات قهوه برای تمپ کردن آنها، یا میزان آسیا کردن دانه های قهوه با آسیاب قهوه.
لازم به ذکر است درمورد این موضوع باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد. مزیت بعدی پرتافیلتر عریان، افزایش فاصله فنجان از بسکت است که فراهم می کند. این امر به ویژه در هنگام استفاده از ترازو دیجیتالی به جهت اندازه گیری عصاره قهوه مفید است. در دسته گروپ های معمولی به سختی می توان فنجان را روی ترازو، و فنجان و ترازو را زیر پورتافیلتر قرار داد.
اما از طرف دیگر، فاصله بیشتر ممکن است منجر به ایجاد حباب های ریز بر روی اسپرسو شود. در این صورت فقط کافی است قبل از سرو فنجان، یک ضربه به فنجان بزنید تا آن حباب ها ناپدید شوند. زمانی که باریستا بر روند عصاره گیری از قهوه کنترل بیشتری دارد و می تواند به مرور عیوب عصاره گیری خود را از بین ببرد، به مراتب قهوه ای بسیار خوشمزه تر و با عطر بیشتری تهیه می کند. افزون بر این همه ما به خوبی می دانیم که پورتافیلتر های معمولی به سختی تمیز می شوند.
به خصوص در قسمت زیر بسکت و خروجی ها. و پرتافیلتر کثیف با گذشت زمان بر روی طعم قهوه تاثیر می گذارد. درنتیجه با حذف این قسمت ها، به راحتی می توان بسکت را تمیز کرد و از طعم قهوه لذت برد. همچنین همانطور که کاملا مشخص است روند عکاسی از پرتافیلتر عریان خیلی بیشتر، زیبا به نظر میرسد.
source: خرید پرتافیلتر نیکد



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع پرتافیلتر , پرتافیلتر اسپرسوساز خانگی , پرتافیلتر خامه گیر , پرتافیلتر صنعتی , پرتافیلتر نیکد , پرتافیلتر نیکد چیست , خرید پرتافیلتر , دسته گروپ نیکد , قهوه دات کام , قیمت پرتافیلتر نیکد ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 3 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در اینجا تفاوت ها و شباهت های بین این قهوه ساز های درخشان، کوچک و جمع و جور که برای کار یا مسافرت عالی هستند را بررسی خواهیم کرد. و خواهیم دید که کدام یک برای شما مناسب تر هستند.

کوچک، سبک وزن و حمل آسان می باشند. طعم قهوه بی نظیری دارند. هیچ کدام به برق نیاز ندارند. هر دو برای تهیه قهوه به پودر قهوه آسیاب شده با آسیاب قهوه و آب جوش نیاز دارند. هردو قهوه ساز از متریال محکم ساخته شدند، بنابراین لازم نیست نگران شکستن آنها باشید. به راحتی تمیز می شوند و می توان تمام قطعات شان را جدا کرد و عمیقا با یک دستمال تمیز و مرطوب آنها را تمیز کرد.

در حالی که این دو شباهت های زیادی دارند، تفاوت های قابل توجهی هم نیز وجود دارد. نانو پرسو بسیار گران‌تر از موکاپات است. (البته قیمت موکاپات های برقی به میزان قابل توجهی بیشتر از موکاپات های گازی می باشد). میزان درجه آسیاب کردن قهوه برای نانو پرسو، ریز تر از موکاپات است. قهوه ای که با نانو پرسو آماده می شود دارای کرما است اما قهوه موکاپات فاقد کرما می باشد.

موکاپات قهوه سازی کوچک است که با طراحی هشت ظلعی و مکانیزم ساده خود،در عرض چند دقیقه یک قهوه خوب و غنی آماده میکند. موکاپات ها مدل های متنوعی دارد و بنا بر نیاز و سلیقه مصرف کننده می تواند اکثر سلیقه ها را پوشش بدهد. از نظر جنس بدنه هم دارای جنس آلومینیومی، استیل، سرامیک و شیشه می باشند. اما این قهوه ساز بسیار کاربردی و کوچک مدل های برقی هم نیز دارد که روند عصاره گیری بصورت اتوماتیک می باشد.

موکاپات در اصل بر پایه فشار بخار آب ایجاد شده بر اثر حرارت چه به صورت گازی چه برقی کار میکند. بدین صورت که بخار آب از مخزن آب به سمت سبد قهوه حرکت میکند. پس از ترکیب شدن آب و قهوه، قهوه عصاره‌گیری شده از یک دریچه قیفی شکل به سمت محفظه فوقانی حرکت میکند.

نانو پرسو و مینی پرسو از معروف ترین دستگاه های برند واکاکو می باشند که می توانند همان کار یک اسپرسو ساز بزرگتر را انجام دهند. با این تفاوت که در زمان و پول شما صرفه جویی می شود و مهم تر از همه اینکه در حین حرکت شما می توانید قهوه آماده کنید. حال نانو پرسو یک قهوه ساز محبوب با پرس دستی است که آب جوش و تفاله قهوه را با استفاده از یک پمپ دستی با فشار بالا و بدون زحمت به یک اسپرسویی عالی تبدیل میکند.

source: موکاپات بهتر است یا نانوپرسو

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع موکاپات , خرید نانوپرسو , قهوه دات کام , قیمت موکاپات , قیمت نانوپرسو , موکاپات , موکاپات برقی , نانوپرسو , نانوپرسو چیست , نانوپرسو واکاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 2 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

معمولا برای درست کردن قهوه، ۴ روش اصلی با دستگاه های قهوه ساز مختلف وجود دارد که با یادگیری کامل این روش ها، دغدغه ای برای نحوه درست کردن قهوه نخواهید داشت. این ۴ مورد که با بیشتر با اسم قهوه آنها شناخته می شوند تا روش تهیه آنها، عبارتند از: قهوه اسپرسو، قهوه دمی، قهوه ترک، قهوه فرانسه.

پرمصرف ترین قهوه در جهان، قهوه اسپرسو می باشد. زیرا خود، یک نوع قهوه است، پایه بسیاری از قهوه های دیگر می باشد. و طرز تهیه آن را می توان جز آسان ترین روش های درست کردن قهوه معرفی کرد. اسپرسو (به ایتالیایی: Espresso ) در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا ابداع شد. این قهوه با عبورِ آب نزدیک به نقطۀ جوش، با فشار زیاد از میان ذرات قهوه تهیه می ‌شود.

در نهایت در فنجان قهوه، یک مایع سیاه رنگ و غلیظ دارید که بر روی آن یک لایه کرما به رنگ نارنجی تا قهوه ای رنگ وجود دارد. مشخصه اصلی اسپرسو کافی، همین کرما می باشد. قهوه اسپرسو بیشتر با دستگاه اسپرسوساز عصاره‌گیری می ‌شود. و معمولا اسپرسو ساز ها از سایر دستگاه های قهوه ساز، قیمت بیشتری دارند. آمریکانو، موکا، لته،کاپوچینو، ماکیاتو، … از جمله قهوه هایی هستند که با اسپرسو و دستگاه اسپرسو ساز درست می شوند.

متنوع ترین دستگاه های قهوه ساز هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ روش تهیه قهوه، در دسته قهوه های دمی هستند. چراکه درست کردن قهوه بصورت دمی، بسیار هیجان انگیز و خاص می باشد. قهوه دمی، قهوه ای دم کردنی با روشی ساده و سریع می باشد و وسیله اصلی آن فیلتر قهوه است. با ریختن آب جوشیده داغ بر روی قهوه آسیاب شده آماده می شود! که در انتها قهوه دم شده از آن خارج می ‌شود.

قهوه های دمی برعکس اسپرسو ساز ها تماما با دست انجام می شوند. خوبی روش دستی نسبت به دستگاهی این است که کنترل، نظارت، و آزادن عمل بیشتری بر روند درست کردن قهوه دارید. سازوکار قهوه ساز های دمی معمولا به ۲ صورت می باشد. قهوه ترک از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های درست کردن قهوه در جهان می باشد. در روش ترکیش کافی، دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب می شوند

قهوه فرانسه از جمله قهوه‌ های دمی ست که چون موقع دم‌ کشیدن، آب و قهوه مدت بیشتری در مجاورت هم قرار می گیرند، کافئین خوبی دارد. از طرفی قهوه سبکی است و مخصوصا برای وعده صبحانه یک انتخاب خوب به حساب می آید. زیرا رست و برشتگی دانه های قهوه فرانسه ملایم است.

source: بهترین روش درست کردن قهوه

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قهوه دات کام , قهوه فرانسه , قهوه دمی , طرز تهیه قهوه , انواع قهوه , قیمت قهوه , بهترین قهوه , بهترین قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 2 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تفاوت اصلی در قهوه فیلتر شده و قهوه دستگاه اسپرسو ساز در این است که به جای اینکه آب با فشار وارد ذرات قهوه شود، فقط به دلیل جاذبه از میان قهوه ها عبور میکند. درنتیجه فرآیند دم کردن کافی، برای بدست آوردن یک طعم یا نتیجه متفاوت، اما همچنان فوق العاده، کمی بیشتر طول می کشد. بنابراین به حجم قهوه و آب بیشتری نیز نیاز است. به همین دلیل است که هیچ قهوه دمی یا فیلتری با حجم ۳۰ میلی لیتری وجود ندارد.

در تعریف کلی، قهوه فیلتر شده هر قهوه ای است که عصاره گیری آن از طریق نوعی فیلتر انجام می شود. قهوه دمی دارای اسیدیته کمتری می باشد و طعم ‌های پیچیده ‌تری از قهوه را برجسته میکند. این باعث می شود که روش دم آوری فیلتری به یک انتخاب محبوب برای دم کردن قهوه های تک خواستگاه یا سینگل اورجین تبدیل شود. زیرا به افراد اجازه می دهد تا تمام طعم ها و عطرهای موجود در دانه قهوه را استخراج کند.

و برخلاف اسپرسو که لایه طور است، قهوه دمی تمیز، شفاف و کاملا یکدست است. چراکه حجم آب بیشتر اجازه می ‌دهد تا روغن ‌ها و عطرهای قهوه در زمان و فشار ثابت خود استخراج شوند، نه به زور. این امر علاوه بر اسیدیته کمتر (حداقل در مقایسه با اسپرسو کافی) حس ملایم‌ تری در دهان ایجاد میکند.

برای آماده کردن قهوه های دمی، قهوه ساز های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. مانند: Chemex، Clever Dripper، Kalita Wave، V60 … . این قهوه ساز ها بسته به فاکتور های متعددی که دارند، مانند نوع مواد ساخت، بازه قیمتی بسیار متفاوتی دارند. ولی با این حال جز قهوه ساز هایی با قیمت مناسب به حساب می آید.

source: قهوه دمی یا قهوه اسپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه دمی , طرز تهیه قهوه دمی , فیلتر قهوه , قهوه با فیلتر , قهوه دات کام , قهوه دمی , قهوه دمی کمکس , قهوه فیلتر شده , قهوه ساز V60 ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 2 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آمار فروش انواع قهوه ساز ها مخصوصا اسپرسو ساز ها نشان می دهد مصرف قهوه بیش از آن چیزی که فکر می کنیم جای خود را در زندگی افراد باز کرده است. همچنین افراد زیادی ترجیح می دهند به جای اینکه برای هر بار نوشیدن قهوه در روز به کافه ها مراجعه کنند، با قهوه ساز شخصی خودشان، قهوه درست کنند. امروزه طعم و مزه یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تهیه و نوشیدن قهوه به حساب می آید.

به همین دلیل است که روش ‌های مختلفی برای تهیه قهوه وجود دارد و هر روش طعم متفاوتی را ارائه می دهد. از دم کردن سرد و قوی گرفته تا قهوه‌ی فرنچ پرس صاف و اسپرسوی خامه ‌ای. در بین دستگاه های قهوه ساز، مدل های برقی مخصوصا انواع اسپرسو ساز ها طرفداران بسیار زیادی دارند. زمانی که برای خرید قهوه جوش اقدام می کنید و برای اطلاع از قیمت یا دیدن مدل ها، نام قهوه جوش را می برید،

از شما پرسیده می شود کدام قهوه جوش مدنظر شماست؟ چراکه که دستگاه های زیادی هستند که در بین ایرانیان به نام قهوه جوش شناخته می شوند. درصورتی که این موضوع اشتباه است. تنها قهوه سازی که قهوه جوش برای آن به درستی استفاده شده است، جذوه یا ایبریک قهوه ترک می باشد. ایبریک یا جذوه یک ظرف دسته ‌بلند فلزی (بیش‌تر از جنس مس یا برنج) مخروطی شکل با دهانه‌ی کوچک ‌تر است. پودر قهوه، آب و شکر مستقیما در این ظرف با هم ترکیب و قهوه دم‌ آوری می‌ شود.

موکاپات یک قهوه ساز بسیار ساده برای تهیه قهوه می باشد که به اشتباه در بازار ایران به نام قهوه جوش شناخته می شود. چراکه در این قهوه ساز، اصلا قهوه به جوش نمی آید بلکه با عبور آب جوش نسبتا تحت فشار، از قهوه های آسیاب شده، دم آوری قهوه انجام می شود. همینطور بسیاری بر این باورند که قهوه ای که با موکاپات آماده می شود، قهوه اسپر سو می باشد.

درصورتی که این باور هم اشتباه است. زیرا این قهوه ساز نهایتا با ۲-۱ بار فشار بخار آب عصاره گیری را انجام می دهد. درنتیجه کرما و غلظت قهوه اسپرسو را نخواهد داشت. موکاپات ها در مدل ها و جنس های مختلفی تولید می شوند. اما برخلاف جذوه و دله، مدل های برقی هم نیز دارد. درنتیجه تنوع این قهوه ساز بیشتر از آنها می باشد.

دَله قهوه، ظرف مسی است که به عنوان قهوه جوش توسط عرب ها در اکثر مراسم رسمی و غیررسمی برای تهیه قهوه استفاده می ‌شود. در ایران از دله قهوه عربی در استان خوزستان، جزایر و غرب هرمزگان و مناطق عرب نشین بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد.

دله قهوه ساز قهوه عربی، ظرفی است که معمولا از جنس مس ساخته می ‌شود و به رنگ طلایی است. قهوه عربی از نظر ماهیت شبیه به قهوه ترک است ولی به دلیل جوش خوردنِ بیشتر، از قهوه ترک سنگین‌تر است و ادویه ‌های مختلفی هم دارد. مانند مثل: میخک و هل. این ۳ قهوه ساز از رایج ترین و پرفروش ترین قهوه جوش ها می باشند. با مراجعه به مقالات قبلی قهوه دات کام می توانید با طرز تهیه قهوه با این دستگاه ها آشنا شوید.

source: طرز استفاده از انواع قهوه جوش

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه جوش , بهترین قهوه جوش , جذوه قهوه ترک , دله عربی , طرز استفاده از قهوه جوش , قهوه جوش ارزان , قهوه دات کام , قیمت قهوه جوش , قیمت موکاپات , موکاپات ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 2 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

رایج ترین نوع قهوه که برای اسپرسو و دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود ترکیبی است از قهوه روبستا و عربیکا که معمولا نوع عربیکا بیشتر می باشد. افراد متخصص در صنعت قهوه، دانه های قهوه را طوری با هم میکس می کنند که درنهایت یک طعم عالی و یکدست به وجود می آید. برندهای معروفی در دنیا میکس های مخصوص برای قهوه اسپرسو تولید می کنند که به راحتی می توان آنها را تهیه کرد.

حتی با مراجعه به قهوه فروشی ها هم می توانید قهوه های مخصوص به اسپرسو را به آسانی تهیه کرد. قهوه اسپرسو را می توان گفت هم یک روش دم آوری قهوه است و هم یکی از انواع نوشیدنی های قهوه که با قهوه ساز مخصوص خودش، یعنی اسپرسو ساز آماده می شود. افزون بر این قهوه اسپرسو یکی از مهمترین قهوه ها به حساب می آید. زیرا علاوه بر اینکه خودش به تنهایی یک نوع قهوه به حساب می آید، پایه اصلی بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد.
یعنی برای درست کردن قهوه هایی مثل کافه لاته، کاپوچینو، کافه ماکیاتو، موکا، آمریکانو، … حتما به اسپرسو کافی، نیاز است. روش آماده کردن این قهوه پرطرفدار و پرفروش هم به راحتی و با خرید دستگاه های اسپرسو ساز میسر می شود. در واقع اسپرسو با عبورِ آب نزدیک به نقطه جوش و با فشار زیاد، از میان دانه ‌های آسیاب شده قهوه تهیه می‌ شود. و به همین دلیلِ روش درست کردن قهوه است که در فنجان قهوه، لایه ای به نام کرما تشکیل می شود.
source: خرید بهترین پودر قهوه اسپرسو


:: موضوعات مرتبط: نسپرسو ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , بهترین قهوه , بهترین قهوه اسپرسو , خرید قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو چیست , قهوه دات کام , قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مکان مورد استفاده از قهوه ساز کجا هست. مسلما قهوه سازی که برای استفاده در خانه خریداری می شود، با قهوه سازی که در یک شرکت یا اداره مورد استفاده قرار می گیرید با هم فرق می کنند. نکته بعدی این است که شما قصد دارید کدام نوع از نوشیدنی های قهوه را آماده کنید. قهوه دمی، اسپرسو، کاپوچینو، قهوه ترک، قهوه فرانسه … . زیرا همه این قهوه ها، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارند.
سوال بعدی که باید به آن پاسخ بدهید این است که در روز چه تعداد فنجان قهوه آماده می کنید. اگر روزی یک فنجان قهوه می نوشید باید از قهوه ساز های تک کاپ یا یک نفره، یا قهوه ساز هایی با توان موتور کمتر استفاده کنید. ولی اگر تعداد بیشتری قهوه تهیه می کنید باید قهوه سازی را خریداری کنید که ظرفیت آماده کردن قهوه ی آن بیشتر از یک فنجان می باشد. این موضوع برای اسپرسو ساز ها بیشتر اهمیت پیدا میکند.
مدت زمان آماده شدن قهوه مساله بعدی است که باید به آن توجه کنید. به خصوص اگر قصد دارید قهوه ساز های دمی خریداری کنید. بعضی از قهوه ساز ها در مدت زمان چند دقیقه قهوه شما را آماده می کنند، مانند دستگاه اسپرسو ساز، انواع موکاپات، نانو پرسو ها، …. . اما قهوه ساز های دمی به دلیل سازوکارشان مدت زمان بیشتری را می طلبند تا قهوه آماده شود. اگر طرفدار قهوه های سرد (انواع کلدبرو) هستید که این زمان خیلی بیشتر هم طول میکشد.
و در نهایت یک عامل مهم که باید به آن توجه کنید هزینه خرید دستگاه قهوه ساز می باشد. بعضی از قهوه ساز ها نیازی به لوازم جانبی قهوه ندارند، بنابراین تنها بابت خرید دستگاه قهوه ساز هزینه می کنید. مانند جذوه، فرنچ پرس، … . اما بعضی از قهوه ساز ها هستند که علاوه بر اینکه هم برای خرید دستگاه باید هزینه کنید، هزینه ای هم باید بابت خرید لوازم جانبی آن باید بپردازید. مانند دستگاه اسپرسو ساز که باید پرتافیلتر، تمپر، … را هم به همراه دستگاه خریداری کنید.
بر اساس گفته های بالا تعدادی از بهترین قهوه سازها برای مصارف خانگی عبارتند از: یکی از بهترین قهوه ساز های دمی برای استفاده در خانه، قهوه ساز کمکس می باشد. کار کردن با این قهوه ساز بسیار راحت است و تنها لوازم جانبی که احتیاج دارد، فیلتر کاغذی کمکس است که در بسته های چندتایی در بازار موجود می باشد.
source: انواع قهوه ساز دستی خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز , قهوه ساز خوب و ارزان , قیمت قهوه ساز , قهوه ساز خانگی , قیمت قهوه ساز خانگی , قهوه ساز خانگی دستی , قهوه ساز برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اولین نکته ای که در زمان خرید تمپر باید به آن توجه کنید، یکسان بودن سایز آن با اندازه پرتافیلتر می باشد. تمپر ها دارای سه سایز ۵۱، ۵۳ و ۵۸ هستند و تمپری که انتخاب می کنید حتما باید هم سایز پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز باشد. تمپر ها از لحاظ جنس، ظاهر، نوع دسته، شکل انتهایی، سایز مدل های متنوعی دارند. زمانی که انتخاب از روی ظاهر تمپر باشد، خرید کاملا براساس سلیقه خریدار می باشد.
درمورد مدل دسته هم انتخاب به همین صورت است. هرچند که جنس دسته ها از چوب، فلز و پلاستیک می باشد، اما در حالت کلی به کیفیت متریال و سلیقه باریستا بستگی دارد. ولی در بقیه موارد، انتخاب براساس سلیقه باریستا کمتر می شود و بیشتر مهارت باریستا و نوع کارایی تمپر، اهمیت پیدا میکند.
همانطور که گفتیم تامپرها از جنس چوب، پلاستیک، فلز و یا ترکیبی از دو مواد می باشند. مدل هایی که انتهای آنها فلزی باشد، درمقایسه با دیگر متریال ها، تمپینگ بسیار ایده ال تری دارند. اما مهمترین مساله برای خرید تمپر اسپرسو، مدل و نوع انتهای تامپر است.
source: اصلی ترین مدل تمپر قهوه

 


:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع تمپر , تمپر , تمپر قهوه , تمپر قهوه ارزان , تمپر قهوه فنری , خرید تمپر قهوه , فروش انواع تمپر , قهوه دات کام , قیمت انواع تمپر قهوه , قیمت تمپر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بدون شک برای درست کردن انواع قهوه ها باید دانه قهوه را با آسیاب قهوه پودر یا خرد کنید. چراکه هیچ قهوه ای از دانه قهوه سالم، آماده نمی شود. زیرا وقتی قهوه را آسیاب می کنیم سطح بیشتری از دانه قهوه در تماس با آب قرار می گیرد. درنتیجه بهتر و بیشتر از قهوه عصاره گیری می شود.

پس نکته ثابت شده این است که برای استفاده از هر دستگاه قهوه سازی باید قهوه را آسیاب کرد. اما سایز آسیا کردن قهوه برای هر دستگاه قهوه ساز و هر نوع قهوه ای متفاوت می باشد. به طور مثال درجه آسیا برای قهوه ترک بسیار ریز و بلعکس برای قهوه فرانسه درشت است. یا سایز آسیا شدن قهوه برای قهوه های دمی بسیار متفاوت است.

بنابراین اولین نکته ای که در زمان خرید آسیاب قهوه باید به آن توجه کنید، نوع دستگاه قهوه ساز است. حال اگر چندین دستگاه قهوه ساز دارید باید از گرایندر های برقی استفاده کنید. این گرایندرها درجه بندی دارند و می توانید با توجه به دستگاه قهوه ساز، دانه قهوه را آسیا کنید.

گرایندرهای دستی نیز انواع گوناگونی دارند. بسته به کیفیت آنها برای درست کردن انواع قهوه و دستگاه قهوه ساز مناسبند. اما از آنجایی که گرایندرهای برقی امکانات بیشتری دارند در زمان خرید آنها باید به نکات بیشتری توجه کرد. قبل از بیان توضیحات بیشتر باید به این نکته اشاره کنیم که گرایندهای برقی به دو دسته صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شوند.

انواع صنعتی برای کافه، هتل، رستوران داری و کلا مکان هایی مناسبند که روزانه برای افراد بیشماری باید قهوه آماده کرد. پس برای استفاده در خانه یا کافه های کوچک اصلا مناسب نیستند. این آسیاب ها حتی اگر درج نشده باشد که صنعتی هستند یا نیمه صنعتی اما از ظاهرشان مشخص می باشد.

اکنون اگر قصد خرید گرایندرهای برقی را دارید باید بدانید این دستگاه ها هم امکانات جالبی دارند. به طور مثال اگر برای درست کردن قهوه اسپرسو از گرایندر استفاده می کنید باید برخی از آنها نگهدارنده پرتافیلتر دارند و می توانید مستقیما پرتافیلتر را زیر مخزن خروجی قرار دهید.

همچنین برخی از مدل های این دستگاه ها این امکان را به شما می دهند که مقدار قهوه خروجی را برای قهوه سینگل یا دبل تنظیم کنید. اما می توانید به طور آزاد هم قهوه را آسیاب کنید، هم از لحاظ زمانی و هم مقدار قهوه. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید میزان صدای دستگاه و نحوه تمیز کردن آن می باشد.

source: بهترین آسیاب قهوه برای خرید



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه, آسیاب قهوه برقی, آسیاب قهوه خانگی, آسیاب قهوه دستی, بهترین آسیاب قهوه خانگی, قهوه دات کام, قیمت آسیاب قهوه برقی, قیمت آسیاب قهوه حرفه ای, قیمت آسیاب قهوه دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 1 / 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد