نوشته شده توسط : admin

چرا طعم قهوه تلخ می شود؟ گرمای بیش از حد در حین دم کردن می تواند منجر به قهوه تلخ شود. راه حل: از حرارت متوسط استفاده کنید و مطمئن شوید که آب را بیش از حد گرم نمی کنید. همچنین، تنظیم اندازه آسیاب قهوه را به یک تنظیم درشت تر در نظر بگیرید. قهوه ای که درست میکنم طعم ضعیف دارد، چرا؟ راه حل: مطمئن شوید که از نسبت قهوه به آب صحیح استفاده می کنید. علاوه بر این، اندازه آسیاب را بررسی کنید. اگر خیلی درشت باشد، ممکن است قهوه ضعیف شود. همچنین به زمان دم آوری هم توجه داشته باشید قهوه طعم فلزی دارد! گاهی کاربران بعد از چندین بار استفاده دچار این مشکل می شوند.

چطور می توان آن را برطرف کرد؟ راه حل: ممکن است به دلیل تجمع مواد معدنی باشد. برای جلوگیری از این امر، قهوه ساز خود را به طور مرتب رسوب زدایی کنید. مخلوط آب و سرکه را داخل مخزن آب بریزید و یکبار بدون قهوه از آن استفاده کنید و اجازه دهید تقریبا تمام آب از لوله موکاپات خارج شود. و سپس آن را با آب بشورید. و یا دستورات تمیز کردن موکاپات را مطالعه کنید. مشکل طعم قهوه کهنه با موکاپات از چیست؟ راه حل: اگر قهوه شما دارای طعم و مزه کهنه است، این اتفاق می تواند به دلیل استفاده از دانه های قهوه قدیمی یا نامناسب رخ داده باشد.

درنتیجه مطمئن شوید که از دانه های قهوه تازه و با کیفیت بالا استفاده می کنید. همچنین دانه های قهوه را در ظرف دربسته به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. مشکل نشتی یا جهش در موکاپات به این صورت که آب از طرفین یا فواره به بیرون نشت میکند. راه حل: واشر لاستیکی را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته است. اجزای موکاپات را به درستی در جای خود قرار دهید و آنها را سفت کنید، اما نه خیلی. سفت شدن بیش از حد می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

صداهای غرغر: در حین درست کردن قهوه صداهای شبیه به غرغر یاد می شود. مشکل از چیست؟ راه حل: این می تواند نشان دهنده این باشد که آب خیلی سریع در حال جوشیدن است. برای کنترل فرآیند دم کردن، حرارت را کمی کاهش دهید. گاهی اوقات ممکن است تفاله های قهوه به قسمت بالایی یعنی خروجی عصاره قهوه موکاپات بچسبد و تمیز کردن آن را دشوار کند. چطور آن را از بین ببرم؟ راه حل: قهوه ساز تان را بعد از هر بار استفاده کاملا تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ تفاله ای در آن گیر نکرده است.

برای این کار می توانید از یک برس نرم یا خلال دندان برای از بین بردن هر گونه تفاله باقی مانده استفاده کنید. با موکاپات ۳ کاپ می توان برای ۱ نفر قهوه درست کرد؟ راه حل: مطمئن شوید که اندازه موکاپاتی را انتخاب کنید که با خروجی قهوه دلخواه شما مطابقت داشته باشد.

source: مشکلات مهم موکاپات

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: خرید موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه دات کام , قیمت موکاپات , موکاپات , موکاپات برقی , موکاپات چیست , موکاپات خامه ساز , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز دستی , قهوه ساز مسافرتی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 11 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فهمیدن اینکه چگونه می‌توان یک قهوه  بی ‌نقص را در مناطق دور افتاده درست کرد، چالش‌برانگیز (و گاهی وقت‌گیر) است. با این حال مدل های قهوه ساز مسافرتی زیادی در بازار برای این منظور وجود دارد. من تعداد متنوعی از این دستگاه ها را امتحان کردم با آزمون و خطا متوجه شدم که چطور میتوان قهوه ای عالی در کپ درست کرد. موکاپات، یک قهوه ساز مسافرتی عالی. این قهوه ساز یکی از قدیمی ترین روش ها برای درست کردن قهوه در اروپایی است که قهوه ای قوی و غنی تولید میکند.
استفاده از موکاپات بسیار راحت است، به طور خلاصه اینگونه است که: آب در محفظه پایینی ریخته می شود، قهوه ریز آسیاب شده در محفظه میانی و در سبد قرار می گیرد. یک مخزن خالی که در اصل مخزن ریزش عصاره قهوه می باشد، بر روی این دو محفظه جای می گیرد. موکاپات ها بسیار سبک هستند و به راحتی می توان آنها را در کوله جای داد. علاوه بر این به لوازم جانبی ای نیاز ندارد و فقط باید قهوه آسیاب شده و یک فنجان همراه خود داشته باشید. همچنین بیشتر موکاپات ها از آلومینیوم ساخته شده اند بنابراین می توان از آنها بر روی آتش کمپ استفاده کرد. 
اما فراموش نکنید اگر قهوه کنترل نشود، درنهایت می تواند طعم سوخته یا گچی ایجاد کند. بهترین روش برای تهیه قهوه هنگام کمپینگ می تواند به معنای تفاوت بین یک روز عالی و یک روز وحشتناک باشد. یا حداقل این در مورد قهوه خورهایی مثل من صادق است! وقتی در کمپ هستید، دستگاه قهوه ساز مورد علاقه تان یا باریستای همیشگی خود را ندارید تا یک فنجان قهوه عالی برای شما درست کند.
source: موکاپات یک قهوه ساز مسافرتی

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز مسافرتی , طرز استفاده از موکاپات , قهوه دات کام , قهوه ساز مسافرتی ارزان , قیمت موکاپات , قیمت مینی پرسو , موکاپات , مینی پرسو , نانو پرسو , نانو پرسو ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 10 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هر سه قهوه سازيي كه در ادامه معرفي مي كنيم از بهترين و كاربردي ترين قهوه ساز هاي كوچكِ دستي هستند. ميني پرسو يك اسپرسو ساز پر قدرت قابل حمل و توليد كمپاني واكاكو است كه بدون نياز به برق براي شما قهوه اسپرسو با كرماي عالي توليد مي‌كند. اگر بخواهيم مهمترين ويژگيهاي ميني پرسو را بيان كنيم مي توانيم به قابل حمل بودن، جمع و جور بودن، عدم نياز به برق، استفاده آسان، تهيه قهوه سريع اشاره كرد.

اما شايد اصلي ترين دليل خريد ميني پرسو اين است كه قهوه اسپرسو با كرماي عالي براي شما آماده مي كنيد. قابليتي كه ديگر قهوه ساز هاي كوچك ندارند. و ظاهر بسيار جذاب آن مورد بعدي است كه اكثر افراد را به خريد اين قهوه ساز كوچك ترغيب مي كند. به خصوص افرادي كه مسافرت هاي كاري زيادي دارند و يا زياد به گردش و تفريح مي روند. تنها قهوه سازي كه ميتوان هم با آن قهوه درست، هم چايي و هم دمنوش فرنچ پرس است. 

فرنچ پرس يك ابزار بسيار ساده و سبك مي باشد كه در منزل، محل كار، و حتي كافي شاپ ها از آن براي سرو قهوه استفاده مي شود. كار با فرنچ پرس بسيار ساده است و دلايل متعددي از جمله كيفيت بالاي قهوه دم شده و همچنين تازه نگه ‌داشتن عطر و طعم واقعي قهوه محبوبيت استفاده از فرنچ پرس را دو چندان كرده است. موكاپات اولين بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوييجي د پونتي براي آقاي آلفونسو بيالتي به ثبت رسيد. دستگاهي كوچك با طراحي هشت ظلعي و مكانيزمِ خيلي ساده خود. 

تمايل زياد به خريد موكاپات به خاطر ۲ ويژگي بسيار مهم آن است (دركنار ساير ويژگي هايش). اين دو ويژگي عبارتند از: قيمت بسيار كم، وزن بسيار سبك با ابعاد كوچك. علاوه بر اين دو مزيت سهولت درست كردن قهوه با قهوه جوش روگازي است كه اين قهوه ساز را پرفروش كرده است. موكاپات كه به نام قهوه جوش روگازي هم شناخته مي شود، از قديمي ترين كافي مِيكر هاي دنيا است و بسيار هم محبوب است. به حدي كه در خانه هر علاقه مند به قهوه، يك موكاپات پيدا مي شود.

source: بهترين قهوه ساز كوچك

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب و ارزان , قهوه ساز ساده , قهوه ساز کوچک , قیمت قهوه ساز دستی , قیمت قهوه ساز کوچک ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 4 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در چندین سال اخیر گرایندرهای دستی بسیار متنوعی به بازار عرضه شدند که ما اکثر مدل های آسیاب قهوه دستی موجود در بازار را تست کرده ایم. امروزه برخی از آسیاب های دستی واقعا برجسته، در دسترس هستند. از آنجایی که تعداد این آسیاب ها کم هم نمی باشد، ما در این مقاله به چند مدل شناخته شده نیز اشاره می کنیم که ارزش بررسی آنها را دارند. مدل های آسیاب قهوه دستی برخلاف مدل های برقی تنظیمات پیچیده و زیادی ندارند و تقریبا تنظیمات در همه آنها یکسان می باشد. اما نوع و جنس تیغه ها در آسیاب های دستی بسیار اهمیت دارد.
آسیاب قهوه دستی فلزی با طراحی زیبا و کاربردی به شما این امکان را می دهد تا به بهترین و راحت ترین حالت ممکن قهوه ی خود را آسیاب کنید. طراحی کوچک این محصول باعث شده است که به راحتی بتوان آن را حمل کرد و در کیف یا کوله جا داد. تیغه این آسیاب از جنس سرامیک مرغوب بوده و قابلیت تنظیم درجه از نرم تا درشت را دارد. آسیاب قهوه هاریو مدل Mini Slim Plus یک گرایندر عالی برای مبتدیان و حرفه ای ها می باشد.
تا در هر مکان و هر زمان که تمایل داشتند، امکان آسیا کردن دانه های قهوه را متناسب با قهوه ساز خود (انواع اسپرسو ساز خانگی، فرنچ پرس، قهوه ساز های فیلتری، موکاپات، …) فراهم نمایند. جنس تیغه های این مدل دستگاه از سرامیک با کیفیت و جنس بدنه از پلی پروپیلن می باشد. طراحی باریک و جمع و جور این محصول، و استفاده کردن از مواد و متریال با کیفیت برای ساخت آن، سبب شده است تا علاقه مندان به قهوه بتوانند، این گرایندر را به راحتی با خود به همراه داشته باشند.
آسیاب قهوه دستی طرح کماندانته دارای کیفیت بالا و دو محوره بزرگ می باشد. با این محور ها شما قادر خواهید بود از درشت ترین درجه قهوه های دمی تا ریزترین درجه قهوه ترک را با بهترین کیفیت پودر کنید. علاوه بر این تیغه های مقاوم ضد زنگ، دانه های قهوه را با دقت و کاملا یکنواخت آسیاب میکند و باعث پیچیدن عطر قهوه در فضا می شود.
آسیاب قهوه مسافرتی مخزن دار گتر (GATER) دارای بدنه ی سیلیکونی و شیشه ای با تیغیه هایی از جنس سرامیک می باشد. علاوه بر این مخزن شیشه ای جدا برای نگهداری از پودر قهوه دارد. آسیاب قهوه مخزن دار گتر هم نیز درجه بندی ریز و درشت دارد اما به یکنوختی دو مدل بالا آسیا نمی کند.
source: آسیاب قهوه دستی مسافرتی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه , آسیاب قهوه خانگی , آسیاب قهوه دستی , آسیاب قهوه دستی حرفه ای , آسیاب قهوه مسافرتی , انواع آسیاب قهوه , بهترین آسیاب قهوه , قهوه ساز مسافرتی , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 4 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بعد از هربار استفاده از قهوه ساز موکاپات، باید دستگاه را به درستی شسته و تمیز کنید. زیرا اگر تفاله های قهوه در آن باقی بماند به مرور بر روی طعم قهوه تاثیر می گذارد. این نکته را هم در نظر داشته باشد که اولین قهوه ای را که با موکاپات دم کردید را کامل دور ریخته و مجددا قهوه دم کنید. با این کار قهوه‌ تان مزه‌ی فلز نمی گیرد. بهترین جنس بدنه برای موکاپات، استیل می باشد، زیرا اگرچه از موکاپات آلومینیومی گران تر است، ولی بر روی طعم قهوه اثر نمی گذارد و عمر طولانی تری دارد.
اما اگر علاقه دارید از موکاپات های آلومینیومی استفاده کنید، از برند های معتبر خریداری کنید، زیرا این شرکت ها از آلومینیوم های بهداشتی استفاده می کنند. زمانی که موکاپات را روی شعله قرار می دهید باید حواستان باشد که شعله از کنار موکاپات بالا نیاید و در حدی باشد که فقط مخزن آب حرارت ببیند. اگر برای کنترل شعله به مشکل برمیخورید، موکاپات برقی این مشکل را به راحتی حل کرده است.
سعی کنید شعله‌ ی گاز را قبل از اینکه قهوه تا دهنه‌ ی لوله ‌ی خروجی قهوه بالا بیاید خاموش کنید تا عصاره قهوه آرام آرام درون محفظه‌ ی قهوه بریزد. پس از آسیاب کردن قهوه با آسیاب قهوه، در مخزن قهوه نه پودر قهوه ی کمی بریزید و نه آن را پر کرده و فشرده کنید. کم بودن قهوه باعث رقیق شدن قهوه می شود و زمانی که پودر قهوه زیاد باشد به دستگاه موکاپات فشار وارد می شود، زیرا آب به جوش آمده باید با فشار بیشتر از بین ذرات قهوه عبور کند.
فقط کافی است پس از اینکه میزان مناسب قهوه اسیاب شده را در مخرن ریختید، با انگشتان دست سطح آن را صاف کنید. همچنین از آسیاب کردن زیاد قهوه خوداری کنید. زیرا نیاز نیست پودر قهوه مانند دستگاه اسپرسو ساز بسیار نرم باشد. هرچه قدر دمای آب مصرفی بیشتر باشد، بهتر است. حتی اگر از آب جوش هم استفاده کنید، مشکلی به وجود نمی آید. این کار به این دلیل توصیه می شود که به جوش آمدن آب در موکاپات کمی زمان می برد و امکان دارد قهوه بیشتر از حد لازم دم بکشد.
مخزن آب را باید تا زیر سوپاپِ کنترل فشار یا درچه اطمینان پر کرد. زیرا اگرچه سوپاپ از جمع شدن بیش از حد فشار آب در مخزن جلوگیری می کند، ولی شما باید این احتمال را بدهید که اگر به هر دلیلی سوپاپ خوب عمل نکرد، از ترکیدن موکاپات جلوگیری می کنید.
source: موکاپات خامه ساز چیست؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسوساز برقی , موکاپات خامه ساز , خرید موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه جوش روگازی , قهوه دات کام , قیمت موکاپات , قیمت موکاپات برقی , انواع موکاپات ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 3 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

خرید یک قهوه ساز جدید یا اولین دستگاه قهوه ساز، می‌ تواند یک تصمیم واقعا بزرگ باشد. به حدی که احساس کنید شادی کل خانه در تعادل است. این شادی خیلی بیشتر هم می شود اگر عاشق قهوه باشید. اما مواردی وجود دارد که قبل از خرید قهوه ساز باید آنها را بدانید. دمای ایده آل دم کردن یک قوری قهوه ۱۹۶ درجه فارنهایت تا ۲۰۵ درجه فارنهایت است. بنابراین اگر واقعا به قهوه خوش طعم علاقه دارید، باید مطمئن شوید دستگاهی که می خرید می تواند در این حرارت بالا قهوه دم کند. البته این درجه دما برای هر دستگاه کافی میکر متفاوت است.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که دمای مناسب برای آماده کردن قهوه مورد علاقه تان چقدر می باشد؟ و براساس آن اقدام به خرید دستگاه قهوه ساز کنید. بر روی جعبه بیشتر دستگاه ها، دمای دم کردن قهوه درج شده است. البته این اطلاعات را از طریق جستجوی آنلاین هم نیز می توانید به دست آورید. اگر در طول روز یک فنجان می نوشید، یک دستگاه تک نفره می تواند برای شما عالی باشد. مانند موکاپات های تک نفره یا قهوه ساز V60.
اما اگر بیش از یک فنجان قهوه می نوشید، باید قهوه ساز های بزرگ تری را بخرید. مانند انواع اسپرسو ساز ها، برخی از فرانسه ساز ها و … . شما یک دستگاه می خواهید که دارای استارت و خاموشی خودکار باشد؟ دستگاهی می خواهید که بر روی روند عصاره گیری از قهوه کنترل داشته باشید یا این کار به صورت اتوماتیک پیش رود؟ یا با یک دستگاه کافی میکر بتوانید قهوه های دیگر را درست کنید یا فقط یک نوع قهوه را؟ قهوه سازی می خواهید که قابل حمل باشد (مانند نانو پرسو، …) یا ثابت (انواع اسپرسو ساز، …)؟
میزان تنظیم زمان عصاره گیری بصورت دستی وجود دارد یا خیر؟ امکانات جانبی دستگاه قوه ساز چیست؟ بدیهی است که قهوه ساز های دمی یا فیلتری به شما امکان می دهند قهوه را در حین دم کردن ببینید و بر آن کنترل داشته باشید. همچنین اجازه می دهد عطر تازه قهوه به خوبی در فضای آشپزخانه شما نفوذ کند. اما اگر دوست دارید دم کردن قهوه تماما اتوماتیک باشد و شما فقط دکمه دستگاه را روشن کنید، باید به دنبال کافی میکر های تمام اتوماتیک باشید.
به این نکته حتما توجه کنید که روند تمیز کردن دستگاه چگونه است. زیرا هرقدر در تمیز و نگهداری دستگاه فعال باشید، عمر قهوه ساز بیشتر می شود. همچنین همیشه قهوه ای خوش طعم خواهید داشت. پس اگر متوجه شدید دستگاهی به شست و شوی زیاد نیاز دارد، اما مطمئن نیستید هر روز بتوانید این کار را انجام دهید، به سراغ کافی میکر دیگری بروید. یا شاید به سراغ دستگاهی بروید که می‌تواند در ماشین ظرفشویی قرار گیرد.
source: چطور قهوه ساز خوب بخرم؟

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز , بهترین قهوه ساز خانگی , بهترین مارک قهوه ساز , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز خوب و ارزان , قیمت قهوه ساز , قیمت قهوه ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 3 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در اینجا تفاوت ها و شباهت های بین این قهوه ساز های درخشان، کوچک و جمع و جور که برای کار یا مسافرت عالی هستند را بررسی خواهیم کرد. و خواهیم دید که کدام یک برای شما مناسب تر هستند.

کوچک، سبک وزن و حمل آسان می باشند. طعم قهوه بی نظیری دارند. هیچ کدام به برق نیاز ندارند. هر دو برای تهیه قهوه به پودر قهوه آسیاب شده با آسیاب قهوه و آب جوش نیاز دارند. هردو قهوه ساز از متریال محکم ساخته شدند، بنابراین لازم نیست نگران شکستن آنها باشید. به راحتی تمیز می شوند و می توان تمام قطعات شان را جدا کرد و عمیقا با یک دستمال تمیز و مرطوب آنها را تمیز کرد.

در حالی که این دو شباهت های زیادی دارند، تفاوت های قابل توجهی هم نیز وجود دارد. نانو پرسو بسیار گران‌تر از موکاپات است. (البته قیمت موکاپات های برقی به میزان قابل توجهی بیشتر از موکاپات های گازی می باشد). میزان درجه آسیاب کردن قهوه برای نانو پرسو، ریز تر از موکاپات است. قهوه ای که با نانو پرسو آماده می شود دارای کرما است اما قهوه موکاپات فاقد کرما می باشد.

موکاپات قهوه سازی کوچک است که با طراحی هشت ظلعی و مکانیزم ساده خود،در عرض چند دقیقه یک قهوه خوب و غنی آماده میکند. موکاپات ها مدل های متنوعی دارد و بنا بر نیاز و سلیقه مصرف کننده می تواند اکثر سلیقه ها را پوشش بدهد. از نظر جنس بدنه هم دارای جنس آلومینیومی، استیل، سرامیک و شیشه می باشند. اما این قهوه ساز بسیار کاربردی و کوچک مدل های برقی هم نیز دارد که روند عصاره گیری بصورت اتوماتیک می باشد.

موکاپات در اصل بر پایه فشار بخار آب ایجاد شده بر اثر حرارت چه به صورت گازی چه برقی کار میکند. بدین صورت که بخار آب از مخزن آب به سمت سبد قهوه حرکت میکند. پس از ترکیب شدن آب و قهوه، قهوه عصاره‌گیری شده از یک دریچه قیفی شکل به سمت محفظه فوقانی حرکت میکند.

نانو پرسو و مینی پرسو از معروف ترین دستگاه های برند واکاکو می باشند که می توانند همان کار یک اسپرسو ساز بزرگتر را انجام دهند. با این تفاوت که در زمان و پول شما صرفه جویی می شود و مهم تر از همه اینکه در حین حرکت شما می توانید قهوه آماده کنید. حال نانو پرسو یک قهوه ساز محبوب با پرس دستی است که آب جوش و تفاله قهوه را با استفاده از یک پمپ دستی با فشار بالا و بدون زحمت به یک اسپرسویی عالی تبدیل میکند.

source: موکاپات بهتر است یا نانوپرسو

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع موکاپات , خرید نانوپرسو , قهوه دات کام , قیمت موکاپات , قیمت نانوپرسو , موکاپات , موکاپات برقی , نانوپرسو , نانوپرسو چیست , نانوپرسو واکاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 2 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

معمولا برای درست کردن قهوه، ۴ روش اصلی با دستگاه های قهوه ساز مختلف وجود دارد که با یادگیری کامل این روش ها، دغدغه ای برای نحوه درست کردن قهوه نخواهید داشت. این ۴ مورد که با بیشتر با اسم قهوه آنها شناخته می شوند تا روش تهیه آنها، عبارتند از: قهوه اسپرسو، قهوه دمی، قهوه ترک، قهوه فرانسه.

پرمصرف ترین قهوه در جهان، قهوه اسپرسو می باشد. زیرا خود، یک نوع قهوه است، پایه بسیاری از قهوه های دیگر می باشد. و طرز تهیه آن را می توان جز آسان ترین روش های درست کردن قهوه معرفی کرد. اسپرسو (به ایتالیایی: Espresso ) در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا ابداع شد. این قهوه با عبورِ آب نزدیک به نقطۀ جوش، با فشار زیاد از میان ذرات قهوه تهیه می ‌شود.

در نهایت در فنجان قهوه، یک مایع سیاه رنگ و غلیظ دارید که بر روی آن یک لایه کرما به رنگ نارنجی تا قهوه ای رنگ وجود دارد. مشخصه اصلی اسپرسو کافی، همین کرما می باشد. قهوه اسپرسو بیشتر با دستگاه اسپرسوساز عصاره‌گیری می ‌شود. و معمولا اسپرسو ساز ها از سایر دستگاه های قهوه ساز، قیمت بیشتری دارند. آمریکانو، موکا، لته،کاپوچینو، ماکیاتو، … از جمله قهوه هایی هستند که با اسپرسو و دستگاه اسپرسو ساز درست می شوند.

متنوع ترین دستگاه های قهوه ساز هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ روش تهیه قهوه، در دسته قهوه های دمی هستند. چراکه درست کردن قهوه بصورت دمی، بسیار هیجان انگیز و خاص می باشد. قهوه دمی، قهوه ای دم کردنی با روشی ساده و سریع می باشد و وسیله اصلی آن فیلتر قهوه است. با ریختن آب جوشیده داغ بر روی قهوه آسیاب شده آماده می شود! که در انتها قهوه دم شده از آن خارج می ‌شود.

قهوه های دمی برعکس اسپرسو ساز ها تماما با دست انجام می شوند. خوبی روش دستی نسبت به دستگاهی این است که کنترل، نظارت، و آزادن عمل بیشتری بر روند درست کردن قهوه دارید. سازوکار قهوه ساز های دمی معمولا به ۲ صورت می باشد. قهوه ترک از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های درست کردن قهوه در جهان می باشد. در روش ترکیش کافی، دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب می شوند

قهوه فرانسه از جمله قهوه‌ های دمی ست که چون موقع دم‌ کشیدن، آب و قهوه مدت بیشتری در مجاورت هم قرار می گیرند، کافئین خوبی دارد. از طرفی قهوه سبکی است و مخصوصا برای وعده صبحانه یک انتخاب خوب به حساب می آید. زیرا رست و برشتگی دانه های قهوه فرانسه ملایم است.

source: بهترین روش درست کردن قهوه

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قهوه دات کام , قهوه فرانسه , قهوه دمی , طرز تهیه قهوه , انواع قهوه , قیمت قهوه , بهترین قهوه , بهترین قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 2 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آمار فروش انواع قهوه ساز ها مخصوصا اسپرسو ساز ها نشان می دهد مصرف قهوه بیش از آن چیزی که فکر می کنیم جای خود را در زندگی افراد باز کرده است. همچنین افراد زیادی ترجیح می دهند به جای اینکه برای هر بار نوشیدن قهوه در روز به کافه ها مراجعه کنند، با قهوه ساز شخصی خودشان، قهوه درست کنند. امروزه طعم و مزه یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تهیه و نوشیدن قهوه به حساب می آید.

به همین دلیل است که روش ‌های مختلفی برای تهیه قهوه وجود دارد و هر روش طعم متفاوتی را ارائه می دهد. از دم کردن سرد و قوی گرفته تا قهوه‌ی فرنچ پرس صاف و اسپرسوی خامه ‌ای. در بین دستگاه های قهوه ساز، مدل های برقی مخصوصا انواع اسپرسو ساز ها طرفداران بسیار زیادی دارند. زمانی که برای خرید قهوه جوش اقدام می کنید و برای اطلاع از قیمت یا دیدن مدل ها، نام قهوه جوش را می برید،

از شما پرسیده می شود کدام قهوه جوش مدنظر شماست؟ چراکه که دستگاه های زیادی هستند که در بین ایرانیان به نام قهوه جوش شناخته می شوند. درصورتی که این موضوع اشتباه است. تنها قهوه سازی که قهوه جوش برای آن به درستی استفاده شده است، جذوه یا ایبریک قهوه ترک می باشد. ایبریک یا جذوه یک ظرف دسته ‌بلند فلزی (بیش‌تر از جنس مس یا برنج) مخروطی شکل با دهانه‌ی کوچک ‌تر است. پودر قهوه، آب و شکر مستقیما در این ظرف با هم ترکیب و قهوه دم‌ آوری می‌ شود.

موکاپات یک قهوه ساز بسیار ساده برای تهیه قهوه می باشد که به اشتباه در بازار ایران به نام قهوه جوش شناخته می شود. چراکه در این قهوه ساز، اصلا قهوه به جوش نمی آید بلکه با عبور آب جوش نسبتا تحت فشار، از قهوه های آسیاب شده، دم آوری قهوه انجام می شود. همینطور بسیاری بر این باورند که قهوه ای که با موکاپات آماده می شود، قهوه اسپر سو می باشد.

درصورتی که این باور هم اشتباه است. زیرا این قهوه ساز نهایتا با ۲-۱ بار فشار بخار آب عصاره گیری را انجام می دهد. درنتیجه کرما و غلظت قهوه اسپرسو را نخواهد داشت. موکاپات ها در مدل ها و جنس های مختلفی تولید می شوند. اما برخلاف جذوه و دله، مدل های برقی هم نیز دارد. درنتیجه تنوع این قهوه ساز بیشتر از آنها می باشد.

دَله قهوه، ظرف مسی است که به عنوان قهوه جوش توسط عرب ها در اکثر مراسم رسمی و غیررسمی برای تهیه قهوه استفاده می ‌شود. در ایران از دله قهوه عربی در استان خوزستان، جزایر و غرب هرمزگان و مناطق عرب نشین بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد.

دله قهوه ساز قهوه عربی، ظرفی است که معمولا از جنس مس ساخته می ‌شود و به رنگ طلایی است. قهوه عربی از نظر ماهیت شبیه به قهوه ترک است ولی به دلیل جوش خوردنِ بیشتر، از قهوه ترک سنگین‌تر است و ادویه ‌های مختلفی هم دارد. مانند مثل: میخک و هل. این ۳ قهوه ساز از رایج ترین و پرفروش ترین قهوه جوش ها می باشند. با مراجعه به مقالات قبلی قهوه دات کام می توانید با طرز تهیه قهوه با این دستگاه ها آشنا شوید.

source: طرز استفاده از انواع قهوه جوش

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه جوش , بهترین قهوه جوش , جذوه قهوه ترک , دله عربی , طرز استفاده از قهوه جوش , قهوه جوش ارزان , قهوه دات کام , قیمت قهوه جوش , قیمت موکاپات , موکاپات ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 2 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می توان گفت موکاپات، قهوه سازی است مابین اسپرسو ساز و جذوه قهوه ترک. آلفونسو بیالتی که مخترع این قهوه ساز می باشد برای اولین بار آن را در نوع گازی ساخت. قابلیت خاصی که این مدل ها دارند این است که هم می توان آنها را روی شعله گاز قرار دارد و هم روی شعله های آتش. اما تنظیم میزان حرارتی که به قهوه ساز داده می شود مهم است. زیرا وقتی قهوه به جوش آمد باید میزان منبع حرارتی را کاهش داد.

و از آنجایی که تنظیم منبع حرارتی موکاپات های گازی سخت می باشد، مدل های برقی وارد بازار شدند. در موکاپات های برقی کنترل دما بسیار راحت شد. زیرا تنظیم دما بصورت خودکار است و به مهارت شما در این زمینه بستگی ندارند. در این قهوه ساز ها فقط باید پودر قهوه و آب را در مخزن مخصوص شان ریخت و سپس دستگاه را روشن کرد.

موکاپات ها مدل های مختلفی دارند و برخی از آنها در مقایسه با دیگر قهوه ساز ها قیمت بسیار مناسبی دارند. کافیست یک جستجوی ساده در بازار یا فضای مجازی داشته باشید تا به این اختلاف قیمت پی ببرید. دلیل بعدی وزن و ابعاد این قهوه قهوه ساز می باشد.

source: بهترین موکاپات کف ساز

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع موکاپات , بهترین موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه دات کام , قیمت انواع موکاپات , قیمت موکاپات , موکاپات بیالتی , موکاپات کف ساز , قهوه ساز همراه ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 12 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بسیاری از افراد کافه لاته را به عنوان نوشیدنی اصلی صبحانه درنظر دارند که با دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر درست می شود. لاته نماد نوشیدنی‌ ای است که در تمام کافی‌شاپ ‌های سرتاسر جهان، مورد علاقه اکثر افراد می باشد. طعم لطیف و خامه ‌ای آن، کافه لاته را تبدیل به قهوه ‌ای کرده است که حتی معمولی ‌ترین قهوه ‌خورها هم به آن جذب می شوند. لته یا کافه لاته یک ترکیب قهوه اسپرسو و شیر است که لایه ای ابریشمی از شیر فوم دار، ویژگی برجسته این نوشیدنی به حساب می آید.
قهوه ترک قدیمی ترین روش درست کردن قهوه است و تنها قهوه ای می باشد که به هنگام سرو دارای تفاله است. که این مورد هم به نحوه درست کردن آن مربوط می شود. ترکیش کافی، قهوه ای است با طعمی عمیق، غنی. تهیه ترکیش کافی فرآیند نسبتا ساده ای دارد که در صورت نیاز به بیدار شدن با عجله، می تواند گزینه خیلی عالی باشد. قهوه ساز مناسب برای درست کردن ترکیش کافی: قهوه ساز ایبریک که به نام های جذوه و قهوه جوش مسی هم شناخته می شود.
امریکانو برای افرادی مناسب است که طعم تلخ قهوه را دوست نداشته و تمایلی هم به اضافه کردن شیر به قهوه ندارند. قهوه ساز مناسب برای درست کردن امریکانو: دستگاه اسپرسو ساز یا فرنچ پرس. نام امریکانو کافی از سربازان آمریکایی الهام گرفته شده است که در طول جنگ جهانی دوم این نوع قهوه را برای ماندگاری بیشتر قهوه های خود درست می کردند. به این صورت که آنها قهوه اسپرسوی خود را از کافه های ایتالیایی سفارش می دادند اما به آن مقداری آب داغ اضافه می کردند.
کاپوچینوی یک نوشیدنی عالی و شاید یکی از محبوب ترین انواع قهوه برای دوستداران قهوه است. و در کشور ایتالیا قهوه ای است مخصوص صبحانه به طوری که معمولا تنها زمانی که کاپوچینو در این کشور سرو می شود تا قبل از ظهر می باشد. کاپوچینو از سه قسمت مساوی ۲-۱ شات اسپرسو، یک لایه شیر ​​بخارپز و یک لایه شیر کف کرده یا کف دار تشکیل می شود. قهوه ساز مناسب برای درست کردن کاپوچینو: انواع دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر.
source: خرید قهوه برای صبحانه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , بهترین قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو , قهوه امریکانو , قهوه ترک , قهوه دات کام , قهوه لاته , قیمت قهوه اسپرسو , کاپوچینو ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه با روش های متفاوتی درست می شود مانند: دستگاه های اسپرسو ساز، انواع قهوه ساز های دمی، قهوه جوش، نسپرسوساز، … . و تمام نوشیدنی های قهوه با دستگاه مخصوص خود آماده می شوند. پس قبل از اینکه این پرسش مطرح شود که محبوب ترین قهوه ساز موجود در بازار کدام است؛ باید به این سوال پاسخ دهید که به چه نوع قهوه ای علاقه دارید؟
بعد از اینکه متوجه شدید چه قهوه ای را دوست دارید، می توانید به دنبال محبوب ترین قهوه سازی باشید که آن نوع از نوشیدنی قهوه را آماده میکند. برای مثال محبوب ترین دستگاه کافی میکر که می توان با آن قهوه فرانسه درست کرد، فرنچ پرس می باشد. زیرا در عین حال که کارایی بسیار راحتی دارد، کوچک است و وزن کمی دارد، درنتیجه می توان آن را به محل کار برد.
همچنین با فرنچ پرس که اصلی ترین کاربرد آن درست کردن قهوه است، می توان انواع چایی و دم نوش را هم تهیه کرد. یا جذوه (قهوه جوش) های زیادی هستند که می توان با آنها قهوه ترک آماده کرد. ولی بهترینِ آنها جذوه ای است که از جنس مس باشد و دهانه آن به بزرگی کف قهوه جوش نباشد. اما این موضوع برای قهوه های دمی و قهوه اسپرسو کمی پیچیده تر می باشد.
source: کدام قهوه ساز بهتر است؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , بهترین قهوه ساز , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قیمت اسپرسو ساز خانگی , قیمت قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 10 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می دانید اهمیت کیفیت گرایندرهای قهوه کمتر از دستگاه های قهوه ساز نیست. اما مهمترین ویژگی ای که آسیاب قهوه خانگی باید آن را داشته باشند چیست؟ مهمترین نکته، در زمان خرید آسیاب قهوه این است که دستگاه قهوه ساز تان چیست؟ زیرا همانطور که میدانید نباید قهوه را با یک درجه برای همه دم افزار ها، آسیا کرد. برای هر قهوه ساز باید دانه قهوه را مناسب با آن گرید کرد. این مورد برای اسپرسو ساز ها هم اهمیت دارد. به طور مثال میزان ریز بودن قهوه در اسپرسوساز نوا ۱۲۸ و نوا ۱۴۰ یا مدل های دیگر متفاوت است.

 اگر قهوه ساز به پودر قهوه ریز نیاز دارد، درنتیجه باید بسیار یکنواخت گرید کند. در غیر این صورت به دلیل ناهمگن بودن ذرات قهوه، عصاره گیری هم بصورت یکنواخت از تمام ذرات قهوه انجام نمی شود. نکته مهم بعدی ابعاد گرایندر قهوه است. اگر قهوه ساز قابل حمل دارید، یا کاربرد آسیاب قهوه در سفر، تفریح، مهمانی، … است باید آسیاب قهوه خانگی دستی خریداری کنید.

همچنین این آسیاب ها در مقایسه با گرایندرهای برقی، سروصدای بسیار کمتری تولید می کنند. قابلیت انجام آسیاب در درجه های مختلف، ویژگی مهم بعدی است. البته این فاکتور زمانی اهمیت پیدا می کند که دارای چند دستگاه کافی میکر هستید. یا قصد دارید در آینده از قهوه ساز های مختلف استفاده کنید.

source: قیمت آسیاب قهوه خانگی عالی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه خانگی , بهترین آسیاب قهوه , خرید آسیاب قهوه, قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز های برقی مانند انواع اسپرسو ساز ها در مقایسه با قهوه ساز های دستی قیمت بالاتری دارند. علاوه بر قیمت، ابعاد و وزن این دستگاه ها زیاد است و نمی توان آنها را با خود جا به جا کرد. درنتیجه در محل کار یا حتی اگر در سفر و تفریح باشید، برای نوشیدن یک فنجان قهوه حتما باید به قهوه فروشی مراجعه کرده و نمی توانید از قهوه ساز شخصی خودتان استفاده کنید.

اما با کافی میکر های دستی تمام این مشکلات از بین می رود. این دستگاه ها دارای وزن بسیار سبکی هستند و با ابعاد کوچکی که دارند در کیف های ساده دستی هم به راحتی جا می شوند. ویژگی مثبت بعدی این دستگاه ها، عملکرد سریع و راحت شان است. با این قهوه سازها می توان بین ۵-۱ دقیقه ( بسته به نوع کافی میکر) قهوه آماده کرد.

پرفروش ترین کافی میکر دستی که در بالا هم نیز به آن اشاره کردیم، قهوه جوش یا جذوه می باشد. بعد از آن موکاپات، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس، V60، ایروپرس و موکا کرم هستند. برخی این از دستگاه ها عملکرد مشابهی دارند، مانند: موکاپات و موکاکرم یا کمکس و V60.

با این حال بهتر است قبل از خرید طرز درست کردن قهوه با آنها را بطور جداگانه مطالعه کنید (برای این منظور به مقالات قبلی مراجعه کنید که یکایک آنها را به طور مفصل بررسی کرده ایم). اما به تنها ابزاری که برای درست کردن قهوه با همه این دم افزارها نیاز است عبارتند از: اجاق گاز یا منبع حرارتی، آب و پودر قهوه.

کافی میکر های دستی به قهوه ساز های دمی یا قهوه ساز های نسل سوم هم شناخته می شوند، اما این دسته بندی خیلی کلی است. چون دستگاه های دم آوری قهوه به صورت دستی، هر کدام سازوکار مخصوص به خود را دارند و اصلی ترین ویژگی مشترکشان این است که اتوماتیک نیستند و تماما با دست انجام می شوند.

پیش از انتخاب و خرید یک قهوه ساز دستی لازم است با محبوب ترین آنها آشنا شوید تا بتوانید راحت تر خرید کنید. چرا محبوب تری؟ زیرا تنوع این دستگاه ها زیاد است و معرفی همه آنها خارج از حوصله این مقاله می باشد.

source: قهوه ساز دستی ارزان چی بخرم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز دستی , قهوه ساز مسافرتی , قیمت قهوه ساز , قیمت قهوه ساز دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز های سفری مانند نانوپرسو، مینی پرسو، ایروپرس، ۶۰، موکاپات، فرنچ پرس از بهترین قهوه ساز ها برای سفر هستند. اگر جز افرادی هستید که نوشیدن قهوه جز برنامه های روزانه تان شده؛ یا همیشه در سفر و تفریح این دغدغه را دارید که چطور قهوه تهیه کنید، این

همه این کافی میکر ها انواع مختلفی دارند. از نوع متریال بدنه گرفته تا اسم برند. اما عملکردِ یکسانی دارند و انتخاب هر کدام بر اساس سلیقه افراد صورت می گیرد. در این میان قهوه ساز های نانوپرسو و مینی پرسو قهوه اسپرسو آماده می کنند و به اسپرسو ساز های مسافرتی هم شناخته می شوند.

هرکسی در هر مکانی که هست و یا با هر وسیله ای که سفر می کند، هر زمانی که هوس نوشیدن یک فنجان قهوه را داشت، به راحتی بتواند قهوه اش را آماده کرده و نوش جان کند. یا حتی افرادی که سرکار هستند اما قهوه فروشی به آنها نزدیک نیست و یا حال رفتن به قهوه فروشی را ندارند، قهوه ساز خودشان را از کیف درآورده و همان لحظه قهوه محبوب شان را آماده کنند.
 تنوع قهوه ساز های مسافرتی در مقایسه با دیگر دستگاه های قهوه ساز کمتر می باشد اما در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کردند. فروش زیاد این قهوه ساز ها به دلیل ویژگی های کاربردی و ایده آل آنها می باشد.
source: خرید بهترین قهوه ساز مسافرتی


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز مسافرتی, قهوه دات کام, قهوه ساز مسافرتی ارزان, قهوه ساز مسافرتی برقی, قهوه ساز مسافرتی کپسولی, قیمت قهوه ساز مسافرتی ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

حالا شما به عنوان یک فرد تازه کار برای خرید یک دستگاه قهوه ساز کدام را ترجیح می دهید؟ چقدر با دستگاه قهوه ساز آشنا هستید؟ چه نوع قهوه ای با کدام دستگاه قهوه ساز می توانید درست کنید؟ قیمت قهوه ساز چقدر است؟ چقدر دوست دارید هزینه کنید؟ میزان کافئین و طعم قهوه مورد نظر شما چقدر است؟ دستگاه کافی میکر، آسیاب قهوه هم داشته باشد یا نه؟

وقتی به همه این موارد فکر کنید، اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که قهوه ساز خوب چی بخرم؟ در واقع معیارهای مختلفی برای انتخاب و خرید قهوه ساز وجود دارد. این شما هستید که باید این معیارهای را انتخاب کنید. اما مهم ترین این معیارها که باید در لیست شما قرار داشته باشند را در ادامه خواهیم شناخت. معیارهایی که برای خرید قهوه ساز باید در نظر داشته باشید:

دستگاه ها تولید قهوه این روزها یا اتوماتیک هستند و یا نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک. دستگاه قهوه میکر دستی یا قوری مانند نیز وجود دارد. برخی از آنها تنها با تنظیم چند دکمه در زمان مورد نیاز قهوه را آماده می کنند. در حالی که سازندگان دستگاه اسپرسو ساز تمایل دارند که دستگاه قهوه ساز منحصر به فرد تولید کنند اما قهوه میکرهای هیبریدی هم وجود دارد که قادر به درست کردن حداقل دو نوع قهوه است. داشتن دو دستگاه روی پیشخوان خانه، فضای زیادی نیاز دارد.

اما اگر عاشق قهوه و اسپرسو باشید ممکن است برای درست کردن هر قهوه به دنبال یک دستگاه خاص بوده و آن ها را خریداری کنید. یک فنجان قهوه می خواهید یا به اندازه تعداد نفرات خانواده می خواهید قهوه درست کنید؟ برخی از قهوه سازها تنها برای یک یا دو نفر قابلیت درست کردن قهوه دارند و برخی برای چند نفر می توانند قهوه درست کنند. برخی از دستگاه ها نیاز به دم کردن قهوه ندارند و فورا قهوه را با فشار و بخار آب آماده می کنند. درحالی که برخی دیگر به زمان زیادی برای درست کردن قهوه نیاز دارند.

برخی از قهوه سازها به غیر از درست کردن قهوه گزینه های بیشتری دارند. گزینه هایی مانند نوع دم کردن قهوه، داشتن آسیاب قهوه، برنامه ریزی خاص برای دستگاه ، گرم نگه داشتن و یا خاموش شدن خودکار، میزان حرارت برای گرم نگه داشتن قهوه، هشدار دهی برای آماده شدن قهوه، چراغ های مختلف و غیره از این دست هستند.

مدل های دیگر قهوه سازها این امکان را دارند که میزان قهوه شما را تنظیم کنند. به عنوان مثال شما به اندازه یک فنجان قهوه میل کنید یا دو فنجان، تفاوتی ندارد. تنها کافی است مقدار قهوه را برای دستگاه کافی میکر مشخص کنید. دستگاه دقیقا قهوه شما را به اندازه دلخواه پر می کند. همچنین دیگر نیازی نیست بالای فنجان خود بایستید و می توانید به سایر کارهای خود برسید.

دستگاه های قدیمی تر گزینه های کمتری داشتند. اما امروزه دستگاه های کافی میکر گزینه های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهند. گزینه هایی مانند اینکه شما دوست دارید میزان آب و قهوه چقدر باشد. درجه دمای آب، قدرت دم کردن دستگاه قهوه و … . علاوه بر این دستگاه های درست کننده قهوه جدید، پیچیدگی های بیشتری دارند. با برخی از این دستگاه ها شما می توانید قهوه پودری درست کنید، قهوه کپسولی داشته باشید، شکلات داغ و یا حتی چایی درست کنید. 

 source: راهنمای خرید قهوه ساز برای خانه

 



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خوب چی بخرم, انواع قهوه ساز, انواع قهوه ساز خانگی, بهترین قهوه ساز خانگی, قهوه دات کام, قهوه ساز دستی, قیمت قهوه ساز, قیمت قهوه ساز برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از رایج ترین باور های غلط این می باشد که قهوه موکاپات و قهوه ترک یکی هستند.  بهترین راه برای از بین بردن این باور اشتباه مقایسه همزمان دو قهوه ساز می باشد. تا بتوان تفاوت های آنها را به خوبی بررسی کرد و دقیق به ذهن سپرد. موکاپات قهوه سازی با طراحی بسیار ساده است که عملکردی شبیه به دستگاه های اسپرسو ساز دارد. بنابراین قهوه ای که آماده می کند شبیه به اسپرسو هست اما اکثرا بدون کرما و همیشه بدون لرد قهوه.

قهوه ساز موکاپات از ۳ بخش تشکیل شده است. مخزن پایینی مخصوص آب، سبد پودر قهوه در بخش وسط و قسمت آخر مخزن عصاره گیری قهوه است. همچنین با موکاپات در هر بار استفاده فقط برای ۲-۱ نفر می توان قهوه درست کرد (در مقاله طرز استفاده از موکاپات گازی، بطور کامل نحوه کار با موکاپات را توضیح دادیم).

قهوه ترک یک روش درست کردن قهوه است و اصالت آن به کشور ترکیه باز می گردد. ترکیش کافی با قهوه سازی بسیار ساده به نام جذوه یا ایربیک تهیه می شود، نسبت به قهوه های معمولی غلیظ تر است و تنها قهوه ای است که در فنجان قهوه تفاله یا لِرد قهوه به جا می گذارد. قهوه ترک به شیوه های مختلفی درست می شود ولی به طور خلاصه به روش زیر آماده می شود.

source: تفاوت قهوه ترک و قهوه موکاپات در چیست؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ترک , انواع موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه ترک , قهوه دات کام , قیمت جذوه , قیمت قهوه ترک , قیمت موکاپات ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نسل سوم قهوه یعنی دم کردن قهوه با قهوه ساز های دمی که به وسیله فیلتر های کاغذی و یا فلزی، دم آوری قهوه انجام می شود. این نکته بدین معنا است که زمان دم کشیدن قهوه در این دستگاه ها بیشتر از قهوه ساز های دیگر می باشد. به همین دلیل نیاز به نوع جدیدی از رست قهوه احساس شد که عصاره دانه قهوه در زمان کوتاه و به یک باره از آن خارج نشود.

در رست روشن روغن قهوه از آن خارج نشده، اسیدیته (طعم ترشی) و کافئین قهوه بسیار زیاد است و برعکس آن تلخی کمی در قهوه موجود می باشد که همین موضوع باعث می شود قهوه بجای داشتن رایحه ای تلخ، عطر میوه ای داشته باشد. برای این میزان از برشتگی، دانه های قهوه از ۱۹۶ تا ۲۰۵ درجه سانتیگراد حرارت می دهند.

در رست متوسط رنگ دانه های قهوه، به قهوه ای ملایم تغییر پیدا کرده است، میزان اسیدیته و تلخی قهوه درحالت تعادل قرار دارند. روغن قهوه در حال جدا شدن از سیتوپلاسم است ولی نه به میزانی که سطح دانه ی قهوه را روغنی کند و درجه حرارت دادن قهوه از ۲۱۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.

آخرین مرحله ی رست قهوه، رست تیره می باشد. در این مرحله درصد زیادی از محتویات قهوه بر اثر حرارت، از آن خارج شده و وزن قهوه نسبت به دانه قهوه در رست لایت، خیلی سبک تر و بزرگ تر شده است. روغن قهوه کاملا در سطح قهوه پخش شده، همچنین قهوه اسیدیته بسیار کم و تلخیه بسیار زیاد دارد.

source: بهترین قهوه رست شده



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , بهترین رست قهوه , انواع قهوه , بهترین قهوه , خرید قهوه , راهنمای خرید قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قیمت قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می توان گفت قهوه ساز هایی مانند  ایروپرس، سایفون، وی ۶۰، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس … قهوه ساز های نسبتا جدید هستند. تا چندین سال پیش تنوع دستگاه های قهوه ساز، قهوه ساز دمی و نوشیدنی های قهوه به اندازه امروز نبود. معمول ترین قهوه، قهوه ترک و اسپرسو بود که با قهوه ساز های جذوه و اسپرسو ساز های ساده آماده می شدند.

با گذشت زمان قهوه ساز های جدیدی طراحی و به بازار عرضه شد تا این نیاز را کمتر کند. این قهوه ساز ها نام های متفاوتی دارند و به قهوه ساز های پوراور، چکه ای، غوطه وری، … شناخته می شوند. همچنین قهوه ای که آماده میکنند به نوعی قهوه دمی است. 

این قهوه ساز ها علاوه بر اینکه قهوه ای جدید با طعم و عطر قوی درست می کنند دارای یک ویژگی عالی دیگری هم می باشند. انواع قهوه ساز دمی به دلیل داشتن ابعاد کوچک و وزن سبک، قابل حمل هستند. درنتیجه دیگر لازم در سفر و تفریح که به کافه ها دسترسی ندارید، خود را از خوردن قهوه محروم کنید.

source: خرید قهوه ساز دستی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز دستی , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , خرید قهوه ساز دمی , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب و ارزان , قهوه ساز دمی , قیمت قهوه ساز, قیمت قهوه ساز دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برای تهیه کردن یک فنجان قهوه مثل قهوه ای که باریستا آماده می کند، بهتر است از یک ترازوی دیجیتال دقیق و مناسب استفاده کرد تا نتیجه‌ی کار مطلوب باشد. فرقی هم نمی کند میخواهید قهوه دمی آماده کنید یا قهوه اسپرسو و یا حتی قهوه ترک.

بسیاری از افراد برای درست کردن قهوه از پیمانه خودِ قهوه ساز بهره می برند. به طور مثال بر روی تمام دستگاه های اسپرسو ساز پیمانه هست. یا اینکه به طور چشمی از پودر قهوه استفاده می کنند، به خصوص برای قهوه ساز های دمی مانند کمکس، جزوه، … .

اما این کار توصیه نمی شود، حتی در صورت استفاده از پیمانه موجود بر روی دستگاه قهوه ساز. اولین سوالی که ممکن است در این زمان بپرسید، این است که چرا من اصلا باید از مقیاس استفاده کنم؟ آیا نمی توانم فقط با استفاده از پیمانه یا چشمی مقدار مناسبی از قهوه را بردارم؟

دا از اینکه دستگاه قهوه ساز شما چیست، اهمیت این مورد بسیار زیاد است چرا که اگر مقدار آب بیشتر از میزان قهوه مورد استفاده باشد، قهوه‌ای رقیق خواهید داشت و اگر از حجم آب کمتری استفاده کنید، قهوه ‌ای غلیظ و بسیار تلخ آماده می کنید.

اینجا است که ترازوی دیجیتالی قهوه به کمک ما خواهد کرد. به وسیله‌ی یک ترازوی دیجیتال می‌توان میزان قهوه مورد استفاده و حتی آب را اندازه گیری کنید و آنها را با نسبت کاملا دقیق با یکدیگر ترکیب کنید.

علاوه بر این میزان قهوه مورد نیاز برای هر دستگاه قهوه ساز متفاوت است. به طور مثال مقدار قهوه ای که برای دستگاه های اسپرسو ساز استفاده می کنید کاملا با مقدار قهوه ی مورد نیاز برای قهوه ترک یکسان نیست. یا حتی در بین دستگاه های اسپرسو ساز هم به دلیل داشتن ۲ بسکت قهوه و همچنین متفاوت بودن حجم بسکت هر دستگاه، باید از ترازوی دیجیتالی استفاده کرد.

source: چرا باید از ترازوی دیجیتالی استفاده کرد در زمان درست کردن قهوه؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: ترازوی باریستا, ترازوی دیجیتال آشپزخانه, ترازوی دیجیتالی, ترازوی دیجیتالی قهوه, ترازوی قهوه, قهوه دات کام, قیمت ترازوی آشپزخانه, قیمت ترازوی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

از اولین قهوه ساز هایی که ساخته شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت، موکاپات بود. موکاپات ها قهوه ساز های دستی کوچک و بسیار راحتی هستند که میتوان در زمانی کوتاه با آن قهوه ای قوی و خوش طعم آماده کرد.

هرچند که برخی از افراد قهوه آماده شده با موکاپات را یک نوع قهوه اسپرسو و این قهوه ساز را یک اسپرسوساز دستی می شناسند، اما در حقیقت اینگونه نیست. در واقع موکاپات سازوکاری شبیه، به دستگاه های اسپرسو ساز دارد، همچنین قهوه ای که درست می کند فاقد کرما است.

البته ناگفته نماند که با موکاپات های برقی می توان از قهوه کرما گرفت. اما با این حال قهوه موکاپات از لحاظ طعمی با قهوه اسپرسو متفاوت است. با این حال موکاپات قهوه سازی است که از داشتن آن اصلا پشیمان نمی شوید، به خصوص وقتی با طرز استفاده ساده و راحت آن آشنا شوید.

طبیعتا قهوه سازی که ساختاری به این سبک دارد، طرز استفاده از آن هم راحت می باشد. قهوه ساز دستی موکاپات هم از این قاعده مستثنی نیست. مراحل زیر را انجام دهید تا متوجه شوید. به همین راحتی می توانید در هرکجا و هر زمان که بخواهید قهوه آماده کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. اما یادتان باشد که بعد از هربار استفاده موکاپات خود را تمیز کنید.

در غیر این صورت تفاله های قهوه به جا مانده باعث بد طعم شدن قهوه می شوند. و برای دم کردن قهوه با انواع موکاپات می توانید از آسیاب های خانگی یا دستی هم استفاده کنید. موکاپات ها دارای طرح ها، رنگ ها و ظرفیت های مختلفی هستند که باید آن را بر اساس میران استفاده و سلیقه خود خریداری کنید.

source: طرز استفاده از موکاپات



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: خرید قهوه ساز , خرید موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه دات کام , قیمت موکاپات , موکاپات چیست , موکاپات حرفه ای , بهترین قهوه ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد عاشق قهوه دارند تهیه کردن و خرید قهوه است. به خصوص اگر به مکانی سفر کنند که دسترسی به قهوه فروشی ها و خرید قهوه بسیار سخت باشد. مثلا سفر در طبیعت، … . یا افرادی که قهوه ای که در بیرون آماده می شود را دوست ندارند و ترجیح می دهند خودشان با قهوه ساز مسافرتی قهوه ی خود را آماده کنند.

پس این مشکل را چگونه باید حل کرد؟ یعنی باید همه جا دستگاه های قهوه ساز بزرگ، سنگین و جاگیر را به همراه خودشان ببرند؟ پاسخ خیر است. بلکه با خرید قهوه ساز هایی که مناسب برای این گونه سفرها هستند، می توان به راحتی این مشکل را از بین برد.

شرکت های زیادی اقدام به تولید قهوه سازی مسافرتی کرده اند که قابل حمل بوده و می توان آنها را به سفر یا حتی محل کار هم برد. اما همه آنها کیفیت و کارایی لازم را ندارند.

 

بهترین قهوه ساز هایی که می توانند در سفر کارایی بسیار زیادی داشته باشند، بدون کمترین زحمتی عبارتند از: مینی پرسو (یا اسپرسو ساز همراه)، نانو پرسو، ایروپرس، موکاپات، جزوه، فرنچ پرس، … .

همانطور که گفتیم برای داشتن قهوه در سفر به قهوه ساز، پودر قهوه و آب جوش نیاز دارد. در بالا انواع قهوه ساز ها را معرفی کردیم. اما حالا دو مورد دیگر.

برای هر دستگاه قهوه سازی، باید قهوه را مناسب با آن دستگاه آسیاب کرد. اما قهوه چه درشت آسیاب شود و چه ریز، کمترین وزن را خواهد داشت و به راحتی در ظرف و کیفی قرار می گیرد. اما آب جوش.

source: چگونه در سفر قهوه درست کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز مسافرتی, خرید قهوه ساز, قهوه دات کام, قهوه در سفر, قهوه ساز دستی, قهوه ساز مسافرتی, قهوه ساز مسافرتی ارزان, قیمت قهوه ساز مسافرتی ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تا چند سال اخیر خرید قهوه ساز جز ضروریات برای آشپزخانه یا محل کار نبود. اما با افزایش فرهنگ قهوه نوشی در بین مردم و همینطور اطلاع از خواص و انرژی قهوه، نیاز به داشتن دستگاه قهوه ساز بیش از پیش احساس می شود.

کافی است مدت ۲-۱ ساعت به بازار مراجعه کنید یا یک جستوجوی کوتاه در فضای مجازی انجام دهید، در این زمان است که از این همه دستگاه های قهوه ساز جورواجور دچار سردرگمی شدیدی شوید.

که در این شرایط ممکن است خرید قهوه ساز مناسب، نتیجه مطلوبی نداشته باشد. پس باید چکار کرد؟ بهتر است قبل از اقدام به یک سوال مهم پاسخ دهید تا از خریدتان رضایت کامل داشته باشید. سوال این است: به چه نوع قهوه ای علاقه دارید؟ قهوه اسپرسو، ترک، فرانسه، دمی، …؟

تنها با پاسخ دادن به این سوال می توانید بسیاری از دستگاه های قهوه ساز را حذف کرده و انتخاب های خود را محدود کنید. زیرا هر قهوه ای، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارد. به طور مثال با خرید دستگاه اسپرسو ساز می توان قهوه اسپرسو درست کرد و یا تنها با جزوه است که می توان قهوه ترک را آماده کرد.

اما اگر قهوه مورد علاقه با قهوه ساز های برقی درست شود، مانند اسپرسو یا برخی از قهوه های دمی، … تکلیف چه می شود؟ 

اگر نتوان با قطعیت گفت بیش از نیمی از قهوه ساز های موجود، برقی هستند، اما به جرئت می توان گفت که نیمی از دستگاه های کافی مِیکیر برقی هستند. پس قطعا انتخاب از بین این دستگاه ها هم کار مشکلی است. در این مورد باید به چند مورد توجه کنید.

  • برای چه نوع مصرفی قهوه ساز می خرید؟ برای مصرف خانگی، برای محل کار، رستوران ها و کافی شاپ های بزرگ، … . در واقع باید بدانید که برای چه تعداد افرادی روزانه قهوه سرو می کنید.

زیرا هرچه افراد بیشتری از دستگاه استفاده کنند، باید از دستگاه پر توان تر (صنعتی یا نیمه صنعتی) استفاده شود. حتی بر روی برخی از دستگاه ها نوع کاربری آنها درج شده است.

source: قهوه ساز خوب چی بخرم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , بهترین قهوه ساز , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب چی بخرم , قهوه ساز خوب و ارزان , قیمت قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

زمانی که قصد خرید دستگاه اسپرسو ساز را دارید، شاید عبارت اسپرسو ساز دستی به گوشتان بخورد؛ و تعجب کنید که اسپرسو ساز دستی، چه دستگاهی است. همانطور که میدانید قهوه اسپرسو از عبور آب جوش با فشار زیاد از بین دانه های قهوه که بسیار ریز آسیاب شده اند تهیه می شود. و برای درست کردن این قهوه بسیار پرطرفدار باید دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید.

در حقیقت دستگاه اسپرسو ساز دستی در بازار وجود ندارد و تمام این دستگاه ها برقی هستند؛ یا به صورت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک. بنابراین نمی توان اسپرسو را به صورت دستی تهیه کرد.

اما قهوه سازی است که ساز و کاری شبیه به اسپرسو ساز ها دارد با این تفاوت که با فشار زیاد از بین ذرات قهوه عبور نمی کند. این قهوه ساز موکاپات یا قهوه جوش روگازی است. با خرید موکاپات به راحتی می توانید قهوه اسپرسو آماده کنید.

وکاپات که به قهوه جوش روگازی یا اسپرسو ساز روگازی هم شناخته می شود، قهوه سازی کوچک با طراحی هشت ظلعی است که مکانیزم ساده ای هم دارد. این قهوه ساز دستی از سه قسمت تشکیل شده و درست کردن قهوه با آن تماما به صورت دستی انجام می شود. کافی است آب در مخزن زیرین و سپس پودر قهوه در سبد یا بسکت موکاپات ریخته شود.

پس به جوش آمدن آب، بخار ایجاد می شود. بخار فشار را در محفظه پایینی افزایش داده و آب با فشار از بین دانه‌های قهوه عبور می‌کند و در محفظه بالایی ریخته می شود. ولکین فشار بخار آب در موکاپات ۲-۱ بار است اما در دستگاه های اسپرسو ساز این میزان به بیش از ۸ بار افزایش پیدا می کند.

source: دستگاه اسپرسو ساز دستی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز دستی , خرید اسپرسو ساز , خرید موکاپات , قهوه دات کام , قیمت اسپرسو ساز دستی , قیمت موکاپات , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با افزایش نوشیدن قهوه در بین مردم و درست کردن قهوه در خانه، افراد زیادی به سمت خرید قهوه ساز برای مصارف خانگی خودشان هستند. اما در بین انبوه دستگاه های قهوه ساز بسیار متنوعی که در بازار موجود است، بهترین قهوه ساز خانگی کدام است؟

مهمترین نکته ای که در زمان خرید قهوه ساز برای استفاده در خانه باید به آن توجه کنید، نیاز و علاقه تان است. منظور از نیاز این است که روزانه زیاد قهوه می نوشید یا ۱-۲ فنجان. و علاقه هم که از ظاهر دستگاه گرفته تا نوع قهوه.

شاید بتوان گفت اسپرسو مهمترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد و از طرف دیگر برای آماده کردن قهوه های محبوب دیگر مانند کاپوچینو، موکا، فلت وایت، … باید حتما از اسپرسو استفاده کرد.

به همین دلیل است که دستگاه های اسپرسو ساز متنوع ترین دستگاه ها از نظر ظاهر و زیبایی را به خود اختصاص داده اند. و خوشبختانه شرکت های بسیاری اسپرسو ساز هایی تولید کرده اند که مناسب برای مصارف خانگی است. کافی است در زمان خرید اسپرسو ساز، به کاربرد خانگی بودن اشاره کنید، آن موقع است که باید بر اساس سلیقه تان اسپرسو ساز را انتخاب کنید.

قهوه ترک یکی از راحت ترین قهوه هایی است که  می توان آن را آماده کرد و برای نوشیدن این قهوه به تنها قهوه سازی که نیاز است، جذوه یا قهوه جوش می باشد. اگر قصد خرید جزوه یا قهوه جوش دارید به جنس آن توجه کنید و بهتر است دسته آن محاظ داشته باشد تا اینکه فلزی باشد.

بعد از قهوه اسپرسو، قهوه دمی است که گوی رقابت را از قهوه های دیگر ربوده است. زیرا طعم این قهوه بسیار قوی بوده و علاوه بر این، قهوه ساز های دمی ظاهری بسیار جذاب و شیک دارند. حتی می توان از بعضی از آنها، به عنوان لوازم دکوری استفاده کرد. مانند قهوه ساز سایفون و کلد برو.

هرچند که برای درست کردن قهوه با این دستگاه ها نیاز به فیلتر مخصوص می باشد، اما اکثرا قابل حمل بوده و می توان از این قهوه ساز ها خارج از منزل هم استفاده کرد. مانند کمکس، ایروپرس، V60. فراموش نکنید به میزان مخزن این قهوه ساز ها توجه کنید. 

در انتها قهوه فرانسه، قهوه ای که می توان آن را دسته قهوه های دمی هم قرار داد؛ اگر با فرنچ پرس درست شود. اما اگر با فرانسه ساز های برقی آمادشود، تماما به آن قهوه فرانسه می گویند.

source: بهترين قهوه ساز خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین اسپرسو ساز خانگی , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز دستی , قیمت قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر قصد خرید قهوه ساز دارید حتما می دانید دستگاه های قهوه ساز به طور کلی به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شوند. در نوع برقی این دستگاه ها وظیفه عصاره گیری به عهده دستگاه است اما در انواع دستی آنها، عصاره گیری باید توسط خودِ ما انجام شود.

اما نکته مهم در این تفکیک دستگاه ها این است که برخلاف قهوه ساز های برقی که تقریبا ساز و کاری مشابهی دارند، قهوه ساز های دستی هرکار دستور العمل خاص خود را دارند. به همین دلیل ما در این مقاله طرز استفاده از پرمصرف ترین قهوه ساز های دستی را توضیح می دهیم؛ تا در زمان خرید این قهوه ساز ها بتوانید راحت تر خرید کنید.

مزیت بسیار مهم قهوه ساز های دستی این است که تجربه دم کردن قهوه از صفر تا صد را خواهیم داشت. و این مزیت لذت نوشیدن قهوه را بیشتر میکند. و این تجربه توسط محبوب ترین و پرفروش ترین قهوه ساز های دستی مانند موکاپات، فرنچ پرس، کمکس، ایروپرس، سایفون، V60، موکاکرم … هستند. بنابراین ما هم به طرز تهیه قهوه با این دستگاه ها می پردازیم.

طرز استفاده از فرنچ پرس:

فرنچ پرس هم یکی دیگر از قهوه  ساز های جذاب و قابل حمل می باشد. اما از آنجایی که برخی از مدل های آن از جنس شیشه هستند، نمی توان آنها را به هر مکانی برد. دم کردم قهوه با فرنچ پرس راحت تر از موکاپات است و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. آسیاب کردن قهوه با اندازه متوسط-درشت
  2. ریختن قهوه داخل فرنچ پرس
  3. اضافه کردن آب جوش ۹۷-۹۳ درجه بر روی قهوه ها (میزان آب و قهوه سلیقه ای است اما معمولا  به ازای هر ۲۲۰-۱۴۰ میلی لیتر آب، یک قاشق غذاخوری قهوه)
  4. سپس درب فرنچ پرس را گذاشته و اهرم آن را به سمت بالا می آورید.
  5. بعد از گذشت ۵-۴ دقیقه قهوه دم کشیده و باید اهرم را به سمت پایین آورد
  6. درنهایت قهوه را فنجان بریزد و میل کنید.

از فرنچ پرس برای فوم دار کردن شیر و درست کردن دم نوش هم میتوان استفاده کرد.

source: طرز استفاده از قهوه ساز دستي (1)



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: طرز استفاده از موکاپات, طرز استفاده از موکاکرم, قهوه دات کام, طرز استفاده از فرنچ پرس, طرز استفاده از قهوه ساز دستی, خرید قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 9 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با بزرگ تر شدن صنعت قهوه و گسترش فرهنگ قهوه نوشی در دنیا، افراد بیشتری روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز می کنند. حال برای اینکار یا خود اقدام به خرید قهوه ساز می کنند یا به قهوه فروشی ها مراجعه کرده و از قهوه های آماده آنها استفاده می کنند.

اگر جز افراد دسته دوم هستید که هر روز قهوه های آماده می نوشید، توصیه می کنیم خودتان دستگاه قهوه ساز خریداری کنید. با این کار هم در زمان و هزینه به میزان قابل توجهی صرفه جویی کردید، و هم از کیفیت و طعم اصلی قهوه تان اطمینان خاطر پیدا می کنید.

برای این کار کافی است به بازار مراجعه کنید و دستگاه مورد نظرتان را بخرید. اما قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنید که در انتها از خریدتان راضی باشید. این نکات عبارتند از:

اولین و مهمترین فاکتوری که باید به آن توجه کنید این است که به چه قهوه ای علاقه دارید و آن قهوه را چه قهوه سازی آماده میکند. به طور مثال اگر طرفدار قهوه های دمی هستید باید از دستگاه هایی مانند قهوه ساز کمکس، سایفون، ایروپرس، V60، … استفاده کنید.

اما اگر به اسپرسو یا قهوه های ترکیب شده با شیر علاقمند هستید، باید از حتما از اسپرسو ساز استفاده کنید. زیرا تنها دستگاهی که هم میتوان با آن قهوه درست کرد و هم شیر را فوم دار، انواع اسپرسوساز ها هستند.

حتما به تعداد فنجان قهوه ای که روزانه درست می کنید توجه کنید. این مورد بیشتر در قهوه ساز های برقی اهمیت دارد. البته در قهوه ساز های دستی، باید به مخزن دستگاه توجه کنید که معمولا تعداد فنجان قهوه ای را که میتوان با آنها درست کرد، بر روی دستگاه درج شده است.

source: خرید قهوه ساز باکیفیت



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام, بهترین قهوه ساز, بهترین قهوه ساز خانگی, قیمت قهوه ساز, خرید اسپرسو ساز, قیمت قهوه ساز, قهوه ساز خوب و ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

براي داشتن يك شات اسپرسوي خوشمزه لازم به خريد اسپرسو ساز نيست. موكاپات، قهوه ساز بسيار كاربردي است كه مي توان با آن يك قهوه اسپرسو خوشمزه تهيه كرد. كار با اين دستگاه بسيار راحت بوده و از ويژگي هاي ديگر موكاپات به قابل حمل بودن آن مي توان اشاره كرد.

اين ويژگي باعث شده موكاپات طرفداران زيادي پيدا كند، زيرا با داشتن اين وسيله، مهم نيست كه شما كجا هستيد، در دفتر كار يا در حال گردش، مهم اين است كه قهوه شما در كوتاه ترين زمان ممكن آماده است تا خستگي را از تن تان بيرون كند. اكنون ما قصد داريم در اين جا نكاتي را بازگو كنيم كه علاوه بر اينكه عمر موكاپات را بيشتر مي كند، باعث بهتر شدن طعم قهوه هم مي شود.

قبل از خريد موكاپات حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه براي تهيه ي چه تعداد فنجان در طول روز قهوه دم ميكنيد. اگر فكر مي كنيد كه با موكاپات ۳ كاپ مي توانيد براي ۶ نفر قهوه آماده كنيد، و يا برعكس با ريختن مقدار كمي قهوه آسياب شده، در مخزن قهوه مي توان قهوه ي كمتري دم كرد، كاملا اشتباه مي كنيد.

هرچه قدر دماي آب مصرفي بيشتر باشد، بهتر است. حتي اگر از آب جوش هم استفاده كنيد، مشكلي به وجود نمي آيد. اين كار به اين دليل توصيه مي شود كه به جوش آمدن آب در موكاپات كمي زمان مي برد و امكان دارد قهوه بيشتر از حد لازم دم بكشد.

مخزن آب را بايد تا زير سوپاپِ كنترل فشار يا درچه اطمينان پر كرد. زيرا اگرچه سوپاپ از جمع شدن بيش از حد فشار آب در مخزن جلوگيري مي كند، ولي شما بايد اين احتمال را بدهيد كه اگر به هر دليلي سوپاپ خوب عمل نكرد، از تركيدن موكاپات جلوگيري مي كنيد.

پس از آسياب كردن قهوه با آسياب قهوه، در مخزن قهوه نه پودر قهوه ي كمي بريزيد و نه آن را پر كرده و فشرده كنيد. كم بودن قهوه باعث رقيق شدن قهوه مي شود و زماني كه پودر قهوه زياد باشد به دستگاه موكاپات فشار وارد مي شود، زيرا آب به جوش آمده بايد با فشار بيشتر از بين ذرات قهوه عبور كند.

فقط كافي است پس از اينكه ميزان مناسب قهوه اسياب شده را در مخرن ريختيد، با انگشتان دست سطح آن را صاف كنيد. همچنين از آسياب كردن زياد قهوه خوداري كنيد. زيرا نياز نيست پودر قهوه مانند دستگاه اسپرسو ساز بسيار نرم باشد.

بهترين جنس بدنه براي موكاپات، استيل مي باشد، زيرا اگرچه از موكاپات آلومينيومي گران تر است، ولي بر روي طعم قهوه اثر نمي گذارد و عمر طولاني تري دارد.

source: خريد موكاپات و طرز استفاده از آن



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه جوش روگازی, قهوه دات کام, قیمت موکاپات, اسپرسوساز برقی, خرید موکاپات, طرز استفاده از موكاپات, قيمت موكاپات برقي ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دستگاه های قهوه ساز انواع مختلفی دارند که به صورت کلی به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شوند. اما عاملی که ما را به خرید قهوه ساز های دستی ترغیب می کند، کنترل بیشتر بر روند دم کردن قهوه با آنهاست.

کنترل و نظارت بر مراحل درست کردن قهوه یکی از مهمترین فاکتورها برای داشتن قهوه ای عالی است. زیرا با کنترل کردن و انجام آزمون و خطا است که می توان متوجه شده چه عواملی باعث خوب یا بد شدن طعم و عطر قهوه می شوند. که درنهایت همه این موارد از ما یک باریستای حرفه ای می سازد.

قهوه ساز کمکس:

کمکس (Chemex) قهوه سازی است که به دو دلیل توانسته است از رقیبان خود پیشی بگیرد. ظاهر جذاب و نحوه دم آوری شگفت انگیز آن این دو عامل مهم هستند. کمکس ظاهری شبیه به ارلن مایر دارد که پیتر شلمبوم با الهام از همین دستگاه آزمایشگاهی، این دستگاه را طراحی و تولید کرد.

کمکس تنها قهوه سازی است که در سال ۱۹۵۸ توسط طراحان مؤسسه فناوری ایلینوی آمریکا به عنوان یکی از بهترین اختراع های دنیای مدرن معرفی شد و یک نمونه از آن در موزه هنر مدرن نیویورک قرار دارد.

خرید کمکس و نحوه دم آوری قهوه با آن به روش چکه ای یا خیساندن است که به یک فیلتر مخصوص انجام می شود. دیگر مشخصات این دستگاه عبارت است از:

  • روش دم آوری قهوه: با استفاده از فیلتر
  • دم کردن قهوه: پیچیده
  • میزان آسیاب قهوه: متوسط تا درشت
  • زمان دم آوری: تقریبا ۴ دقیقه
  • کنترل بر روند تهیه قهوه: دارد

این قهوه ساز دارای وزن کمی بوده و قابل حمل می باشد. اما از آنجایی که از شیشه ساخته شده نمی توان آن را به هر مکانی برد.

موکاپات قهوه سازی است که شبیه ترین عملکرد را به دستگاه های اسپرسوساز دارد. به همین دلیل قهوه ای که با موکاپات تهیه می شود به قهوه اسپرسو شناخته می شود. بنابراین قهوه موکاپات با عبور فشار آب جوش از پودر قهوه درست می شود. در زمان خرید موکاپات اطمینان حاصل کنید که سوپاپ آن به درستی کار کند.

موکاپات برای اولین بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوییجی د پونتی برای آقای آلفونسو بیالتی به ثبت رسید. ویژگی های قهوه ای که با این قوه ساز آماده می شود عبارتند از:

  • روش دم آوری قهوه: با فشار بخار آب
  • دم کردن قهوه: راحت تا متوسط
  • میزان آسیاب قهوه: ریز (کمی از اسپرسو ساز درشت تر)

موکاپات هم دارای وزن کمی بوده و می توان آن را از سرکار گرفته تا تفریح و گردش با خود به همراه برد. اما نوع روگازی آن را.

source: قهوه ساز موکاپات یا کمکس



:: موضوعات مرتبط: موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: خرید قهوه ساز , خرید کمکس , خرید موکاپات , قهوه دات کام , قهوه سار دستی , قیمت کمکس , قیمت موکاپات ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 7 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

رفتن به تفريح و گردش و سپري كردن زمان در طبيعت به همراه خريد قهوه و نوشيدن آن كاري بسيار لذت بخش است. به خصوص در اين روزها كه افراد به حدي درگير كارهاي روزانه خود هستند كه فراموش مي كنند چند ساعتي را به تجديد نيروي ذهني و بدني خود اختصاص دهند.

كاري در كشور فنلاند به صورت يك رسم انجام مي شود. تهيه قهوه روي آتش در فضاي باز، يك رسم قديمي فنلاندي است و هنوز هم بخشي اساسي از گردش، پيشاهنگي، … در اين كشور مي باشد.

اگر شما خواهان انجام اين رسم هستنيد، يا اهل طبيعت گردي چه به صورت فردي و چه با گروه و كمپ كردن، اين مقاله براي شماست. چون قرار است طرز تهيه قهوه بر روي آتش را در زمان كوتاه آموزش دهيم.

طرز تهيه قهوه روي آتش

قهوه ساز هايي زيادي براي تهيه قهوه براي گردش و طبيعت گردي وجود دارد اما همه آنها را نمي توان بر روي آتش قرار داد. با خريد قهوه ساز موكاپات روگازي و قهوه جوش به راحتي مي توانيد قهوه آماده كنيد. اما درست كردن قهوه با اين دو قهوه ساز متفاوت است كه هر كدام را به صورت جداگانه توضيح مي دهيم.

  • قبل از حركت، دان قهوه را با آسياب قهوه و با درجه ريز (كمي درشت تر از قهوه اسپرسو) آسياب كنيد. سپس زماني كه قصد تهيه كردن قهوه را داريد، مراحل زير را انجام دهيد.
  • ابتدا مخزن آب موكا‌پات را تا زير سوپاپ پر كنيد.
  • مخزن قهوه موكاپات را با قهوه پر كرده و سطح آن را با دست يا پيمانه قهوه صاف كنيد. (يادتان باشد قهوه را فشرده نكنيد).
  • مخزن قهوه را روي مخزن آب گذاشته و آن را مي بنديد.
  • موكا‌پات را روي شعله آتش گذاشته تا فرآيند عصاره گيري شروع شود. (بهتر است موكاپات را طوري قرار دهيد كه حرارت به كل سطح آن يكنواخت منتقل شود و همچنين بهتر است حرارت زياد نباشد).
  • پس از چند دقيقه عصاره قهوه از خروجي موكا‌پات خارج مي‌ شود. عصاره گيري را تا زماني ادامه مي‌دهيم كه رنگ قهوه خروجي كاملا روشن شود.
  • درانتها موكاپات را از روي شعله برداشته و داخل فنجون قهوه بريزيد.

source: طرز تهيه قهوه روی آتش



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: خريد قهوه ساز, قهوه دات كام, قيمت قهوه جوش, قيمت موكاپات, طرز تهيه قهوه با موكاپات, تهيه قهوه روي آتش ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 6 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برای درست کردن قهوه، روش های بسیار متفاوتی وجود دارد که برای تهیه کردن قهوه با آن روش ها نیاز به خرید قهوه ساز مخصوص شان می باشد. زیرا هرکدام از این قهوه ساز ها، قهوه خاصی را آماده میکنند.

موکا کرم، دستگاهی است شبیه به موکاپات. یعنی قهوه سازی روگازی است که از سه قسمت تشکیل شده است. مخزن آب (مخزن زیرین)، سبد قهوه و فیلتر آن و مخزن عصاره قهوه (مخزن بالایی).

با این تفاوت که بر روی درب موکا کرم، اهرمی مانند اهرم فرنچ پرس به همراه فیلتری فلزی تعبیه شده است. این اهرم به این منظور بر روی درب قرار دارد که به وسیله آن بتوان قهوه ای درست که کرما داشته باشد.

همانطور که میدانید، قهوه ای که موکاپات های روگازی آماده می شود، فاقد کرما است که این مشکل در موکا کرم ها از بین رفته است. و چون قهوه ای که با موکا آماده می شود مانند اسپرسو ساز ها از گذر آب جوش از پودر قهوه می باشد، عملکردی شبیه به اسپرسوساز ها دارد.

از ویژگی های مثبت دیگر این قهوه ساز می توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد. ابعاد کوچک و وزن سبک آن باعث شده است که بتوان به راحتی آن را در هر کیف، چمدان، زنبیل های تفریحی، … قرار داد. و در هر مکانی که هستید بتوانید از قهوه تون لذت ببرید.

source: خريد موكا كرم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: طرز تهیه قهوه موکا کرم , قهوه دات کام , قیمت دستگاه موکا کرم , موکا کرم , قیمت موکا کرم , اسپرسو ساز موکا کرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 4 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دنیای مربوط به خرید قهوه و درست کردن آن آنقدر بزرگ است که روز به روز به دستگاه های قهوه سازی که وارد بازار می شوند، اضافه می شود. این قهوه ساز ها تنوع بسیار زیادی دارند. و جالب این جاست که درست کردن قهوه با هرکدام از آنها، طعم جدیدی از قهوه را ایجاد میکند.

با اینکه این قهوه ساز ها روش خاص خود را برای دم کردن قهوه دارند، اما به طور کلی دستگاه های قهوه ساز به دو دسته تقسیم می شوند.

  • قهوه ساز های دستی
  • قهوه ساز های برقی

نقطه اشتراک این قهوه ساز ها این است که محصول نهایی که به ما می دهند قهوه است. اما این قهوه ها از لحاظ طعم با یکدیگر متفاوت است. چرا؟! زیرا این هرکدام از این قهوه ساز ها امکانات متفاوتی دارند. مانند:

قهوه ساز دستی: قهوه ساز هایی که در این دسته قرار دارند، تنوع بسیار بسیار زیادی دارند. از قهوه ساز های نسل سوم گرفته تا جزوه قهوه ترک، دَله قهوه عربی، موکاپات،  … . قهوه در این قهوه ساز ها یا از همنیشینی قهوه با آب جوش تهیه می شود یا از طریق جوشاندن قهوه در آب جوش.

این قهوه ساز ها ویژگی های مثبتی دارند که خیلی از افراد حاضر به خرید قهوه ساز های برقی و چشم پوشی از این ویژگی ها نیستند. این خصوصیات شامل موارد زیر است.

  • نظارت کامل و دقیق بر روند دم کشیدن قهوه
  • پر شدن فضا از عطر قهوه
  • قیمت پایین تری در مقایسه با قهوه ساز های برقی دارند.
  • قابل حمل هستند و میتوان آنها را به محل کار، گردش، مسافرت، … به همراه برد.

source: انواع قهوه ساز دستی و برقی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , انواع قهوه ساز دستی , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب و ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 3 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر از دوست داران نوشیدن و خرید قهوه و سفر هستید، این مقاله برای شماست. زیرا قصد داریم در این مقاله بهترین قهوه ساز های مسافرتی را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مینی پرسو: مینی پرسو درحقیقت اسپرسو ساز های کوچک شده هستند. به همین دلیل با نام اسپرسو ساز های همراه هم شناخته می شوند. از آنجایی که اسپرسو به نوشیدنی محبوب تبدیل شد، کمپانی واکاکو مینی پرسو را ساخته و وارد بازار کرد تا بتوان اسپرسو را در همه جا همراه مان داشته باشیم.

این دستگاه مانند دستگاه های اسپرسو ساز، با فشار ۸ بار، یک شات اسپرسو آماده می کند. و از آنجایی که به برق وصل نیست باید این میزان فشار را با دست ایجاد کرد که بسیار راحت می باشد.

ایروپرس: ایروپرس یکی از جذاب ترین و بهترین قهوه ساز های دمی است. زیرا نیاز به برق و حرارت ندارد و بسیار هم سبک است. کافی است هرجا که هستید ایروپرس را از جعبه بیرون آورده، بر روی فنجان قهوه گذاشته و شروع به آماده کردن قهوه کنید.

قهوه ساز v60: شاید بتوان گفت سبک ترین و کوچک ترین قهوه ساز، قهوه ساز v60 است. v60 در حقیقت مانند یک فنجان است که انتهای آن زاویه ۶۰ درجه دارد و بر روی فنجان قهوه قرار می گیرد. با خرید قهوه ساز v60 نگرانی از نبود قهوه در مسافرت از بین میره.

موکاپات روگازی: موکاپات روگازی یکی از قدیمی ترین قهوه ساز ها است که نیاز به حرارت دارد. حال این حرارت میتواند شعله اجاق گاز باشد یا شعله آتش. اما قهوه ای که آماده میکند، از لحاظ طعم دست کمی از قهوه اسپرسو ندارد.

موکاپات ها اندازه های مختلفی دارند مانند یک کاپ، دو کاپ، سه کاپ، … . موکاپات وزن خیلی کمی دارد و در هر کیف و سبدی جا می شود. علاوه بر این به راحتی هم تمیز می شود. جنس موکاپات های روگازی از آلومینیوم و استیل است و نوع آلومینیومی قیمت ارزان تری دارد.

source: قهوه ساز مسافرتي ارزان



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , ایروپرس چیست , بهترین قهوه ساز , قهوه ساز مسافرتی , کاربرد فرنچ پرس , موکاپات چیست , مینی پرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 2 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه این نوشیدنی محبوب و دوست داشتنی جز یکی از روتین های روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. در حدی که این افراد به جای داشتن یک قهوه ساز، اقدام به خرید قهوه ساز های متفاوت می کنند.

زیرا قهوه این ویژگی را دارد که کافی است فقط یکبار آن را امتحان کرد. بعد از آن چنان شیفته آن می شوید که دوست دارید همیشه قهوه همراتان باشد، و قهوه های متفاوتی را بنوشند. به همین دلیل تلاش میکنید راه های متفاوت درست کردن قهوه را امتحان کنید. این روش ها عبارتند از:

انواع روش دم کردن قهوه و قهوه ساز هایشان

اسپرسوساز: اسپرسو پرمصرف ترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا علاوه بر اینکه طعم بسیار جذابی دارد، پایه بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد. روش درست شدن قهوه اسپرسو به صورت عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده است. این کار به وسیله خرید اسپرسوساز انجام می شود.

قهوه ترک: قهوه ترک سنتی ترین روش تهیه قهوه به حساب می آید. دقیقا تاریخ پیدایش قهوه ترک مشخص نیست اما بسیاری شرروع آن را از دربار عثمانی (ترکیه امروزی) می دانند.

قهوه فرانسه: درنهایت می رسیم به آخرین و جدید ترین روش درست قهوه که به آن قهوه فرانسه می گویند. قهوه فرانسه در مقایسه با قهوه های دیگر سبک تر و رقیق تر می باشد.

قهوه دمی: قهوه های دمی مخصوص نسل سوم هستند. صنعت قهوه دارای سه نسل یا سه موج می باشد که موج سوم آن تحول اساسی در صنعت قهوه و قهوه ساز ها ایجاد کرد.

source: انواع قهوه ساز



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , طرز تهیه انواع قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قهوه دات کام , قهوه دمی , قهوه فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 1 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

زمانی که برای خرید قهوه یا خوردن اسپرسو به کافی شاپ ها یا قهوه فروشی ها مراجعه می کنید، با یک نکته جالب توجه روبه رو می شوید. وقتی به منو نگاه می کنید، قهوه های مختلفی را می بینید که نام های متفاوتی دارند.

اما اگر درباره نحوه درست کردن آنها، یا رسپی شان از قهوه فروش سوال بپرسید، متوجه می شوید که اکثر آنها از قهوه اسپرسو تشکیل شده اند. و این همان نکته جالب توجه می باشد.

اسپرسو قهوه ای بسیار محبوب در سراسر جهان است. این محبوبیت هم به دلیل طعم و عطر شگفت انگیز اسپرسو ست، و هم به این دلیل که پایه اکثر قهوه ها می باشد. از قهوه های سرد یا همان آیس کافی ها گرفته تا قهوه های گرم. برای درست کردن اسپرسو هم نیاز به دستگاه اسپرسوساز می باشد.

هرچند که برخی از افراد بر این عقیده هستند که قهوه ی موکاپات هم اسپرسو است، اما درحقیقت اینطور نمی باشد. و تنها قهوه سازی که اسپرسو را آماده می کند، دستگاه اسپرسو ساز است.

پس با خرید اسپرسوساز می توانید تمام قهوه هایی که در منوی کافی شاپ ها است را به راحتی درست کنید. قهوه هایی مانند:

کافه لاته: قهوه ای است که از اسپرسو، شیر فوم گرفته شده و فوم شیر درست می شود. و ترکیب آن هم به این صورت است که ۳/۱ فنجان، اسپرسو است و ۳/۲ آن شیر فوم گرفته شده.

کاپوچینو: کاپوچینو از نظر ترکیبات با قهوه لاته یکی است اما تفاوتی هایی دارند. وقتی به یک فنجان کاپوچینو از کنار آن نگاه می کنید، ۳/۱ آن را اسپرسو می بینید، ۳/۱ آن را شیر فوم گرفته شده و ۳/۱دیگر آن را فوم شیر.

آمریکانو: آمریکانو در دسته قهوه های سرد یا آیس  کافی ها دسته بندی می شود. و برای درست کردن آن باید ۳/۱ اسپرسو را با ۳/۲ یا بیشتر، آب سرد ترکیب کرد.

ماکیاتو: ماکیاتو هم قهوه ای است از ترکیب شیر و قهوه. اما به جای اضافه کردن مقدار زیادی از شیر، به اضافه کردن ۲ قاشق شیر بسنده می کنند.

source: انواع قهوه اسپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: ماکیاتو , قهوه دات کام , انواع قهوه , قهوه لاته , کاپوچینو , آمریکانو , انواع قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 12 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه اسپرسوی که با خرید اسپرسو ساز آماده می شود علاوه بر دلنشین بودن طعم آن، دارای کرما می باشد. کرما در واقع کف نارنجی تا قهوه ای رنگی است که بر روی اسپرسو تشکیل شده است.

بسیاری از افراد طرفدار قهوه اسپرسو هستند، فقط به خاطر کرمای اسپرسو. علاوه بر این متخصصان و کارشناسان صنعت قهوه، کیفیت یک قهوه اسپرسو را از روی کرمای آن تشخیص می دهند.

کرمای اسپرسو چگونه تشکیل می شود؟

همانطور که می دانید اسپرسو از عبور آب پرفشار از قهوه آسیاب شده آماده می شود. زمانی که آب با فشار بالا وارد پرتافیلتر می شود، کربن دی اکسید بیشتری آزاد می کند.

 کربن دی اکسید با روغن قهوه وارد واکنش های شیمیایی می شود. و زمانی که اسپرسو درحال خارج شدن از دستگاه می باشد، به فشار عادی برمی گردد.

درنتیجه واکنش هایی شیمیایی که با فشار معمولی هوا وارد فنجان می شود، باعث به وجود آمدن کرما بر روی سطح اسپرسو می شود.

ضخامت این کف خوش رنگ و خوشمزه اسپرسو، به نحوه عصاره گیری باریستا بستگی دارد. اگر عصاره گیری در زمان صحیح خود اتمام شود، تقریبا ۱۰/۱ از حجم قهوه باید کرما تشکیل شود.

درضمن خرید قهوه باکیفیت را از یاد نبرید. اگر میزان کرما کمتر یا بیشتر از ۱۰/۱ حجم قهوه بود، یعنی آماده شدن اسپرسو یا بیشتر طول کشیده و یا کمتر زمان صحیح.

پس هرچقدر کرمای اسپرسو، رنگ زیباتر، طعم لطیف تر و ضخامت درست تری داشته باشد، نشان می دهد، قهوه مورد استفاده تازه تر بوده است. بهترین زمان برای استفاده از دانه قهوه باکیفیت، ۳ ماه بعد از رست قهوه می باشد.

یک کرمای خوب اسپرسو معمولا بعد از ۲ دقیقه از بین می رود. اگر کرما کمتر از این زمان از بین رفت نشان می دهد عصاره گیری قهوه اسپرسو به خوبی انجام نشده است. یا فنجان اسپرسو سرد بوده و باعث شده اسپرسو زودتر سرد شود.

source: چگونه قهوه اسپرسو كف دار درست كنيم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: خامه اسپرسو , خرید اسپرسوساز , خرید قهوه , قهوه دات کام , کرما قهوه , کرمای اسپرسو , کرمای قهوه چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 10 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آماده كردن قهوه در خانه يا در محل كار يكي از لذت بخش ترين كارهايي است كه مي توانيم انجام دهيم. با خريد قهوه ساز به راحتي مي توانيم قهوه مورد دلخواه مان را آماده كنيم. اما قبل از خريد دستگاه قهوه ساز و آماده كردن قهوه بايد مشخص كنيد، مي خواهيد چه نوع قهوه اي را تهيه كنيد. قهوه دمي يا اسپرسو، قهوه ترك يا قهوه فرانسه،… . با ما همراه باشيد كه قصد داريم شما را راهنمايي كنيم.

انواع نوشيدني قهوه

به دليل محبوبيت بالاي نوشيدني قهوه، روز به روز به طعم هاي مختلف قهوه اضافه مي شود. اما قهوه به طور كلي به ۳ دسته تقسيم مي شود.

  • قهوه هاي دمي
  • قهوه اسپرسو
  • قهوه هاي فوري

قهوه هاي دمي، قهوه هايي هستند كه دانه هاي قهوه در مجاورت آب جوش قرار مي گيرند و به نسبت قهوه هاي ديگر ديرتر تهيه مي شوند. اما در عوض مدت زماني كه طول مي كشد تا قهوه دم بكشد، عطر خوش قهوه تمام فضا را پر مي كند. قهوه ساز هاي مختلفي هم براي استفاده ساخته شده است، مانند كمكس، فرنچ پرس، ۶۰، ايروپرس، … .

 

آسياب كردن قهوه

بعد از اينكه تصميم گرفتيد چه قهوه اي را مي خواهيد آماده كنيد و متناسب با آن دستگاه قهوه ساز را خريداري كرديد، نياز به يك آسياب قهوه داريم. هر قهوه و هر روش درست كردن قهوه نياز به پودر قهوه مخصوص به خود را دارد. براي مثال براي آماده كردن اسپرسو با اسپرسو ساز بايد دانه قهوه را با نرم ترين درجه آسياب كرد، اما براي آماده كردن همان اسپرسو با موكاپات بايد پودر قهوه از قهوه اسپرسوساز درشت تر باشد.

آسياب هاي قهوه كه به آنها گريندر قهوه هم مي گويند در دو نوع دستي و برقي در بازار موجود هستند. آسياب قهوه برقي درجه هاي مختلف آسياب را دارند اما در مقابل سروصداي زيادي هم توليد مي كنند.

دانه قهوه

با كيفيت ترين و پرفروش ترين نوع دانه قهوه در جهان، قهوه هاي عربيكا و روبستا هستند. با اين دو نوع قهوه مي توان تمام قهوه ها را آماده كرد، اما از آنجايي كه قهوه روبستا تلخ تر و پر كافئين تر از قهوه عربيكا مي باشد، معمولا دو قهوه را با هم تركيب مي كنند.

source: برای درست کردن قهوه به چی نیاز داریم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید آسیاب قهوه , خرید دانه قهوه , دم کردن قهوه , طرز تهیه قهوه , قهوه دات کام , لوازم جانبی قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

موكاپات يك دستگاه قهوه ساز است كه در مدت زمان كوتاهي مي توان قهوه اي قوي و خوشمزه را آماده كرد. قهوه ي حاصل از موكاپات، قهوه اي است شبيه به اسپرسو كه از عصاره گيري قهوه تحت فشار آب جوش بدست مي آيد.

تفاوت قهوه جوش با اسپرسوساز

خريد دستگاه اسپرسو ساز هزينه بر است و اكثر دستگاه هاي اسپرسوساز را نمي توان با خود به گردش يا مسافرت برد. به همين دليل استفاده از موكاپات به خصوص در چندين سال اخير بسيار رايج شد.

قهوه تهيه شده با موكاپات با اسپرسو هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ روند عصاره گيري با هم تفاوت هاي دارند. تفاوت ظاهري، بارزترين تفاوت اين دو قهوه مي باشد. اسپرسو داراي يك خامه تقريبا نارنجي رنگ خوشمزه اي است ولي قهوه موكاپات فاقد اين كرم يا خامه مي باشد.

از نظر ساختار هم، با اينكه اساس كار هر دو دستگاه به اين صورت مي باشد كه آب جوش با فشار به پودر قهوه وارد مي شود، اما در دستگاه اسپرسو ساز به دليل صنعتي بودن آن، عمليات تهيه قهوه بهتر انجام مي شود. همچنين دستگاه هاي اسپرسو ساز قابليت هاي بيشتري نسبت به موكاپات ها دارند. از جمله ايجاد خامه اسپرسو، … .

درست است كه موكاپات ها امكانات كمتري نسبت به اسپرسوساز ها دارند اما از نظر كيفيت و طعم قهوه، با اسپرسو برابري مي كنند. به همين دليل قهوه حاصل از موكاپات را اسپرسو مي نامند.

موكاپات ها نوع برقي هم دارند كه به طبع امكانات و كنترل بيشتري را در اختيار ما قرار مي دهند و كار كردن با آنها راحت تر مي باشد ولي نمي توان آنها را به گردش برد چون به برق نياز دارند. براي داشتن قهوه در گدش ميتوانيد از اسپرسو ساز همراه استفاده كنيد.

source: بهترین قهوه ساز خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: خرید موکاپات , خرید موکاپات برقی , قهوه دات کام , خرید اسپرسو ساز , خرید قهوه , طرز تهیه قهوه با موکاپات , طرز تهیه قهوه با اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دانه هاي قهوه از تنوع زيادي برخوردار نيستند. معروف ترين و پرفروش ترين آنها قهوه هاي عربيكا و روبستا مي باشند. اما با اين حال اكثر آدم ها به جاي خريد دانه قهوه، قهوه آسياب شده را مي خرند.اين در حالي است كه قهوه خور هاي حرفه اي و يا باريستا دانه قهوه را خريداري كرده و خودشان آسياب مي كنند.

قبل از اينكه تصميم به خريد دانه قهوه بگيريد، بايد از خودتان چند سال بپرسيد. پاسخ به اين سوالات علاوه بر اينكه شما را از سردرگمي رها مي كنيد، باعث مي شود قهوه با كيفيت تري را خريداري كنيد. اين سوالات عبارتند از:

به چه نوشيدني قهوه علاقه داريد

درست است كه همه ي قهوه ها از دانه هاي عربيكا و روبستا تشكيل شده اند، ولي ميزان تركيب آنها با هم فرق مي كند. حتي ممكن است يك نوع از نوشيدني قهوه داراي تركيبات متفاوتي باشد. قهوه اسپرسو در بازار هم با تركيب ۵۰*۵۰ درصد موجود مي باشد و هم با تركيب ۳۰ درصد روبستا و ۷۰ درصد عربيكا. بنابراين اول مشخص كنيد تصميم داريد چه نوع نوشيدني قهوه را آماده كنيد.

نوع دستگاه قهوه ساز

اگر شما از دستگاه هاي قهوه ساز متفاوتي استفاده مي كنيد پس ۱۰۰ درصد بايد دانه قهوه را خريداري كنيد. زيرا ميزان آسياب قهوه در قهوه ساز ها متفاوت مي باشد. اگر يك اسپرسو ساز در خانه داريد به پودر قهوه نرم، و به پودر قهوه درشت براي فرنچ پرس در زمان گردش نياز داريد.

بعضي از اسپرسو ساز ها هم هستند كه كلا به پودر قهوه نياز نداشته و بايد از كپسول قهوه استفاده كرد.

ميزان كافئين قهوه

دانه قهوه روبستا كافئين بيشتري نسبت به دانه قهوه عربيكا دارد. درنتيجه اگر قهوه را براي كافئين موجود در آن مي نوشيد بايد يا قهوه روبستا را تهيه كنيد و يا قهوه اي كه درصد بيشتر آن روبستا باشد.

source: خريد دانه قهوه برند



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید دانه قهوه , خرید دانه قهوه برند , خرید قهوه , خرید قهوه روبستا , خرید قهوه عربیکا , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ساختار دستگاه موكاپات

قهوه ساز موكاپات، قهوه جوش هشت ضلعي ساده اي است كه داراي بنده اي از جنس استيل، آلياژ آلومينيوم و شيشه مي باشد.

موكاپات از سه بخش اصلي مخزن زيرين، مخزن مياني و مخزن بالايي تشكيل شده است كه از مخزن زيرين به مخزن بالايي، لوله اي قرار دارد كه آب جوش را به محفظه قهوه آسياب شده هدايت مي كند و پس از گذر از مخزن قهوه، عصاره قهوه را وارد مخزن بالايي مي كند.

قهوه ي آسياب شده در سبد مخصوص، در قسمت مياني موكاپات قرار دارد و بر روي آن يك فيلتر مخصوص قرار دارد.

نحوه عملكرد موكاپات

ابتدا در مخزن زيرين موكاپات آب ريخته و قهوه آسياب شده را هم در محفظه مخصوص به خود مي ريزيم. اجازه مي دهيم تا آب به جوش آيد. پس از به جوش آمدن آب، هواي گرم درون مخزن منبسط مي شود و فشار ايجاد مي كند. اين فشار باعث مي شود آب جوش وارد لوله شده و به سمت محفظه قهوه موكاپات شروع به حركت كند.

پس از اين كه آب جوش به سمت بالا حركت كرد،پودر قهوه موجود در محفظه فشرده شده و به سمت فيلتر متراكم مي‌شود .

قهوه آسياب شده با جذب كردن آب جوش، منبسط شده و فشار بيشتري در ميان دو محفظه ايجاد مي‌كند. زماني كه به طور كامل خيس و اشباع شد، آب از ميان فيلتر فلزي عبور مي كند، در درون لوله حركت مي كند و در نهايت عصاره قهوه را وارد مخزن بالايي موكاپات مي كند.

قهوه اسپرسوي موكاپات شما در كمترين زمان آماده است.

source: موكاپات چيست و چگونه با موكاپات قهوه دم كنيم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , انواع موکاپات , ساختار موکاپات , قهوه دات کام , قهوه جوش برقی , قهوه جوش , قهوه جوش روگازی ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 1 / 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد