نوشته شده توسط : admin

اولین نکته ای که در زمان خرید تمپر باید به آن توجه کنید، یکسان بودن سایز آن با اندازه پرتافیلتر می باشد. تمپر ها دارای سه سایز ۵۱، ۵۳ و ۵۸ هستند و تمپری که انتخاب می کنید حتما باید هم سایز پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز باشد. تمپر ها از لحاظ جنس، ظاهر، نوع دسته، شکل انتهایی، سایز مدل های متنوعی دارند. زمانی که انتخاب از روی ظاهر تمپر باشد، خرید کاملا براساس سلیقه خریدار می باشد.
درمورد مدل دسته هم انتخاب به همین صورت است. هرچند که جنس دسته ها از چوب، فلز و پلاستیک می باشد، اما در حالت کلی به کیفیت متریال و سلیقه باریستا بستگی دارد. ولی در بقیه موارد، انتخاب براساس سلیقه باریستا کمتر می شود و بیشتر مهارت باریستا و نوع کارایی تمپر، اهمیت پیدا میکند.
همانطور که گفتیم تامپرها از جنس چوب، پلاستیک، فلز و یا ترکیبی از دو مواد می باشند. مدل هایی که انتهای آنها فلزی باشد، درمقایسه با دیگر متریال ها، تمپینگ بسیار ایده ال تری دارند. اما مهمترین مساله برای خرید تمپر اسپرسو، مدل و نوع انتهای تامپر است.
source: اصلی ترین مدل تمپر قهوه

 


:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع تمپر , تمپر , تمپر قهوه , تمپر قهوه ارزان , تمپر قهوه فنری , خرید تمپر قهوه , فروش انواع تمپر , قهوه دات کام , قیمت انواع تمپر قهوه , قیمت تمپر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بدون شک برای درست کردن انواع قهوه ها باید دانه قهوه را با آسیاب قهوه پودر یا خرد کنید. چراکه هیچ قهوه ای از دانه قهوه سالم، آماده نمی شود. زیرا وقتی قهوه را آسیاب می کنیم سطح بیشتری از دانه قهوه در تماس با آب قرار می گیرد. درنتیجه بهتر و بیشتر از قهوه عصاره گیری می شود.

پس نکته ثابت شده این است که برای استفاده از هر دستگاه قهوه سازی باید قهوه را آسیاب کرد. اما سایز آسیا کردن قهوه برای هر دستگاه قهوه ساز و هر نوع قهوه ای متفاوت می باشد. به طور مثال درجه آسیا برای قهوه ترک بسیار ریز و بلعکس برای قهوه فرانسه درشت است. یا سایز آسیا شدن قهوه برای قهوه های دمی بسیار متفاوت است.

بنابراین اولین نکته ای که در زمان خرید آسیاب قهوه باید به آن توجه کنید، نوع دستگاه قهوه ساز است. حال اگر چندین دستگاه قهوه ساز دارید باید از گرایندر های برقی استفاده کنید. این گرایندرها درجه بندی دارند و می توانید با توجه به دستگاه قهوه ساز، دانه قهوه را آسیا کنید.

گرایندرهای دستی نیز انواع گوناگونی دارند. بسته به کیفیت آنها برای درست کردن انواع قهوه و دستگاه قهوه ساز مناسبند. اما از آنجایی که گرایندرهای برقی امکانات بیشتری دارند در زمان خرید آنها باید به نکات بیشتری توجه کرد. قبل از بیان توضیحات بیشتر باید به این نکته اشاره کنیم که گرایندهای برقی به دو دسته صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شوند.

انواع صنعتی برای کافه، هتل، رستوران داری و کلا مکان هایی مناسبند که روزانه برای افراد بیشماری باید قهوه آماده کرد. پس برای استفاده در خانه یا کافه های کوچک اصلا مناسب نیستند. این آسیاب ها حتی اگر درج نشده باشد که صنعتی هستند یا نیمه صنعتی اما از ظاهرشان مشخص می باشد.

اکنون اگر قصد خرید گرایندرهای برقی را دارید باید بدانید این دستگاه ها هم امکانات جالبی دارند. به طور مثال اگر برای درست کردن قهوه اسپرسو از گرایندر استفاده می کنید باید برخی از آنها نگهدارنده پرتافیلتر دارند و می توانید مستقیما پرتافیلتر را زیر مخزن خروجی قرار دهید.

همچنین برخی از مدل های این دستگاه ها این امکان را به شما می دهند که مقدار قهوه خروجی را برای قهوه سینگل یا دبل تنظیم کنید. اما می توانید به طور آزاد هم قهوه را آسیاب کنید، هم از لحاظ زمانی و هم مقدار قهوه. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید میزان صدای دستگاه و نحوه تمیز کردن آن می باشد.

source: بهترین آسیاب قهوه برای خرید



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه, آسیاب قهوه برقی, آسیاب قهوه خانگی, آسیاب قهوه دستی, بهترین آسیاب قهوه خانگی, قهوه دات کام, قیمت آسیاب قهوه برقی, قیمت آسیاب قهوه حرفه ای, قیمت آسیاب قهوه دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بسیاری از افراد که روزانه قهوه اسپرسو می نوشند، قهوه قوی را براساس معیارهای خودشان تعریف می کنند. حال ممکن است این تعریف با درک شما از یک قهوه قوی یکسان باشد، و ممکن است در تضاد کامل باشد.

برخی از این اصطلاح برای توصیف نوشیدنی ای غلیظ استفاده می‌ کنند، درحالی‌که برخی دیگر آن را با مقدار زیاد کافئین یا رست تیره‌تر مرتبط می ‌دانند. یا از دیدگاه افراد دیگری، زمانی می توان یک قهوه را قوی نامید که عطر و مزه آن تأثیر زیادی در دهان بگذارد، نه میزان کافئین و غلظت نوشیدنی.

جالب است بدانید این تفاوت نظرها مختص مردم یک کشور نیست، بلکه در سراسر جهان اینگونه است. و نه تنها برای قهوه اسپرسو بلکه برای هر نوع قهوه و هر نوع دستگاه قهوه ساز به این صورت می باشد. اما آیا واقعا تعریف دقیقی از این قهوه نیست؟ در پاسخ می توان گفت خیر، تعریف مشخصی از قهوه قوی نیست. اما انجمن تخصصی قهوه آمریکا، قدرت در قهوه را براساس TDS آن ارزیابی می کنند.

اصطلاح TDS مخفف Total Dissolved Solids (مجموع ذرات جامد حل شده) می باشد. به طور ساده تر یعنی چه میزان قهوه، درون آب داغ در فنجان ما حل‌ شده است. در درون دانه قهوه، سلول های خیلی ریز بیشماری وجود دارد. زمانی که قهوه رست می‌ شود، این سلول‌ها با گاز دی اکسید کربن پر می ‌شوند.

source: معرفی قهوه قوی

 


:: موضوعات مرتبط: فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه, بهترین قهوه اسپرسو, پرکافئین ترین قهوه, خرید قهوه, قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو قوی, قهوه دات کام, قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 12 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر در زمان درست کردن قهوه، خطا و ایراد پیش آید، با استفاده از ترازوی دیجیتالی آشپزخانه یا ترازو باریستا می توان تا حدودی، ایرادات آنها را رفع کرد. اما نباید فراموش کرد که نحوه استفاده از ترازو، و مواردی که باید وزن کرد، در هر روش دم آوری قهوه متفاوت می باشد.
به طور مثال برای درست کردن قهوه اسپرسو نمی توان در میزان همنشینی پودر قهوه با آب تغییراتی ایجاد کرد؛ اما برای تهیه یک فنجان قهوه ایده ال باید عصاره نهایی را وزن کرد. این دقیقا برعکس استفاده از قهوه ساز های دمی است. یا پیش از عصاره گیری حتما باید میزان دقیقی از دانه قهوه را با آسیاب قهوه، آسیا کرده و استفاده شود.
پس شما چه یک باریستای ماهر باشید که برای مشتری قهوه آماده میکند، چه یک فرد مبتدی که برای خودتان قهوه درست می کنید، حتما به ترازوی دیجیتالی دقیق نیاز خواهید داشت. ترازو های بسیار زیادی در بازار هستند که می توانید از آنها برای درست کردن قهوه استفاده کنید اما تعدادی از بهترین ترازو های دیجیتالی برای درست کردن قهوه عبارتند از:
ترازوی دیجیتال لمسی مدل EK6012، ترازوی دیجیتال دریپ کافی، ترازوی دیجیتال دریپ کافی مدل C309، ترازوی حرفه ای دیجیتال Cafe De Kona، ترازوی قهوه ERAVSOW، ترازوی قهوه دیجیتال Bemece، ترازوی دیجیتال Coffee Gator، … .
source: بهترین ترازو برای باریستا



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: اسکیل باریستا , بهترین ترازو برای قهوه , ترازو باریستا , ترازو حرفه ای باریستا , ترازو دیجیتال , ترازو قهوه دمی , ترازو قهوه هریو , خرید ترازو باریستا , قهوه دات کام , قیمت ترازو باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 12 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فرنچ پرس یک ابزار بسیار ساده، سبک و قابل حمل می باشد که کاربرد فراوانی دارد. از این رو زمانی که برای خرید قهوه ساز فرنچ پرس به بازار مراجعه می کنید، با مدل های متنوعی از آن روبه رو می شود. فرنچ ‌پرس روشی برای آماده کردن قهوه به روش غوطه‌وری است، یعنی قهوه در حالی‌ که در آب غوطه‌ور است عصاره‌ گیری می ‌شود. به این صورت که مقدار مناسب قهوه آسیاب شده با درجه درشت، داخل استوانه قهوه ساز ریخته می شود.
سپس باید متناسب با مقدار پودر قهوه مصرفی آب داغ با درجه دمای ۹۶-۹۳ درجه، به ذرات قهوه اضافه شود و با یک قاشق چوبی آب و قهوه را هم زد تا ترکیب یکدستی حاصل شود. بعد از ۴-۳ دقیقه اهرم را به سمت پایین فشار داده تا تفاله قهوه در پایین ظرف جمع شود. در آخر قهوه دم کشیده شده داخل لیوان سرو ریخته می شود.
هرچند که میزان کافئین به دانه قهوه و روش درست کردن آن بستگی دارد اما بطور کلی کافئین قهوه فرانسه از قهوه اسپرسو کمتر است. ولی چون در فنجان بزرگ سرو می ‌شود یک فنجان قهوه فرانسه از یک فنجان قهوه اسپرسو دارای کافئین بیشتری می‌ شود.
قطعا برای درست کردن قهوه هایی که با شیر ترکیب می شوند، به پیچر شیر نیاز است. اما خوشبختانه در نبود پیچر، با فرنچ پرس هم می توان شیر را فوم دار کرد. برای این کار ابتدا شیر را روی اجاق گرم کنید، سپس داخل فرنچ پرس ریخته و اهرم را چندین بار و تقریبا با سرعت، به بالا و پایین حرکت دهید.
لازم نیست حتما قهوه خور باشید تا این قهوه ساز به کارتان بیایید. فرنچ پرس برای درست کردن چایی و انواع دمنوش هم کاربرد دارد. برای مثال شما می توانید دمنوش هایی مانند به لیمو، گل محمدی، بهار نارنج، … را در مخزن این قهوه ساز قرار دهید و به همان روش درست کردن قهوه، دم نوش خود را آماده کنید.
به این صورت که چای خشک یا مواد مورد نظرتان را به همراه مقدار کافی آب جوش، درون فرنچ پرس ریخته و اجازه دهید برای ۳ الی ۴ دقیقه همینطور بماند تا کاملا چای یا دمنوش دم بکشد. بعد از این زمان دسته فرنچ پرس رو پایین ببرید تا جلو تفاله های چای و دمنوش گرفته شود و درنهایت نوشیدنی را داخل فنجان بریزید.
source: کاربرد فرنچ پرس قهوه

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید فرنچ پرس , طرز استفاده از فرنچ پرس , فرنچ پرس , قهوه دات کام , قهوه ساز دستی , قیمت فرنچ پرس , کاربرد فرنچ پرس , کاربرد فرنچ پرس برای دمنوش ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 12 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می توان گفت موکاپات، قهوه سازی است مابین اسپرسو ساز و جذوه قهوه ترک. آلفونسو بیالتی که مخترع این قهوه ساز می باشد برای اولین بار آن را در نوع گازی ساخت. قابلیت خاصی که این مدل ها دارند این است که هم می توان آنها را روی شعله گاز قرار دارد و هم روی شعله های آتش. اما تنظیم میزان حرارتی که به قهوه ساز داده می شود مهم است. زیرا وقتی قهوه به جوش آمد باید میزان منبع حرارتی را کاهش داد.

و از آنجایی که تنظیم منبع حرارتی موکاپات های گازی سخت می باشد، مدل های برقی وارد بازار شدند. در موکاپات های برقی کنترل دما بسیار راحت شد. زیرا تنظیم دما بصورت خودکار است و به مهارت شما در این زمینه بستگی ندارند. در این قهوه ساز ها فقط باید پودر قهوه و آب را در مخزن مخصوص شان ریخت و سپس دستگاه را روشن کرد.

موکاپات ها مدل های مختلفی دارند و برخی از آنها در مقایسه با دیگر قهوه ساز ها قیمت بسیار مناسبی دارند. کافیست یک جستجوی ساده در بازار یا فضای مجازی داشته باشید تا به این اختلاف قیمت پی ببرید. دلیل بعدی وزن و ابعاد این قهوه قهوه ساز می باشد.

source: بهترین موکاپات کف ساز

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع موکاپات , بهترین موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه دات کام , قیمت انواع موکاپات , قیمت موکاپات , موکاپات بیالتی , موکاپات کف ساز , قهوه ساز همراه ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 12 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

باريستا فردي است كه به صورت كاملا حرفه‌اي به تهيه كردن قهوه‌ ها (مخصوصا انواع قهوه اسپرسو) و نوشيدني هاي گرم مختلف مشغول مي باشد. باريستا براي اينكه بتوانند قهوه ي بسيار خوش طعمي را آماده كند، نياز به تجهيزات و لوازمي دارد كه به اين تجهيزات، لوازم جانبي قهوه ساز ها و يا لوازم مورد نياز باريستا مي گويند.

پرتافيلتر كه به نام هاي دسته گروپ و پرتافيلترصنعتي هم شناخته مي شود، وسيله اي بسيار ضروري براي تهيه اسپرسو مي باشد. دسته گروپ يا پرتافيلتر بخش و قطعه اي از دستگاه هاي اسپرسوساز نيمه اتوماتيك و اتوماتيك است كه قهوه آسياب شده براي عصاره گيري در سبد آن قرار گرفته و به قسمت گروپ اسپرسوساز متصل مي شود.

تمپر يا تامپر، ابزاري بسيار ساده است و ظاهري شبيه به مهر دارد. از تمپر براي تمپ كردن قهوه ي آسياب شده در درون پرتافيلتر دستگاه اسپرسو ساز استفاده مي شود. ميزان تمپ كردن قهوه در طعم نهايي اسپرسو تاثير به سزايي دارد.

تمپر كه براي تمپ كردن قهوه استفاد مي شود بايد بدون خراش، خط و هرگونه آسيبي باشد. مت تمپر ابزاري است از جنس سيليكون و يا چوب كه براي قرار دادن تمپر بر روي آن ساخته شده است. مت تمپرها مدل هاي بسيار متنوعي دارند. به طور مثال در بعضي از تمپر مت ها قسمتي براي قرار دادن پرتافيلتر و لولر هم تعيبه شده است كه كار باريستا را در زمان تمپ كردن بسيار راحت مي كند.

پيچر شير كه به آن پارچ شير هم گفته مي شود، وسيله اي است معمولا مدرج كه در زير نازل بخار اسپرسو ساز قرار مي گيرد. باريستا براي گرم كردن شير، ايجاد فوم شير و تهيه ي قهوه هاي لاته، كاپوچينو، … از پيچر استفاده مي كند. پيچرها علاوه مدل هاي گوناگوني كه دارند، داراي حجم هاي متفاوتي نيز مي باشند.

source: لوازم باريستا چيست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: باریستا , پرتافیلتر , پیچر , قهوه دات کام , تمپر , قلم لته ارت , لوازم باریستا , ست کامل باریستا , خرید لوازم باریستا , قیمت تمپر قهوه , پیچر باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كامرشيال كافي، يك نوشيدني قهوه مثل قهوه اسپرسو نيست بلكه دانه قهوه است. قهوه اي است كه تمام افرادي كه كافي مي نوشند، بدون اينكه بدانند، آن را حداقل يكبار امتحان كردند. ممكن است الان بيشتر هم متحير شده باشيد كه چطور كامرشيال قهوه را، بدون اينكه متوجه شويد، نوشيديد؟ 

در حقيقت كامرشيال، دانه قهوه اي است كه اكثر كافي‌شاپ‌ها از انواع آن استفاده مي‌كنند. همينطور دانه اي است كه براي درست كردن اين نوشيدني گرم با انواع دستگاه اسپرسو ساز و اكثر قهوه ساز هاي برقي استفاده مي شود. معادل فارسي قهوه كامرشيال، قهوه تجاري است و اين يعني دان قهوه اي كه بيشتر به جنبه فروش آن توجه مي شود تا كيفيت آن.

انجمن تخصصي قهوه آمريكا با نام اختصار (SCA)، استانداردي را مشخص كرد كه از طريق آن بتوان با نمره دادن به قهوه هاي مختلف كيفيت آنها را مورد سنجش قرار داد. و در اين آزمايش قهوه هايي كه از ۱۰۰ امتياز، نمره ۸۰-۷۰ را دريافت كنند، جز گروه كامرشيال ها قرار مي گيرند.

جالب است بدانيد اكثر قهوه هاي تجاري در مقياس زير ۷۵ قرار مي گيرند و تعداد كمي از آنها بين ۷۵ تا ۸۰ هستند. علاوه براين، برخلاف اسپشيال كافي كه فقط از نوع دانه قهوه عربيكا است، كامرشيال در تركيب دان قهوه روبوستا و عربيكا مي باشد.

source: قهوه اسپرسو كامرشيال چيست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قیمت قهوه کامرشیال , قیمت قهوه اسپرسو , قهوه کامرشیال , قهوه دات کام , قهوه اسپشیالیتی , قهوه اسپرسو , بهترین قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یک دستگاه اسپرسو ساز کوچک و جمع و جوری است بنام مینی پرسو که تمام قابلیت های اسپرسوساز های خانگی را در خود دارد و حتی اسپرسویی که آماده می کند به همراه کرما یا خامه است. اسپرسو ساز همراه وزن خیلی کمی دارد چیزی در حدود ۳۶۰ گرم و طول آن تقریبا ۱۷ سانتی متر می باشد.

این اعداد بیانگر این موضوع هستند که دستگاه قهوه ساز مینی پرسو را به راحتی می توان در کوله پشتی یا کیف دستی قرار داد. همچنین از دیگر ویژگی های اسپرسو ساز همراه می توان به بی نیاز بودن به جریان برق اشاره کرد.آماده کردن اسپرسو با این دستگاه خیلی راحت است. برای این کار سبد قهوه و مخزن آب را از داخل دستگاه خارج می کنیم. پودر قهوه را در مخرن مخصوص آن ریخته، آب جوش هم در مخزن آب می ریزم. و سپس هر دو را در جای خود در مینی پرسو قرار می دهیم.
بعد از اینکه بدنه اصلی را روی مخزن قرار دادیم، پیستون را به سمت چپ چرخانیده و آن را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر می دهیم. دستگاه را بالای فنجان گرفته و شروع به پمپ کردن می کنیم تا اسپرسوی عالی با خامه از دستگاه خارج شود. اینکار را تا جایی انجام می دهیم که دیگر قهوه ای از مینی پرسو خارج نشود.
قهوه ی آسیاب شده ای که استفاده می کنید باید مانند دستگاه اسپرسوساز، نرم باشد. همینطور زمانی که پودر قهوه را داخل بسکت (سبد) می ریزید، آن را خیلی فشرده نکنید. بهتر است لبه های آن را از پودر قهوه پاک کنید، سطح پودر قهوه را با دست صاف کنید و اگر لازم بود کمی تمپ کنید.


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز همراه , خرید مینی پرسو ارزان , طرز کار مینی پرسو , قهوه دات کام , قهوه ساز مسافرتی , قیمت مینی پرسو , مینی پرسو ارزان , مینی پرسو پودری , مینی پرسو چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با دیدن دسته گروپ شاید فکر کنید که این وسیله در عصاره گیری از قهوه با دستگاه اسپرسو ساز تاثیری ندارد. اما این اشتباه است. یک قطعه در این وسیله تعبیه شده که بر روی عصاره گیری و حتی کیفیت کرمای قهوه اسپرسو تاثیر گذار می باشد. این قطعه سبد یا بسکت پرتافیلتر است.
در انتهای پورتافیلتر صفحه‌ای مشبک وجود دارد که دارای روزنه‌هایی است شبیه به سبد های معمولی و به قطری که آب به بتواند از آنها عبور کند. بسکت ها دو نوع هستند. اما یک مدل از پورتافیلتر هم وجود دارد که اصلا بسکت ندارند و به پرتافیلتر عریان یا نیکد شناخته می شوند. عصاره گیری از قهوه با این دسته گروپ ها، به دلیل نبود سبد، سخت تر است و نیاز به مهارت دارد. از این مدل بیشتر توسط باریستاهای حرفه ای استفاده می‌شود.
source: خرید پرتافیلتر خامه گیر



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: پرتافیلتر , بهترین پرتافیلتر , خرید پرتافیلتر , انواع پرتافیلتر , اجزای پرتافیلتر , قهوه دات کام , خرید پرتافیلتر صنعتی , قیمت پرتافیلتر , پرتافیلتر خامه گیر ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 11 / 1401 | نظرات ()