نوشته شده توسط : admin

قهوه اسپرسو باید به اندازه کافی فشرده شود تا فضای کمی بین سطح قهوه و هدگروپ دستگاه اسپرسوساز ایجاد شود. هنگامی که ذرات قهوه در داخل پرتافیلتر خیس می شوند، به طور طبیعی کمی متورم می شوند، حال اگر قهوه فضا برای افزایش حجم نداشته باشد از پرتافیلتر بیرون پرتاب می شود.
یکی دیگر از دلایل اصلی تمپینگ این است که آب تنبل است. نمی‌خواهد کار سختی را انجام دهد و به دنبال عبور راحت از بین ذرات قهوه است. تنها چیزی که تنبل‌تر از آب است، آب تحت فشار است، و اگر با فشار وارد سطح نامرتب و فشرده نشده قهوه شود، انواع شکاف ‌ها و کانال‌ ها را پیدا میکند و از استخراج همه چیزهایی خوبی که می‌خواهیم جذب کند اجتناب میکند.
اما اگر بستر قهوه محکم فشرده شود و در یک سطح صاف قرار گرفته باشد، آب چاره ‌ای ندارد جز اینکه به طور یکنواخت از تمام ذرات قهوه عبور کند و در طول مسیر انواع طعم‌ ها را برای عصاره گیری بی نظیر قهوه اسپرسو بگیرد.
فرم مناسب دست: اطمینان حاصل کنید که وقتی تمپر خود را به سمت پایین فشار می دهید، مچ دست شما باید کاملاًصاف باشد و آرنج شما با زاویه ۹۰ درجه خم شود. شما باید فشاری را که از ناحیه شانه و عضله سه سر خود وارد می شود احساس کنید و نباید احساس کنید که این نیرو به مفصل مچ شما ختم می شود.
چقدر باید به سطح قهوه فشار وارد کرد؟ میزان فشاری که به سطح قهوه وارد می کنید، نباید خیلی کم باشد که آب براحتی از میزان ذرات قهوه عبور کند. همینطور نباید خیلی زیاد باشد که آب به سختی راه خود را باز کند. به طور معول باید در حدی باشد که مچ دست کم بلرزد. البته ناگفته نماند که این لرزش مچ دست جز اصول ثابت نیست و ممکن است تغییر کند.
source: قیمت تمپر قهوه برای پرتافیلتر

 


:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: بهترین تمپر قهوه , تمپر , تمپر چیست , تمپر قهوه , تمپر قهوه چیست , خرید تمپر , ست تمپر , قهوه دات کام , قیمت تمپر قهوه , تمپر تکنیکال , تمپر فنری ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 9 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سرمایه گذاری روی یک آسیاب قهوه با کیفیت، برای به دست آوردن نتایج بهتر، چه برای قهوه اسپرسو و چه قهوه دمی، بسیار مهم است. انواع آسیاب قهوه بی شماری در طرح ها و امکانات بسیار متنوع در بازار وجود دارد و طبیعتا در بین آنها دستگاه های زیادی است که برای استفاده مبتدیان عالی باشد. اما با آگاهی از چند موارد به راحتی می توانید گرایندر مناسب مهارت خودتان را خریداری کنید. برخی از آسیاب ها سازوکاری دستی دارند که دانه های قهوه را به ذرات ریز خرد می کنند.
این آسیاب‌ها اغلب مقرون به صرفه‌تر از آسیاب‌هایی برقی هستند، بنابراین گزینه‌ای جذاب برای مبتدیان با بودجه کم هستند. استفاده از آسیاب‌های دستی نیز آسان است و برای شروع فرآیند آسیاب کردن فقط باید دسته آن را بچرخانید. با این حال این گرایندرها دارای اشکالاتی نیز هستند. آسیاب‌های برقی دارای دو سطح ساینده هستند که دانه های قهوه بین آنها به ذرات یکنواختِ ریز تبدیل می شوند. همچنین می‌توانید تنظیمات را با نزدیک‌تر کردن یا دورتر کردن تیغه ها تغییر دهید.
بدین وسیله می توان قهوه ها را ریز تر یا درشت تر آسیا کنید. با استفاده از گرایندرهای برقی می‌توانید برای روش های دم‌آوری مختلف، قهوه خرد کنید.یعنی ریز برای انواع دستگاه اسپرسو ساز، درشت برای قهوه ساز فرنچ پرس و یا متوسط برای قهوه ساز V60. حال که متوجه شده اید آسیاب های برقی عملکرد باکیفیت تری دارند باید به مساله بعدی بپردازیم و آن نوع تیغه گرایندر برقی می باشد. این دستگاه ها دارای دو مدل تیغه هستند. تیغه مخروطی و مسطح.
آسیاب‌های مخروطی از نیروی جاذبه برای کشیدن دانه های قهوه بین دو سطح مخروطی شکل استفاده می کنند. در این دستگاه ها، یک سطح تیغه می‌چرخد و سطح دیگر ثابت است. تیغه های مخروطی می توانند طیف وسیعی از اندازه های آسیاب را تولید کنند. بنابراین همه کاره هستند و می توانند برای روش های مختلف دم کردن قهوه از آنها استفاده کنید. این مدل تیغه در حین آسیا کردن حرارت کمتری تولید می کنند. افزون بر این گرایندرهای برقی با تیغه مخروطی نیاز به نگهداری کمتری دارند.
بنابراین انتخاب خوبی برای مبتدیانی هستند که می خواهند راحتی داشته باشند. هیچ یک از انواع تیغه ها به طور ذاتی بهتر از دیگری نیستند. هر کدام از آنها مزایا، معایب و تنظیمات مختلفی دارند. بنابراین انتخاب بین این دو مدل به نیازهای خاص شما بستگی دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید جنس تیغه ها است. این تیغه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و یا سرامیک می باشند. تیغه های فولادی ضد زنگ بادوام و مقرون به صرفه هستند و مدل های سرامیکی مقاومت حرارتی بهتری دارند و برای مدت طولانی تری تیزتر می مانند. با این حال شکننده تر هستند و به راحتی آسیب می بینند.
source: آسیاب قهوه خانگی حرفه ای



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب برقی ارزان , آسیاب قهوه , آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه برقی کوچک , آسیاب قهوه دستی , آسیاب قهوه صنعتی , انواع آسیاب قهوه , بهترین آسیاب قهوه , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 9 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شیکر پاریسی (Parisian or French Shaker) که به آن شیکر فرانسوی نیز می گویند ، طراحی زیبا و ظریفی دارد، که دلیل اصلی افزایش محبوبیت این شیکر در سال های گذشته همین مورد است. از نظر زیبایی، جذاب ترین نوع شیکرها است که می توانید برای بار خانه خود تهیه کنید. باز و بسته کردن این مدل نسبت به سایرین از ایمنی کمتری برخوردار است. و بارتندر را بیشتر در معرض خطر پاشیده شدن نوشیدنی حین شیک کردن، قرار می دهد.

بنابراین باید هنگام تکان دادن شیکر، آن را محکم نگه دارید تا مطمئن شوید که درب آن باز نمی شود. نکته مثبت مدل پاریسی این است که هیچ خطری برای شکستن شیشه وجود ندارد، زیرا تمام آن فلزی است. درنتیجه دوام بسیار زیادی دارد. مدل پاریسی از دو قسمت تشکیل شده است که به آسانی تمیز می شوند و به راحتی قابل حمل هستند. همچنین از نظر حجمی، کمی کوچکتر از ​​بوستون است و بر خلاف مدل کوبلر، صافی ندارد. پس باید یک صافی جداگانه برای استفاده از آن خریداری کنید.

شیکر کوبلر کلاسیک (Cobbler Shaker) احتمالا همان شیکری است که آن را بسیار دیده اید. این مدل در سال ۱۸۸۴ میلادی تولید شد و از سه قسمت تشکیل شده است: یک درب فلزی که می توان از آن به عنوان جیگر هم استفاده کرد، یک ظرف مخروطی شکل، و یک صافی. درست کردن یک نوشیدنی با کوبلر به همین سادگی است؛ به سادگی اجزای تشکیل دهنده آن. برای استفاده از کوبلر، بارتندر مواد تشکیل دهنده کوکتل یا نوشیدنی را به ظرف مخروطی شکل اضافه میکند. با وسیله ای به نام مادلر، عصاره ترکیبات مورد استفاده را استخراج می کند.

سپس درب آن را روی آن قرار می دهد و شروع میکند به تکان دادن آن با دست تا مواد با هم مخلوط شوند. اصطلاحا به این کار، شیک کردن نوشیدنی می گویند. یکی از مزایای شیکر بارمن این است که می توان آن را به راحتی باز و بسته کرد. و از آنجایی که این مدل دارای صافی مخصوص می باشد، نیاز نیست صافی جداگانه تهیه کنید. فقط کافیست بعد از میکس شدن عالی ترکیبات، نوشیدنی را داخل لیوان سرو بریزید. با این حال، یکی از ایرادات شیکر کوبلر این است که به اندازه مدل بوستون همه کاره نیست.

همچنین برای تکان دادن کوکتل هایی که حاوی تکه های بزرگ میوه یا یخ هستند مناسب نیست، زیرا ممکن است در صافی گیر کنند و این باعث می ‌شود که فرآیند تمیز کردن آن، مشکل و زمان ‌بر شود. احتمالا شناخته شده ترین و رایج ترین شیکر، مدل بوستون (Boston Shaker) است. شیکر بوستون قدیمی ترین شیکر به حساب می آید که حداقل از سال ۱۸۴۸ میلادی به بعد ساخته شده است. این وسیله از کیت بار سرد از دو قسمت تشکیل می شود: یک مخزن بزرگ معمولا ۲۸ اونسی، و یک مخزن کوچکتر معمولا ۱۶ اونسی. این شیکر معمولا از فولاد ضد زنگ یا شیشه مقاوم تولید می شود.

بوستون شیکر می تواند حجم زیادی از نوشیدنی را در خود نگه دارد و به بارتندر اجازه می دهد دو نوشیدنی را همزمان با هم ترکیب کند. همچنین تمیز کردن هر دو قسمت بسیار ساده است. این یک عامل مهم است زیرا باعث صرفه جویی در زمان می شود. به این ترتیب می توانید روی مخلوط کردن نوشیدنی ها تمرکز کنید.

source: بهترین شیکر چیست



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع شیکر بار سرد , خرید ست شیکر , خرید شیکر بار سرد , قهوه دات کام , خرید شیکر فلزی , ست شیکر کوکتل , شیکر , شیکر بار سرد , شیکر چیست , شیکر کوکتل , قیمت ست شیکر ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 9 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آلن آدلر در سال ۲۰۰۵ روش نسبتا جدید ایروپرس (AeroPress) را ایجاد و راه اندازی کرد. قهوه سازی از جنس پلاسیتک مقاوم که دارای ۳ بخش می باشد. مخزن مخصوص پودر قهوه ایروپرس، فیلتر قهوه که در یک سبد قهوه در مرکز قهوه ساز قرار دارد و محفظه دم‌آوری و استخارج عصاره قهوه. بعد از گذشتن چند دقیقع از ریختن آب داغ بر روی ذرات قهوه، برای استخراج عصاره قهوه، یک پیستون به سمت پایین فشار داده می شود و فشار هوا ایجاد می کند تا قهوه دم شده را از فیلتر عبور داده و به فنجان وارد کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود. سپس با افزایش دما و فشار بخار آب داغ، آب جوش وارد مخزن پودر قهوه می شود تا قهوه را غوطه ور کند. هنگامی که حرارت از بین می رود، نیروی جاذبه عصاره قهوه را از طریق یک فیلتر به داخل ظرف پایینی فشار می دهد. و به این صورت قهوه آماده می شود.
یکی از قدیمی‌ترین، ساده‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ ترین روش ‌های دم کردن قهوه، روش قطره‌ای با استفاده از قهوه ساز های تقریبا مخروطی شکل و فیلتر قهوه است. قهوه ساز های معروف روش چکه ای عبارتند از: Melitta، Kalita Wave و Bee House، قهوه ساز V60. به این صورت که آب داغ به طور یکنواخت روی تفاله قهوه در یک فیلتر کاغذی ریخته می شود. سپس با نیروی جاذبه، قهوه دم آوری شده و به آرامی در ظرف مخصوص می ریزد.
روش فرنچ پرس، که در سال ۱۹۲۹ ابداع شد، به طور گسترده ای به عنوان بهترین ساده ترین و سازگارترین روش برای دم کردن قهوه در نظر گرفته می شود. برخی از افراد معتقدند که قهوه ساز فرنچ پرس طعم های برتر را نسبت روش های دیگر استخراج می کند. به این صورت که در یک طرف استوانه ای شکل، قهوه آسیاب شده را می ریزیم. بعد از غوطه وری ذرات قهوه در آب داغ به مدت چند دقیقه، تفاله های قهوه پرس شده و عصاره قهوه صاف می شود.
بنابراین نت های متفاوت قهوه، کافئین و آنتی‌اکسیدان ‌ها بهتر استخراج و حفظ می ‌شوند. کمکس یک قهوه ساز شیشه ای با طراحی زیبا و شیک است که در سال ۱۹۴۱ توسط پیتر شلمبوم اختراع شد. در این روش از یک فیلتر کاغذی مخصوص کمکس استفاده می شود که ۲۰-۳۰٪ سنگین تر از سایر فیلترهای قهوه می باشد. روش پوراور هم مانند چکه ای می باشد؛ با این تفاوت که ضخامت بیشتر و نوع بافت فیلتر قهوه کمکس، طعم متفاوت تری از قهوه را ایجاد می کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود.
source: قیمت قهوه ساز خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز دمی , بهترین قهوه ساز خانگی , فرنچ پرس , قهوه دات کام , قهوه دمی , قهوه ساز V60 , قهوه ساز ایروپرس , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز سایفون , کمکس , قیمت قهوه ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 8 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

پالینا یکی از شرکت کنندگان مسابقات قهوه ساز دستی ایروپرس میگوید “امروزه ما خیلی بهتر از ۱۵ سال پیش قهوه را میفهمیم. ما ابزارهای بهتری داریم، به درک بیشتری از آب رسیده ایم و کتاب های بسیاری وجود دارند که ما را کمک می نمایند”. جف میگوید “در سال های اول، رقبای جدی تر سعی میکردند با همان نسبت ۱:۱۶ و دمای آب ۹۰ درجه سانتیگراد و زمان دو دقیقه کار خود را پیش ببرند. نتیجه ی آن هم فنجان خوبی از قهوه بود. اما قهوه ی حاصل کمی تلخ و خشک بود.
من به این نکته پی بردم که طعم تلخ آن ناشی از دمای بالای آن است و در دستورالعمل خود دمای آب را پایین آوردم و به ۸۶ درجه سانتیگراد رساندم”. و امروزه شرکت کنندگانی وجود دارند که با آبی با دمای ۷۵ تا ۷۹ درجه سانتیگراد به دم آوری قهوه می پردازند. جالب اینجاست که مارتین زمانی که در رقابت های سال ۲۰۱۴ در مقام دوم ایستاد، از ۸۰ گرم آب با دمای ۳۵ درجه و ۱۳۵ گرم آب در دمای ۹۲ درجه استفاده کرده بود.
علاوه بر این مارتین میگوید که امروز فیلتراسیون آب برای قهوه ساز ایروپرس بیشتر مورد بحث قرار میگیرد و سطحی کاملا متفاوت دارد. باریستاها میتوانند ترکیب آن را نیز دستخوش تغییرات قرار دهند که اتفاقی خوشایند محسوب میشود. پالینا از یک رفرکتومتر برای اندازه گیری سطح عصاره گیری خود استفاده کرد. اما عصاره گیری چیست؟ عصاره گیری فرآیندی است که از طریق آن عطر و طعم قهوه برجسته می شود.
source: قیمت ایروپرس برای مسابقات



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: ایروپرس , خرید ایروپرس اصل , طرز کار ایروپرس , قیمت ایروپرس , خرید ایروپرس , قهوه ساز دستی , قهوه دات کام , قهوه ایروپرس , فیلتر ایروپرس , قهوه ساز ایروپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 8 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دمای شیر شما می تواند تاثیر مستقیمی بر میزان پایدار بودن فوم و کف شیر در پیچر و فنجان نهایی قهوه را داشته باشد. ممکن است استفاده از شیر بسیار سرد وسوسه انگیز باشد، اما فوم دار کردن شیر سرد بیشتر طول می کشد و ممکن است به قوام دلخواه نرسد، برعکس این قضیه هم صدق می کند. شیر با دمای بالا هم خیلی زود غلظت شیر را افزایش می دهد که منجر به سوختن شیر می شود. 
بهترین دما برای شیر در حدود ۴۰ تا ۴۵ درجه فارنهایت (۴ تا ۷ درجه سانتیگراد) می باشد که دقیقا زیر دمای اتاق است. این کار به ایجاد فوم ابریشمی و ایده آل بدون سوختن بیش از حد شیر کمک می کند. اگر رسیدن به دمای ایده آل برایتان مشکل است از پیچر های ترمودار استفاده کنید. وقتی نوبت به کف کردن شیر می رسد. پر کردن بیش از حد پیچر، کنترل فرآیند فوم دار کردن شیر را دشوار می کند و می تواند منجر به ایجاد فوم ناهموار شود. 
برای بهترین نتیجه، پیچر خود را بیش از نصف پر نکنید و اطمینان حاصل کنید که هنگام کف کردن شیر، فضای کافی برای انبساط شیر وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید، در صورت نیاز، همیشه می توانید شیر بیشتری بریزید، اما نمی توانید پیچر بیش از حد پر شده را خالی کنید! تسلط بر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز برای دستیابی به فوم کامل بسیار مهم است. نازل را درست در زیر سطح شیر با زاویه کمی فرو کنید تا حالتی گرداب طور ایجاد کنید. 
از فرو رفتن بیش از حد نازل در عمق شیر یا قرار دادن در بالای سطح شیر خودداری کنید. زیرا این کار می تواند منجر به ایجاد حباب های بزرگ یا پاشیده شدن آن شود. اگر صدای خش خش محکم، تف کردن، مانند ایجاد صدای “تس” با زبان و دندان خود را می شنوید، این نقطه درست است. پس نازل را ثابت نگه دارید تا حجم شیر شما دو برابر شود و به دمای مطلوب برسد (حدود ۱۵۰ درجه فارنهایت یا ۶۵ درجه سانتیگراد). 
در این زمینه حتما ویدیو های قرار دادن پیچر در زیر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز را مشاهده کنید، به بهتر شدن شما خیلی کمک می کند. اجازه ندهید بقایای لاته قبلی، شیر فوم دار ایده آل امروز را خراب کند! یک نازل بخار کثیف نه تنها می تواند بر طعم شیر شما تاثیر منفی بگذارد، بلکه مانع از فرآیند کف کردن اصولی شیر نیز می شود. بنابراین بلافاصله بعد از هر بار استفاده، نازل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا بقایای شیر از بین برود، و نازل بخار تمیز شود. با تمیز کردن منظم می توانید اطمینان حاصل کنید که نازل بخار شما همیشه آماده ایجاد فوم مخملی و کامل است.
source: طرز صحیح استفاده از پیچر



:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع پیچر قهوه , پیچر , پیچر حرفه ای , طرز تهیه فوم شیر , طرز تهیه فوم شیر برای لاته , پیچر ارزان قیمت , قهوه دات کام , قیمت پیچر حرفه ای , قیمت پیچر قهوه , پیچر شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 8 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه سرد یا کلد برو با استفاده از آب سرد، دم می‌شود که طعم طبیعی قهوه را کندتر و ملایم‌تر از آب جوش استخراج میکند. قبل از شروع به دم آوری قهوه کلد برو به مواد و موارد زیر نیاز دارید: دانه های قهوه درشت آسیا شده با آسیاب قهوه، آب سرد یا هم دما با محیط و صاف شده، قهوه ساز کلد برو یا ظرف پارچ مانند بزرگ، یک الک یا پارچه توری ریز و تمیز، صبر (سخت ترین عنصر برای یافتن).

اما به همین راحتی نیست در قدم اول باید دانه های قهوه خود را عاقلانه انتخاب کنید. راز یک قهوه سرد عالی با دانه های قهوه عالی شروع می شود. دانه های قهوه با کیفیت بالا و تازه بو داده شده را از یک روسترهای محلی یا فروشگاه های آنلاین قابل اعتماد انتخاب کنید. با قهوه های کشورهای مختلف و درجه های رست متفاوت آزمایش کنید تا مشخصات طعمی را پیدا کنید که متناسب با ذائقه شما باشد.

سپس آسیاب قهوه را به درستی انتخاب کنید. برای دم کردن قهوه سرد، باید از آسیاب درشت استفاده کنید، اندازه ای مشابه شکر خام یا نمک دریا. آسیاب خیلی ریز می تواند منجر به استخراج بیش از حد دانه های قهوه شود. یک آسیاب قهوه با کیفیت خوب، اندازه آسیاب صحیح را تضمین میکند و قهوه کلد برو شما را صاف و خوشمزه نگه می دارد.

وقتی صحبت از قهوه کلد برو می شود، نسبت قهوه به آب بسیار مهم است. ما نسبت ۱:۸ را توصیه می کنیم. به راحتی می توانید این نسبت را بر اساس ترجیح شخصی خود تغییر دهید. اما بهترین راه برای شروع به دم آوری سرد عالی برای ایجاد یک قهوه کلدبرو متعادل و خوش طعم استفاده از نسبت ۱:۸ می باشد. مثلا: ۱ فنجان قهوه آسیاب شده با 8 فنجان آب سرد.

source: قهوه کلد برو برای تابستان



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: انواع کلد برو , خرید قهوه کلد برو , خرید کلدبرو , دستگاه کلدبرو , طرز تهیه قهوه سرد , طرز تهیه کلد برو با دستگاه , طرز تهیه کلد برو در خانه , قهوه سرد , قهوه کلد برو , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 7 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

از افراد مبتدی در دم کردن تا متخصصان قهوه، استفاده از یک کتل قهوه می تواند تفاوت بین یک فنجان قهوه متوسط ​​و باورنکردنی را برای آنها ایجاد کند. اکثر مردم فکر می کنند که کتری قهوه فقط یک کتری است؛ درصورتی که اینطور نیست و کتری های موجود در بازار درجات مختلفی از کنترل را ارائه می دهند. کافی است به انواع کتری های موجود نگاهی بیندازید تا متوجه تفاوت کتری مخصوص قهوه با سایر کتری ها شوید.

انواع کتل قهوه عموما با دهانه بلند و باریکشان که تا حدودی خمیده نیز هستند متمایز می شوند. به کتری هایی با این گردن منحنی بلند و منحصر به فرد، یقه غازی یا گاهی اوقات کتری گردن قو هم نیز می گویند. این شکل جالب دهانه کتل فقط به دلایل زیبایی شناختی نیست. هرچند که با تمام کتری ها می توان بر روی ذرات قهوه آب ریخت، اما دهانه مخصوص کتل قهوه به شما این امکان را می دهند که جریان آب را در حین ریختن کنترل کنید.
قهوه ساز کمکس، قهوه سازV60 ، ایروپرس، فرنچ پرس، قهوه ساز سایفون، انواع قهوه ساز کلد برو انواع قهوه ساز هایی هستند که برای دم کردن قهوه با آنها به کتل نیاز است. وقتی با این قهوه ساز ها قهوه دم می‌کنید، هدف اصلی این است که مقداری اسیدیته به همراه تمام طعم‌ های خوب در لایه های میانی دانه قهوه و تمام تلخی را از بین ببرید. به این می گویند استخراج یکنواخت و ایده آل. حال برای رسیدن به این هدف، باید به موارد زیادی دقت کنید.
مانند: هر یک از آن دانه ‌های قهوه تقریبا به یک اندازه باشند، مدت زمان مناسبی ذرات قهوه با آب در تماس باشند، … . یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، جلوگیری از عدم بروز کانال سازی در قهوه است. چنلینگ زمانی اتفاق می‌افتد که نقاط ضعیفی در بستر قهوه شما وجود داشته باشد. درواقع آب می تواند به سرعت یا خیلی کُند، از این نقاط عبور کند و باعث شود قهوه استخراج سریع یا بسیار آهسته داشته باشد. که نتیجه هردوی آنها می شود قهوه ای بد مزه و بد طعم.


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید کتری قهوه دمی , قهوه دات کام , قیمت کتل , قیمت کتل برقی قهوه , کتری قهوه ساز , کتل باریستا , کتل قهوه , کتل قهوه برقی , کتل قهوه چیست , کتل قهوه دمی ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 7 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مهمترین نکته در نحوه اندازه گیری دقیق نسبت قهوه به آب، به تجهیزاتی که دارید و میزان دقیقی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. استفاده از یک ترازوی دیجیتالی کوچک، دقیق ترین روش خواهد بود. و اگر می خواهید نسبت ۱:۱۲ توصیه شده توسط Bluebottle Coffee را استفاده کنید، برای هر ۳۰ گرم قهوه به ۳۶۰ گرم آب داغ نیاز خواهید داشت.

اگر استفاده از ترازو برای شما خیلی سخت است، روش دیگری را به شما پیشنهاد می دهیم. با در نظر گرفتن نسبت آب به قهوه ۱:۱۲ برای استفاده در فرنچ پرس، می توانید به سادگی از یک قاشق اندازه گیری یا یک پیمانه اندازه گیری استفاده کنید. به این صورت که به ازای هر یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده، به ۳/۴ فنجان آب نیاز دارید. هنگامی که این نسبت را کامل کردید، می توانید به سادگی قهوه آسیاب شده را داخل فرنچ پرس ریخته و مستقیما آب را بر روی آنها اضافه کنید.
اگر از دستورالعمل کلی ۱:۱۲ یا ۱:۱۶ پیروی می کنید، فضای زیادی برای بازی و آزمایش برای تغییر این نسبت و شخصی سازی آن خواهید داشت. و اینجاست که می توانید واقعا قهوه دمی خود را تنظیم و شخصی کنید. من طعم قوی‌تری از قهوه فرنچ پرس را ترجیح می‌دهم. بنابراین شخصا به استفاده از نسبت ۱:۱۴ تمایل دارم. اما شاید الان برایتان این سوال ایجاد شود که این نسبت قهوه را رقیق تر میکند؟
درست است اما به دانه‌ های قهوه‌ای که استفاده میکنم نیز بستگی دارد. من زمانی که از قهوه رست تیره تر استفاده میکنم، نسبت آب به قهوه را افزایش می دهم، چیزی نزدیک به ۱:۱۴٫ زیرا دانه ها متخلخل تر هستند و به عصاره گیری عمیق تر و طعم قوی تر و غنی تر کمک می کنند. زیبایی در آزمایش و آزمون و خطا است. و تنظیم شخصی نسبت قهوه به آب، حتی با ایجاد اندکی تغییر، می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر مشخصات طعم قهوه دمی ایجاد کنید.
 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: طرز استفاده از فرنچ پرس , فرنچ پرس , فرنچ پرس استیل , فرنچ پرس چیست , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قیمت فرنچ پرس , قیمت فرنچ پرس فوم شیر , کاربرد فرنچ پرس ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 7 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می توان گفت مادلر یک دسته بلند است با سر صاف، شیاردار یا برآمده. طول مادلر متفاوت است اما به راحتی می توان آن را در کف دست نگه دارید و مواد درون شیکر یا ته لیوان را به اصطلاح ماد کنید. اگر بخواهیم به مزایای استفاده از مادلر اشاره کنیم باید به این موارد اشاره کنیم: دارای ابعاد کوچک و وزن سبکی می باشد. کمترین فضا را در آشپزخانه یا بر روی تمپر مت به خود اختصاص می دهد.
عدم نیاز به برق و یا بطری. شستشوی بسیار راحت. دوام بسیار بالا. از مادلر برای تهیه انواع نوشیدنی های سرد و خنک می توان استفاده کرد. نوشیدنی هایی مانند: موهیتو، کایپیرینیا، انواع اسموتی، لیموناد، انواع شربت ها، نوشیدنی هایی با آب گازدار، انواع کوکتل میوه ها و غیره. در بیشتر موارد، هدف از ماد کردن این است که مواد را به یک ماده خمیر مانند و له تبدیل نکنید. در واقع، شما می خواهید به آرامی عصاره، عطر و بو را از مواد استخراج کنید. به طور مثال در مورد گیاهان ، شما باید عطر آنها را آزاد کنید.
یا برای میوه، هدف استخراج کردن آب میوه است بدون له کردن و از بین بردن بافت میوه. علاوه بر این باید مواد، سیروپ ها، … دیگری را هم به این نوشیدنی ها اضافه کنید تا پایه و اساس طعم نوشیدنی را تشکیل دهند. مادلر های با مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند اما به طور کلی دارای ۳ جنس مختلف می باشند: چوبی، پلاستیکی و فولاد ضد زنگ، و یا ترکیبی از ۲ جنس.
source: قیمت مادلر

 


:: موضوعات مرتبط: همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید مادلر , شیکر , قیمت مادلر استیل , قهوه دات کام , قیمت مادلر , کیت بار سرد , مادلر , مادلر استیل , مادلر برقی , مادلر چوبی , مادلر چیست , مادلر پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 6 / 1402 | نظرات ()