نوشته شده توسط : admin

قهوه فرانسه يكي از پراستفاده ترين نوع قهوه ها است كه براي اولين بار در كشور فرانسه و اروپا محبوبت پيدا كرد. قهوه فرانسه يك قهوه دمي است و طرفداران مخصوص به خود را دارد. به تنها وسيله اي كه نياز دارد، فرنچ پرس يا فرانسه ساز برقي است. همچنين چون براي دم كردن اين نوشيدني از فيلتر كاغذي استفاده نمي شود و قهوه در آب قوطه ور است، روغن قهوه در عصاره قهوه باقي مي ماند.

قهوه ساز فرنچ پرس، يك قهوه ساز كاملا ساده اي است. اين دستگاه از يك استوانه معمولا شيشه اي با يك درب اهرم دار ساخته شده است. فرنچ پرس به دليل همين ساختار ساده اي كه دارد، مي توان آن را  به هر كجا كه بخواهيد با خود ببريد. براي آماده كردن قهوه با اين قهوه ساز در ابتدا دانه هاي قهوه را با درجه متوسط تا درشت آسياب كرده و قهوه هاي آسياب شده را به درون فرنچ پرس مي ريزيم. سپس آب جوش ۹۰ درجه را بر روي آنها مي ريزيم. مقدار آب بايد به حدي باشد كه قهوه ها خيس شوند.

بعد از گذشت ۳ ثانيه و زماني كه قهوه ها شكوفه كردند، مابقي آب را به صورت دوراني و به آهستگي به دانه هاي قهوه اضافه كرده و با يك قاشق آنها را هَم مي زنيم. درب فرنچ پرس را مي گذاريم، اهرم را به سمت بالا مي آوريم و اجازه مي دهيم، قهوه ها به حد كافي در آب جوش غوطه ور بمانند. براي درست كردن قهوه فرانسه با فرانسه ساز هاي برقي، دانه هاي قهوه را با درجه متوسط تا ريز با آسياب قهوه، آسياب مي كنيم. 

بعد از آسياب دانه هاي قهوه، آب تصفيه شده را به درون قوري قهوه مي ريزيم. سپس فيلتر كاغذي قهوه را در جاي مخصوص خود قرار مي دهيم و پودر قهوه را بر روي فيلتر قهوه مي ريزيم. و آخرين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه دكمه دستگاه را روشن كرده و اجازه دهيد دستگاه قهوه را آماده كند. نسبت آب و دانه هاي قهوه بستگي به سليقه شما دارد. اگر قهوه رقيق دوست داريد بايد ميزان آب بيشتر باشد، اما اگر قهوه اي غليظ دوست داريد بايد ميزان قهوه بيشتر باشد. همچنين قبل از استفاده از فيلتر قهوه آن را بررسي كنيد كه سوراخ نباشد.

انتخاب نوع قهوه ساز براي آماده كردن قهوه فرانسه كاملا بستگي به سليقه شما دارد. كار كردن با هر دو دستگاه بسيار راحت است و به راحتي مي توانيد قهوه خود را آماده كنيد. در آخر منظور از قهوه فرانسه، دانه قهوه كشت شده در كشور فرانسه نمي باشد؛ بلكه يك روش دم كردن قهوه است.

source: چگونه قهوه فرانسه درست كنيم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: قهوه فرانسه , خرید فرنچ پرس , قهوه دات کام , طرز تهیه قهوه فرانسه , قیمت فرنچ پرس , فرانسه ساز , طرز استفاده از فرنچ پرس , قهوه ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 5 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در انتخاب آسیاب قهوه مناسب، فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. اما مهمترین آنها که برای تمام دستگاه های قهوه ساز هم صدق می کند، میزان و نحوه آسیا کردن قهوه می باشد. پس به این مورد باید خیلی دقت کنید. اگر از طرفداران بزرگ قهوه هستید که هرروز خودتان قهوه آماده می کنید اما با صدای آسیاب قهوه برقی مشکل دارید، آسیاب قهوه طرح کماندانته را به شما پیشنهاد می دهیم.

تیغه هابه گونه ای طراحی شدند که بسیار سخت و پایدار هستند و همچنین میزان مقاومت لبه ی تیغه هم نیز بسیار بالا می باشد. درنتیجه این دستگاه ها می توانند مانند یک آسیاب قهوه برقی، دانه های قهوه را با کیفیت عالی ریز کنند، اما بدون ایجاد آلودگی صوتی. با گرایندر های برقی می توانید در کم ترین زمان دانه های قهوه را به طور یکنواخت از ریزترین درجه تا درشت ترین درجه آسیا کنید. این گرایندر ها بسیار قابل اعتماد هستند و اگر درست استفاده شوند تا چند سال نیازی به عوض کردن آن ندارید.

یکی از این دستگاه ها، آسیاب قهوه برقی مباشی مدل ۲۲۸۸ می باشد. اولین خصوصیت جالب توجه این گرایندر دو قابلیته بودن است. این دستگاه هم دارای نگهدارنده پرتافیلتر می باشد و هم دارای مخزن جدا گانه ی پودر قهوه است. و این یک ویژگی عالی است برای افرادی که دستگاه اسپرسو ساز دارند. مزایای آن عبارتند از: جنس بدنه و تیغه ها از استیل ضد زنگ می باشد. صدای بسیار کمی دارد. دارای نمایشگر LED می باشد. قابلیت تنظیم زمان برای آسیا کردن قهوه. دارای۱۶ حالت برای آسیا کردن قهوه می باشد.

آسیاب های قهوه دستی استیل ظاهری کاربردی و ساده دارند و از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. دوام و ماندگاری زیادی دارند و تقریبا یک کپی از آسیاب‌ های سنتی است که ترکیه هنوز پادشاه قهوه به حساب می آمد. این مدل دارای محفظه آسیاب خوب. به این معنا که می توانید برای چندین فنجان قهوه ترک، دانه های قهوه را پودر کنید.

source: خرید آسیاب قهوه مناسب قهوه ترک

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه , آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه حرفه ای , آسیاب قهوه خانگی , آسیاب قهوه , پودر قهوه ترک , خرید آسیاب قهوه , قهوه ترک , قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 5 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

وقتی صحبت از سادگی و عطر و طعم بی‌خطر به میان می‌آید، هیچ چیز به اندازه آمریکانوی کلاسیک نیست. این قهوه فقط با ترکیب ۲-۱ شات قهوه اسپرسو و آب داغ آماده می شود. درنتیجه جای خطای زیادی برای باریستا نمی ماند. چراکه ممکن است باریستا نتواند یک شات عالی اسپرسو تهیه کند، اما آب اضافه شده هر طعم بیش از حد تلخ یا سوخته را رقیق میکند. بنابراین یک اسپرسوی رقیق شده بهتر از یک اسپرسوی ضعیف می باشد تا روزتان را خراب کند.
نکته اضافه: برای خنک شدن آن، یک تکه یخ بخواهید تا بدون سوزاندن زبانتان، آن را بنوشید! ممکن است این نوشیدنی را به عنوان قهوه قبول نداشته باشید، اما برای آن لحظاتی که کاملا مطمئن نیستید چه چیزی را سفارش دهید یک انتخاب عالی است. هات چاکلت غنی می تواند طعم غالب بد را از بین ببرد، هرچند که میزان استفاده از شکلات هم مهم است. حتی اگر دوست ندارید حجم زیادی از شکلات با قهوه تان ترکیب شود، یک شکلات کوچک هم جادویی خود را خواهد کرد و شما همچنان با یک قهوه اسپرسو رضایت بخش کافه را ترک خواهید کرد.
یک لاته، کاپوچینو، کورتادو، … ممکن است انتخاب پرمخاطره‌تری به نظر برسد، اما از یک قهوه اسپرسو سوخته بسیار بهتر می باشد. شیر فوم دار شده که با دستگاه اسپرسو ساز آماده می شود، یک افزودنی فوق العاده برای اضافه کردن به قهوه است. حتی اگر اسپرسو درجه یک نباشد، شیر خامه ‌ای و کف ‌دار می‌ تواند به پوشاندن طعم ‌های ناخوشایند کمک کند و نوشیدنی ملایم و آرامی برای شما به ارمغان می‌آورد.
نکته اضافه: اگر می خواهید یک لایه شیرین اضافی برای لطافت بیشتر نت های تلخ داشته باشید، یا به مهارت باریستا شک دارید، لاته طعم دار (استفاده از انواع سیروپ ها) را انتخاب کنید. با اینکه این نوشیدنی، قهوه اسپرسو نیست اما راه حلی عالی برای نوشیدن قهوه در روزهای گرم یا زمانی که نیاز به قهوه کافئین دار، دارید، می باشد. از آنجایی که فرآیند درست کردن قهوه دم سرد، شامل خیساندن ذرات قهوه در آب سرد برای مدت طولانی است، تقریبا غیرممکن است که یک کافه من، قهوه شما را بسوزاند. حتی اگر از قهوه داغ ریخته شده روی یخ استفاده کنند (که ایده آل نیست)، یخ به کاهش طعم های بد کمک می کند.
source: بهترین قهوه های اسپرسو چیست

 


:: موضوعات مرتبط: اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه اسپرسو , بهترین قهوه اسپرسو , قهوه آمریکانو , قهوه اسپرسو , قهوه دات کام , قهوه کلد برو , قهوه لاته , قهوه موکا , قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 5 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز کمکس نسبت به بسیاری از قهوه ساز های دیگر طعم قهوه ی بهتری دارد. زیرا فیلتر قهوه برای این قهوه ساز بسیار متراکم تر از دیگر فیلتر های قهوه، تولید می شوند. درنتیجه روش دم آوری آن را منحصر به فرد میکند. فیلتر های قهوه کمکس به تنظیم جریان قهوه کمک می کنند و در عین حال بسیاری از روغن قهوه را از بین می برند. فیلتر، جریان آب عبوری از آن را کند می کند و در نتیجه طعم بهتری ایجاد می کند.
علاوه بر فیلتر، قهوه تهیه شده با قهوه ساز کمکس به دلیل، ساختار تمام شیشه ای و شکل منحصر به فرد دستگاه، به بهتر شدن طعم قهوه کمک زیادی میکند. درست است که ساختار تمام شیشه ای هیچ طعم اضافی به فنجان شما نمی دهد، اما این امکان را به شما می دهد که در روند دم آوری قهوه نظارت و کنترل کامل داشته باشید. برای استفاده از این قهوه ساز به یک کتری یا کتل، آسیاب قهوه و ترازوی دیجیتالی نیاز دارید. شما می توانید بدون یکی از این مؤلفه ها به کار خود ادامه دهید، اما تکرار تجربه شما دشوارتر خواهد بود و ممکن است به نتیجه مطلوبی نرسید.
آب را تا دمای ۸۵ درجه سانتیگراد به جوش آورید. دانه های قهوه خود را وزن کرده و آسیاب کنید (درجه آسیاب به نوع دستگاه آسیاب قهوه و فاکتور های دیگر بستگی دارد؛ اما معمولا دانه های قهوه را با درجه درشت آسیا می کنند). فیلتر کمکس را به شیوه درست تا زده و بر روی دهانه قهوه ساز قرار دهید و با آب جوش فیلتر را خیس کنید. آب باقیمانده در قهوه ساز را دور بریزید.
پودر قهوه را درون فیلتر ریخته و روی آنها آب جوش اضافه کنید تا حدی که سطح قهوه ها را بپوشاند. کمی صبر کنید تا گاز خارج شود (به این حالت شکوفه زدن می گویند). سپس باقی مانده آب را با حرکات دورانی روی ذرت قهوه بریزید.  (اضافه کردن آب جوش در این مرحله می تواند بین ۱ تا ۳ انجام شود). در نهایت هنگامی که جریان قهوه متوقف شد، فیلتر را دور بیندازید و از قهوه خود لذت ببرید.
source: قیمت کمکس شیشه ای



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید کمکس , فیلتر کمکس , قهوه دات کام , قهوه ساز دستی , قهوه ساز فیلتری , قهوه ساز کمکس , قهوه کمکس چیست , قیمت قهوه کمکس , قیمت کمکس , کمکس ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 5 / 1402 | نظرات ()