نوشته شده توسط : admin

رایج ترین نوع قهوه که برای اسپرسو و دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود ترکیبی است از قهوه روبستا و عربیکا که معمولا نوع عربیکا بیشتر می باشد. افراد متخصص در صنعت قهوه، دانه های قهوه را طوری با هم میکس می کنند که درنهایت یک طعم عالی و یکدست به وجود می آید. برندهای معروفی در دنیا میکس های مخصوص برای قهوه اسپرسو تولید می کنند که به راحتی می توان آنها را تهیه کرد.

حتی با مراجعه به قهوه فروشی ها هم می توانید قهوه های مخصوص به اسپرسو را به آسانی تهیه کرد. قهوه اسپرسو را می توان گفت هم یک روش دم آوری قهوه است و هم یکی از انواع نوشیدنی های قهوه که با قهوه ساز مخصوص خودش، یعنی اسپرسو ساز آماده می شود. افزون بر این قهوه اسپرسو یکی از مهمترین قهوه ها به حساب می آید. زیرا علاوه بر اینکه خودش به تنهایی یک نوع قهوه به حساب می آید، پایه اصلی بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد.
یعنی برای درست کردن قهوه هایی مثل کافه لاته، کاپوچینو، کافه ماکیاتو، موکا، آمریکانو، … حتما به اسپرسو کافی، نیاز است. روش آماده کردن این قهوه پرطرفدار و پرفروش هم به راحتی و با خرید دستگاه های اسپرسو ساز میسر می شود. در واقع اسپرسو با عبورِ آب نزدیک به نقطه جوش و با فشار زیاد، از میان دانه ‌های آسیاب شده قهوه تهیه می‌ شود. و به همین دلیلِ روش درست کردن قهوه است که در فنجان قهوه، لایه ای به نام کرما تشکیل می شود.
source: خرید بهترین پودر قهوه اسپرسو


:: موضوعات مرتبط: نسپرسو ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , بهترین قهوه , بهترین قهوه اسپرسو , خرید قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو چیست , قهوه دات کام , قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مکان مورد استفاده از قهوه ساز کجا هست. مسلما قهوه سازی که برای استفاده در خانه خریداری می شود، با قهوه سازی که در یک شرکت یا اداره مورد استفاده قرار می گیرید با هم فرق می کنند. نکته بعدی این است که شما قصد دارید کدام نوع از نوشیدنی های قهوه را آماده کنید. قهوه دمی، اسپرسو، کاپوچینو، قهوه ترک، قهوه فرانسه … . زیرا همه این قهوه ها، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارند.
سوال بعدی که باید به آن پاسخ بدهید این است که در روز چه تعداد فنجان قهوه آماده می کنید. اگر روزی یک فنجان قهوه می نوشید باید از قهوه ساز های تک کاپ یا یک نفره، یا قهوه ساز هایی با توان موتور کمتر استفاده کنید. ولی اگر تعداد بیشتری قهوه تهیه می کنید باید قهوه سازی را خریداری کنید که ظرفیت آماده کردن قهوه ی آن بیشتر از یک فنجان می باشد. این موضوع برای اسپرسو ساز ها بیشتر اهمیت پیدا میکند.
مدت زمان آماده شدن قهوه مساله بعدی است که باید به آن توجه کنید. به خصوص اگر قصد دارید قهوه ساز های دمی خریداری کنید. بعضی از قهوه ساز ها در مدت زمان چند دقیقه قهوه شما را آماده می کنند، مانند دستگاه اسپرسو ساز، انواع موکاپات، نانو پرسو ها، …. . اما قهوه ساز های دمی به دلیل سازوکارشان مدت زمان بیشتری را می طلبند تا قهوه آماده شود. اگر طرفدار قهوه های سرد (انواع کلدبرو) هستید که این زمان خیلی بیشتر هم طول میکشد.
و در نهایت یک عامل مهم که باید به آن توجه کنید هزینه خرید دستگاه قهوه ساز می باشد. بعضی از قهوه ساز ها نیازی به لوازم جانبی قهوه ندارند، بنابراین تنها بابت خرید دستگاه قهوه ساز هزینه می کنید. مانند جذوه، فرنچ پرس، … . اما بعضی از قهوه ساز ها هستند که علاوه بر اینکه هم برای خرید دستگاه باید هزینه کنید، هزینه ای هم باید بابت خرید لوازم جانبی آن باید بپردازید. مانند دستگاه اسپرسو ساز که باید پرتافیلتر، تمپر، … را هم به همراه دستگاه خریداری کنید.
بر اساس گفته های بالا تعدادی از بهترین قهوه سازها برای مصارف خانگی عبارتند از: یکی از بهترین قهوه ساز های دمی برای استفاده در خانه، قهوه ساز کمکس می باشد. کار کردن با این قهوه ساز بسیار راحت است و تنها لوازم جانبی که احتیاج دارد، فیلتر کاغذی کمکس است که در بسته های چندتایی در بازار موجود می باشد.
source: انواع قهوه ساز دستی خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز , قهوه ساز خوب و ارزان , قیمت قهوه ساز , قهوه ساز خانگی , قیمت قهوه ساز خانگی , قهوه ساز خانگی دستی , قهوه ساز برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اولین نکته ای که در زمان خرید تمپر باید به آن توجه کنید، یکسان بودن سایز آن با اندازه پرتافیلتر می باشد. تمپر ها دارای سه سایز ۵۱، ۵۳ و ۵۸ هستند و تمپری که انتخاب می کنید حتما باید هم سایز پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز باشد. تمپر ها از لحاظ جنس، ظاهر، نوع دسته، شکل انتهایی، سایز مدل های متنوعی دارند. زمانی که انتخاب از روی ظاهر تمپر باشد، خرید کاملا براساس سلیقه خریدار می باشد.
درمورد مدل دسته هم انتخاب به همین صورت است. هرچند که جنس دسته ها از چوب، فلز و پلاستیک می باشد، اما در حالت کلی به کیفیت متریال و سلیقه باریستا بستگی دارد. ولی در بقیه موارد، انتخاب براساس سلیقه باریستا کمتر می شود و بیشتر مهارت باریستا و نوع کارایی تمپر، اهمیت پیدا میکند.
همانطور که گفتیم تامپرها از جنس چوب، پلاستیک، فلز و یا ترکیبی از دو مواد می باشند. مدل هایی که انتهای آنها فلزی باشد، درمقایسه با دیگر متریال ها، تمپینگ بسیار ایده ال تری دارند. اما مهمترین مساله برای خرید تمپر اسپرسو، مدل و نوع انتهای تامپر است.
source: اصلی ترین مدل تمپر قهوه

 


:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع تمپر , تمپر , تمپر قهوه , تمپر قهوه ارزان , تمپر قهوه فنری , خرید تمپر قهوه , فروش انواع تمپر , قهوه دات کام , قیمت انواع تمپر قهوه , قیمت تمپر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بدون شک برای درست کردن انواع قهوه ها باید دانه قهوه را با آسیاب قهوه پودر یا خرد کنید. چراکه هیچ قهوه ای از دانه قهوه سالم، آماده نمی شود. زیرا وقتی قهوه را آسیاب می کنیم سطح بیشتری از دانه قهوه در تماس با آب قرار می گیرد. درنتیجه بهتر و بیشتر از قهوه عصاره گیری می شود.

پس نکته ثابت شده این است که برای استفاده از هر دستگاه قهوه سازی باید قهوه را آسیاب کرد. اما سایز آسیا کردن قهوه برای هر دستگاه قهوه ساز و هر نوع قهوه ای متفاوت می باشد. به طور مثال درجه آسیا برای قهوه ترک بسیار ریز و بلعکس برای قهوه فرانسه درشت است. یا سایز آسیا شدن قهوه برای قهوه های دمی بسیار متفاوت است.

بنابراین اولین نکته ای که در زمان خرید آسیاب قهوه باید به آن توجه کنید، نوع دستگاه قهوه ساز است. حال اگر چندین دستگاه قهوه ساز دارید باید از گرایندر های برقی استفاده کنید. این گرایندرها درجه بندی دارند و می توانید با توجه به دستگاه قهوه ساز، دانه قهوه را آسیا کنید.

گرایندرهای دستی نیز انواع گوناگونی دارند. بسته به کیفیت آنها برای درست کردن انواع قهوه و دستگاه قهوه ساز مناسبند. اما از آنجایی که گرایندرهای برقی امکانات بیشتری دارند در زمان خرید آنها باید به نکات بیشتری توجه کرد. قبل از بیان توضیحات بیشتر باید به این نکته اشاره کنیم که گرایندهای برقی به دو دسته صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شوند.

انواع صنعتی برای کافه، هتل، رستوران داری و کلا مکان هایی مناسبند که روزانه برای افراد بیشماری باید قهوه آماده کرد. پس برای استفاده در خانه یا کافه های کوچک اصلا مناسب نیستند. این آسیاب ها حتی اگر درج نشده باشد که صنعتی هستند یا نیمه صنعتی اما از ظاهرشان مشخص می باشد.

اکنون اگر قصد خرید گرایندرهای برقی را دارید باید بدانید این دستگاه ها هم امکانات جالبی دارند. به طور مثال اگر برای درست کردن قهوه اسپرسو از گرایندر استفاده می کنید باید برخی از آنها نگهدارنده پرتافیلتر دارند و می توانید مستقیما پرتافیلتر را زیر مخزن خروجی قرار دهید.

همچنین برخی از مدل های این دستگاه ها این امکان را به شما می دهند که مقدار قهوه خروجی را برای قهوه سینگل یا دبل تنظیم کنید. اما می توانید به طور آزاد هم قهوه را آسیاب کنید، هم از لحاظ زمانی و هم مقدار قهوه. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید میزان صدای دستگاه و نحوه تمیز کردن آن می باشد.

source: بهترین آسیاب قهوه برای خرید



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه, آسیاب قهوه برقی, آسیاب قهوه خانگی, آسیاب قهوه دستی, بهترین آسیاب قهوه خانگی, قهوه دات کام, قیمت آسیاب قهوه برقی, قیمت آسیاب قهوه حرفه ای, قیمت آسیاب قهوه دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 1 / 1402 | نظرات ()