نوشته شده توسط : admin

همانطور که می دانید روش های متفاوتی برای درست کرده قهوه در دنیا وجود دارد. که در اکثر مواقع با خرید قهوه ساز های برقی می توان انواع قهوه را دم کرد. با این حال برخی از کشورها روش دم کردن قهوه مخصوص به خود را با قهوه ساز خاص آن روش، دارند.قهوه عربی یکی از این روش های درست کردن قهوه است.

برای تهیه کردن قهوه عربی کافی است مراحل زیر را انجام دهید. قهوه عربی هم مانند سایر روش های درست کردن قهوه، قهوه ساز مخصوص به خود را دارد. و قهوه ساز مخصوص قهوه عربی، دَله نام دارد. سازوکار دله شبیه به سازوکار قهوه جوش یا جزوه است، اما با ظاهری کاملا متفاوت.

اولین مرحله برای درست کردن قهوه عربی، ریختن آب به داخل دله می باشد. یعنی به ازای هر نفر یک فنجان آب. سپس دله را بر روی حرارت قرار داده تا به جوش آید.

بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کرده و دله را از روی حرارت برداشته تا آب از قُل خوردن بایستد. زمانی حدود ۱ دقیقه. حال بعد از خرید قهوه و آسیاب کردن آن،  به ازای هر نفر، یک قاشق چایخوری پودر قهوه به داخل جزوه ریخته. و آنها را با آب ترکیب می کنیم.

پس از آن، دله را بر روی حرارت ملایم تا کم میگذاریم تا وقتی که بر روی قهوه ها کف ایجاد شود. در این زمان مجددا دله را از روی حرارت به مدت تقریبا ۳۰ ثانیه برمی داریم.

حال اگر به قهوه تان مواد افزودنی اضافه می کنید، باید در این مرحله این کار را انجام دهید. مواد مانندی هل، دارچین، زعفران، … . سپس دله را بر روی حرارت ملایم قرار داده تا زمانی که دوباره بر روی قهوه کف ایجاد شود.

با برداشتن دله از روی حرارت، قهوه عربی ما آماده است. فقط قبل از سرو آن باید کمی زمان بگذرد تا تفاله های قهوه ته نشین شوند. درست مانند قهوه ترک.

source: خرید قهوه عربی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید قهوه عربی , طرز تهیه قهوه عربی , قهوه جوش عربی , قهوه دات کام , قهوه دله چیست , قهوه عربی ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 11 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اسپرسو، قهوه اي بسيار محبوب است كه پايه بسياري از نوشيدني هاي ديگر قهوه هم مي باشد. يعني با خريد اسپرسوساز، مي توان قهوه هاي متنوع زيادي را آماده كرد.

قهوه هايي مانند كاپوچينو، لاته، فلت وايت، آمريكانو، آيس كافي، … . اما در بين همه اين قهوه ها، ۳ نوع آنها هستند كه علاوه بر اينكه داراي پايه اسپرسو مي باشند.، شباهت بسيار زيادي با يكديگر دارند.

همانطور كه مي دانيد اسپرسو، قهوه اي است كه از عبور آب جوش با فشار از قهوه آسياب شده است. براي درست كردن آن بايد دانه هاي قهوه را با درجه ريز آسياب كرد.

سپس پودر قهوه را درون پرتافيلتر ريخته و با استفاده از لولر و تمپر، پودر قهوه را فشرده كرد. و به اصطلاح عمليات تمپينگ را انجام داد.

و بعد از متصل كردن پرتافيلتر به دستگاه اسپرسوساز، با روشن كردن آن عصاره گيري قهوه شروع مي شود. بعد از گذشت چند ثاتيه اسپرسو آماده است.

افزون بر توضيحات بالا اسپرسو، قهوه اي است تقريبا از ۷ گرم پودر قهوه با ۳۰ ميلي ليتر آب جوش.

قهوه ريسترتو همان اسپرسو است كه مدت زمان عصاره گيري آن كاهش پيدا كرده است. و قبل از اينكه عصاره گيري قهوه كامل شود، عصاره گيري متوقف مي شود.

در واقع با خريد قهوه ريسترتو، يك اسپرسو كوچك داريد. يعني دبل شات ريسترتو برابر است با يك شات اسپرسو. و علاوه بر تفاوت در وزن قهوه، طبيعتا قهوه ريسترتو داراي طعمي ملايم تر، شيرين تر، كافئين كمتر و تلخي كمتري در مقايسه با اسپرسو مي باشد.

زيرا براي درست كردن قهوه ريسترتو به ۷ گرم قهوه آسياب شده و ۱۵ ميلي ليتر آب نياز است.

نگو، قهوه اي است مقابل قهوه ريسترنو. يعني براي درست كردن قهوه لانگو بايد ميزان آب جوش را افزايش داد. حتي بيشتر از اسپرسو.

با اين كار عصاره گيري قوي تري از قهوه انجام مي شود. نتيجه آن درست شدن قهوه اي است با تلخي و كافئين بيشتر از اسپرسو كه ديگر طعم و عطر ملايمي ندارد. به عبارت ديگر اسپرسو اي است از ۷ گرم پودر قهوه به همراه ۵۰ ميلي ليتر آب جوش.

source: اسپرسو ریسترتو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو لانگو , انواع قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه دات كام , قهوه ريسترتو , قهوه لانگو ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 11 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

گر از قهوه خورهاي حرفه اي هستيد، حتما درمورد قهوه اتيوپي شنيده ايد. زيرا در ليست بهترين قهوه هاي دنيا، خريد قهوه اتيوپي در مقام پنجم نشسته است. 

كشور اتيوپي دومين كشور پرجمعيت قاره آفريقا است كه در قسمت شرق اين قاره قرار دارد. مهمترين محصول صادراتي اتيوپي، قهوه است. همچنين كشور اتيوپي بزرگترين كشور آفريقايي صادر كننده قهوه به تمام دنيا مي باشد.

و اتيوپي اين صادرات بسيار گسترده را مديون آب و هوايي است كه دارد. اين كشور داراي مجموعه‌اي از كوهستان و فلات‌هاي پست است كه قسمت كوهستاني آن بهترين مكان براي پرورش قهوه مي باشد.

شرايط آب و هوايي در اتوپي در اين حد مطلوب است كه در قسمتي از اين كشور، درخت قهوه به صورت خودرو، رشد مي كند. هرچند كه از اين قهوه براي صادرات استفاده نمي كنند و براي مصرف داخلي مورد استفاده قرار مي گيرد.

قهوه مرغوب اتيوپي كه به كشورهاي ديگر ارسال مي شود، قهوه اي است كه تحت نظارت دولت يا شركت ها پرورش مي يابند. (نكته مثبت ديگر اين قهوه خوشمزه اين است كه براي انواع قهوه سازها مناسب است.)

زيرا در پرورش درخت قهوه دقت و كنترل زيادي وجود دارد. براي توليد بهتر قهوه، از كودهاي شيميايي و آفت كش ها استفاده نمي كنند. بلكه سعي مي كنند قهوه را به صورت صحيح و طبيعي توليد كنند.

علاوه بر اين نحوه خشك كردن قهوه هم در طعم قهوه بي تاثير نيست. دانه هاي قهوه اتيوپي با روش طبيعي و اكثرا بدون دستگاه هاي مكانيكي صورت مي گيرد. و به دليل وجود اين عوامل است كه قهوه اتوپي داراي پيچيدگي هاي طعمي است.

source: قهوه اتيوپی



:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه اتيوپی , قهوه اتيوپی سيدامو , قهوه دات كام , قهوه سوماترا , قيمت قهوه اتيوپی , فروش قهوه اتيوپی ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 11 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آسیاب قهوه آندیمند LD-021 از آسیاب‌های قهوه اتوماتیک و نیمه صنعتی به حساب می‌آید. با خرید آسیاب قهوه آندیمند LD-021، یک آسیاب قهوه با کیفیت ساخت بسیار بالا و امکان انتخاب درجه آسیاب خواهید داشت. این آسیاب قهوه حرفی ای در کافی شاپ ها  هم مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی قیف با مواد درجه یک و از جنس پلی استر است که تغییر شکل نمی‌دهد و نمی‌شکند. تنظیم دقیق درجه آسیاب با دقت بالا و مجهز به درجه برای تنظیم زبری و نرمی پودر قهوه،همراه با طراحی مناسب خروجی برای خروج بهتر قهوه آسیاب شده از مخزن.

لرزش کمتر همراه با بدنه مقاوم و سیستم تهویه‌ای مناسب برای هوای ورودی و خروجی دارد. طراحی منحصر به فرد و تضمین از بین نرفتن عطر و رایحه‌ی قهوه در هنگام آسیاب کردن.
در آسیاب قهوه آندیمند LD-021 از مواد مقاوم در بدنه استفاده شده و طراحی آن ارگونومیک است. طراحی کارامد به منظور قرار گرفتن پرتافیلتر به صورتیکه شما می‌توانید مستقیما پرتافیلتر خود را در قسمت خروجی قهوه‌ی آسیاب شده و در مکان مخصوصی که برای آن تعبیه شده است، قرار دهید.
از دیگر مزایای این آسیاب قهوه، قابلیت تنظیم مقدار قهوه‌ی خروجی است که به وسیله‌ی آن می‌توانید مقدار قهوه‌ای را که نیاز دارید تعیین کرده و بصورت دقیق آسیاب کنید. با تنظیم دقیق می توان حالت آماده را برای اسپرسوی سینگل و دبل تعیین کرد.
داشتن این دستگاه، خیالتان از بابت داشتن یک آسیاب قهوه با کیفیت و مدرن آسوده باشد همچنین شما دارای یک آسیاب با دوام و کارایی بسیار بالا و بسیار کم صدا هستید.

source: خريد آسياب قهوه برقی



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه , انواع آسیاب قهوه , آسیاب قهوه حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 11 / 1399 | نظرات ()