نوشته شده توسط : admin

باريستا فردي است كه به صورت كاملا حرفه‌اي به تهيه كردن قهوه‌ ها (مخصوصا انواع قهوه اسپرسو) و نوشيدني هاي گرم مختلف مشغول مي باشد. باريستا براي اينكه بتوانند قهوه ي بسيار خوش طعمي را آماده كند، نياز به تجهيزات و لوازمي دارد كه به اين تجهيزات، لوازم جانبي قهوه ساز ها و يا لوازم مورد نياز باريستا مي گويند.

پرتافيلتر كه به نام هاي دسته گروپ و پرتافيلترصنعتي هم شناخته مي شود، وسيله اي بسيار ضروري براي تهيه اسپرسو مي باشد. دسته گروپ يا پرتافيلتر بخش و قطعه اي از دستگاه هاي اسپرسوساز نيمه اتوماتيك و اتوماتيك است كه قهوه آسياب شده براي عصاره گيري در سبد آن قرار گرفته و به قسمت گروپ اسپرسوساز متصل مي شود.

تمپر يا تامپر، ابزاري بسيار ساده است و ظاهري شبيه به مهر دارد. از تمپر براي تمپ كردن قهوه ي آسياب شده در درون پرتافيلتر دستگاه اسپرسو ساز استفاده مي شود. ميزان تمپ كردن قهوه در طعم نهايي اسپرسو تاثير به سزايي دارد.

تمپر كه براي تمپ كردن قهوه استفاد مي شود بايد بدون خراش، خط و هرگونه آسيبي باشد. مت تمپر ابزاري است از جنس سيليكون و يا چوب كه براي قرار دادن تمپر بر روي آن ساخته شده است. مت تمپرها مدل هاي بسيار متنوعي دارند. به طور مثال در بعضي از تمپر مت ها قسمتي براي قرار دادن پرتافيلتر و لولر هم تعيبه شده است كه كار باريستا را در زمان تمپ كردن بسيار راحت مي كند.

پيچر شير كه به آن پارچ شير هم گفته مي شود، وسيله اي است معمولا مدرج كه در زير نازل بخار اسپرسو ساز قرار مي گيرد. باريستا براي گرم كردن شير، ايجاد فوم شير و تهيه ي قهوه هاي لاته، كاپوچينو، … از پيچر استفاده مي كند. پيچرها علاوه مدل هاي گوناگوني كه دارند، داراي حجم هاي متفاوتي نيز مي باشند.

source: لوازم باريستا چيست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: باریستا , پرتافیلتر , پیچر , قهوه دات کام , تمپر , قلم لته ارت , لوازم باریستا , ست کامل باریستا , خرید لوازم باریستا , قیمت تمپر قهوه , پیچر باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كامرشيال كافي، يك نوشيدني قهوه مثل قهوه اسپرسو نيست بلكه دانه قهوه است. قهوه اي است كه تمام افرادي كه كافي مي نوشند، بدون اينكه بدانند، آن را حداقل يكبار امتحان كردند. ممكن است الان بيشتر هم متحير شده باشيد كه چطور كامرشيال قهوه را، بدون اينكه متوجه شويد، نوشيديد؟ 

در حقيقت كامرشيال، دانه قهوه اي است كه اكثر كافي‌شاپ‌ها از انواع آن استفاده مي‌كنند. همينطور دانه اي است كه براي درست كردن اين نوشيدني گرم با انواع دستگاه اسپرسو ساز و اكثر قهوه ساز هاي برقي استفاده مي شود. معادل فارسي قهوه كامرشيال، قهوه تجاري است و اين يعني دان قهوه اي كه بيشتر به جنبه فروش آن توجه مي شود تا كيفيت آن.

انجمن تخصصي قهوه آمريكا با نام اختصار (SCA)، استانداردي را مشخص كرد كه از طريق آن بتوان با نمره دادن به قهوه هاي مختلف كيفيت آنها را مورد سنجش قرار داد. و در اين آزمايش قهوه هايي كه از ۱۰۰ امتياز، نمره ۸۰-۷۰ را دريافت كنند، جز گروه كامرشيال ها قرار مي گيرند.

جالب است بدانيد اكثر قهوه هاي تجاري در مقياس زير ۷۵ قرار مي گيرند و تعداد كمي از آنها بين ۷۵ تا ۸۰ هستند. علاوه براين، برخلاف اسپشيال كافي كه فقط از نوع دانه قهوه عربيكا است، كامرشيال در تركيب دان قهوه روبوستا و عربيكا مي باشد.

source: قهوه اسپرسو كامرشيال چيست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قیمت قهوه کامرشیال , قیمت قهوه اسپرسو , قهوه کامرشیال , قهوه دات کام , قهوه اسپشیالیتی , قهوه اسپرسو , بهترین قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یک دستگاه اسپرسو ساز کوچک و جمع و جوری است بنام مینی پرسو که تمام قابلیت های اسپرسوساز های خانگی را در خود دارد و حتی اسپرسویی که آماده می کند به همراه کرما یا خامه است. اسپرسو ساز همراه وزن خیلی کمی دارد چیزی در حدود ۳۶۰ گرم و طول آن تقریبا ۱۷ سانتی متر می باشد.

این اعداد بیانگر این موضوع هستند که دستگاه قهوه ساز مینی پرسو را به راحتی می توان در کوله پشتی یا کیف دستی قرار داد. همچنین از دیگر ویژگی های اسپرسو ساز همراه می توان به بی نیاز بودن به جریان برق اشاره کرد.آماده کردن اسپرسو با این دستگاه خیلی راحت است. برای این کار سبد قهوه و مخزن آب را از داخل دستگاه خارج می کنیم. پودر قهوه را در مخرن مخصوص آن ریخته، آب جوش هم در مخزن آب می ریزم. و سپس هر دو را در جای خود در مینی پرسو قرار می دهیم.
بعد از اینکه بدنه اصلی را روی مخزن قرار دادیم، پیستون را به سمت چپ چرخانیده و آن را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر می دهیم. دستگاه را بالای فنجان گرفته و شروع به پمپ کردن می کنیم تا اسپرسوی عالی با خامه از دستگاه خارج شود. اینکار را تا جایی انجام می دهیم که دیگر قهوه ای از مینی پرسو خارج نشود.
قهوه ی آسیاب شده ای که استفاده می کنید باید مانند دستگاه اسپرسوساز، نرم باشد. همینطور زمانی که پودر قهوه را داخل بسکت (سبد) می ریزید، آن را خیلی فشرده نکنید. بهتر است لبه های آن را از پودر قهوه پاک کنید، سطح پودر قهوه را با دست صاف کنید و اگر لازم بود کمی تمپ کنید.


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز همراه , خرید مینی پرسو ارزان , طرز کار مینی پرسو , قهوه دات کام , قهوه ساز مسافرتی , قیمت مینی پرسو , مینی پرسو ارزان , مینی پرسو پودری , مینی پرسو چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با دیدن دسته گروپ شاید فکر کنید که این وسیله در عصاره گیری از قهوه با دستگاه اسپرسو ساز تاثیری ندارد. اما این اشتباه است. یک قطعه در این وسیله تعبیه شده که بر روی عصاره گیری و حتی کیفیت کرمای قهوه اسپرسو تاثیر گذار می باشد. این قطعه سبد یا بسکت پرتافیلتر است.
در انتهای پورتافیلتر صفحه‌ای مشبک وجود دارد که دارای روزنه‌هایی است شبیه به سبد های معمولی و به قطری که آب به بتواند از آنها عبور کند. بسکت ها دو نوع هستند. اما یک مدل از پورتافیلتر هم وجود دارد که اصلا بسکت ندارند و به پرتافیلتر عریان یا نیکد شناخته می شوند. عصاره گیری از قهوه با این دسته گروپ ها، به دلیل نبود سبد، سخت تر است و نیاز به مهارت دارد. از این مدل بیشتر توسط باریستاهای حرفه ای استفاده می‌شود.
source: خرید پرتافیلتر خامه گیر



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: پرتافیلتر , بهترین پرتافیلتر , خرید پرتافیلتر , انواع پرتافیلتر , اجزای پرتافیلتر , قهوه دات کام , خرید پرتافیلتر صنعتی , قیمت پرتافیلتر , پرتافیلتر خامه گیر ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بسیاری از افراد کافه لاته را به عنوان نوشیدنی اصلی صبحانه درنظر دارند که با دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر درست می شود. لاته نماد نوشیدنی‌ ای است که در تمام کافی‌شاپ ‌های سرتاسر جهان، مورد علاقه اکثر افراد می باشد. طعم لطیف و خامه ‌ای آن، کافه لاته را تبدیل به قهوه ‌ای کرده است که حتی معمولی ‌ترین قهوه ‌خورها هم به آن جذب می شوند. لته یا کافه لاته یک ترکیب قهوه اسپرسو و شیر است که لایه ای ابریشمی از شیر فوم دار، ویژگی برجسته این نوشیدنی به حساب می آید.
قهوه ترک قدیمی ترین روش درست کردن قهوه است و تنها قهوه ای می باشد که به هنگام سرو دارای تفاله است. که این مورد هم به نحوه درست کردن آن مربوط می شود. ترکیش کافی، قهوه ای است با طعمی عمیق، غنی. تهیه ترکیش کافی فرآیند نسبتا ساده ای دارد که در صورت نیاز به بیدار شدن با عجله، می تواند گزینه خیلی عالی باشد. قهوه ساز مناسب برای درست کردن ترکیش کافی: قهوه ساز ایبریک که به نام های جذوه و قهوه جوش مسی هم شناخته می شود.
امریکانو برای افرادی مناسب است که طعم تلخ قهوه را دوست نداشته و تمایلی هم به اضافه کردن شیر به قهوه ندارند. قهوه ساز مناسب برای درست کردن امریکانو: دستگاه اسپرسو ساز یا فرنچ پرس. نام امریکانو کافی از سربازان آمریکایی الهام گرفته شده است که در طول جنگ جهانی دوم این نوع قهوه را برای ماندگاری بیشتر قهوه های خود درست می کردند. به این صورت که آنها قهوه اسپرسوی خود را از کافه های ایتالیایی سفارش می دادند اما به آن مقداری آب داغ اضافه می کردند.
کاپوچینوی یک نوشیدنی عالی و شاید یکی از محبوب ترین انواع قهوه برای دوستداران قهوه است. و در کشور ایتالیا قهوه ای است مخصوص صبحانه به طوری که معمولا تنها زمانی که کاپوچینو در این کشور سرو می شود تا قبل از ظهر می باشد. کاپوچینو از سه قسمت مساوی ۲-۱ شات اسپرسو، یک لایه شیر ​​بخارپز و یک لایه شیر کف کرده یا کف دار تشکیل می شود. قهوه ساز مناسب برای درست کردن کاپوچینو: انواع دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر.
source: خرید قهوه برای صبحانه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , بهترین قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو , قهوه امریکانو , قهوه ترک , قهوه دات کام , قهوه لاته , قیمت قهوه اسپرسو , کاپوچینو ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 11 / 1401 | نظرات ()