نوشته شده توسط : admin

قهوه اسپرسوی که با خرید اسپرسو ساز آماده می شود علاوه بر دلنشین بودن طعم آن، دارای کرما می باشد. کرما در واقع کف نارنجی تا قهوه ای رنگی است که بر روی اسپرسو تشکیل شده است.

بسیاری از افراد طرفدار قهوه اسپرسو هستند، فقط به خاطر کرمای اسپرسو. علاوه بر این متخصصان و کارشناسان صنعت قهوه، کیفیت یک قهوه اسپرسو را از روی کرمای آن تشخیص می دهند.

کرمای اسپرسو چگونه تشکیل می شود؟

همانطور که می دانید اسپرسو از عبور آب پرفشار از قهوه آسیاب شده آماده می شود. زمانی که آب با فشار بالا وارد پرتافیلتر می شود، کربن دی اکسید بیشتری آزاد می کند.

 کربن دی اکسید با روغن قهوه وارد واکنش های شیمیایی می شود. و زمانی که اسپرسو درحال خارج شدن از دستگاه می باشد، به فشار عادی برمی گردد.

درنتیجه واکنش هایی شیمیایی که با فشار معمولی هوا وارد فنجان می شود، باعث به وجود آمدن کرما بر روی سطح اسپرسو می شود.

ضخامت این کف خوش رنگ و خوشمزه اسپرسو، به نحوه عصاره گیری باریستا بستگی دارد. اگر عصاره گیری در زمان صحیح خود اتمام شود، تقریبا ۱۰/۱ از حجم قهوه باید کرما تشکیل شود.

درضمن خرید قهوه باکیفیت را از یاد نبرید. اگر میزان کرما کمتر یا بیشتر از ۱۰/۱ حجم قهوه بود، یعنی آماده شدن اسپرسو یا بیشتر طول کشیده و یا کمتر زمان صحیح.

پس هرچقدر کرمای اسپرسو، رنگ زیباتر، طعم لطیف تر و ضخامت درست تری داشته باشد، نشان می دهد، قهوه مورد استفاده تازه تر بوده است. بهترین زمان برای استفاده از دانه قهوه باکیفیت، ۳ ماه بعد از رست قهوه می باشد.

یک کرمای خوب اسپرسو معمولا بعد از ۲ دقیقه از بین می رود. اگر کرما کمتر از این زمان از بین رفت نشان می دهد عصاره گیری قهوه اسپرسو به خوبی انجام نشده است. یا فنجان اسپرسو سرد بوده و باعث شده اسپرسو زودتر سرد شود.

source: چگونه قهوه اسپرسو كف دار درست كنيم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: خامه اسپرسو , خرید اسپرسوساز , خرید قهوه , قهوه دات کام , کرما قهوه , کرمای اسپرسو , کرمای قهوه چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 10 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر قصد خريد اسپرسو ساز را داشته باشيد، نوا برندي است كه به كررات با آن برخورد مي كنيد. زيرا از تنوع محصول زيادي برخوردار مي باشد. 

نوا از معتبر ترين و بهترين برندهاي نوليد كننده ساخت لوازم برقي مي باشد. اين برند قديمي محصول كشور ژاپن است كه جاروبرقي گرفته تا پنكه، گوش كوب برقي، … توليد مي كند.

اما برند نوا بيشترِ محبوبت و معروفيت خود را مديوم دستگاه هاي قهوه ساز اش مي باشد. كيفيت ساخت و تنوع طرح قهوه ساز هاي اين برند باعث شد در مدت زمان كوتاهي، جاي خود را در بازار باز كند.

به ويژه دستگاه هاي اسپرسو ساز نوا. با اين حال در بين اين اسپرسو ساز چند مدل آن، طرفداران بيشتري دارند كه آنها را در زير معرفي كرديم.

برترين اسپرسو ساز هاي نوا

شركت نوا اسپرسو ساز هايي را با نام هاي ۱۲۸، ۱۲۹، ۱۳۹، ۱۴۰، ۱۴۸، ۱۴۹، ۱۴۲، ۱۴۴، ۱۴۶، ۱۴۷ به مرور زمان وارد بازار  قهوه كرد. اما تعدادي از آنها توانستند رقيبان خود را كنار زده و جز اولين انتخاب هاي خريد قهوه ساز هاي اسپرسو شوند.

برترين اسپرسو سازهاي نوا عبارتند از: نوا ۱۲۸، نوا ۱۳۹، نوا ۱۴۸ و نوا ۱۴۹٫ نكته جالب اين جا است كه بازار قهوه ايران هم از اين قاعده جدا نبود. اما دليل محبوبيت اين دستگاه ها چيست؟

در واقع اين ۴ مدل دستگاه اسپرسو ساز نوا به دليل امكاناتي كه دارند، محبوبيت خود را بدست آورده اند. اگرچه يكسري امكانات در تمام اسپرسو ساز هاي نوا ثابت بوده است، اما امكانات اين مدل ها از ساير مدل ها بيشتر است.

به حدي كه علاوه بر اينكه مي توان از اين اسپرسوساز ها براي مصرف خانگي استفاده كرد؛ مي توان براي كسب و كار هاي كوچك مورد استفاده قرار گيرند.

source: اسپرسو ساز نوا



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , خريد اسپرسو ساز , قيمت اسپرسو ساز نوا , انواع اسپرسو ساز نوا , خريد قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 10 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بر اساس مطالعاتی که انجام شده خرید قهوه و چایی و نوشیدن آنها بعد از آب، در رده دوم و سومِ پرمصرف ترین نوشیدنی های دنیا هستند. چای و قهوه دو نوشیدنی ای هستند که از لحاظ ترکیبات موجود در آنها تقریبا مشابه هستند، با این حال دو رغیب سرسخت یکدیگر به حساب می آیند.

چایی

چایی برای اولین بار در کشور چین شناخته و به کل دنیا عرضه شد. چایی برعکس قهوه که هسته یک نوع میوه می باشد، برگ یک نوع گیاه به نام بوته چایی می باشد. برای درست کردن چایی که میشناسیم، ابتدا برگ چایی را از بوته جدا می کنند و در طی عملیاتی برگ چایی را به انواع چایی (مانند چای سیاه) تبدیل می کنند.

کشت چایی راحت تر از کشت درخت قهوه می باشد. زیرا هم گیاه خیلی حساسی نیست و هم به شرایط آب و هوایی معمول تری نیاز دارد. برای کشت چایی به هوای نسبتا گرم، خاک نرم و عمیق، بارش باران بسیار زیاد نیاز است.

قهوه

شاید باورش سخت باشد اما نوشیدنی قهوه زودتر از چایی در دنیا کشف شد، حتی در ایران. قهوه در اصل هسته میوه درخت قهوه می باشد. درخت قهوه یک درخت بسیار حساس است که در شرایط آب و هوای خاص خود رشد می کند. تنوع قهوه بسیار زیاد است، هم در میزان رُست قهوه تنوع وجود دارد، هم در نوع دانه قهوه.

دانه های قهوه به دو دسته روبستا و عربیکا در بازار موجود می باشد. دانه روبستا سرشار از کافئین است و عربیکا سرشار از اسیدیته. همچنین با میزان رُست قهوه می توان نوشیدنی های قهوه متفاوتی درست کرد. قهوه هم مانند چای، جز نوشیدنی های توصیه شده توسط متخصصین می باشد. مصرف ۱-۳ فنجان قهوه در روز برای سلامتی مفید است.

برای درست کردن قهوه نیاز به خرید قهوه ساز است. قهوه ساز هایی که در بازار تنوع بسیار زیادی دارند. در مقابل برای درست کردن چایی فقط به یک قوری و آب جوش نیاز است.

همچنین هردو نوشیدنی را اگر با شکر یا شیرینی میل می کنید، دیگر جنبه سلامتی ندارد. پس به میزان شیرینی ای که مصرف می کنید دقت کنید.

source: چایی يا قهوه؟



:: موضوعات مرتبط: دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید قهوه , خرید چایی , خرید قهوه ساز , فواید قهوه , فواید چایی ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تنها با يك جست و جوي كوتاه براي خريد قهوه ساز به تنوع زياد آنها پي مي بريد. و متوجه مي شويد كه هر كدام از آنها قهوه را به صورت خاصي آماده مي كنند. قهوه ساز هاي سايفون و V60 از اين دست قهوه ساز ها هستند كه طرفداران زيادي هم دارند.

قهوه ساز سايفون

قهوه ساز سايفون كه به قهوه ساز هاريو هم شناخته مي شود، از خاص ترين و زيباترين قهوه ساز هاي نسل سوم مي باشد. منحصربه فرد بودن سايفون به اين دليل است كه قهوه را متفاوت با ساير قهوه ساز ها آماده مي كند.

همين متفاوت بودن باعث شده، سايفون از نظر ظاهر هم، زيبا و خاص شود. روش دم آوري قهوه در سايفون به وسيله خلا هوا صورت مي گيرد. قهوه ساز سايفون از دو حباب شيشه اي و يك فيلتر پارچه كه به يك فنر متصل است تشكيل شده است.

قهوه ساز V60

قهوه ساز V60، قهوه سازي است فيلتري و دمي اما متفاوت از سايفون. V60 به زيبايي سايفون نيست اما قهوه ساز قابل حمل مي باشد. ديگر تفاوت هاي V60 و سايفون عبارتند از:

جنس قهوه ساز V60 از پلاستيك محكم، سراميك و فلز است، مخزن مخصوص قهوه ندارد و از فيلتر كاغذي هم بايد استفاده كرد. اما همانند سايفون قهوه اي بي نظير و دلنشين آماده مي كند.

قهوه ساز V60 يك ظرف ليوان طوري است كه انتهاي آن داراي زاويه ۶۰ درجه مي باشد. ديواره داخلي V60 داراي برجستگي موج دار مي باشد و انتهاي سوراخ هايي دارد براي خارج شدن قهوه از قهوه ساز.

هردوي اين قهوه ساز ها از محبوبيت زيادي در دنيا برخوردار هستند و اين محبوبيت را مديوم طعم خوشمزه اي قهوه اي كه آماده مي كنند هستند. اما تكرار، آزمون و خطا در براي بدست آوردن مهارت در استفاده از اين قهوه سازها فراموش نكنيد.

source: قهوه ساز V60 و سايفون



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز دمی , خرید وی ۶۰ , سایفون قهوه , قهوه ساز سایفون , قهوه دات کام , خريد قهوه ساز هاريو ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 10 / 1399 | نظرات ()