نوشته شده توسط : admin

بدون شک می توان گفت دم کردن قهوه با انواع قهوه ساز دمی، یکی از لذت بخش ترین و جالب ترین تجربه های نوشیدن قهوه است. به خصوص اگر جز آن دسته از افرادی باشید که هر روز قهوه می نوشید. و قطعا قهوه ساز سایفون متفاوت ترین قهوه ساز دمی است که می توانید این تجربه را خاص تر کنید.

با اینکه امروزه دستگاه های اسپرسو ساز و قهوه اسپرسو از دیگر دستگاه های قهوه ساز و نوشیدنی های قهوه شناخته تر شده هستند، اما ابزار های عصاره گیری قهوه بسیار مدرن، جدید و عالی ای طراحی و ساخته شده اند. ابزارهایی که به قهوه ساز های نسل سوم معروف هستند.

قهوه ساز دمی سایفون یا وکیوم پات قهوه ساز است که قهوه را به روش غوطه وری (فیلتری) آماده میکند؛ بر اساس قانون انبساط و انقباض گازها و با استفاده از فشار بخار آب و خلاء موجود درون ظرف ‌ها.  برای درک بهتر به مقالات قبلی مراجعه کنید. هرچند که با اطلاع از سازکار این قهوه ساز هم می توانید دقیق تر با قهوه ساز سایفون آشنا شوید.

قبل از انجام هرکاری باید دان قهوه را با آسیاب قهوه با درجه متوسط تا متوسط-ریز آسیاب کنید. همچنین فیلتر قهوه ساز را قبل از استفاده، حتما با آب گرم یا جوش شست و شو  دهید تا آلودگی ها از فیلتر خارج شود. سپس مراحل زیر را انجام دهید.

  1. محفظه زیرین را بر روی پایه نگهدارنده نصب کنید و آب را به میزانِ دقیق درون آن بریزید.
  2. فیلتر را در مخزن بالایی و محفظه بالایی را روی محفظه پایینی نصب کنید.
  3. منبع حرارت یا شعله را روشن کنید.

با خارج شدن منبع حرارتی، کم کم عصاره قهوه به مخزن زیرین ریخته می شود. و با تمام شدن عصاره گیری می توانید قهوه را داخل فنجان سرو بریزید و میل کنید. درست کردن قهوه با قهوه ساز دمی سایفون به همین راحتی است با این تفاوت که روش دم آوری قهوه با آن کاملا خاص و منحصر به فرد است. کافی است یکبار آن را امتحان کنید.

source: طرز استفاده از قهوه ساز سایفون



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید قهوه ساز , خرید قهوه ساز سایفون , طرز استفاده از قهوه ساز سایفون , قهوه دات کام , قهوه ساز سایفون , قهوه ساز سایفون هریو , قیمت قهوه ساز سایفون ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یک متخصص در زمینه قهوه یا یک باریستا همیشه برای خرید آسیاب قهوه دقت فراوانی میکند. به این دلیل که از اهمیت میزان آسیا کردن دان قهوه به خوبی اطلاع دارد. پس سعی میکند آسیابی خریداری کند که حرفه ای بوده و برای درست کردن انواع قهوه، از اسپرسو گرفته تا دمی، بتواند از آن استفاده کند.

اما این موضوع برای مصارف خانگی، فروشگاه ها، سفر و تفریح، … متفاوت است. زیرا که در این موارد شما می توانید از آسیاب قهوه دستی هم استفاده کنید. و نکته مثبت اینجاست که می توانید با هزینه بسیار کمتر از آسیاب های برقی، این گریندرها را خریداری کنید. همچنین فضای کمتری اشغال می کنند و آلودگی صوتی بسیار کمتری هم دارد.

اما گرایندرهای دستی قهوه مانند نوع برقی شان، انواع مختلفی دارند که انتخاب از بین آنها سخت است. ما ۲ مدل از آسیاب های دستی را به شما معرفی می کنیم که پرطرفدار بوده و عملکرد حرفه ای هم دارند.

گرایندر بعدی، آسیاب قهوه مخزن دار است و همانطور که از اسمش پیدا است، این آسیاب قهوه دستی دارای مخزن قهوه بزرگتری درمقایسه به گرایندر قبلی می باشد. درنتیجه می توانید هر زمان که خواستید قهوه بیشتری آسیا کرده و آن را در مخزن قهوه نگهداری کنید.

این آسیاب دستی هم ابعاد کوچک و وزن کمی دارد و می توان آن را در هر کیف و چمدانی قرار داد. اما از آنجایی که از جنس شیشه است، تمی توان آن را به راحتیِ گرایندر استیل جابه جا کرد. اما با این دستگاه هم می توان دان قهوه را با درجه های مختلف آسیا کرد.

آسیاب قهوه استیل مثلثی GATER با طراحی زیبا و کاربردی، علاوه بر زیبایی، به شما این امکان را می دهد تا به بهترین و راحت ترین حالت ممکن قهوه ی خود را آسیاب کنید. مهمترین ویژگی این آسیاب داشتن ۴ درجه برای آسیاکردن دان قهوه است.

که این امکان را برای شما فراهم می کند که برای انواع قهوه ها (نه همه آنها) بتوانید قهوه را پودر کنید. از قهوه فرانسه با درجه درشت تا برخی از اسپرسو ساز های خانگی. 

source: آسیاب قهوه دستی عالی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه استیل, آسیاب قهوه دستی, آسیاب قهوه دستی ارزان, آسیاب قهوه دستی گتر, آسیاب قهوه مخزن دار, بهترین آسیاب قهوه دستی, قهوه دات کام ,قیمت آسیاب قهوه دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برای یک متخصص قهوه یا یک باریستا مهم نیست که با اسپرسو ساز قهوه درست می کند یا قهوه ساز های دمی (قهوه ساز های نسل سوم). نکته ای که برایش اهمیت دارد این است که چقدر از پودر قهوه استفاده می کند. زیرا به خوبی می داند که مقدار پودر قهوه ای تا چه اندازه در طعم نهایی قهوه تاثیر گذار است.

و هرچند که باریستا در این زمینه به مهارت کامل رسیده است که با چشم هم می تواند وزن دقیق قهوه را بدست آورد، اما همیشه در کنار دستش یک تراوزی دیجیتالی قهوه موجود است. پس استفاده از ترازوی دیجیتالی برای افرادی که به مهارت کامل نرسیدند، لازم است تا قهوه آنها طعم مطلوب و واقعی قهوه را داشته باشد.

ترازوی های بسیار متنوعی در بازار موجود است که به راحتی این نیاز را برطرف می کند. اما ما در این مقاله به معرفی ۲ تا از بهترین ترازوی های دیجیتالی در بازار می پردازیم. با مجله قهوه دات کام همراه باشید.

ترازوی دیجیتال دریپ کافی، محصولی است مخصوص دم آوری قهوه بصورت قطره ای و پور اوور. برای درست کردن قهوه با انواع قهوه ساز دمی، میزان قهوه مصرفی بسیار اهمیت. زیرا هرچقدر مقدار قهوه و زمان دم آوری قهوه دقیق تر باشد، قهوه ای قوی تر، شفاف تر و خوشمزه تر خواهید داشت.

دیگر ویژگی های این ترازو عبارتند از:

  • بازه اندازه گیری از ۰٫۱ گرم تا ۳ کیلوگرم را به شما نشان می دهد.
  • دارای یک تایمر حرفه ای در صفحه نمایشگر برای اندازه گیری زمان دقیق فرایند دم آوری
  • ...

ترازوی دیجیتال دریپ کافی لمسی نبوده و دارای دکمه است. دارای دکمه های صاف و چسبیده به ترازو که تمیز کردن آن را بسیار آسان می کند. ترازوی دیجیتال لمسی مدل EK6012 یک ترازوی آشپزخانه حرفه ای است با امکاناتی که ترازوی دریپ کافی دارد با آپشن های بیشتری که اندازه گیری و نظارت دقیق در فرایند تهیه قهوه را برای شما آسان تر می کند.

source: بهترین ترازو دیجیتالی



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: اسکیل قهوه , قیمت ترازوی دیجیتالی , ترازو دریپ کافی , ترازوی آشپزخانه , ترازوی آشپزخانه ارزان , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر طرفدار دو آتیشه قهوه اسپرسو هستید حتما به فکر خرید نانو پرسو افتاده اید. زیرا قهوه اسپرسو یک نوشیدنی مفید و بسیار انرژی زا است که اگر به آن علاقه پیدا کنید، دوست دارید همیشه و همه جا قهوه اسپرسو بخورید.

از سرکار گرفته تا تفریح، سفر، پیاده روی، قبل از ورزش کردن، هنگام مهمانی، توی هواپیما، ماشین، قطار، … . قطعا می دانید که برای داشتن قهوه اسپرسو در همه این موقعیت ها نمی توانید دستگاه اسپرسوساز را با خودتان حمل کنید.

همچنین قهوه ساز های قابل حمل هم، قهوه اسپرسو درست نمی کنند. بنابراین چاره کار خرید نانو پرسو است و آماده کردن قهوه با آن. درواقع نانوپرسو، اسپرسو ساز بسیار کوچک شده و قابل حمل است که قهوه اسپرسو با کرمای عالی آماده می کند.

قبل از هرکاری باید پودر قهوه به همراه داشته باشید. برای این قهوه ساز باید مانند سایر اسپرسوساز ها، دان قهوه را با درجه ریز با آسیاب قهوه، آسیا کنید. یا اگر از پودر قهوه تازه استفاده میکنید، بهتر است آسیاب قهوه دستی به همراه داشته باشید. سپس مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در ابتدا نانوپرسو را به خوبی گرم کنید. از طریق ریختن آب جوش درون قهوه ساز و خارج کردن آب از آن، البته بدون استفاده از پودر قهوه.
  2. پودر قهوه را به میزان مناسب در بسکت قهوه بریزید. فشرده سازی پودر در محفظه باید به آرامی و مقدار کم انجام پذیرد. (نه به اندازه اسپرسو ساز های خانگی یا صنعتی).
  3. ...

به همین راحتی می توانید در هر کجا که هستید قهوه اسپرسوی دلچسب خودتان را آماده کنید و بنوشید. نکته ای که باید در انتها به آن اشاره کنیم این است که هرچند که می توان برای تهیه قهوه اسپرسو با نانوپرسو از آب سرد استفاده کرد، اما بهتر است از آب جوش استفاده کنید.

source: آموزش کار با نانوپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کار با نانوپرسو , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید اسپرسو ساز , خرید نانوپرسو , قهوه دات کام , قیمت نانوپرسو , نانوپرسو واکاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر همیشه با خرید قهوه مشکل دارید و یا نمی دانید در زمان خرید قهوه باید به چه نکاتی توجه کنید، با ما همراه باشید که در این مقاله بصورت مفصل در این باره صحبت می کنیم. اولین نکته ای که باید برای خرید قهوه به آن توجه کنید، خرید دان قهوه باکیفیت و مرغوب است.

باید بدانید که همه دانه های قهوه برای مصرف مناسب نیستند. البته از همه دانه های قهوه می توان استفاده کرد؛ به جز آنهایی که ۳ ماه از رُست یا برشته کردن دون قهوه گذشته باشد.

یا استفاده از قهوه ای که مدت زمان زیادی (بیشتر از ۱ ماه) از آسیاب آن گذشته باشد. زیرا هرچه از زمان برشته کردن و آسیاب کردن قهوه گذشته باشد، قهوه بیات شده و به شدت بر روی طعم و عطر قهوه تاثیر می گذارد.

اگر هم کرمای قهوه برایتان اهمیت دارد بدانید که هرچقدر قهوه تازه تر باشد، کرمای بیشتری تولید خواهد کرد. لازم به ذکر است که کرما در قهوه اسپرسو و خرید اسپرسو ساز امکان پذیر است.

بعد از اینکه به این نکات توجه کردید باید قهوه ای که میخرید براساس سلیقه تان و دستگاه قهوه ساز تان صورت گیرد. البته نوع قهوه (منظور عربیکا، روبوستا، میکس یا اورجینال بودن قهوه است) بستگی به قهوه ساز تان ندارد. و میزان آسیاب کردن قهوه بستگی به نوع دستگاه قهوه ساز تان دارد. اما انتخاب نوع قهوه براساس سلیقه شما است. باید بدانید قهوه روبوستا کافئین بیشتری در مقایسه با عربیکا دارد. 

source: راهنمای خرید قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید دانه قهوه , خرید قهوه , خرید قهوه اسپرسو , راهنمای خرید قهوه , قهوه دات کام , مشخصات قهوه خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 1 / 1401 | نظرات ()