نوشته شده توسط : admin

بسیاری از افراد که روزانه قهوه اسپرسو می نوشند، قهوه قوی را براساس معیارهای خودشان تعریف می کنند. حال ممکن است این تعریف با درک شما از یک قهوه قوی یکسان باشد، و ممکن است در تضاد کامل باشد.

برخی از این اصطلاح برای توصیف نوشیدنی ای غلیظ استفاده می‌ کنند، درحالی‌که برخی دیگر آن را با مقدار زیاد کافئین یا رست تیره‌تر مرتبط می ‌دانند. یا از دیدگاه افراد دیگری، زمانی می توان یک قهوه را قوی نامید که عطر و مزه آن تأثیر زیادی در دهان بگذارد، نه میزان کافئین و غلظت نوشیدنی.

جالب است بدانید این تفاوت نظرها مختص مردم یک کشور نیست، بلکه در سراسر جهان اینگونه است. و نه تنها برای قهوه اسپرسو بلکه برای هر نوع قهوه و هر نوع دستگاه قهوه ساز به این صورت می باشد. اما آیا واقعا تعریف دقیقی از این قهوه نیست؟ در پاسخ می توان گفت خیر، تعریف مشخصی از قهوه قوی نیست. اما انجمن تخصصی قهوه آمریکا، قدرت در قهوه را براساس TDS آن ارزیابی می کنند.

اصطلاح TDS مخفف Total Dissolved Solids (مجموع ذرات جامد حل شده) می باشد. به طور ساده تر یعنی چه میزان قهوه، درون آب داغ در فنجان ما حل‌ شده است. در درون دانه قهوه، سلول های خیلی ریز بیشماری وجود دارد. زمانی که قهوه رست می‌ شود، این سلول‌ها با گاز دی اکسید کربن پر می ‌شوند.

source: معرفی قهوه قوی

 


:: موضوعات مرتبط: فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه, بهترین قهوه اسپرسو, پرکافئین ترین قهوه, خرید قهوه, قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو قوی, قهوه دات کام, قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 12 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر در زمان درست کردن قهوه، خطا و ایراد پیش آید، با استفاده از ترازوی دیجیتالی آشپزخانه یا ترازو باریستا می توان تا حدودی، ایرادات آنها را رفع کرد. اما نباید فراموش کرد که نحوه استفاده از ترازو، و مواردی که باید وزن کرد، در هر روش دم آوری قهوه متفاوت می باشد.
به طور مثال برای درست کردن قهوه اسپرسو نمی توان در میزان همنشینی پودر قهوه با آب تغییراتی ایجاد کرد؛ اما برای تهیه یک فنجان قهوه ایده ال باید عصاره نهایی را وزن کرد. این دقیقا برعکس استفاده از قهوه ساز های دمی است. یا پیش از عصاره گیری حتما باید میزان دقیقی از دانه قهوه را با آسیاب قهوه، آسیا کرده و استفاده شود.
پس شما چه یک باریستای ماهر باشید که برای مشتری قهوه آماده میکند، چه یک فرد مبتدی که برای خودتان قهوه درست می کنید، حتما به ترازوی دیجیتالی دقیق نیاز خواهید داشت. ترازو های بسیار زیادی در بازار هستند که می توانید از آنها برای درست کردن قهوه استفاده کنید اما تعدادی از بهترین ترازو های دیجیتالی برای درست کردن قهوه عبارتند از:
ترازوی دیجیتال لمسی مدل EK6012، ترازوی دیجیتال دریپ کافی، ترازوی دیجیتال دریپ کافی مدل C309، ترازوی حرفه ای دیجیتال Cafe De Kona، ترازوی قهوه ERAVSOW، ترازوی قهوه دیجیتال Bemece، ترازوی دیجیتال Coffee Gator، … .
source: بهترین ترازو برای باریستا



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: اسکیل باریستا , بهترین ترازو برای قهوه , ترازو باریستا , ترازو حرفه ای باریستا , ترازو دیجیتال , ترازو قهوه دمی , ترازو قهوه هریو , خرید ترازو باریستا , قهوه دات کام , قیمت ترازو باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 12 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فرنچ پرس یک ابزار بسیار ساده، سبک و قابل حمل می باشد که کاربرد فراوانی دارد. از این رو زمانی که برای خرید قهوه ساز فرنچ پرس به بازار مراجعه می کنید، با مدل های متنوعی از آن روبه رو می شود. فرنچ ‌پرس روشی برای آماده کردن قهوه به روش غوطه‌وری است، یعنی قهوه در حالی‌ که در آب غوطه‌ور است عصاره‌ گیری می ‌شود. به این صورت که مقدار مناسب قهوه آسیاب شده با درجه درشت، داخل استوانه قهوه ساز ریخته می شود.
سپس باید متناسب با مقدار پودر قهوه مصرفی آب داغ با درجه دمای ۹۶-۹۳ درجه، به ذرات قهوه اضافه شود و با یک قاشق چوبی آب و قهوه را هم زد تا ترکیب یکدستی حاصل شود. بعد از ۴-۳ دقیقه اهرم را به سمت پایین فشار داده تا تفاله قهوه در پایین ظرف جمع شود. در آخر قهوه دم کشیده شده داخل لیوان سرو ریخته می شود.
هرچند که میزان کافئین به دانه قهوه و روش درست کردن آن بستگی دارد اما بطور کلی کافئین قهوه فرانسه از قهوه اسپرسو کمتر است. ولی چون در فنجان بزرگ سرو می ‌شود یک فنجان قهوه فرانسه از یک فنجان قهوه اسپرسو دارای کافئین بیشتری می‌ شود.
قطعا برای درست کردن قهوه هایی که با شیر ترکیب می شوند، به پیچر شیر نیاز است. اما خوشبختانه در نبود پیچر، با فرنچ پرس هم می توان شیر را فوم دار کرد. برای این کار ابتدا شیر را روی اجاق گرم کنید، سپس داخل فرنچ پرس ریخته و اهرم را چندین بار و تقریبا با سرعت، به بالا و پایین حرکت دهید.
لازم نیست حتما قهوه خور باشید تا این قهوه ساز به کارتان بیایید. فرنچ پرس برای درست کردن چایی و انواع دمنوش هم کاربرد دارد. برای مثال شما می توانید دمنوش هایی مانند به لیمو، گل محمدی، بهار نارنج، … را در مخزن این قهوه ساز قرار دهید و به همان روش درست کردن قهوه، دم نوش خود را آماده کنید.
به این صورت که چای خشک یا مواد مورد نظرتان را به همراه مقدار کافی آب جوش، درون فرنچ پرس ریخته و اجازه دهید برای ۳ الی ۴ دقیقه همینطور بماند تا کاملا چای یا دمنوش دم بکشد. بعد از این زمان دسته فرنچ پرس رو پایین ببرید تا جلو تفاله های چای و دمنوش گرفته شود و درنهایت نوشیدنی را داخل فنجان بریزید.
source: کاربرد فرنچ پرس قهوه

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید فرنچ پرس , طرز استفاده از فرنچ پرس , فرنچ پرس , قهوه دات کام , قهوه ساز دستی , قیمت فرنچ پرس , کاربرد فرنچ پرس , کاربرد فرنچ پرس برای دمنوش ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 12 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می توان گفت موکاپات، قهوه سازی است مابین اسپرسو ساز و جذوه قهوه ترک. آلفونسو بیالتی که مخترع این قهوه ساز می باشد برای اولین بار آن را در نوع گازی ساخت. قابلیت خاصی که این مدل ها دارند این است که هم می توان آنها را روی شعله گاز قرار دارد و هم روی شعله های آتش. اما تنظیم میزان حرارتی که به قهوه ساز داده می شود مهم است. زیرا وقتی قهوه به جوش آمد باید میزان منبع حرارتی را کاهش داد.

و از آنجایی که تنظیم منبع حرارتی موکاپات های گازی سخت می باشد، مدل های برقی وارد بازار شدند. در موکاپات های برقی کنترل دما بسیار راحت شد. زیرا تنظیم دما بصورت خودکار است و به مهارت شما در این زمینه بستگی ندارند. در این قهوه ساز ها فقط باید پودر قهوه و آب را در مخزن مخصوص شان ریخت و سپس دستگاه را روشن کرد.

موکاپات ها مدل های مختلفی دارند و برخی از آنها در مقایسه با دیگر قهوه ساز ها قیمت بسیار مناسبی دارند. کافیست یک جستجوی ساده در بازار یا فضای مجازی داشته باشید تا به این اختلاف قیمت پی ببرید. دلیل بعدی وزن و ابعاد این قهوه قهوه ساز می باشد.

source: بهترین موکاپات کف ساز

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع موکاپات , بهترین موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه دات کام , قیمت انواع موکاپات , قیمت موکاپات , موکاپات بیالتی , موکاپات کف ساز , قهوه ساز همراه ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 12 / 1401 | نظرات ()