نوشته شده توسط : admin

می دانید اهمیت کیفیت گرایندرهای قهوه کمتر از دستگاه های قهوه ساز نیست. اما مهمترین ویژگی ای که آسیاب قهوه خانگی باید آن را داشته باشند چیست؟ مهمترین نکته، در زمان خرید آسیاب قهوه این است که دستگاه قهوه ساز تان چیست؟ زیرا همانطور که میدانید نباید قهوه را با یک درجه برای همه دم افزار ها، آسیا کرد. برای هر قهوه ساز باید دانه قهوه را مناسب با آن گرید کرد. این مورد برای اسپرسو ساز ها هم اهمیت دارد. به طور مثال میزان ریز بودن قهوه در اسپرسوساز نوا ۱۲۸ و نوا ۱۴۰ یا مدل های دیگر متفاوت است.

 اگر قهوه ساز به پودر قهوه ریز نیاز دارد، درنتیجه باید بسیار یکنواخت گرید کند. در غیر این صورت به دلیل ناهمگن بودن ذرات قهوه، عصاره گیری هم بصورت یکنواخت از تمام ذرات قهوه انجام نمی شود. نکته مهم بعدی ابعاد گرایندر قهوه است. اگر قهوه ساز قابل حمل دارید، یا کاربرد آسیاب قهوه در سفر، تفریح، مهمانی، … است باید آسیاب قهوه خانگی دستی خریداری کنید.

همچنین این آسیاب ها در مقایسه با گرایندرهای برقی، سروصدای بسیار کمتری تولید می کنند. قابلیت انجام آسیاب در درجه های مختلف، ویژگی مهم بعدی است. البته این فاکتور زمانی اهمیت پیدا می کند که دارای چند دستگاه کافی میکر هستید. یا قصد دارید در آینده از قهوه ساز های مختلف استفاده کنید.

source: قیمت آسیاب قهوه خانگی عالی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه برقی , آسیاب قهوه خانگی , بهترین آسیاب قهوه , خرید آسیاب قهوه, قهوه دات کام , قیمت آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از مهمترین فاکتور های درست کردن قهوه اسپرسو، فاکتور دما است. به طوری که چه بیشتر و چه کمتر از حد مناسب باشد، نوشیدنی کیفیت خود را از دست می دهد و کاملا تاثیر خود را روی طعم نشان خواهد داد. برای رسیدن به دمای مناسب عوامل متعددی نقش دارند، از جمله دمای آب، میزان آسیاب کردن قهوه، کیفیت آب، … . اما گاهی اوقات با وجود صحیح انجام دادن این موارد باز هم دمای قهوه نهایی، از دمای مورد انتظار ما کمتر است.

زمانی که به کافی شاپ مراجعه می کنید، حتما دقت کرده اید همیشه تعدادی فنجان قهوه بر روی دستگاه قهوه ساز اسپرسو قرار دارد. این کار صرفا برای زیبایی نیست. بلکه با این کار علاوه بر زیبایی، یک فوت کوزه گری را انجام می دهند. یعنی گرم کردن فنجان قهوه پیش از عصاره گیری.

کاپ وارمر یعنی گرم کننده فنجان. این گرم کننده صفحه حرارتی ای است که دقیقا بر روی سطح بالایی دستگاه های اسپرسوساز تعبیه می شود. و می توان گفت همه دستگاه های اسپرسو ساز دارای صفحه کاپ وارمر هستند. باریستا با قرار دادن کاپ ها و فنجان ها بر روی کاپ وارمر، از سرو قهوه اسپرسو سرد جلوگیری می کند.

مورد دیگری که به دمای قهوه اسپرسو کمک شایانی می کند، گرم کردن بویلر آب اسپرسو ساز است. برای این کار اگر زمان دارید، قبل از درست کردن قهوه، یکبار پرتافیلتر بدون بسکت را به دستگاه وصل کرده و اجازه دهید به اندازه یک شات قهوه، آب تنها از هدگروپ و پرتافیلتر خارج شود؛ و سپس با قهوه عصاره گیری را انجام دهید.

اما اگر فرصت انجام این کار را ندارید کافی است قبل از انجام عصاره گیری، دکمه اسپرسو را زده تا مقداری آب جوش از هدگروپ خارج شود. بدون پرتافیلتر و به مدت ۱۰-۵ ثانیه. و سپس قهوه خود را درست کنید.

source: چطور دمای قهوه اسپرسو را زیاد کنیم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز خانگی ارزان , انواع قهوه , قهوه اسپرسو , طرز تهیه قهوه اسپرسو , قهوه دات کام , قیمت اسپرسو ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز های برقی مانند انواع اسپرسو ساز ها در مقایسه با قهوه ساز های دستی قیمت بالاتری دارند. علاوه بر قیمت، ابعاد و وزن این دستگاه ها زیاد است و نمی توان آنها را با خود جا به جا کرد. درنتیجه در محل کار یا حتی اگر در سفر و تفریح باشید، برای نوشیدن یک فنجان قهوه حتما باید به قهوه فروشی مراجعه کرده و نمی توانید از قهوه ساز شخصی خودتان استفاده کنید.

اما با کافی میکر های دستی تمام این مشکلات از بین می رود. این دستگاه ها دارای وزن بسیار سبکی هستند و با ابعاد کوچکی که دارند در کیف های ساده دستی هم به راحتی جا می شوند. ویژگی مثبت بعدی این دستگاه ها، عملکرد سریع و راحت شان است. با این قهوه سازها می توان بین ۵-۱ دقیقه ( بسته به نوع کافی میکر) قهوه آماده کرد.

پرفروش ترین کافی میکر دستی که در بالا هم نیز به آن اشاره کردیم، قهوه جوش یا جذوه می باشد. بعد از آن موکاپات، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس، V60، ایروپرس و موکا کرم هستند. برخی این از دستگاه ها عملکرد مشابهی دارند، مانند: موکاپات و موکاکرم یا کمکس و V60.

با این حال بهتر است قبل از خرید طرز درست کردن قهوه با آنها را بطور جداگانه مطالعه کنید (برای این منظور به مقالات قبلی مراجعه کنید که یکایک آنها را به طور مفصل بررسی کرده ایم). اما به تنها ابزاری که برای درست کردن قهوه با همه این دم افزارها نیاز است عبارتند از: اجاق گاز یا منبع حرارتی، آب و پودر قهوه.

کافی میکر های دستی به قهوه ساز های دمی یا قهوه ساز های نسل سوم هم شناخته می شوند، اما این دسته بندی خیلی کلی است. چون دستگاه های دم آوری قهوه به صورت دستی، هر کدام سازوکار مخصوص به خود را دارند و اصلی ترین ویژگی مشترکشان این است که اتوماتیک نیستند و تماما با دست انجام می شوند.

پیش از انتخاب و خرید یک قهوه ساز دستی لازم است با محبوب ترین آنها آشنا شوید تا بتوانید راحت تر خرید کنید. چرا محبوب تری؟ زیرا تنوع این دستگاه ها زیاد است و معرفی همه آنها خارج از حوصله این مقاله می باشد.

source: قهوه ساز دستی ارزان چی بخرم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز دستی , قهوه ساز مسافرتی , قیمت قهوه ساز , قیمت قهوه ساز دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نحوه استفاده از شیکر هم بسیار ساده بوده و کافی است مراحلی را که در ادامه عنوان کرده ایم، طی کنید. هر نوشیدنی رِسپی مخصوص به خود را دارد. بنابراین بهتر است برای درست کردن نوشیدنی مورد نظرتان ابتدا مواد لازم و نحوه درست کردن آن را با شیکر مطالعه کنید. اما به طور کلی طرز استفاده از شیکر به زیر صورت می باشد.

مواد مورد نیاز که شامل میوه ها، گیاهان، … است را بصورت تکه های کوچک شده داخل شیکر بریزید. فراموش نکنید برای درست کردن این نوشیدنی ها سلیقه شما هم اهمیت زیادی دارد؛ پس در صورت تمایل می توانید میوه ها را با پوست استفاده کنید.

سپی براساس دستور عمل رسپی شکر، سیروپ، آب و مایعات دیگر را اضافه کنید. بهتر است مواد را به آرامی با مادلر درون شیکر له کنید تا عطر و طعم آنها به خوبی آزاد شود. سپس چند تکه یخ داخل شیکر بریزید. درب آن را بگذارید و شیکر را در حد چند ثانیه به شدت تکان دهید. در انتها صافی شیکر را بر روی آن قرار داده و مواد ترکیب شده را داخل لیوان سرو بریزید.

source: کاربرد شیکر بار سرد چیست



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: شیکر بار سرد , شیکر باریستا , شیکر بوستون , شیکر چیست , شیکر دستی استیل , طرز استفاده از شیکر , قهوه دات کام , قیمت شیکر ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برخی از مدل های دستگاه های اسپرسو ساز برای استفاده خانگی مناسبند و به اسپرسو ساز خانگی شناخته می شوند. و مدل های دیگر برای درست کردن قهوه در تعداد بیشتر کاربری دارند یعنی اسپرسو ساز های صنعتی. با این حال دسته ای از این قهوه ساز ها هستند که با عنوان اسپرسوساز نیمه صنعتی به بازار عرضه می شوند.

ساختار اسپرسوساز های نیمه صنعتی، مابین مدل های صنعتی و خانگی است. این دستگاه از نظر ظاهر بسیار شبیه به اسپرسوساز های خانگی هستند اما ساختار درونی آنها قوی تری از مدل خانگی بوده و به دستگاه های صنعتی نزدیک تر می باشد. منظور از توان داخلی، توان موتور، میزان فشار بار، نوع و سایز هدگروپ، میزان پمپ بخار آب.

علاوه بر این موارد امکانات اسپرسوساز های نیمه صنعتی از انواع خانگی بیشتر و از نوع صنعتی کمتر می باشد. این امکانات شامل: کلید آبجوش، تک شات، دبل شات جداگانه، نمایشگر فشار، زمان، دما، نازل بخار حرفه ای، … هستند. و از آنجایی که این روزها یکی از محبوب ترین دستگاه های قهوه ساز، اسپرسو ساز ها می باشند، توجه به این نکته مهم است که تمام دستگاه های اسپرسو ساز کاربرد یکسانی ندارند.

source: کاربرد اسپرسو ساز نیمه صنعتی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , اسپرسوساز نیمه صنعتی , خرید اسپرسو ساز , قهوه اسپرسو , قهوه دات کام , قیمت اسپرسو ساز نیمه صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز های سفری مانند نانوپرسو، مینی پرسو، ایروپرس، ۶۰، موکاپات، فرنچ پرس از بهترین قهوه ساز ها برای سفر هستند. اگر جز افرادی هستید که نوشیدن قهوه جز برنامه های روزانه تان شده؛ یا همیشه در سفر و تفریح این دغدغه را دارید که چطور قهوه تهیه کنید، این

همه این کافی میکر ها انواع مختلفی دارند. از نوع متریال بدنه گرفته تا اسم برند. اما عملکردِ یکسانی دارند و انتخاب هر کدام بر اساس سلیقه افراد صورت می گیرد. در این میان قهوه ساز های نانوپرسو و مینی پرسو قهوه اسپرسو آماده می کنند و به اسپرسو ساز های مسافرتی هم شناخته می شوند.

هرکسی در هر مکانی که هست و یا با هر وسیله ای که سفر می کند، هر زمانی که هوس نوشیدن یک فنجان قهوه را داشت، به راحتی بتواند قهوه اش را آماده کرده و نوش جان کند. یا حتی افرادی که سرکار هستند اما قهوه فروشی به آنها نزدیک نیست و یا حال رفتن به قهوه فروشی را ندارند، قهوه ساز خودشان را از کیف درآورده و همان لحظه قهوه محبوب شان را آماده کنند.
 تنوع قهوه ساز های مسافرتی در مقایسه با دیگر دستگاه های قهوه ساز کمتر می باشد اما در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کردند. فروش زیاد این قهوه ساز ها به دلیل ویژگی های کاربردی و ایده آل آنها می باشد.
source: خرید بهترین قهوه ساز مسافرتی


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز مسافرتی, قهوه دات کام, قهوه ساز مسافرتی ارزان, قهوه ساز مسافرتی برقی, قهوه ساز مسافرتی کپسولی, قیمت قهوه ساز مسافرتی ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 8 / 1401 | نظرات ()