نوشته شده توسط : admin

نسل سوم قهوه یعنی دم کردن قهوه با قهوه ساز های دمی که به وسیله فیلتر های کاغذی و یا فلزی، دم آوری قهوه انجام می شود. این نکته بدین معنا است که زمان دم کشیدن قهوه در این دستگاه ها بیشتر از قهوه ساز های دیگر می باشد. به همین دلیل نیاز به نوع جدیدی از رست قهوه احساس شد که عصاره دانه قهوه در زمان کوتاه و به یک باره از آن خارج نشود.

در رست روشن روغن قهوه از آن خارج نشده، اسیدیته (طعم ترشی) و کافئین قهوه بسیار زیاد است و برعکس آن تلخی کمی در قهوه موجود می باشد که همین موضوع باعث می شود قهوه بجای داشتن رایحه ای تلخ، عطر میوه ای داشته باشد. برای این میزان از برشتگی، دانه های قهوه از ۱۹۶ تا ۲۰۵ درجه سانتیگراد حرارت می دهند.

در رست متوسط رنگ دانه های قهوه، به قهوه ای ملایم تغییر پیدا کرده است، میزان اسیدیته و تلخی قهوه درحالت تعادل قرار دارند. روغن قهوه در حال جدا شدن از سیتوپلاسم است ولی نه به میزانی که سطح دانه ی قهوه را روغنی کند و درجه حرارت دادن قهوه از ۲۱۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.

آخرین مرحله ی رست قهوه، رست تیره می باشد. در این مرحله درصد زیادی از محتویات قهوه بر اثر حرارت، از آن خارج شده و وزن قهوه نسبت به دانه قهوه در رست لایت، خیلی سبک تر و بزرگ تر شده است. روغن قهوه کاملا در سطح قهوه پخش شده، همچنین قهوه اسیدیته بسیار کم و تلخیه بسیار زیاد دارد.

source: بهترین قهوه رست شده



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , بهترین رست قهوه , انواع قهوه , بهترین قهوه , خرید قهوه , راهنمای خرید قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قیمت قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

می توان گفت قهوه ساز هایی مانند  ایروپرس، سایفون، وی ۶۰، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس … قهوه ساز های نسبتا جدید هستند. تا چندین سال پیش تنوع دستگاه های قهوه ساز، قهوه ساز دمی و نوشیدنی های قهوه به اندازه امروز نبود. معمول ترین قهوه، قهوه ترک و اسپرسو بود که با قهوه ساز های جذوه و اسپرسو ساز های ساده آماده می شدند.

با گذشت زمان قهوه ساز های جدیدی طراحی و به بازار عرضه شد تا این نیاز را کمتر کند. این قهوه ساز ها نام های متفاوتی دارند و به قهوه ساز های پوراور، چکه ای، غوطه وری، … شناخته می شوند. همچنین قهوه ای که آماده میکنند به نوعی قهوه دمی است. 

این قهوه ساز ها علاوه بر اینکه قهوه ای جدید با طعم و عطر قوی درست می کنند دارای یک ویژگی عالی دیگری هم می باشند. انواع قهوه ساز دمی به دلیل داشتن ابعاد کوچک و وزن سبک، قابل حمل هستند. درنتیجه دیگر لازم در سفر و تفریح که به کافه ها دسترسی ندارید، خود را از خوردن قهوه محروم کنید.

source: خرید قهوه ساز دستی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز دستی , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , خرید قهوه ساز دمی , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب و ارزان , قهوه ساز دمی , قیمت قهوه ساز, قیمت قهوه ساز دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

متصدی بار سرد از ابزارِ بارتندری و تجهیزات آن (مثل شیکر، …) برای رسیدن به بهترین طعم در نوشیدنی استفاده می‌ کند. نه تنها بارتندر، بلکه افرادی هم که دوست دارند در خانه این نوشیدنی ها را آماده کنند، باید این ابزار را داشته باشند. تجهیزات مورد نیاز برای همه این افراد عبارت است از:

نوشیدنی هایی که در بار سرد سرو می شوند شامل: اسموتی ها، آب میوه های طبیعی، بستنی، شیک، کوکتل، کرپ، دتاکس، پانچ، … می باشد. و تمام این نوشیدنی ها رسپی و مواد تشکیل دهنده ی خاص خودشان را دارند. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که وسایل و تجهیزاتی که یک بارتندر در اختیار دارد، از آنچه که ما در اینجا برمی شماریم بیشتر است. ما فقط به معرفی ابزارهای ابتدایی و مهمِ آنها می پردازیم.

شیکر ابزار مهم بعدی است. شیکر در حقیقت وظیفه خنک سازی و ترکیب کردن نوشیدنی ها را دارد و یکی از پرکاربرد ترین ابزار و لوازم بارتندری است. کاربرد آن به این گونه است که مواد مانند سروپ ها و آبمیوه ها توسط جیگر اندازه گیری می شوند و به همراه یخ داخل شیکر ریخته می شوند. سپس با تکان دادن یا همان شیک کردن، یخ آنها را مخلوط کرده و مایعات را هم نیز سرد می کند.

مادلر استوانه ای کشیده است که کارایی شبیه به گوشت کوب دارد و از جنس چوب، پلاستیک و یا استیل می باشد. کاربرد مادلر به این صورت است که موادی مانند میوه ها و گیاهان مثل نعنا را می کوبند تا عصاره، طعم، عطر آن ها را در نوشیدنی داشته باشیم.

بعد از اینکه مواد با ابزاری که در بالا معرفی کردیم میکس شدند باید داخل لیوان سرو ریخته شوند اما بدون تکه های میوه و گیاهان. اینجاست که صافی به کار می آید. صافی که فنر فلزی کشیده شده است و عموما صفحه به یک دسته متصل می شود بر روی دهانه شیکر قرار می گیرد.

مواد با عبور از صافی داخل لیوان سرو می ریزند بدون پالپ های میوه ای، گیاهان و یا تکه های یخ. هر چه فنر استرینر ریز تر باشد، صافی ریزتری به حساب می آید و پالپ و اجزای جامد بیشتری را از نوشیدنی را به خود جذب می کند.

source: ابزار بارتندر



:: موضوعات مرتبط: مخلوط کن , همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: جیگر باریستا , خرید jigger , خرید شیکر بارتندری , خرید مادلر , شیکر بار سرد , قاشق باریستا , قهوه دات کام , قیمت لوازم بار سرد , قیمت مادلر , کیت بار سرد, باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نانو پرسو قهوه سازی است که به برق و منبع حرارتی نیاز ندارد. بلکه برای درست کردن قهوه با آن فقط به آسیاب قهوه دستی، قهوه و آب جوش نیاز است. که آب جوش را می توان به راحتی تهیه یا درست کرد. اما این ویژگی ها تنها مزایای استفاده از نانوپرسو نیستند. 

همچنین نانوپرسو قهوه سازی است که چند سال اخیر به بازار معرفی و عرضه شد (در سال ۲۰۱۴). در نتیجه می توان گفت در مقایسه با قهوه ساز های دیگر، یک گَجت دم آوری قهوه جدید و تقریبا ناشناخته است، که انتظار می رود در سال های آینده محبوبیت چشم گیری بدست آورد.

در واقع با طراحی و ساخت یک سیستم پمپ جدید ، نانوپرسو با استفاده از قدرت دست شما می‌تواند به فشار ۱۸ بار در طول فرایند عصره گیری دست یابد و با این اعمال فشار بهترین قهوه را برای شما تهیه نماید. بر اساس ادعای شرکت واواکو ، قهوه تهیه شده توسط این دستگاه بهتر از بسیاری از دستگاه های خانگی خواهد بود. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت می باشد که فقط کافیست با پمپ دستی که در آن تعبیه شده است، آب جوش را وارد مخزن پودر قهوه کنید تا قهوه اسپرسو آماده شود.

source:  قهوه ساز نانوپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی, خرید اسپرسو ساز, خرید نانوپرسو, قهوه دات کام ,قیمت نانوپرسو, نانو پرسو ارزان, نانوپرسو چیست, نانوپرسو واکاکو, نحوه کار با نانوپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شاید فکر کنید اولین وسیله ای که برای درست کردن قهوه‌ های مثل کافه لاته، کاپوچینو، موکا، ماکیاتو ، … نیاز دارید خرید اسپرسو ساز خانگی است. چراکه به شیر فوم دار و فومِ شیر نیاز دارید. یک شیر فوم دار غلیظ و با قوام که بتوان با آن طرح جذابی روی قهوه ایجاد کرد. درصورتی که اینگونه نیست.

پیچر ترمودار یا دماسج دار: پیچر ترمودار مناسب افرادی است که نه مبتدی هستند و نه حرفه ای. این افراد تا حدودی می توانند آرت اجرا کنند، اما کنترلی روی دمای شیر در زمان فوم گیری ندارند که معمولا هم با مشکل افزایش دمای شیر مواجه می شوند. این پیچرها به این صورتند که با تغییر دما شیر درون ظرف، دمای موجود را با تغییر رنگ درجه، بر روی پیچر نشان میدهد.

پیچر های رایج: این پیچرها، همان مدل هایی هستند که باریستا ها از آنها استفاده می کنند. زاویه دهانه این پیچرها باریک بوده و برای ایجاد طرح های پیچیده بسیار مناسب می باشند. نکته بعدی این است که دسته این پیچر ها به گونه ای است که آزادی عملی بیشتری به باریستا می دهند.

قطعا نمی توان اهمیت دستگاه اسپرسو ساز را کم دانست اما تنها ابزاری که می توان با آن لته آرت را اجرا کرد، پیچر می باشد. پیچر ابزاری کاربردی برای فوم گیری شیر است که دارای یک دهانه بزرگ و یک دسته می باشد. با اینکه پیچر ساختاری بسیار ساده دارد اما ایجاد لته آرت با آن به این سادگی نمی باشد.

برای دستیابی به مهارت در این زمینه، در قدم اول نیاز به آموزش دارید. اما با این وجود پیچرهای متفاوتی در بازار وجود دارد که مناسب برای هر فردی است. از فردی با مهارت کم تا یک باریستای حرفه ای. در این مقاله به معرفی سه پیچر عالی برای افراد با مهارت های متفاوت می پردازیم که بتوانید پیچر مناسبِ خود را خریداری کنید.

source: خرید پیچر حرفه ای



:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: پیچر ارزان قیمت , پیچر ترمودار , پیچر حرفه ای , پیچر شیر , پیچر موتا , خرید پیچر لاته آرت , قهوه دات کام , قیمت پیچر , قیمت پیچر ارزان , پیچر باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 6 / 1401 | نظرات ()