نوشته شده توسط : admin

قهوه های مشتق شده از اسپرسو عبارتند از: کاپوچینو، لاته، موکا، امریکانو، فلت وایت، ماکیاتو، … . بنابراین با خرید اسپرسوساز هم می توانید اسپرسوی مورد علاقه خودتان را آماده کنید و هم قهوه هایی مانند نوشیدنی هایی که ذکر کردیم. اما دو قهوه دیگر هم در این لیست قرار دارند. یعنی قهوه های موکا و امریکانو.

قهوه موکا یا قهوه موکاچینو یک قهوه بسیار خوشمزه ای می باشد که به نسبت بقیه قهوه ها از تلخی کمتری برخوردار می باشد. این قهوه مانند قهوه کاپوچینو و لایت از اسپرسو و شیر آماده می شود، اما در مقایسه با آنها شیرین تر می باشد. برای آماده کرده قهوه موکا علاوه بر شیر و پودر قهوه به شکلات هم نیاز است. شکلات مورد علاقه خودتان را به داخل فنجان ریخته و اجازه میدهید شکلات باز شده و از حالت جامد خارج شود.

سپس اسپرسو را به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن اسپرسو، شیر را همانطور که برای قهوه لاته آماده می کنیم، آماده کرده و به فنجان اسپرسو اضافه کنید. درنهایت می توانید شیر، اسپرسو و شکلات را هم زده و روی موکا را با خامه تزیین کرده و میل کنید.

طرز تهیه امریکانو بسیار راحت می باشد. کافی است بعد از خرید قهوه تازه، آن را با درجه آسیاب نرم تبدیل به پودر قهوه کنید و آن را به داخل پرتافیلتر بریزید. با کمک تمپر سطح قهوه های آسیاب شده را صاف کرده و کمی فشرده کنید. سپس پرتافیلتر را به قسمت هرگروپ اسپرسو ساز متصل کرده و دستگاه را روشن کنید.

بعد از آماده شدن اسپرسو، آب جوش را به آن اضافه کنید. تقریبا به ازای هر یک واحد عصاره قهوه، ۲ واحد آب اضافه کنید. نکته خیلی مهمی که اینجا باید رعایت کنید این است که آب جوش را به داخل فنجان اسپرسو می ریزیم نه اسپرسو را به آب جوش. برای سرو قهوه امریکانو به صورت سرد، به جای استفاده از آب جوش از آب معمولی استفاده می کنیم و درون فنجان قهوه را یخ می ریزیم. 

قهوه امریکانو همان اسپرسو است با مقادیر زیادی از آب، برعکس قهوه لاته و کاپوچینو که آنها را با شیر درست می کنند. در تهیه امریکانو می توان هم از آب جوش استفاده کرد و هم می توان به عنوان قهوه سرد آن را آماده کرد.

source: تفاوت قهوه امریکانو و موکا



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: قیمت اسپرسو ساز, انواع قهوه, قهوه امریکانو, خرید اسپرسوساز, طرز تهیه موکا, قهوه دات کام, قهوه موکا, اسپرسو ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

حالا شما به عنوان یک فرد تازه کار برای خرید یک دستگاه قهوه ساز کدام را ترجیح می دهید؟ چقدر با دستگاه قهوه ساز آشنا هستید؟ چه نوع قهوه ای با کدام دستگاه قهوه ساز می توانید درست کنید؟ قیمت قهوه ساز چقدر است؟ چقدر دوست دارید هزینه کنید؟ میزان کافئین و طعم قهوه مورد نظر شما چقدر است؟ دستگاه کافی میکر، آسیاب قهوه هم داشته باشد یا نه؟

وقتی به همه این موارد فکر کنید، اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که قهوه ساز خوب چی بخرم؟ در واقع معیارهای مختلفی برای انتخاب و خرید قهوه ساز وجود دارد. این شما هستید که باید این معیارهای را انتخاب کنید. اما مهم ترین این معیارها که باید در لیست شما قرار داشته باشند را در ادامه خواهیم شناخت. معیارهایی که برای خرید قهوه ساز باید در نظر داشته باشید:

دستگاه ها تولید قهوه این روزها یا اتوماتیک هستند و یا نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک. دستگاه قهوه میکر دستی یا قوری مانند نیز وجود دارد. برخی از آنها تنها با تنظیم چند دکمه در زمان مورد نیاز قهوه را آماده می کنند. در حالی که سازندگان دستگاه اسپرسو ساز تمایل دارند که دستگاه قهوه ساز منحصر به فرد تولید کنند اما قهوه میکرهای هیبریدی هم وجود دارد که قادر به درست کردن حداقل دو نوع قهوه است. داشتن دو دستگاه روی پیشخوان خانه، فضای زیادی نیاز دارد.

اما اگر عاشق قهوه و اسپرسو باشید ممکن است برای درست کردن هر قهوه به دنبال یک دستگاه خاص بوده و آن ها را خریداری کنید. یک فنجان قهوه می خواهید یا به اندازه تعداد نفرات خانواده می خواهید قهوه درست کنید؟ برخی از قهوه سازها تنها برای یک یا دو نفر قابلیت درست کردن قهوه دارند و برخی برای چند نفر می توانند قهوه درست کنند. برخی از دستگاه ها نیاز به دم کردن قهوه ندارند و فورا قهوه را با فشار و بخار آب آماده می کنند. درحالی که برخی دیگر به زمان زیادی برای درست کردن قهوه نیاز دارند.

برخی از قهوه سازها به غیر از درست کردن قهوه گزینه های بیشتری دارند. گزینه هایی مانند نوع دم کردن قهوه، داشتن آسیاب قهوه، برنامه ریزی خاص برای دستگاه ، گرم نگه داشتن و یا خاموش شدن خودکار، میزان حرارت برای گرم نگه داشتن قهوه، هشدار دهی برای آماده شدن قهوه، چراغ های مختلف و غیره از این دست هستند.

مدل های دیگر قهوه سازها این امکان را دارند که میزان قهوه شما را تنظیم کنند. به عنوان مثال شما به اندازه یک فنجان قهوه میل کنید یا دو فنجان، تفاوتی ندارد. تنها کافی است مقدار قهوه را برای دستگاه کافی میکر مشخص کنید. دستگاه دقیقا قهوه شما را به اندازه دلخواه پر می کند. همچنین دیگر نیازی نیست بالای فنجان خود بایستید و می توانید به سایر کارهای خود برسید.

دستگاه های قدیمی تر گزینه های کمتری داشتند. اما امروزه دستگاه های کافی میکر گزینه های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهند. گزینه هایی مانند اینکه شما دوست دارید میزان آب و قهوه چقدر باشد. درجه دمای آب، قدرت دم کردن دستگاه قهوه و … . علاوه بر این دستگاه های درست کننده قهوه جدید، پیچیدگی های بیشتری دارند. با برخی از این دستگاه ها شما می توانید قهوه پودری درست کنید، قهوه کپسولی داشته باشید، شکلات داغ و یا حتی چایی درست کنید. 

 source: راهنمای خرید قهوه ساز برای خانه

 



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خوب چی بخرم, انواع قهوه ساز, انواع قهوه ساز خانگی, بهترین قهوه ساز خانگی, قهوه دات کام, قهوه ساز دستی, قیمت قهوه ساز, قیمت قهوه ساز برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از رایج ترین باور های غلط این می باشد که قهوه موکاپات و قهوه ترک یکی هستند.  بهترین راه برای از بین بردن این باور اشتباه مقایسه همزمان دو قهوه ساز می باشد. تا بتوان تفاوت های آنها را به خوبی بررسی کرد و دقیق به ذهن سپرد. موکاپات قهوه سازی با طراحی بسیار ساده است که عملکردی شبیه به دستگاه های اسپرسو ساز دارد. بنابراین قهوه ای که آماده می کند شبیه به اسپرسو هست اما اکثرا بدون کرما و همیشه بدون لرد قهوه.

قهوه ساز موکاپات از ۳ بخش تشکیل شده است. مخزن پایینی مخصوص آب، سبد پودر قهوه در بخش وسط و قسمت آخر مخزن عصاره گیری قهوه است. همچنین با موکاپات در هر بار استفاده فقط برای ۲-۱ نفر می توان قهوه درست کرد (در مقاله طرز استفاده از موکاپات گازی، بطور کامل نحوه کار با موکاپات را توضیح دادیم).

قهوه ترک یک روش درست کردن قهوه است و اصالت آن به کشور ترکیه باز می گردد. ترکیش کافی با قهوه سازی بسیار ساده به نام جذوه یا ایربیک تهیه می شود، نسبت به قهوه های معمولی غلیظ تر است و تنها قهوه ای است که در فنجان قهوه تفاله یا لِرد قهوه به جا می گذارد. قهوه ترک به شیوه های مختلفی درست می شود ولی به طور خلاصه به روش زیر آماده می شود.

source: تفاوت قهوه ترک و قهوه موکاپات در چیست؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ترک , انواع موکاپات , طرز استفاده از موکاپات , قهوه ترک , قهوه دات کام , قیمت جذوه , قیمت قهوه ترک , قیمت موکاپات ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آیریش کافی قهوه است که برخلاف سایر قهوه ها بر پایه قهوه اسپرسو نبوده و در ترکیبات آن به شیر فوم دار هم نیازی نیست، پس به دستگاه اسپرسو ساز هم نیاز نمی باشد. درنتیجه برای درست کردن آن لازم نیست دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید. چرا که قهوه پایه این نوشیدنی گرم، قهوه فرانسه است.

آیریش کافی، قهوه ای است با طعم متفاوت و بسیار خوشمزه که اولین بار توسط جو شریدن در ایرلند آماده و برای مشتریان سرو شد. از آنجایی که جو شریدن در کافه ای کار می کرد که در نزدیکی فرودگاه قرار داشت، این قهوه در مدت زمان کوتاهی محبوبیت جهانی ای بدست آورد. مواد مورد نیاز برای درست کردن آیریش کافی عبارت است از:

  •  ۳ قاشق غذاخوری آیریش ویسکی
  • ۱ فنجان قهوه فرانسه
  • ۲ قاشق غذاخوری خامه پرچرب
  • ۱ قاشق چایخوری شکر

اولین مرحله برای آماده کردن آیریش کافی دم کردن قهوه با فرنچ پرس و درست کردن قهوه فرانسه است. (با مراجعه به مقالات قبلی می توانید طرز تهیه قهوه با قهوه ساز فرنچ پرس را مطالعه کنید). سپس خامه پر چرب را با همزن زده تا غلیظ شود. بعد از دم کشیدن قهوه و آماده شده خامه، لیوان سرو آیریش کافی را گرم کنید. (می توانید کمی آب داغ داخل لیوان سرو ریخته و خالی کنید یا آن را با حرارت دادن گرم کنید).

سپس قهوه را داخل لیوان ریخته و به آن شکر قهوه ای و آیریش ویسکی را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود. در مرحله آخر خامه زده شده را به آرامی روی قهوه بریزید. آیریش کافی آماده نوشیدن است. از آنجایی که مصرف آیریش سیروپ ممنوع است، بارتندرها به جای آیریش ویسکی از آیریش سروپ استفاده می کنند.

source: آیریش کافی را چطور درست کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , تجهیزات کافی شاپ , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: آیریش کرم , انواع قهوه , خرید اسپرسو ساز , خرید سیروپ آیریش , خرید فرنچ پرس , خرید قهوه , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قیمت فرنچ پرس , کاربرد فرنچ پرس ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هرچقدر هم، دستگاه قهوه ساز حرفه ای و عالی باشد، تا زمانی که کنار آن آسیاب قهوه نباشد، نمی توان انتظار داشت قهوه ای که آماده میکند مانند قهوه های کافه ها باشد. چرا ؟ به ۲ دلیل.

عدم وجود عطر و طعم قهوه در پودرهای آماده: وقتی دانه ‌های قهوه را همان پیش از درست‌کردن قهوه آسیاب می کنید، پودر قهوه تازه ‌تر با عطر و طعم مرغوب ‌تر خواهید داشت. قهوه آسیا شده آماده به این دلیل که مدتی از آسیا ‌کردن ‌شان می‌گذرد، عطر و طعم‌ خود را از دست می دهند. این تفاوتِ طعم و عطر را هنگام صرف قهوه یقینا درک خواهید کرد.

امکان آسیاب کردن دانه های قهوه با درجات متفاوت: برای درست کردن قهوه روش های متنوعی وجود دارد. در هر روش دانه قهوه باید به میزان خاصی ریز یا درشت باشند. با خرید گرایندر قهوه به ‌راحتی می‌ توانید قهوه را با همان درجه مناسب دستگاه قهوه ساز تان، پودر کنید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که چندین دستگاه قهوه ساز داشته باشید.

آسیاب های دستی، در مقایسه با نوع برقی آنها مقرون به صرفه تر، سبک تر و تجربه کاری بسیار لذت بخش تری دارند. همچنین حمل و نقل آسان تری داشته و می‌ توان آن را در کیف خود قرار داد و به محل کار، سفر، … برد. نحوه کار با این آسیاب ها به این گونه است که دانه های قهوه را روی تیغه ها ریخته، سپس با چرخاندن دستگره شروع به آسیا کردن می کنید.

source: آسیاب قهوه دستی ارزان



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: آسیاب قهوه , آسیاب قهوه خانگی , آسیاب قهوه دستی , بهترین آسیاب قهوه , خرید آسیاب قهوه , قهوه دات کام , قیمت آسیاب دستی , قیمت آسیاب قهوه , قیمت آسیاب قهوه حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 7 / 1401 | نظرات ()