نوشته شده توسط : admin

 یکی از بهترین راه ها برای داشتن قهوه خوشمزه در خانه، خرید دستگاه اسپرسو ساز است. اسپرسو ساز، قهوه ساز برقی ای است که به راحتی و در مدت زمان کمتر از نیم دقیقه، قهوه اسپرسو برای شما آماده میکند. و این زمان کوتاه درست شدن قهوه به دلیل نحوه عملکرد دستگاه می باشد.

سازندگان این دستگاه ها، اسپرسوساز های مختلفی را ساخته اند که هر کدام برای نوع خاصی کاربرد دارند. به طور مثال اسپرسو ساز های صنعتی با داشتن ۷-۲ هد گروپ، دستگاه هایی هستند مناسب برای استفاده در کافی شاپ ها، رستوران ها، هتل ها، … .

درمقابل اسپرسو ساز هایی هم هستند که با داشتن ۱ هدگروپ و توان موتور کمتر از نوع صنعتی و نیمه صنعتی آن، مناسب برای مصارف خانگی هستند. تنوع اسپرسو ساز ها در این دسته بسیار زیاد هستند، اما اینکه کدام برای بهتر هستند، نیاز به بررسی های زیاد است. پس با ما باشید که در ادامه لیستی از بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی را معرفی می کنیم.

دستگاه اسپرسو نوا ۱۲۸ یک اسپرسوساز نیمه صنعتی است با توان ۱۴۵۰ وات و نازل بخار ۱۵ بار. جنس بدنه آن استیل بوده و پرتافیلتر آن صنعتی است. این قهوه ساز هم در دسته اسپرسو ساز های نیمه صنعتی قرار دارد و هم خانگی. و برای درست کردن قهوه با آن نیاز به کمی مهارت می باشد. سایر ویژگی های نوا ۱۲۸:

  • ابعاد: ۳۵۰*۳۰۰*۲۰۰ میلی‌متر
  • حجم مخزن آب: ۷/۱ لیتر
  • وزن: ۶ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم میزان بخار دستی
  • سیستم خاموشی خودکار دارد
  • سیستم گرم کردن فنجان دارد
  • قابلیت تهیه‌ی انواع نوشیدنی‌های بر پایه‌ی قهوه مانند کاپوچینو و لاته، موکا و…
  • لوازم جانبی همراه: پمانه قهوه، تمپر فلزی سایز ۵۸، بسکت سینگل، بسکت دبل

اسپرسوساز برند دلونگی مدل EC 685R نوع دیگری از پرفرو‌ش‌ترین و حرفه ای‌ترین دستگاه های ساخت اسپرسو است که دارای امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفتی ‌ای می باشد.

اسپرسو ساز دلونگی ۶۸۵ قطعا با دارا بودن یک موتور برقی ۱۳۰۰ وات و همچنین دارا بودن فشار بخار به اندازه ۱۵ بار می تواند نیاز شما را در کمترین زمان ممکن و فقط در حد ۴۰ ثانیه برآورده کند. دلونگی ۶۸۵ در دسته اسپرسوساز های خانگی قرار دارد و دارای ویژگی های زیر می باشد.

  • ابعاد: ۳۶۵*۳۸۰*۲۱۰ mm
  • ظرفیت مخزن آب : ۱٫۱ لیتر
  • کلید اسپرسو: تک شات, دبل شات
  • صفحه گرم نگهدارنده فنجان دارد

این سه مدل از پرفروشترین اسپرسو ساز های فروشگاه قهوه دات کام بودند که مشتریان از خریدشون نهایت رضایت را داشتند. قطعا در این لیست دستگاه های دیگری هم قرار دارند که در مقالات بعدی آنها را بررسی می کنیم.

source: بهترين اسپرسو ساز خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز دلونگی 685, اسپرسو ساز مباشی 2020, اسپرسو ساز نوا 128, قهوه دات کام, قیمت اسپرسو ساز خانگی, بهترین اسپرسو ساز خانگی , خرید اسپرسو ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در ادامه مقاله قبلي و يافتن پاسخِ سوال قهوه ساز خوب چي بخرم؟ يا بهترين خريد قهوه ساز دستي چيست؟ به ۳ قهوه ساز دستي محبوب و جذاب ميرسيم كه با اينكه به نظر ميرسد عملكرد يكساني داشته باشند، اما كاملا متفاوت هستند.

ايروپرس يك قهوه ساز بسيار مهم در خانواده قهوه ساز هاي دستي به حساب مي آيد كه دم كردن قهوه با آن هم از اهميت بيشتري برخوردار است. به حدي كه سالانه مسابقات جهاني ايروپرس برگزار مي شود و همه شركت كنندگان براي كسب قهرماني تلاش زيادي انجام مي دهند. آنها مراحل زير را طي مي كنند.

  1. اندازه گيري و آسياب كردن قهوه ها (با درجه تقريبا ريز تا به انداز نمك برسند).
  2. قرار دادن فيلتر در جاي مخصوص در ايروپرس، و ريختن آب جوش بر روي فيلتر و دستگاه به منظور گرم و تميز كردن قهوه ساز.
  3. پودر قهوه را بر روي فيلتر ريخته و پيستون را بر روي فنجان قهوه قرار دهيد.
  4. ...

اگرچه درست كردن قهوه با ايروپرس آسان به نظر ميرسد اما بايد تمرين كنيد.

خريد كمكس، معمولا اولين كاري است كه هر فردي كه خواهان امتحان كردن طعم جديدي از قهوه است، انجام مي دهد. قهوه ‌ساز كمكس نمونه اي از يك طراحي خلاقانه و درخشان است و قهوه اي كه آماده ميكند طعم بسيار گيرايي دارد.

اين قهوه ساز ظاهري شبيه به ساعت شني دارد و تنها طي ۵ مرحله قهوه آماده مي شود در مدت زمان كمتر از ۴ دقيقه.

  1. آسياب كردن قهوه به اندازه متوسط.
  2. قرار دادن فيلتر كمكس بر روي دهانه به صورت صحيح.
  3. ريختن آب جوش بر روي فيلتر به منظور تميز كردن فيلتر.
  4. بيرون ريختن آب و قرار دادن مجدد فيلتر بر روي دهان.

لازم به ذكر است كه قهوه ساز V60، هم دقيقا به همين صورت عمل ميكند. فقط ظاهر دستگاه متفاوت است.

source: طرز استفاده از انواع قهوه ساز دستی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: بهترين قهوه ساز خانگي , خريد قهوه ساز , خريد قهوه ساز ايروپرس , خريد قهوه ساز سايفون , خريد قهوه ساز كمكس , قهوه دات کام , قیمت قهوه ساز سایفون , قیمت کمکس ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

زمانی که قصد خرید دستگاه اسپرسو ساز را دارید، شاید عبارت اسپرسو ساز دستی به گوشتان بخورد؛ و تعجب کنید که اسپرسو ساز دستی، چه دستگاهی است. همانطور که میدانید قهوه اسپرسو از عبور آب جوش با فشار زیاد از بین دانه های قهوه که بسیار ریز آسیاب شده اند تهیه می شود. و برای درست کردن این قهوه بسیار پرطرفدار باید دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید.

در حقیقت دستگاه اسپرسو ساز دستی در بازار وجود ندارد و تمام این دستگاه ها برقی هستند؛ یا به صورت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک. بنابراین نمی توان اسپرسو را به صورت دستی تهیه کرد.

اما قهوه سازی است که ساز و کاری شبیه به اسپرسو ساز ها دارد با این تفاوت که با فشار زیاد از بین ذرات قهوه عبور نمی کند. این قهوه ساز موکاپات یا قهوه جوش روگازی است. با خرید موکاپات به راحتی می توانید قهوه اسپرسو آماده کنید.

وکاپات که به قهوه جوش روگازی یا اسپرسو ساز روگازی هم شناخته می شود، قهوه سازی کوچک با طراحی هشت ظلعی است که مکانیزم ساده ای هم دارد. این قهوه ساز دستی از سه قسمت تشکیل شده و درست کردن قهوه با آن تماما به صورت دستی انجام می شود. کافی است آب در مخزن زیرین و سپس پودر قهوه در سبد یا بسکت موکاپات ریخته شود.

پس به جوش آمدن آب، بخار ایجاد می شود. بخار فشار را در محفظه پایینی افزایش داده و آب با فشار از بین دانه‌های قهوه عبور می‌کند و در محفظه بالایی ریخته می شود. ولکین فشار بخار آب در موکاپات ۲-۱ بار است اما در دستگاه های اسپرسو ساز این میزان به بیش از ۸ بار افزایش پیدا می کند.

source: دستگاه اسپرسو ساز دستی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز دستی , خرید اسپرسو ساز , خرید موکاپات , قهوه دات کام , قیمت اسپرسو ساز دستی , قیمت موکاپات , ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در چند سال اخير يكي از دستگاه هايي كه فروش آن رشد چشم گيري داشته است، خريد نانو پرسو است. اين افزايش فروش به دليل مزايا و ويژگي هايي است كه اين قهوه ساز جذاب دارد. كه قطعا شما هم با مطالعه كردن اين مقاله ترغيب به خريد نانو پرسو مي شويد.

در ابتدا بهتر است با نانو پرسو آشنا شويد كه همين آشنايي پرده از ويژگي هاي اين قهوه ساز برميدارد. نانو پرسو در واقع همان اسپرسو ساز است با ابعاد بسيار كوچكتر و وزن بسيار كمتر. در سال ۲۰۱۴ شركت واكاكو دست به طراحي و ساخت اسپرسو ساز جديد زد به نام ميني پرسو.

بعد از موفقيت چشم گير ميني پرسو ها، شركت واكاكو با تحقيق و بررسي از خريداران خود، توانست مواردي را خريداران با آن مشكل داشتند را پيدا كند. و اينجا بود كه نانو پرسو متولد شد. نانو پرسو درواقع كامل شده، پيشرفته شده و جذاب شده ي ميني پرسو است.

در نگاه اول شايد نتوان تفاوتي را در اسپرسو ساز همراه ميني پرسو و قهوه ساز نانو پرسو پيدا كرد اما تفاوت ها در ساختار آنها هستند. نانو پرسو نسبت به ميني پرسو داراي قدرت بيشتر، ابعاد كوچك تر، وزن كمتر، گنجايش مخزن آب بيشتر، طراحي جديد پورتافيلتر است. همچين رنگها و طرح هاي بسيار متنوع تري هم دارد.

اما شايد بتوان مهمترين ويژگي هر دوي اين قهوه ساز ها اين است كه ميتوان همه جا از آنها استفاده كرد. به طور مثال در چادر هاي مسافرتي، اتومبيل، هواپيما، محل كار، گردش، سفر، مهموني، كمپينگ، … .

source: نانو پرسو چيست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: خريد اسپرسو ساز , خريد نانو پرسو , قهوه دات كام , قيمت ميني پرسو , قيمت نانو پرسو , انواع اسپرسو ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با افزایش نوشیدن قهوه در بین مردم و درست کردن قهوه در خانه، افراد زیادی به سمت خرید قهوه ساز برای مصارف خانگی خودشان هستند. اما در بین انبوه دستگاه های قهوه ساز بسیار متنوعی که در بازار موجود است، بهترین قهوه ساز خانگی کدام است؟

مهمترین نکته ای که در زمان خرید قهوه ساز برای استفاده در خانه باید به آن توجه کنید، نیاز و علاقه تان است. منظور از نیاز این است که روزانه زیاد قهوه می نوشید یا ۱-۲ فنجان. و علاقه هم که از ظاهر دستگاه گرفته تا نوع قهوه.

شاید بتوان گفت اسپرسو مهمترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد و از طرف دیگر برای آماده کردن قهوه های محبوب دیگر مانند کاپوچینو، موکا، فلت وایت، … باید حتما از اسپرسو استفاده کرد.

به همین دلیل است که دستگاه های اسپرسو ساز متنوع ترین دستگاه ها از نظر ظاهر و زیبایی را به خود اختصاص داده اند. و خوشبختانه شرکت های بسیاری اسپرسو ساز هایی تولید کرده اند که مناسب برای مصارف خانگی است. کافی است در زمان خرید اسپرسو ساز، به کاربرد خانگی بودن اشاره کنید، آن موقع است که باید بر اساس سلیقه تان اسپرسو ساز را انتخاب کنید.

قهوه ترک یکی از راحت ترین قهوه هایی است که  می توان آن را آماده کرد و برای نوشیدن این قهوه به تنها قهوه سازی که نیاز است، جذوه یا قهوه جوش می باشد. اگر قصد خرید جزوه یا قهوه جوش دارید به جنس آن توجه کنید و بهتر است دسته آن محاظ داشته باشد تا اینکه فلزی باشد.

بعد از قهوه اسپرسو، قهوه دمی است که گوی رقابت را از قهوه های دیگر ربوده است. زیرا طعم این قهوه بسیار قوی بوده و علاوه بر این، قهوه ساز های دمی ظاهری بسیار جذاب و شیک دارند. حتی می توان از بعضی از آنها، به عنوان لوازم دکوری استفاده کرد. مانند قهوه ساز سایفون و کلد برو.

هرچند که برای درست کردن قهوه با این دستگاه ها نیاز به فیلتر مخصوص می باشد، اما اکثرا قابل حمل بوده و می توان از این قهوه ساز ها خارج از منزل هم استفاده کرد. مانند کمکس، ایروپرس، V60. فراموش نکنید به میزان مخزن این قهوه ساز ها توجه کنید. 

در انتها قهوه فرانسه، قهوه ای که می توان آن را دسته قهوه های دمی هم قرار داد؛ اگر با فرنچ پرس درست شود. اما اگر با فرانسه ساز های برقی آمادشود، تماما به آن قهوه فرانسه می گویند.

source: بهترين قهوه ساز خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین اسپرسو ساز خانگی , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز دستی , قیمت قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 10 / 1400 | نظرات ()