نوشته شده توسط : admin

اگر همیشه با خرید قهوه مشکل دارید و یا نمی دانید در زمان خرید قهوه باید به چه نکاتی توجه کنید، با ما همراه باشید که در این مقاله بصورت مفصل در این باره صحبت می کنیم. اولین نکته ای که باید برای خرید قهوه به آن توجه کنید، خرید دان قهوه باکیفیت و مرغوب است.

باید بدانید که همه دانه های قهوه برای مصرف مناسب نیستند. البته از همه دانه های قهوه می توان استفاده کرد؛ به جز آنهایی که ۳ ماه از رُست یا برشته کردن دون قهوه گذشته باشد.

یا استفاده از قهوه ای که مدت زمان زیادی (بیشتر از ۱ ماه) از آسیاب آن گذشته باشد. زیرا هرچه از زمان برشته کردن و آسیاب کردن قهوه گذشته باشد، قهوه بیات شده و به شدت بر روی طعم و عطر قهوه تاثیر می گذارد.

اگر هم کرمای قهوه برایتان اهمیت دارد بدانید که هرچقدر قهوه تازه تر باشد، کرمای بیشتری تولید خواهد کرد. لازم به ذکر است که کرما در قهوه اسپرسو و خرید اسپرسو ساز امکان پذیر است.

بعد از اینکه به این نکات توجه کردید باید قهوه ای که میخرید براساس سلیقه تان و دستگاه قهوه ساز تان صورت گیرد. البته نوع قهوه (منظور عربیکا، روبوستا، میکس یا اورجینال بودن قهوه است) بستگی به قهوه ساز تان ندارد. و میزان آسیاب کردن قهوه بستگی به نوع دستگاه قهوه ساز تان دارد. اما انتخاب نوع قهوه براساس سلیقه شما است. باید بدانید قهوه روبوستا کافئین بیشتری در مقایسه با عربیکا دارد. 

source: راهنمای خرید قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید دانه قهوه , خرید قهوه , خرید قهوه اسپرسو , راهنمای خرید قهوه , قهوه دات کام , مشخصات قهوه خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در مقاله قبلی پرتافیلتر و کاربرد آن را به طور کامل بررسی کردیم. در ادامه معرفی پرتافیلتر یا همانطور که گفتیم دسته گروپ می رسیم به انواع این ابزار بسیار مهم. پرتافیلتر وسیله ای است به همراه دستگاه های اسپرسوساز که نقش مهمی در ایجاد کرمای قهوه اسپرسو دارد.

از آنجایی که دستگاه های اسپرسو ساز بسیار متنوعی در بازار وجود دارد، طبیعتا برای همه این قهوه ساز های برقی یک نوع پرتافیلتر طراحی نشده است. بنابراین نمی توان آنها را در یک دسته قرار داد.

مهمترین دسته بندی براساس نوع کاربری و ظاهر دسته گروپ ها انجام می شود. از لحاظ نوع کاربری، دسته گروپ ها به دو دسته تقسیم می شوند. پرتافیلتر صنعتی، پرتافیلتر غیر صنعتی یا خانگی.

دسته گروپ های صنعتی ظاهری بسیار جذاب دارند و برای انواع اسپرسو ساز صنعتی و تعدادی از انواع اسپرسو ساز نیمه صنعتی مناسب هستند. زیرا سایز دهانه این پورتافیلتر ها با سایز هدگروپ این دستگاه ها یکی است، یعنی سایز ۵۸٫

این وسیله وزنی بیشتر از ۴۵۰ گرم دارد و به گونه ای طراح شده است که به راحتی در دست قرار بگیرد. درنتیجه به راحتی می توانید مانند یک حرفه ای قهوه را تمپ یا فشرده کنید. همچنین استحکام و ماندگاری آنها بسیار بالا است. زیرا اغلب از جنس برنجی کروم اندود هستند که باعث می شود در برابر فشار و گرمای شدید کاملا مقاومت داشته باشند.

اما پرتافیلترهای خانگی مناسب اسپرسو ساز های خانگی هستند. و از این جهت که روزانه تعداد شات پایین با این دستگاه ها تهیه می شود، از کیفیت پایین تری در مقایسه با دسته گروپ های صنعتی دارند. حتی در ظاهر.

تفاوت در ظاهر موردی است که بیشتر افراد حتی افرادی که مبتدی هستند هم متوجه آنها می شوند. دسته گروپ ها از لحاظ ظاهر هم به دو گروه تقسیم می شوند. پرتافیلترهای عریان، پرتافیلترهای نازل دار

دسته گروپ های نازل دار رایج ترین پورتافیلترها هستند، هم در اسپرسو ساز خانگی و هم در نوع صنعتی آنها. و به این صورت هستند که عصاره قهوه از ۲ یا ۱ خروجی از زیر دسته گروپ خارج می شود. به این نازل ها، ناودونی هم گفته می شود.

و اما دسته دوم. دسته گروپ عریان یا نیکد بدلیل نداشتن نازل خروجی در کف و دیده شدن سبد فیلتر به این عنوان نامگذاری شده اند. این پورتافیلترها به شما اجازه دیده شدن تمامی روند عصاره گیری قهوه اسپرسو را می دهد و شما می توانید کانالیزه شدن گذر آب از میان قهوه را که در اثر عملیات تمپ و فشرده سازی مشاهده نمایید.

source: انواع پرتافیلتر



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع پرتافیلتر, پرتافیلتر بدون نازل, پرتافیلتر عریان, پرتافیلتر نیکد, خرید پرتافیلتر, قهوه دات کام, قیمت پرتافیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر طرفدار قهوه های دمی باشید حتما می دانید که تنها با خرید قهوه ساز های مخصوص این قهوه، نمی توانید قهوه ای خوشمزه درست کنید. و احتمالا به این موضوع زمانی پی برده اید که در خانه با انواع قهوه ساز های دمی، قهوه دم کرده اید اما قهوه شما با قهوه ای که در کافی شاپ ها می نوشید کاملا متفاوت است. این اتفاق به دو دلیل پیش می آید. یا فوت و فن درست کردن این قهوه ها را ندارید و یا تجربه اش را دارید اما ابزار لازم برای دم آوری را ندارید. ابزاری مانند کتل.

همانطور که می دانید برای آماده کردن انواع قهوه های دمی، نیاز دارید که آب جوش را بر روی پودر قهوه بریزید. وسیله ای که به کمک آن آب را به قهوه ها اضافه می کنند، کتل (kettle) نام دارد. درواقع کتل همان کتری آب معمولی است با این تفاوت که دارای یک دهانه بلند، دراز، باریک و نوک تیز است.

باریستا با استفاده از کتل، در کنار سایر لوازم قهو دمیِ بینظیری آماده میکند. کتل انواع محتلفی دارد اما به صورت کلی به دو دسته کتل برقی و کتل دستی، تقسیم می شود.

میزان آسیاب کردن قهوه بستگی به نوع دستگاه قهوه ساز دارد اما مورد دوم کاملا در اختیار ماست. و نحوه اضافه کردن آب جوش و میزان آن در طعم قهوه بسیار تاثیر گذار می باشد. اینجا است که به کتل نیاز پیدا می کنیم. برای اینکه قهوه ای عالی و دلنشین داشته باشیم، باید آب را به صورت مرحله ای و آرام آرام بر روی قهوه ها بریزیم.

source: کتل قهوه چیست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید کتل قهوه, قهوه دات کام, قیمت کتل برقی قهوه, کتل استیل قهوه دمی, کتل باریستا, کتل قهوه چیست, کتل کتری, کتل هریو ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هر کافی شاپ معمولا دارای دو بخش است. بار گرم با عهده داری باریستا که برای خرید قهوه و نوشیدن آن و انواع نوشیدنی های گرم است. و بار سرد به سرپرستی بارتندر برای درست کردن و سِرو انواع نوشیدنی های سرد.

کثر افراد با باریستا و بار گرم به خوبی آشنا هستند اما با بارتندر و بار سرد نه. به این دلیل که اغلب کافه ها این دو قسمت را یکی کرده و همه را در بار گرم قرار داده و باریستا هم مسئول بار سرد هست. درصورتی کار چندان درستی نیست.

در هر حال چه بارتندر و چه باریستا برای درست کردن همه نوشیدنی های سرد و خنک نیاز به ابزاری دارند که به کیت (سِت) بار سرد شناخته می شود. کیت بار سرد شامل تمام ابزاری است که برای تهیه نوشیدنی های خنک به آنها نیاز است. ابزاری مانند:

شیکر: یکی از مهمترین ابزار کار بارتندری شیکر است. شیکر ظرفی است که همه مواد بر اساس رسپی نوشیدنی در آن ریخته می شود و سپس با ابزار دیگر با هم ترکیب می شوند.

جیگر: اضافه کردن میزان دقیق مواد یکی از مهمترین فاکتورهایی است که بارتندر باید به آن توجه کند. جیگر وسیله ای است خوش دست برای اندازه گیری مایعات که سایزها و اندازه های مختلف دارد.

بار اسپون: یک قاشق بلند با بدنه مارپیچ با انتهای صاف یا چنگال مانند است. از این قاشق برای اعمال گارنیش روی لیوان های سِرو نوشیدنی های خنک استفاده می‌شود.

صافی: صافی ابزاری مخصوصی است که به کمک دو فنر به شیکر وصل و از ورود پالپ به لیوان سرو جلوگیر می‌کند. صافی به شیوه ای خاص طراحی و ساخته شده است که نیازهای بارتندر را به خوبی پاسخ می‌ دهد.

مادلر: مادلر وسیله ای است شبیه به هاونگ که برای پخش کردن عطر و رایحه میوه‌ها و گیاهان در شیکر از آن استفاده می‌شود. در واقع از مادلر برای خُرد و ترکیب کردن مواد با یکدیگر استفاده می شود.

بارتندر باید از رسپی انواع نوشیدنی ‌های سرد اطلاع داشته باشد و آنها را به صورت حرفه ‌ای و تخصصی با یکدیگر ترکیب کرده و یک نوشیدنی با طعم عالی را درست کند. پس برای رسیدن به امر به ابزار بالا نیاز دارد.
 


:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: ابزار بار سرد, خرید ست بار سرد, خرید کیت بار سرد, ست بار سرد, شیکر بار سرد, قهوه دات کام, قیمت ست بار سرد, کیت بار سرد ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

از زمانی که دستگاه اسپرسو ساز برای اولین بار عرضه شد تا به امروز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. و همچنان خرید دستگاه اسپرسو ساز بعد از خرید قهوه، پرفروش ترین محصول در صنعت قهوه می باشد.

حتی در چند سال اخیر این روند رو به رشد، سرعت بیشتری هم پیدا کرده است. زیرا اسپرسو ساز هایی با قدرت فوق العاده برای مصرف خانگی به بازار عرضه شده اند. دستگاه هایی نه بزرگی اسپرسو ساز های صنعتی اما با عصاره گیری نزدیک به آنها.

مانند اسپرسو ساز دلونگی ۳۵۱ و اسپرسو ساز نوا ۱۲۸٫ این دو دستگاه از قهوه ساز های پرفروش به حساب می آیند، اما یکی قدیمی و دیگری نسبتا جدید است. حال اگر خرید دستگاه اسپرسوساز را داشته باشیم، کدام را باید انتخاب کنید؟

اسپرسو ساز ۱۲۸ از خانواده پرجمعیت برند نوا است که از نظر امکانات و توان موتور یک سروگردن از اسپرسو ساز های خانگی نوا بالاتر بوده، و در دسته اسپرسو ساز های نیمه صنعتی قرار دارد. درست کردن قهوه با اسپرسو ساز نوا ۱۲۸ بسیار راحت است زیرا دارای امکانات زیادی است.

برند دلونگی یکی از معروف ترین نام ها در دنیای قهوه ساز های می باشد که افراد بسیار معروف جهان هم چهره تبلیغاتی این برند هستند. افراد شناخته شده ای مانند برد پیت.

بنابراین طبیعتا برند دلونگی با این همه محبوبیت و فروش بالا، هر ساله دستگاه های جدیدی را برای دوست دارانش عرضه می کند. دلونگی ۳۵۱ از جمله اسپرسوساز های این شرکت است که در مقایسه با دیگر دستگاه های هم رده با خودش جدید می باشد. و امکانات زیر را دارد.

این دو دستگاه تفاوت های بیشتری دارند تا تشابه. ظاهر بسیار متفاوت اولین موردی است که به آن اشاره می کنیم. همچنین اسپرسو ساز دلونگی ۳۵۱ دارای ۳ رنگ متفاوت است درحالی که نوا تنها ۱ رنگ دارد.

مهمترین تفاوت بعدی این است که نوا ۱۲۸ دارای نمایشگر زمان و فشار است اما دلونگی ۳۵۱ فاقد نمایشگر می باشد. همچنین با نوا ۱۲۸ می توان زمان عصاره گیری و آب جوش را تنظیم کرد، اما دلونگی به صورت خودکار این کار را انجام می دهد. 

علاوه بر همه این موارد نوا ۱۲۸ دارای ۲ نازل بخار و آب جوش می باشد اما دکمه اسپرسو تک و دوبل جداگانه ندارد. 

source: دلونگی ۳۵۱ یا نوا ۱۲۸ را بخرم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز دلونگی, اسپرسو ساز دلونگی 351, اسپرسو ساز نوا 128, انواع اسپرسو ساز, بهترین قهوه ساز خانگی, خرید اسپرسو ساز, قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد عاشق قهوه دارند تهیه کردن و خرید قهوه است. به خصوص اگر به مکانی سفر کنند که دسترسی به قهوه فروشی ها و خرید قهوه بسیار سخت باشد. مثلا سفر در طبیعت، … . یا افرادی که قهوه ای که در بیرون آماده می شود را دوست ندارند و ترجیح می دهند خودشان با قهوه ساز مسافرتی قهوه ی خود را آماده کنند.

پس این مشکل را چگونه باید حل کرد؟ یعنی باید همه جا دستگاه های قهوه ساز بزرگ، سنگین و جاگیر را به همراه خودشان ببرند؟ پاسخ خیر است. بلکه با خرید قهوه ساز هایی که مناسب برای این گونه سفرها هستند، می توان به راحتی این مشکل را از بین برد.

شرکت های زیادی اقدام به تولید قهوه سازی مسافرتی کرده اند که قابل حمل بوده و می توان آنها را به سفر یا حتی محل کار هم برد. اما همه آنها کیفیت و کارایی لازم را ندارند.

 

بهترین قهوه ساز هایی که می توانند در سفر کارایی بسیار زیادی داشته باشند، بدون کمترین زحمتی عبارتند از: مینی پرسو (یا اسپرسو ساز همراه)، نانو پرسو، ایروپرس، موکاپات، جزوه، فرنچ پرس، … .

همانطور که گفتیم برای داشتن قهوه در سفر به قهوه ساز، پودر قهوه و آب جوش نیاز دارد. در بالا انواع قهوه ساز ها را معرفی کردیم. اما حالا دو مورد دیگر.

برای هر دستگاه قهوه سازی، باید قهوه را مناسب با آن دستگاه آسیاب کرد. اما قهوه چه درشت آسیاب شود و چه ریز، کمترین وزن را خواهد داشت و به راحتی در ظرف و کیفی قرار می گیرد. اما آب جوش.

source: چگونه در سفر قهوه درست کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز مسافرتی, خرید قهوه ساز, قهوه دات کام, قهوه در سفر, قهوه ساز دستی, قهوه ساز مسافرتی, قهوه ساز مسافرتی ارزان, قیمت قهوه ساز مسافرتی ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر تجربه خرید اسپرسوساز را داشته اید حتما دقت کرده اید که اقلامی به همراه دستگاه اسپرسو ساز وجود دارد. یکی از اصلی ترین اقلام که تقریبا به همراه تمام دستگاه ها هست، پیمانه قهوه است.

همانطور که می دانید یکی از مهمترین فاکتور هایی که در میزان کیفیت هر نوع قهوه ای اهمیت دارد، میزان قهوه است. زیرا کم یا زیاد بودن میزان قهوه، به شدت در طعم و غلظت آن تاثیر دارد. اما این امر در مورد قهوه اسپرسو اهمیت بیشتری پیدا می کند.

البته می توان دلایل بیشتری را برشمرد اما این ۳ دلیل مهمتر هستند. اما نکته ای که در اینجا مهم است این است که برای اندزه گیری میزان صحیح پودر قهوه باید به همین پیمانه اکتفا کرده یا باز هم باید از ترازو استفاده شود؟

بهترین راه برای درست کردن قهوه خوشمزه و عالی، خرید ترازوی دیجیتال و استفاده از آن برای وزن کردن پودر قهوه است. زیرا دان قهوه وزن های متفاوتی دارد و هرچقدر به دان قهوه بیشتر حرارت داده شود (به اصطلاح بیشتر رُست شود)، قهوه وزن بیشتری از دست خواهد داد.

بنابراین وزن یک پیمانه پودر قهوه با درجه رست مدیوم با یک پیمانه قهوه دارک رست متفاوت است. به همین دلیل است که استفاده از ترازو به جای پیمانه، انتخاب بهتری است.

افزون بر این مورد اندازه پیمانه برای همه دستگاه های اسپرسوساز یکی است. در صورتی که حجم بسکت پرتافیلتر اسپرسوساز ها متفاوت است. به طور مثال ممکن است حجم بسکت دبل اسپرسوساز دلونگی ۶۸۵ با حجم بسکت دوبل نوا ۱۴۰ متفاوت باشد. درنتیجه وزن کردن روش مطمئن تری هست در مقایسه با استفاده از پیمانه.

source: خرید ترازوی دیجیتال برای درست کردن اسپرسو



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: اسکیل قهوه , ترازوی دریپ کافی , ترازوی دیجیتال , ترازوی دیجیتال آشپزخانه , ترازوی هریو , قهوه دات کام , قیمت ترازوی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر دستگاه های اسپرسوساز را از نزدیک دیده باشید، متوجه شده اید که مخزن قهوه این قهوه ساز ها با دیگر قهوه سازها متفاوت است. یا شاید اسم پرتافیلتر به گوشتان خورده است اما ندانید که این وسیله چیست و چه کاربردی دارد. با ما همراه باشید.

دستگاه های اسپرسو ساز ساختارها و کاربرد های متفاوتی دارند، اما موردی که در همه آنها ثابت است وجود وسیله به نام پرتافیلتر است. پرتافیلتر وسیله ای است که قهوه آسیاب شده در آن ریخته می شود و سپس با وصل کردن آن به اسپرسوساز، عصاره قهوه از خروجی پرتافیلتر خارج می شود. پرتافیلتر از دو بخش تشکیل شده است.

  1. دسته: بخشی است که باریستا برای وصل و جدا کردن دسته گروپ به دستگاه، به آن نیاز دارد. دسته ثابت است و قابل جدا شدن نمی باشد.
  2. سبد یا بسکت: قسمت است که از دانه های آسیاب شده قهوه در آن ریخته می شود. بسکت وسیله ای است که از پرتافیلتر جدا شده و مجددا بر روی آن وصل می شود.

سبدهای دسته گروپ از نظر ظاهر و کاربرد انواع مختلفی دارد اما به صورت کلی به دو دسته فشره و غیر فشرده تقسیم می شوند.

همانطور که گفتیم دسته گروپ مخزن قهوه اسپرسو ساز است اما نحوه استفاده از آن چگونه است؟ برای استفاده از دسته گروپ باید مراحل زیر را انجام دهید. اما فراموش نکنید که بعد از هربار استفاده، آن را به دقت بشورید. بسکت را در دهانه پرتافیتر قرار دهید، مقدار دقیق پودر قهوه را داخل بسکت بریزید، قهوه را تمپ کنید.

بسته به نوع کاربری دستگاه اسپرسوساز، پرتافیلتر ها دارای سایز ۵۱، ۵۳ و ۵۸ هستند. و با هر کدام از آنها می توان هم اسپرسو تک شات و هم دبل شات تهیه کرد.

source: خريد پرتافيلتر



:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قیمت پرتافیلتر , خرید پرتافیلتر , پرتافیلتر چیست , کاربرد پرتافیلتر , قهوه دات کام , انواع پرتافیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تا چند سال اخیر خرید قهوه ساز جز ضروریات برای آشپزخانه یا محل کار نبود. اما با افزایش فرهنگ قهوه نوشی در بین مردم و همینطور اطلاع از خواص و انرژی قهوه، نیاز به داشتن دستگاه قهوه ساز بیش از پیش احساس می شود.

کافی است مدت ۲-۱ ساعت به بازار مراجعه کنید یا یک جستوجوی کوتاه در فضای مجازی انجام دهید، در این زمان است که از این همه دستگاه های قهوه ساز جورواجور دچار سردرگمی شدیدی شوید.

که در این شرایط ممکن است خرید قهوه ساز مناسب، نتیجه مطلوبی نداشته باشد. پس باید چکار کرد؟ بهتر است قبل از اقدام به یک سوال مهم پاسخ دهید تا از خریدتان رضایت کامل داشته باشید. سوال این است: به چه نوع قهوه ای علاقه دارید؟ قهوه اسپرسو، ترک، فرانسه، دمی، …؟

تنها با پاسخ دادن به این سوال می توانید بسیاری از دستگاه های قهوه ساز را حذف کرده و انتخاب های خود را محدود کنید. زیرا هر قهوه ای، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارد. به طور مثال با خرید دستگاه اسپرسو ساز می توان قهوه اسپرسو درست کرد و یا تنها با جزوه است که می توان قهوه ترک را آماده کرد.

اما اگر قهوه مورد علاقه با قهوه ساز های برقی درست شود، مانند اسپرسو یا برخی از قهوه های دمی، … تکلیف چه می شود؟ 

اگر نتوان با قطعیت گفت بیش از نیمی از قهوه ساز های موجود، برقی هستند، اما به جرئت می توان گفت که نیمی از دستگاه های کافی مِیکیر برقی هستند. پس قطعا انتخاب از بین این دستگاه ها هم کار مشکلی است. در این مورد باید به چند مورد توجه کنید.

  • برای چه نوع مصرفی قهوه ساز می خرید؟ برای مصرف خانگی، برای محل کار، رستوران ها و کافی شاپ های بزرگ، … . در واقع باید بدانید که برای چه تعداد افرادی روزانه قهوه سرو می کنید.

زیرا هرچه افراد بیشتری از دستگاه استفاده کنند، باید از دستگاه پر توان تر (صنعتی یا نیمه صنعتی) استفاده شود. حتی بر روی برخی از دستگاه ها نوع کاربری آنها درج شده است.

source: قهوه ساز خوب چی بخرم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , بهترین قهوه ساز , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب چی بخرم , قهوه ساز خوب و ارزان , قیمت قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در ادامه مقاله قبلي و يافتن پاسخِ سوال قهوه ساز خوب چي بخرم؟ يا بهترين خريد قهوه ساز دستي چيست؟ به ۳ قهوه ساز دستي محبوب و جذاب ميرسيم كه با اينكه به نظر ميرسد عملكرد يكساني داشته باشند، اما كاملا متفاوت هستند.

ايروپرس يك قهوه ساز بسيار مهم در خانواده قهوه ساز هاي دستي به حساب مي آيد كه دم كردن قهوه با آن هم از اهميت بيشتري برخوردار است. به حدي كه سالانه مسابقات جهاني ايروپرس برگزار مي شود و همه شركت كنندگان براي كسب قهرماني تلاش زيادي انجام مي دهند. آنها مراحل زير را طي مي كنند.

  1. اندازه گيري و آسياب كردن قهوه ها (با درجه تقريبا ريز تا به انداز نمك برسند).
  2. قرار دادن فيلتر در جاي مخصوص در ايروپرس، و ريختن آب جوش بر روي فيلتر و دستگاه به منظور گرم و تميز كردن قهوه ساز.
  3. پودر قهوه را بر روي فيلتر ريخته و پيستون را بر روي فنجان قهوه قرار دهيد.
  4. ...

اگرچه درست كردن قهوه با ايروپرس آسان به نظر ميرسد اما بايد تمرين كنيد.

خريد كمكس، معمولا اولين كاري است كه هر فردي كه خواهان امتحان كردن طعم جديدي از قهوه است، انجام مي دهد. قهوه ‌ساز كمكس نمونه اي از يك طراحي خلاقانه و درخشان است و قهوه اي كه آماده ميكند طعم بسيار گيرايي دارد.

اين قهوه ساز ظاهري شبيه به ساعت شني دارد و تنها طي ۵ مرحله قهوه آماده مي شود در مدت زمان كمتر از ۴ دقيقه.

  1. آسياب كردن قهوه به اندازه متوسط.
  2. قرار دادن فيلتر كمكس بر روي دهانه به صورت صحيح.
  3. ريختن آب جوش بر روي فيلتر به منظور تميز كردن فيلتر.
  4. بيرون ريختن آب و قرار دادن مجدد فيلتر بر روي دهان.

لازم به ذكر است كه قهوه ساز V60، هم دقيقا به همين صورت عمل ميكند. فقط ظاهر دستگاه متفاوت است.

source: طرز استفاده از انواع قهوه ساز دستی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: بهترين قهوه ساز خانگي , خريد قهوه ساز , خريد قهوه ساز ايروپرس , خريد قهوه ساز سايفون , خريد قهوه ساز كمكس , قهوه دات کام , قیمت قهوه ساز سایفون , قیمت کمکس ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

زمانی که قصد خرید دستگاه اسپرسو ساز را دارید، شاید عبارت اسپرسو ساز دستی به گوشتان بخورد؛ و تعجب کنید که اسپرسو ساز دستی، چه دستگاهی است. همانطور که میدانید قهوه اسپرسو از عبور آب جوش با فشار زیاد از بین دانه های قهوه که بسیار ریز آسیاب شده اند تهیه می شود. و برای درست کردن این قهوه بسیار پرطرفدار باید دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید.

در حقیقت دستگاه اسپرسو ساز دستی در بازار وجود ندارد و تمام این دستگاه ها برقی هستند؛ یا به صورت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک. بنابراین نمی توان اسپرسو را به صورت دستی تهیه کرد.

اما قهوه سازی است که ساز و کاری شبیه به اسپرسو ساز ها دارد با این تفاوت که با فشار زیاد از بین ذرات قهوه عبور نمی کند. این قهوه ساز موکاپات یا قهوه جوش روگازی است. با خرید موکاپات به راحتی می توانید قهوه اسپرسو آماده کنید.

وکاپات که به قهوه جوش روگازی یا اسپرسو ساز روگازی هم شناخته می شود، قهوه سازی کوچک با طراحی هشت ظلعی است که مکانیزم ساده ای هم دارد. این قهوه ساز دستی از سه قسمت تشکیل شده و درست کردن قهوه با آن تماما به صورت دستی انجام می شود. کافی است آب در مخزن زیرین و سپس پودر قهوه در سبد یا بسکت موکاپات ریخته شود.

پس به جوش آمدن آب، بخار ایجاد می شود. بخار فشار را در محفظه پایینی افزایش داده و آب با فشار از بین دانه‌های قهوه عبور می‌کند و در محفظه بالایی ریخته می شود. ولکین فشار بخار آب در موکاپات ۲-۱ بار است اما در دستگاه های اسپرسو ساز این میزان به بیش از ۸ بار افزایش پیدا می کند.

source: دستگاه اسپرسو ساز دستی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز دستی , خرید اسپرسو ساز , خرید موکاپات , قهوه دات کام , قیمت اسپرسو ساز دستی , قیمت موکاپات , ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در چند سال اخير يكي از دستگاه هايي كه فروش آن رشد چشم گيري داشته است، خريد نانو پرسو است. اين افزايش فروش به دليل مزايا و ويژگي هايي است كه اين قهوه ساز جذاب دارد. كه قطعا شما هم با مطالعه كردن اين مقاله ترغيب به خريد نانو پرسو مي شويد.

در ابتدا بهتر است با نانو پرسو آشنا شويد كه همين آشنايي پرده از ويژگي هاي اين قهوه ساز برميدارد. نانو پرسو در واقع همان اسپرسو ساز است با ابعاد بسيار كوچكتر و وزن بسيار كمتر. در سال ۲۰۱۴ شركت واكاكو دست به طراحي و ساخت اسپرسو ساز جديد زد به نام ميني پرسو.

بعد از موفقيت چشم گير ميني پرسو ها، شركت واكاكو با تحقيق و بررسي از خريداران خود، توانست مواردي را خريداران با آن مشكل داشتند را پيدا كند. و اينجا بود كه نانو پرسو متولد شد. نانو پرسو درواقع كامل شده، پيشرفته شده و جذاب شده ي ميني پرسو است.

در نگاه اول شايد نتوان تفاوتي را در اسپرسو ساز همراه ميني پرسو و قهوه ساز نانو پرسو پيدا كرد اما تفاوت ها در ساختار آنها هستند. نانو پرسو نسبت به ميني پرسو داراي قدرت بيشتر، ابعاد كوچك تر، وزن كمتر، گنجايش مخزن آب بيشتر، طراحي جديد پورتافيلتر است. همچين رنگها و طرح هاي بسيار متنوع تري هم دارد.

اما شايد بتوان مهمترين ويژگي هر دوي اين قهوه ساز ها اين است كه ميتوان همه جا از آنها استفاده كرد. به طور مثال در چادر هاي مسافرتي، اتومبيل، هواپيما، محل كار، گردش، سفر، مهموني، كمپينگ، … .

source: نانو پرسو چيست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: خريد اسپرسو ساز , خريد نانو پرسو , قهوه دات كام , قيمت ميني پرسو , قيمت نانو پرسو , انواع اسپرسو ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برای درست کردن انواع قهوه ها باید قهوه اسپرسو را با شیر فوم دار و گاها کف شیر ترکیب کرد. بهترین و ایده آل ترین راه، خرید دستگاه اسپرسو ساز برای رسیدن به این منظور است.

و پیچر وسیله ای بسیار سبک، راحت، کاربردی و ضروری برای باریستا است که با استفاده از آن می تواند به آسانی شیر را فوم دار کند. چرا باید شیر را فوم دار کرد؟ به این دلیل که برای درست کردن بخش بزرگی از قهوه ها مانند قهوه لاته، کاپوچینو، فلت وایت، موکاچینو، … باید شیر را فوم دار (شبیه به خامه طور) کرد .

در بالا به صورت کلی کاربرد پیچر را بیان کردم اما نحوه استفاده از آن هم نیز مهم است. این وسیله دارای یک دهانه بزرگ و یک دسته است که علاوه بر کافه ‌ها، در خانه هم می توان از آن استفاده کرد. بعد از خرید پیچر باید شیر را داخل پیچر ریخته، آن را زیر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز قرار داده و نازل را روشن کنید. این کار را تا زمانی باید ادامه داد که شیر افزایش حجم پیدا کند و به حالت چرخشی در درون پیچر حرکت کند.

اگرچه فوم گیری از شیر به نظر راحت میرسد اما نیاز به تمرین و ممارست دارد. زیرا میزان شیر، نوع شیر، نحوه قرار گرفتن نازل در درون شیر، … فاکتورهای مهمی هستند که در میزان کیفیت فوم گیری شیر تاثیر بسزایی دارند.

پیچر ها بیشتر از نظر ظاهر با هم متفاوت هستند. اما از آنجایی که دمای شیر در حین فوم گیری نباید از یک درجه ای بیشتر شود، پیچر هایی به بازار آمده اند که دارای دماسنج بوده و برای افراد مبتدی عالی هستند.

source: قيمت پيچر



:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: پیچر لته ارت , خرید اسپرسو ساز , خرید پیچر , قهوه دات کام , قیمت پیچر , پیچر شیر چیست , پیچر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 9 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه اسپرسو به چنان محبوبیتی رسیده است که بیشتر افراد روی آورده اند به خرید اسپرسو ساز های خانگی؛ تا دیگر مجبور نباشند برای نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو به کافی  اما پیشرفت علم و تکنولوژی باز هم دست به کار شده و برای طرفداران این قهوه خوشمزه اسپرسو ساز تقریبا جدیدی را ساخته که بسیار کاربردی تر است. این اسپرسو ساز، نانوپرسو است.

در حقیقت شرکت واکاکو از پیشرفت تکنولوژی استفاده کرد و قهوه سازی را طراحی و ساخت که بسیار شگفت انگیز بود. شگفت انگیز چون دیگر نیاز به برق نداشته و با ابعادی که دارد، فوق العاده سبک است و قابل حمل.

مشخصات نانو پرسو:

این ویژگی ها، مواردی هستند که برای هر فردی که عاشق قهوه است از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا به این ترتیب می تواند در هر کجا و در حال انجام هرکاری که باشد، اسپرسوی مورد علاقه خود را آماده کرده و از نوشیدنش لذت ببرد.

از ویژگی های جذاب دیگر برای خرید نانو پرسو این است که به گونه ای طراحی شده که خود، دارای فنجان قهوه و پیمانه می باشد. مشکلی که افرادی که قهوه می نوشند، با آن دست و پنجه نرم می کنند. زیرا باید علاوه بر داشتن یا خرید قهوه ساز، باید لوازم جانبی آن مانند فنجان را که جاگیر هم هست و … را به همراه خود داشته باشند.

  • فشار بار ۱۸
  • طول: ۱۵/۶ سانتیمتر
  • عرض: ۷/۱ سانتیمتر دارد
  • وزن: ۳۳۶ گرم
  • مناسب برای سفر، گردش، حتی محل کار، …
  • استفاده همزمان از پودر قهوه و کپسول قهوه

این موارد از دیگر ویژگی های این اسپرسو ساز جمع و جور هستند. همچنین با خرید اسپرسو ساز نانوپرسو دیگر نیاز به خرید لوازم جانبی نیست. علاوه بر فنجان و پیمانه یک عدد فیلتر، براش، کیسه، کارت گارانتی، از اقلام همراه این قهوه ساز هستند.

source: قيمت نانو پرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: خرید اسپرسو ساز , قهوه دات کام , قیمت نانو پرسو , نانو پرسو ارزان , نانوپرسو چیست , نانوپرسو واکاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 9 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر علاقه مند به قهوه اسپرسو باشيد حتما مي دانيد كه اين قهوه خوشمزه تنها با خريد اسپرسو ساز و روشن كردن دكمه power آن درست نمي شود. هرچند كه اسپرسو طي مراحلي كه در دستگاه اسپرسوساز اتفاق مي افتد، آماده مي شود؛ اما براي درست كردن اين قهوه خوشمزه نياز به وسايل و مراحل ديگري هم نيز مي باشد.

ابزاري مانند تمپر و مرحله اي به نام تمپينيگ قهوه از جمله كارهايي مي باشد كه بايد حتما انجام شود. تمپر قهوه (coffee tamper) وسيله‌ اي كار‌آمد و مهم براي باريستا و به جهت آماده كردن يك فنجان قهوه اسپرسو با كرماي مناسب و خوش طعم است. در حقيقت بدون تمپر، قهوه اي بسيار بي كيفيت خواهيد داشت. چرا؟

زيرا بايد پودر قهوه داخل پرتافيلتر فشرده شده و به قرص قهوه تبديل شود. از آن جايي كه قهوه اسپرسو در اين دستگاه قهوه ساز برقي با عبور پرفشار آبِ تقريبا جوش به دست مي آيد، اگر پودر قهوه به قرص قهوه تبديل نشود، به محض ورود آب با فشار زياد به داخل پرتافيلتر، پودر قهوه به خارج از پرتافيلتر پرتاب مي شود.

كه علاوه بر درست نشدن قهوه، محيط اطراف پرتافيلتر بسيار كثيف مي شود. از اين گذشته و دليل مهم بعدي، اين است كه بدون تمپ كردن قهوه، اسپرسويي خواهيد داشت بسيار بي كيفيت.

زيرا زماني كه پودر قهوه داخل پرتافيلتر فشرده نشود، آب از قسمتي كه فشرده نشده به راحتي عبور مي كند و تمام عصاره ي قهوه از آن خارج نمي شود، درنتيجه قهوه اي رقيق و آبكي خواهيد داشت.

source: تمپر قهوه چيست؟



:: موضوعات مرتبط: تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: تمپر قهوه , تمپر قهوه فلزي , خريد اسپرسو ساز , خريد تمپر , خريد قهوه ساز , قهوه دات كام , قيمت تمپر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با بزرگ تر شدن صنعت قهوه و گسترش فرهنگ قهوه نوشی در دنیا، افراد بیشتری روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز می کنند. حال برای اینکار یا خود اقدام به خرید قهوه ساز می کنند یا به قهوه فروشی ها مراجعه کرده و از قهوه های آماده آنها استفاده می کنند.

اگر جز افراد دسته دوم هستید که هر روز قهوه های آماده می نوشید، توصیه می کنیم خودتان دستگاه قهوه ساز خریداری کنید. با این کار هم در زمان و هزینه به میزان قابل توجهی صرفه جویی کردید، و هم از کیفیت و طعم اصلی قهوه تان اطمینان خاطر پیدا می کنید.

برای این کار کافی است به بازار مراجعه کنید و دستگاه مورد نظرتان را بخرید. اما قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنید که در انتها از خریدتان راضی باشید. این نکات عبارتند از:

اولین و مهمترین فاکتوری که باید به آن توجه کنید این است که به چه قهوه ای علاقه دارید و آن قهوه را چه قهوه سازی آماده میکند. به طور مثال اگر طرفدار قهوه های دمی هستید باید از دستگاه هایی مانند قهوه ساز کمکس، سایفون، ایروپرس، V60، … استفاده کنید.

اما اگر به اسپرسو یا قهوه های ترکیب شده با شیر علاقمند هستید، باید از حتما از اسپرسو ساز استفاده کنید. زیرا تنها دستگاهی که هم میتوان با آن قهوه درست کرد و هم شیر را فوم دار، انواع اسپرسوساز ها هستند.

حتما به تعداد فنجان قهوه ای که روزانه درست می کنید توجه کنید. این مورد بیشتر در قهوه ساز های برقی اهمیت دارد. البته در قهوه ساز های دستی، باید به مخزن دستگاه توجه کنید که معمولا تعداد فنجان قهوه ای را که میتوان با آنها درست کرد، بر روی دستگاه درج شده است.

source: خرید قهوه ساز باکیفیت



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام, بهترین قهوه ساز, بهترین قهوه ساز خانگی, قیمت قهوه ساز, خرید اسپرسو ساز, قیمت قهوه ساز, قهوه ساز خوب و ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

براي داشتن يك شات اسپرسوي خوشمزه لازم به خريد اسپرسو ساز نيست. موكاپات، قهوه ساز بسيار كاربردي است كه مي توان با آن يك قهوه اسپرسو خوشمزه تهيه كرد. كار با اين دستگاه بسيار راحت بوده و از ويژگي هاي ديگر موكاپات به قابل حمل بودن آن مي توان اشاره كرد.

اين ويژگي باعث شده موكاپات طرفداران زيادي پيدا كند، زيرا با داشتن اين وسيله، مهم نيست كه شما كجا هستيد، در دفتر كار يا در حال گردش، مهم اين است كه قهوه شما در كوتاه ترين زمان ممكن آماده است تا خستگي را از تن تان بيرون كند. اكنون ما قصد داريم در اين جا نكاتي را بازگو كنيم كه علاوه بر اينكه عمر موكاپات را بيشتر مي كند، باعث بهتر شدن طعم قهوه هم مي شود.

قبل از خريد موكاپات حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه براي تهيه ي چه تعداد فنجان در طول روز قهوه دم ميكنيد. اگر فكر مي كنيد كه با موكاپات ۳ كاپ مي توانيد براي ۶ نفر قهوه آماده كنيد، و يا برعكس با ريختن مقدار كمي قهوه آسياب شده، در مخزن قهوه مي توان قهوه ي كمتري دم كرد، كاملا اشتباه مي كنيد.

هرچه قدر دماي آب مصرفي بيشتر باشد، بهتر است. حتي اگر از آب جوش هم استفاده كنيد، مشكلي به وجود نمي آيد. اين كار به اين دليل توصيه مي شود كه به جوش آمدن آب در موكاپات كمي زمان مي برد و امكان دارد قهوه بيشتر از حد لازم دم بكشد.

مخزن آب را بايد تا زير سوپاپِ كنترل فشار يا درچه اطمينان پر كرد. زيرا اگرچه سوپاپ از جمع شدن بيش از حد فشار آب در مخزن جلوگيري مي كند، ولي شما بايد اين احتمال را بدهيد كه اگر به هر دليلي سوپاپ خوب عمل نكرد، از تركيدن موكاپات جلوگيري مي كنيد.

پس از آسياب كردن قهوه با آسياب قهوه، در مخزن قهوه نه پودر قهوه ي كمي بريزيد و نه آن را پر كرده و فشرده كنيد. كم بودن قهوه باعث رقيق شدن قهوه مي شود و زماني كه پودر قهوه زياد باشد به دستگاه موكاپات فشار وارد مي شود، زيرا آب به جوش آمده بايد با فشار بيشتر از بين ذرات قهوه عبور كند.

فقط كافي است پس از اينكه ميزان مناسب قهوه اسياب شده را در مخرن ريختيد، با انگشتان دست سطح آن را صاف كنيد. همچنين از آسياب كردن زياد قهوه خوداري كنيد. زيرا نياز نيست پودر قهوه مانند دستگاه اسپرسو ساز بسيار نرم باشد.

بهترين جنس بدنه براي موكاپات، استيل مي باشد، زيرا اگرچه از موكاپات آلومينيومي گران تر است، ولي بر روي طعم قهوه اثر نمي گذارد و عمر طولاني تري دارد.

source: خريد موكاپات و طرز استفاده از آن



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه جوش روگازی, قهوه دات کام, قیمت موکاپات, اسپرسوساز برقی, خرید موکاپات, طرز استفاده از موكاپات, قيمت موكاپات برقي ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

انتخاب و خريد اسپرسوساز كاملا سليقه اي صورت مي گيرد. اما زماني كه در حال جست و جو به دنبال دستگاه مورد نظرتان هستيد، ۲ مورد حتما برايتان جلب توجه ميكند.

  • تنوع بسيار زياد دستگاه هاي اسپرسو ساز
  • محبوب و پر طرفدار بودن بعضي از دستگاه ها در مقايسه با ديگر اسپرسو ساز ها

در اين مقاله قرار است به معرفي و مقايسه دو اسپرسو ساز بپردازيم كه هر دوي اين فاكتور ها را دارند. يعني اسپرسو ساز دلونگي مدل ۶۸۵ و اسپرسو ساز مباشي ۲۰۱۶. با ديدن اين دو قهوه ساز برقي متوجه خواهيد شد كه شباهت هاي بسيار زيادي دارند. و احتمالا اين سوال برايتان پيش مي آيد كه با اين ميزان از شباهت، خريد كدام بهتر است؟ و اصلي ترين تفاوت هايشان در چيست؟

در ابتدا لازم است دلايل محبوب بودن اسپرسو ساز دلونگي ۶۸۵ را بيان كنيم. اين قهوه ساز در مقايسه با اسپرسوساز هاي ديگر ظاهر و ابعاد كوچكي دارد. كه همين امر باعث شده است فضاي كمي را اشغال كند.

از طرف ديگر اندازه كوچك اين دستگاه باعث نشده است كه توان موتور آن كم شود. بنابر نظر بيشتر كارشناسان اين حوزه دلونگي ۶۸۵ عصاره گيري خيلي خوبي دارد. و مورد آخر قيمت بسيار مناسب اين دستگاه است كه ميتوان آن را به راحتي خريد.

اگر بخواهيم از تفاوت هاي ظاهري شروع كنيم به ۲ مورد نمايشگر فشار و تفاوت رنگ بدنه آنها بر مي خوريم. اسپرسو ساز مباشي ۲۰۱۶ داراي نمايشگر فشار است كه اين ويژگي را دلونگي ۶۸۵ ندارد.

در مقابل دلونگي ۶۸۵ داراي تنوع رنگ بيشتري است. جنس استيل كه در هر دو دستگاه موجود است اما دلونگي داراي رنگ هاي دوست داشتني مشكي و قرمز هم مي باشد. و تفاوت ديگر در ميزان بار آنها مي باشد. مباشي داراي ۲۰ بار است و دلونگي داراي ۱۵ بار.

suorce: تفاوت ۲ اسپرسو ساز دلونگی EC685 و مباشی ECM2016



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز دلونگي, اسپرسو ساز دلونگي ۶۸۵, اسپرسو ساز مباشي 2016, خريد اسپرسو ساز, قهوه دات كام, قيمت اسپرسو ساز مباشي, بهترين اسپرسو ساز خانگي ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 6 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نوشیدنی قهوه انواع مختلفی دارد که با خرید قهوه ساز میتوان آنها را تهیه کرد. اما در بین این همه نوشیدنی قهوه، قهوه ای وجود دارد به نام قهوه پور اور که کمتر شناخته شده می باشد. قهوه ای که هم طعم متفاوتی دارد و هم قهوه ساز خصوص خود را. اما این قهوه جالب توجه چیست؟

قهوه پور اور (Pour Over) از معدود نوشیدنی های قهوه است که طعم خالص و جذابی دارد و به راحتی آماده می شود. درحقیقت این قهوه به دلیل روش آماده شدن آن به نام شناخته می شود. هرچند که در مقایسه با دیگر قهوه ها باید کمی بیشتر حوصله به خرج دهید تا قهوه دم بکشد.

طولانی شدن دم کشیدن قهوه پور اور به این دلیل است که تقریبا به صورت چکه ای از قهوه ساز خارج می شود. به همین دلیل به آن قهوه چکه ای هم گفته می شود. همچنین چون قهوه از طریق عبور از فیلتر کاغذی آماده می شود به قهوه فیلتری هم شهرت دارد. اما قهوه پور هم مانند قهوه های دیگر قهوه ساز مخصوص خود را دارد. در ادامه قهوه ساز های پور اور را معرفی کردیم. به همراه طرز تهیه این قهوه بی نظیر.

رای تجربه دم کردن قهوه به روش پور اور بعد از خرید قهوه، باید در جست و جوی خرید قهوه ساز مخصوص آن باشد. یعنی قهوه ساز های هاریو V60 و کمکس، کالیتا، … . نکته جالب این است که قهوه ساز های این نوع قهوه هم به قهوه ساز های پور اور شناخته می شوند.

اما باید توجه داشته باشید که این قهوه ساز ها نیاز به فیلتر دارند که هرکدام دارای فیلتر مخصوص به خود هستند. قهوه پور اور با اینکه کمتر شناخته شده است اما در مدت زمان کوتاهی طرفداران به دست آورده است. و میزان آسیاب کردن قهوه بستگی به نوع فیلتر قهوه ساز دارد.

source: قهوه پور اور چيست؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: تفاوت کمکس و v60 , خرید قهوه ساز , خرید وی ۶۰ , قهوه دات کام , خرید قهوه کمکس ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 5 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برای درست کردن قهوه، روش های بسیار متفاوتی وجود دارد که برای تهیه کردن قهوه با آن روش ها نیاز به خرید قهوه ساز مخصوص شان می باشد. زیرا هرکدام از این قهوه ساز ها، قهوه خاصی را آماده میکنند.

موکا کرم، دستگاهی است شبیه به موکاپات. یعنی قهوه سازی روگازی است که از سه قسمت تشکیل شده است. مخزن آب (مخزن زیرین)، سبد قهوه و فیلتر آن و مخزن عصاره قهوه (مخزن بالایی).

با این تفاوت که بر روی درب موکا کرم، اهرمی مانند اهرم فرنچ پرس به همراه فیلتری فلزی تعبیه شده است. این اهرم به این منظور بر روی درب قرار دارد که به وسیله آن بتوان قهوه ای درست که کرما داشته باشد.

همانطور که میدانید، قهوه ای که موکاپات های روگازی آماده می شود، فاقد کرما است که این مشکل در موکا کرم ها از بین رفته است. و چون قهوه ای که با موکا آماده می شود مانند اسپرسو ساز ها از گذر آب جوش از پودر قهوه می باشد، عملکردی شبیه به اسپرسوساز ها دارد.

از ویژگی های مثبت دیگر این قهوه ساز می توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد. ابعاد کوچک و وزن سبک آن باعث شده است که بتوان به راحتی آن را در هر کیف، چمدان، زنبیل های تفریحی، … قرار داد. و در هر مکانی که هستید بتوانید از قهوه تون لذت ببرید.

source: خريد موكا كرم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: طرز تهیه قهوه موکا کرم , قهوه دات کام , قیمت دستگاه موکا کرم , موکا کرم , قیمت موکا کرم , اسپرسو ساز موکا کرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 4 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 اگر به نوشیدن یا درست کردن انواع نوشیدنی های سرد علاقمند هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، خرید شیکر است. زیرا با این وسیله میتوان در زمانی کوتاه تمام نوشیدنی های خنک و حتی مدرن را آماد کرد. نوشیدنی هایی مانند: کوکتل ها، لیموناد، موهیتو، اسموتی ها، … .

شیکر ابزاری است برای ترکیب کردن (بِلِند کردن) مواد مختلف برای درست کردن خوشیدنی های سرد و خوشمزه. برای درست کردن این نوشیدنی ها نیاز به ابزار پیچیده یا کارهای زیادی نیست.

کافی است مواد مورد نظرتان را درون شیکر ریخته، درب آن را گذاشته و در مدت زمان لازم آن را تکان دهید. (جالب است بدانید یکی از کارهایی که نشان دهنده میزان مهارت بارتندر است، نحوه تکان دادن شیکر توسط اوست. هرچقدر تکان دادن آن با حرکات نمایشی و جالبی همراه باشد، نشان دهنده مهارت بالای بارتندر است).

اگر برای آماده کردن این نوشیدنی های دلنشین به آب گاز دار هم نیاز دارید به راحتی با سودا ساز میتوانید آب را گاز دارکنید و به ترکیب نوشیدنی تان اضافه کنید. همچنین بسته به نوع نوشیدنی و رسپی آن میتوانید تکه های یخ را در ابتدا به شیکر بریزید یا در انتها.

شیکرها مدل های مختلفی دارند اما رایج ترین و پرفروش ترین آنها شیکرهای بوستون (تصویر اول) و کوبلر (تصویر دوم) هستند. این دو شیکر با اینکه کاربرد یکسان و ظاهر تقریبا مشابهی دارند، اما کمی متفاوت هستند.

شیکرها را معمولا در کیت های بار سرد و به همراه دیگر وسایل بار سرد به بازار عرضه می کنند. اما از آنجایی که شیکر کاربرد بیشتری در مقایسه با دیگر لوازم بار سرد دارد، به صورت جداگانه هم به فروش میرسد.

source: كاربرد شيكر



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید کیت بار سرد , ست بار سرد , ست شیکر کوکتل , شیکر باریستا , شیکر چیست , شیکر مشروب , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 4 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نوشیدنی قهوه تنوع بسیار زیادی دارد که با خرید اسپرسو ساز میتوانید بیشتر آنها درست کنید. چرا با دستگاه اسپرسوساز؟ به دو دلیل. ۱- پایه اکثر قهوه اسپرسو است. ۲-  و تقریبا نیمی از نوشیدنی های قهوه در ترکیب با شیر آماده می شوند.

و قطعا میدانید که این شیر، شیر معمولی نیست. بلکه شیری است که هوا یا بخار آب ترکیب شده است. به این صورت که با ورود هوا به داخل شیر، مولکول های هوا توسط ذرات پروتئین شیر محاصره می شوند و نمی‌تواند از آن خارج شود در نتیجه شیر قوام گرفته و افزایش حجم پیدا میکند.

بهترین وسایل برای فوم دار کردن شیر، دستگاه اسپرسو ساز است به همراه پیچر. برای فوم دار کردن شیر، با شیر را درون پیچر ریخته و آن را در زیر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز بگیرید. با زدن دکمه بخار آب، آب جوش با فشار با شیر ترکیب می شود. این کار را تا جایی ادامه می دهید  که شیر به قوام مطلوب و اندازه دلخواه برسد.

نکات مهم:

  • اولین نکته: در زمان خرید پیچر دقت کنید که نوع استیل آن بهتر از سایر جنس های آن می باشد.
  • قبل از اینکه پیچر را در زیر نازل قرار دهید، نازل بخار را باز کنید تا آب جوش از آن خارج شود. تا زمانی که فقط بخار آب از آن خارج شود.
  • ظرفیت پیچر را مناسب با تعداد فنجان قهوه ای که می خواهید آماده کنید انتخاب کنید. معمولا برای دستگاه های خانگی پیچر با ظرفیت ۳۵۰ یا ۵۰۰ میلی لیتر.
  • شیر را نه خیلی کم نه خیلی زیاد داخل پیچر نریزید. معمولا ۳/۱ تا ۲/۱ حجم پیچر مناسب است.
  • سر استیم را بسیار پایین (خیلی درون شیر) قرار ندهید. نشانه سر استیم بسیار پایین، صداهای گوش خراش و نامطلوب است.
  • سر استیم (نازل) را بسیار بالا قرار ندهید. نشانه سر استیل بسیار بالا، صدای قل خوردن شیر است.

source: روش فوم گيری شير در خانه



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خانگی , فوم گیری شیر , قهوه با شیر , قهوه دات کام , پیچر حرفه ای , پیچر ارزان , تهیه فوم شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 4 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برای درست کردن یک اسپرسوی خوشمزه در خانه در اولین قدم نیاز به خرید اسپرسوساز است. اما تنها با خرید دستگاه اسپرسو ساز نمی توان یک قهوه بی نظیر آماده کرد. زیرا برای آماده کردن قهوه اسپرسو به لوازم دیگری هم نیاز است. برخی از این وسایل به همراه دستگاه هستند، اما تعدادی از آنها را باید جداگانه تهیه کرد.

لولر: لولر ها که به پام تمپر هم شناخته می شوند، وسیله ای هستند استوانه ای شکل و آهنی. از لولر برای مسطح و یکنواخت کردن پودر قهوه در پرتافیلتر استفاده می شود. با این کار تمپینگ قهوه سریع تر و بهتر انجام می گیرد.

تمپر: تمپر وسیله ای است شبیه به مهر، با این تفاوت که سطح آن صاف است یا شیار دار. کاربرد آن هم به این صورت است که بعد از استفاده از لولر، تمپر را بر روی پرتافیلتر قرار داده و با ایجاد کمی فشار، پودر قهوه را به قرص قهوه تبدیل می شود.

مت تمپر: مت تمپر یا تمپر مت وسیله ای است از جنس سیلیکون که درکنار اسپرسوساز قرار می گیرد. از تمپرمت برای جلوگیری از آسیب دیدن پرتافیلتر و تمپر استفاده می شود. همچنین در زمان تمپ کردن قهوه در هدگروپ نیاز به یک جایگاه ثابت و تمیز است. زیر تمپری وسیله ای است که بدون آسیب وارد کردن به پرتا فیلتر قهوه را فشرده می کنند.

ناک باکس: ناک باکس ظرف جمع آوری تفاله قهوه است. همه افرادی که روزانه قهوه اسپرسو درست می کنند، با نحوه جمع آوری تفاله قهوه مشکل دارند. به خصوص زمانی که برای جدا کردن قرص قهوه از پرتافیلتر لازم است که به آن ضربه زده شود.

ناک باکس این مشکل را حل کرده و به گونه ای طراحی شده است که به آسانی می توان تفاله قهوه را از پرتافیلتر جدا کرد. همچنین با جمع آوری تفاله های قهوه بصورت یکجا، بازیافت آنها را راحت کرده است.

source: لوازم جانبی دستگاه اسپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: لولر تمپر , زیر تمپر , قهوه دات کام , لولر قهوه , مت تمپر , خرید پرتافیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 12 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دانه هاي قهوه از تنوع زيادي برخوردار نيستند. معروف ترين و پرفروش ترين آنها قهوه هاي عربيكا و روبستا مي باشند. اما با اين حال اكثر آدم ها به جاي خريد دانه قهوه، قهوه آسياب شده را مي خرند.اين در حالي است كه قهوه خور هاي حرفه اي و يا باريستا دانه قهوه را خريداري كرده و خودشان آسياب مي كنند.

قبل از اينكه تصميم به خريد دانه قهوه بگيريد، بايد از خودتان چند سال بپرسيد. پاسخ به اين سوالات علاوه بر اينكه شما را از سردرگمي رها مي كنيد، باعث مي شود قهوه با كيفيت تري را خريداري كنيد. اين سوالات عبارتند از:

به چه نوشيدني قهوه علاقه داريد

درست است كه همه ي قهوه ها از دانه هاي عربيكا و روبستا تشكيل شده اند، ولي ميزان تركيب آنها با هم فرق مي كند. حتي ممكن است يك نوع از نوشيدني قهوه داراي تركيبات متفاوتي باشد. قهوه اسپرسو در بازار هم با تركيب ۵۰*۵۰ درصد موجود مي باشد و هم با تركيب ۳۰ درصد روبستا و ۷۰ درصد عربيكا. بنابراين اول مشخص كنيد تصميم داريد چه نوع نوشيدني قهوه را آماده كنيد.

نوع دستگاه قهوه ساز

اگر شما از دستگاه هاي قهوه ساز متفاوتي استفاده مي كنيد پس ۱۰۰ درصد بايد دانه قهوه را خريداري كنيد. زيرا ميزان آسياب قهوه در قهوه ساز ها متفاوت مي باشد. اگر يك اسپرسو ساز در خانه داريد به پودر قهوه نرم، و به پودر قهوه درشت براي فرنچ پرس در زمان گردش نياز داريد.

بعضي از اسپرسو ساز ها هم هستند كه كلا به پودر قهوه نياز نداشته و بايد از كپسول قهوه استفاده كرد.

ميزان كافئين قهوه

دانه قهوه روبستا كافئين بيشتري نسبت به دانه قهوه عربيكا دارد. درنتيجه اگر قهوه را براي كافئين موجود در آن مي نوشيد بايد يا قهوه روبستا را تهيه كنيد و يا قهوه اي كه درصد بيشتر آن روبستا باشد.

source: خريد دانه قهوه برند



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید دانه قهوه , خرید دانه قهوه برند , خرید قهوه , خرید قهوه روبستا , خرید قهوه عربیکا , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اسپرسو يكي از محبوب ترين قهوه ها و اسپرسو ساز جز پرفروش ترين قهوه ساز ها در دنيا مي باشد. اين ميزان محبوبت باعث شده است كه اسپرسو به قهوه ي بي رقيب در بين ديگر نوشيدني هاي قهوه تبديل شود.

اسپرسو ساز مباشي و اسپرسو ساز جميلاي هر دو از قهوه ساز پرطرفدار مي باشند با قابليت هاي متفاوت كه در اين مقاله به بررسي و مقايسه اين دو دستگاه پرداخته ايم.

اسپرسو ساز مباشي

اسپرسوساز مباشي يك اسپرسو ساز خانگي، نيمه صنعتي و كاملا استاندارد است كه محصول كشور ژاپن مي باشد. با اسپرسو ساز مباشي مي توان در خانه، محل كار و يا هر مكان دلخواه ديگري، يك شات قهوه اسپرسوي حرفه اي را آماده كرد.

پمپ قوي، نداشتن لرزش، طراحي زيبا، بخار قوي، صداي كم دستگاه از نقاط قوت اين اسپرسو ساز مي باشند. علاوه بر اين، قابليت هاي فراوان ديگر اسپرسو ساز مباشي باعث گرديده كه كار با اين دستگاه بسيار راحت باشد.

اسپرسو ساز جميلاي

اسپرسو ساز جميلاي يكي از بهترين برند هاي دستگاه هاي اسپرسوساز است كه در كشور ايتاليا ساخته مي شود. اين دستگاه يك قهوه ساز حرفه‌اي خانگي و نيمه اتوماتيك به حساب مي آيد و مانند اسپرسو ساز مباشي پمپ قوي، نداشتن لرزش، طراحي زيبا، بخار قوي، صداي كم از مزاياي اين دستگاه مي باشند.

اسپرسوساز جيميلاي امكانات متنوع و بسيار كاربردي را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد و مي‌ تواند گزينه ‌اي مناسب براي استفاده در خانه، محل كار، كافي‌شاپ‌ و رستوران‌ ها باشد.

source: بهترین اسپرسو ساز خانگی 



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز جمیلای , اسپرسو ساز مباشی , خرید اسپرسو ساز , قهوه دات کام , خرید قهوه ساز , بهترین مارک دستگاه اسپرسو ساز , قهوه ساز خوب و ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر بخواهیم طعم قهوه را به طور کلی توصیف کنیم، آن را نوشیدنی ای با طعم تلخ بیان می کنیم. بر اساس همین طعم تلخ قهوه شاید بسیاری از افراد فکر کنند تمام قهوه های دنیا از یک نوع هستند در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است. دانه های قهوه در این حد متفاوت هستند که افرادی که در صنعت قهوه فعالیت دارند یا قهوه خور های حرفه ای، می توانند از روی طعم قهوه، نوع دانه قهوه ی مصرف شده را تشخیص دهند.

دانه های قهوه از نظر طعم، عطر، ظاهر و شرایط کشت با هم تفاوت های زیادی دارند و به ۴ دسته عربیکا، روبستا، لیبریکا و اکسلسا دسته بندی می شوند.

دانه قهوه عربیکا

عربیکا پر مصرف ترین نوع دان قهوه در دنیا می باشد و چون برای اولین بار در کشور های یمن یا اتیوپی کشت شده، قهوه عربیکا نامیده می شود. قهوه عربیکا یک نوع درخت بسیار حساس می باشد که اگر در شرایط آب و هوایی نامناسب کشت شود و یا در کنار گیاهی رشد کند که دچار آفت شده باشد، درخت قهوه به سرعت واکنش نشان داده و از بین می رود.

دانه قهوه روبستا

دومین نوع دان قهوه ی پرمصرف دنیا روبستا می باشد. درخت قهوه روبستا برعکس درخت قهوه عربیکا بسیار سازگار پذیر است و در برابر افت ها مقاوم می باشد. در ارتفاعات مختلف اما گرم کشت می شود، در کشورهایی مانند ویتنام، برزیل، اندونزی، هند، … .

میزان کافئین دانه قهوه

هرچقدر، هم نشینی قهوه با آب بیشتر باشد، میزان کافئینی که از قهوه خارج می شود، بیشتر است. پس برای داشتن قهوه با کافئین بیشتر بهتر است قهوه ساز های دمی را خریداری کنید.

البته شاید از نظر بعضی افراد اسپرسو بیشتر میزان کافئین را در بین قهوه ها داشته باشد. این موضوع درست است ولی باید به این نکته هم توجه کرد که معمولا در یک بار، ۱۲ اونس اسپرسو را مصرف نمی کنیم. یعنی در هر بار سرو کردن، در مقایسه با یک شات اسپرسو، در یک فنجان دم کشیده ی قهوه کافئین بیشتری را دریافت خواهید کرد.

source: خرید دانه قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید دانه قهوه , خرید قهوه ارزان , قهوه عربیکا , قهوه روبستا , انواع قهوه , خرید دانه قهوه برند ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 2 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

عوامل زيادي در تهيه ي يك شات اسپرسوي با كيفيت تاثير گذار است. نوع دستگاه اسپرسو ساز، نوع قهوه، ميزان گرايندر قهوه، ميزان هم نشيني قهوه و آب جوش،… . اما يك وسيله كه تاثير بسزايي در طعم و عطر قهوه ايجاد مي كند، لولر يا تمپر قهوه است كه در ادامه به طور كامل در مورد آن توضيح مي دهيم.

لولر يا تمپر يك وسيله براي تهيه اسپرسو مي باشد كه با اينكه براي كار بهتر باريستا لازم و ضروري است اما كمتر به آن توجه مي شود. لولر يك وسيله ي بسيار ساده و كوچك مي باشد كه در خانواده تمپر قهوه قرار مي گيرد به همين دليل به آن تمپر گردون هم گفته مي شود. 

چرا بايد از لولر استفاده كنيم؟

در تهيه كردن قهوه، ميزان مجاورت قهوه با آب در طعم و عطر نهايي قهوه خيلي موثر است. زماني كه پرتافيلتر را به دستگاه اسپرسو ساز متصل مي كنيم اگر قهوه آسياب شده، فشرده نشده باشد، آب جوش به راحتي راه خروج خود را از پرتافيلتر پيدا مي كند، در حالي كه كمترين هم نشيني را با پودر قهوه داشته است.

همين تماس كم آب جوش و قهوه باعث مي شود اسپرسوي نهايي بسيار رقيق شود، كه قطعا كسي هم خواهان اين اسپرسو نمي باشد. پس لولر براي فشرده كرده قهوه گرايندر لازم است.

علت ديگر استفاده از لولر قهوه هم اين است كه زماني كه قهوه خيس مي شود، افزايش حجم پيدا مي كند. بنابراين اگر در درون پرتافيلتر، فضاي كافي براي ورود آب جوش وجود نداشته باشد، به محض اينكه آب جوش با فشار وارد پرتا فيلتر شد، پودر قهوه افزايش حجم پيدا كرده و از پرتافيلتر خارج مي شود.

لولر ها از تنوع طرح و رنگ خوبي برخوردار هستند. لولر ها به صورت دو، سه و چهار پر و در سايز هاي ۵۱ و ۵۸ به بازار عرضه مي شوند. در زمان خريد لولر به سايز آن توجه كنيد و لولر مناسب با پرتافيلتر خود را خريداري كنيد.

source: تمپر قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , خريد تمپر قهوه ساز , خريد لولر قهوه , انواع لولر قهوه , خريد لولر قهوه ساز , خريد تمپر قهوه , تامپر گردون ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 2 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

چه اهل قهوه هاي دمي باشيد، چه اهل قهوه جوش ها، چه طرفدار قهوه ترك باشيد، چه طرفدار اسپرسو يا طرفدار هر نوع قهوه ي ديگر، شما براي داشتن يك فنجان قهوه خوش طعم و خوش عطر نياز داريد كه يك دستگاه آسياب قهوه داشته باشيد. آسياب كردن دان قهوه به صورت تازه و قبل از دم كردن قهوه، تاثير فوق العاده اي بر روي مزه و عطر قهوه دارد.

آسياب قهوه برقي

از آسياب قهوه برقي براي كافي شاپ ها و براي مكان هايي كه افرادي كه در طول روز قهوه مي خورند، زياد هستند مانند هتل، استفاده مي شود. آسياب قهوه برقي از نظر نوع تيغه به دو دسته ي اسياب قهوه تيغه اي و آسياب قهوه دندانه‌اي تقسيم مي شود، كه آسياب قهوه دندانه‌اي، خود، به دو دسته ي دندانه اي صفحه ‌اي و دندانه اي قيفي تقسيم بندي مي شود.

عملكرد همه ي آسياب هاي برقي قهوه يكي است، و تفاوت آن ها فقط در شكل تيغه مي باشد. نحوه ي كار اين دستگاه ها هم به اين صورت مي باشد كه ابتدا ميزان ريزي يا درشتي قهوه را تنظيم ميكنيد، سپس با روشن كردن دستگاه، دان هاي قهوه به سمت تيغه ها حركت كرده و آسياب مي شوند. درنهايت اهرم هاي هدايت كننده، قهوه ي آسياب شده را به مخرن مي ريزند.

میزان آسیاب کردن قهوه

عواملی هستند که در میزان اسیاب شدن قهوه تاثیر دارند. در اینجا به بررسی مهمترین عوامل می پردازیم.

نوع قهوه

دان قهوه باید متناسب با نوع قهوه آسیاب شود. برای تهیه اسپرسو باید قهوه ی اسیاب شده در نرم ترین حالت ممکن باشد، برای تهیه قهوه ترک، قهوه ی آسیاب شده باید نمیه درشت باشد و برای تهیه قهوه فرانسه باید قهوه به صورت درشت آسیاب شود.

نوع دستگاه قهوه ساز

علاوه بر نوع قهوه، قهوه سازی هم که مورد استفاده قرار می گیرد مهم است. مثلا اگر قهوه ساز، فرنچ پرس باشد، باید از قهوه اسیاب شده درشت استفاده کنید. اگر قهوه ساز شما کمکس یا سایفون هست، به آسیاب قهوه متوسط نیاز دارید، و برای اسپرسو ساز هم به قهوه ی آسیاب شده ی بسیار نرم.

source: آسیاب قهوه اسپرسو خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , انواع آسیاب قهوه , خرید دانه قهوه , خرید آسیاب قهوه صنعتی , خرید اسیاب قهوه , آسیاب قهوه نیمه صنعتی , آسیاب قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 2 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ساختار دستگاه موكاپات

قهوه ساز موكاپات، قهوه جوش هشت ضلعي ساده اي است كه داراي بنده اي از جنس استيل، آلياژ آلومينيوم و شيشه مي باشد.

موكاپات از سه بخش اصلي مخزن زيرين، مخزن مياني و مخزن بالايي تشكيل شده است كه از مخزن زيرين به مخزن بالايي، لوله اي قرار دارد كه آب جوش را به محفظه قهوه آسياب شده هدايت مي كند و پس از گذر از مخزن قهوه، عصاره قهوه را وارد مخزن بالايي مي كند.

قهوه ي آسياب شده در سبد مخصوص، در قسمت مياني موكاپات قرار دارد و بر روي آن يك فيلتر مخصوص قرار دارد.

نحوه عملكرد موكاپات

ابتدا در مخزن زيرين موكاپات آب ريخته و قهوه آسياب شده را هم در محفظه مخصوص به خود مي ريزيم. اجازه مي دهيم تا آب به جوش آيد. پس از به جوش آمدن آب، هواي گرم درون مخزن منبسط مي شود و فشار ايجاد مي كند. اين فشار باعث مي شود آب جوش وارد لوله شده و به سمت محفظه قهوه موكاپات شروع به حركت كند.

پس از اين كه آب جوش به سمت بالا حركت كرد،پودر قهوه موجود در محفظه فشرده شده و به سمت فيلتر متراكم مي‌شود .

قهوه آسياب شده با جذب كردن آب جوش، منبسط شده و فشار بيشتري در ميان دو محفظه ايجاد مي‌كند. زماني كه به طور كامل خيس و اشباع شد، آب از ميان فيلتر فلزي عبور مي كند، در درون لوله حركت مي كند و در نهايت عصاره قهوه را وارد مخزن بالايي موكاپات مي كند.

قهوه اسپرسوي موكاپات شما در كمترين زمان آماده است.

source: موكاپات چيست و چگونه با موكاپات قهوه دم كنيم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , انواع موکاپات , ساختار موکاپات , قهوه دات کام , قهوه جوش برقی , قهوه جوش , قهوه جوش روگازی ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اين مطلب به آشنايي با انواع دستگاه اسپرسو ساز و نحوه عملكرد هاي آن ها مي پردازد، پس خواندن آن را از دست ندهيد.

اگر به يك كافي شاپ يا كافه هاي سيار مي رويد و درخواست اسپرسو مي كنيد ، آنچه براي شما مي آورد يك ليوان است كه داراي مقدار كمي قهوه بسيار قوي مي باشد. قهوه‌اي غليظ كه در چند ثانيه و با فشار بالاي آب و با دستگاه اسپرسوساز دم‌آوري مي شود و از محبوبيت و شهرت ويژه‌اي در صنعت قهوه  برخوردار است.  بسياري از ما با اين نوع دم‌آوري نه‌تنها آشنا هستيم كه مي‌توان گفت يكي از قهوه‌هاي مورد علاقه ما هم هست چرا كه انواع مختلف قهوه از جمله كاپوچينو ، كافه لاته و كافه موشي …  همه با يك يا چند دستگاه اسپرسو ساز ساخته شده اند.

اسپرسو ساز با محرك بخار آب: دستگاه‌هاي اسپرسوساز الكتريكي با مكانيزم بخار هنوز كاربرد دارند. سادگي اين دستگاه‌ها باعث سهولت در  استفاده و نگهداري مي‌شود ، ضمن اين كه مقرون به‌صرفه و كم حجم هم هستند. روش كار اين دستگاه به اين صورت است كه آب در يك مخزن هواگيري شده به نقطه جوش مي‌رسد و بخار تشكيل مي‌شود. اين بخار باعث مي‌شود آب با فشار از مخزن خارج و به قهوه وارد شود. اين‌جا مشابه همان اتفاقي رخ مي‌دهد كه در قهوه جوش برقي و روگازي اتفاق مي‌افتد.

اسپرسو ساز با محرك پيستوني يا اهرمي: باريستا با استفاده از دستگاه‌هاي اسپرسو ساز پيستوني مي‌تواند بر روي فرايند تهيه قهوه كنترل داشته باشد. اگر يك قهوه به‌خصوص براي دم كشيدن به تزريقي طولاني‌تر يا عصاره‌گيري بيشتر توسط فشار نياز داشته باشد، اين كار به راحتي امكان‌پذير است.

اسپرسو ساز با محرك پمپي: اين دستگاه‌ها با استفاده از يك پمپ الكتريكي براي هدايت آبي كه گرم شده از مخزن دم كشيدن به بستر قهوه كار مي‌كنند.

source: خرید اسپرسو ساز خوب



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی , قهوه دات کام , خرید اسپرسو ساز ارزان , انواع قهوه ساز , انواع اسپرسو ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه يكي از نوشيدني هاي پرطرفدار در جهان است و اين جمله به اين معناست كه روزانه حدود ۳ ميليارد فنجان قهوه در دنيا مصرف مي‌شود. اين در حالي است كه به جمعيت طرفداران قهوه روز به روز اضافه مي شود. از همين رو انواع مختلف قهوه در دنيا وجود دارد كه يكي از پر مصرف ترين آن ها، اسپرسو مي باشد. در واقع قهوه اسپرسو، روشي براي تهيه قهوه اي با غلظت بيشتر است كه با دستگاه اسپرسو ساز آماده مي شود.

بر اين اساس امروزه نياز به دستگاه اسپرسوساز در بين لوازم آشپزخانه، در محل كار و به ويژه در بين تجهيزات كافي شاپ بيش از پيش احساس مي شود.

در مقاله قبل به اين موضوع پرداختيم كه دستگاه اسپرسو ساز چگونه كار ميكند، اما در اين مقاله به سراغ اين موضوع رفتيم كه يك دستگاه اسپرسو ساز خوب چه ويژگي هايي دارد، چرا كه كيفيت دستگاه اسپرسو ساز در طعم قهوه بسيار تاثيرگذار است.

ويژگي هاي اسپرسو ساز خوب

بعد از گذراندن يك روز سخت كاري، براي صبحانه، براي از بين بردن خستگي وسط روز، براي بيدار ماندن در طول شب …، قهوه نوشيدني اي است كه بسيار كمك كننده است. داشتن يك دستگاه اسپرسو ساز خوب به شما كمك مي كند كه قهوه اي با طعم عالي تهيه كرده و از نوشيدن آن لذت ببريد. در زير ويژگي هاي يك اسپرسوساز خوب را بيان مي كنيم.

source: اسپرسو ساز خوب چه ويژگي هايي دارد؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز خوب , اسپرسو ساز جميلاي , قهوه دات كام , بهترين مارك دستگاه اسپرسو ساز صنعتي , اسپرسو ساز خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 12 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

پیچر به ظرف مخصوص تهیه کف شیر گفته می‌شود که برای استفاده در زیر نازل بخار اسپرسو ساز ها تعبیه شده است. این ظرف از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده و برای گرم کردن شیر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. ویژگی منحصر به فردی که این پیچر دارد طراحی دسته‌ی آن می‌باشد که بصورت ارگونومیک تعبیه شده است و آن را برای تهیه‌ی لاته آرت بسیار مناسب ساخته است.

 پیچر شیر استیل (پارچ شیر) لته آرت ,با بدنه ی تمام استیل و مدرج (بر واحد میلی لیتر) برای استفاده، در زیر نازل بخار دستگاه‌های اسپرسو ساز طراحی شده است. طراحی کارآمد محصول تسلط دست بر آن را زیاد می کند و می‌توان به خلق آثار ظریف لاته آرت پرداخت.

جنس این محصول از استیل، حجم آن ۹۰۰ میلی لیتر

موارد استفاده:

جهت تهیه فوم شیر
مخلوط کردن انواع مایعات
تهیه لته و کاپوچینو

با خرید پیچر شما این امکان را خواهید داشت تا هر نوع نوشیدنی بر پایه شیری همچون کاپوچینو و ماکیاتو و لته آرت را تهیه نمایید.

source: خرید پیچر باریستا



:: موضوعات مرتبط: نسپرسو ساز , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید پیچر لاته آرت , قهوه دات کام , قیمت پیچر استیل , پیچر داخل مدرج , پیچر حرفه ای , خرید پیچر باریستا , پیچر ارزان قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 12 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تمپر قهوه ( coffee tamper ) يك وسيله‌ي كار‌آمد براي آماده كردن يك فنجان قهوه اسپرسو با كرماي مناسب و خوش طعم است.شما بايد پس از اندازه‌گيري ميزان مناسب پودر قهوه آن را در فيلتر دستي فشرده كنيد تا به يك قرص كاملاً فشرده تبديل شود.

علت استفاده از تمپر تبديل پودر قهوه به يك قرص فشرده‌ است كه سطح آن با لبه‌ي فيلتر قهوه ساز كمي فاصله دارد. هنگاميكه شما فيلتر حاوي پودر قهوه را در پرتا‌ فيلتر قرار داديد و زير سر اصلي دستگاه اسپرسو بستيد. آب با فشار روي فيلتر حاوي پودر قهوه پاشيده مي‌شود. پودر قهوه بعد از تماس با آب حجم بيشتري پيدا خواهد كرد و اگر فاصله ي پودر قهوه تا لبه ي فيلتر وجود نداشته باشد آب از كنار فيلتر سرازير شده و فضاي اطراف دستگاه را كثيف مي‌كند.

دليل دوم اين است كه اگر قهوه فشرده نشود آب از قسمتي كه فشرده نشده عبور مي كند و تمام عصاره ي قهوه خارج نمي شود و در نتيجه قهوه ي دم شده رقيق و بي‌كيفيت خواهد بود. پس با خريد تمپر قهوه يك فنجان اسپرسو دلنشين، ميل مي كنيد.

ويژگي هاي محصول:

  • وزن:نامعلوم
  • جنس دسته:چوب تيره, چوب روشن
  • قطر:51mm
  • وزن:300-302gr
  • ساير مشخصات:طراحي مناسب دسته براي تمپ كردن بهتر قهوه

source: تمپر قهوه 51



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: تمپر قهوه سايز 51 , تمپر 51 , تمپر دسته چوبي , تمپر قهوه ارزان , قهوه دات كام , خرید تمپر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 12 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همزن دستي ۷۵۰ ميلي ليتري يا به اصطلاح (شيكر) يكي از محصولات و وسيله هاي مناسب و لازم براي كافي من ها و باريستا ها مي باشد كه رسپي هاي مختلفي را دستور كار خود دارند, تهيه نوشيدني هاي مختلف آيس كافي و كوكتل هاي مختلف تابستاني و … از جمله رسپي هايست كه نياز به همزن دستي دارند.  داراي بدنه ي كاملا استيل با كيفيت عالي. اين وسيله ساخت كشور چين مي باشد.

با خريد شيكر طعم متفاوتي از نوشيدني را تجربه ميكنيد.

ويژگي هاي محصول:

  • جنس بدنه: استيل ضد زنگ
  • گنجايش مخزن: 750ml

source: خرید شیکر حرفه ای



:: موضوعات مرتبط: مخلوط کن , همزن , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , شيكر دستي استيل , شيكر دستي كافي شاپ , قيمت شيكر كوكتل , خريد ست شيكر , شيكر استيل ,
:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 12 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

پرتافیلتر یا دسته گروپ portafilter یک بخش و قطعه از دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است که قهوه آسیاب شده برای عصاره گیری قهوه ؛ در آن قرار میگیرد و شکل کلی آن ، یک فیلتر فلزی سبد مانند است که به یک دستگیره متصل شده است. این وسیله به بخش گروپ ماشین اسپرسوساز بسته و قفل شده بطوریکه آب بتواند از میان قهوه آسیاب شده داخل سبد پرتافیلتر با فشار زیاد عبور نماید و عصاره گیری قهوه بخوبی انجام پذیرد. بطورکلی سه نوع پرتافیلتر برای دستگاه های گوناگون اسپرسوساز وجود دارد.

 قهوه آسیاب شده در سبد آن ریخته می شود و به گروپ ماشین اسپرسوساز بسته و قفل شده بطوریکه آب بتواند از میان قهوه آسیاب شده داخل سبد پرتافیلتر با فشار زیاد عبور نماید و عصاره گیری قهوه انجام پذیرد.

با خرید پرتافیلتر از جنس مرغوب و مقاوم و کارآمد، کار با دستگاه اسپرسو بسیار راحت تر می شود.

source: خرید پرتافیلتر



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: خرید پرتافیلتر اسپرسو , قیمت پرتافیلتر , دسته گروپ دستگاه اسپرسو , خرید پرتافیلتر , قهوه دات کام , پرتافیلتر دبل ,
:: بازدید از این مطلب : 999
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 11 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ترازوي ديجيتال دريپ كافي يكي از مورد نياز ترين وسايل در تجهيزات كافي شاپ ها است. ترازوي ديجيتال دريپ كافي ,محصولي مختص براي استفاده روش دم آوري قهوه بصورت قطره اي و پور اوور مي باشد كه به شما امكان اندازه گيري و نظارت دقيق در فرايند تهيه قهوه بصورت قطره اي مي دهد. تايمر دقيق در كنار ترازوي دقيق مي باشد كه از ۰٫۱ گرم تا ۳ كيلوگرم را به شما نشان مي دهد.

رنگ: مشكي

اندازه گيري دقيق تا دقت ۱٫۰ گرمي كه به شما دقت فوق العاده در تهيه رسپي و قهوه را به شما خواهد داد.داراي تايمر حرفه اي در صفحه نمايشگر براي اندازه گيري كردن زمان دقيق فرايند دم آوري قهوه.

قابليت محاسبه ليتر بر گرم و به عكس و قابليت تبديل واحدهاي oz-lb-g-g/ml-ml

داراي صفحه نمايش بزرگ و خوانا و همچنين رنگ سبز نمايشگر.

دكمه هاي صاف و سطوح صاف كه تميز كردن را بسيار آسان كرد.

روكش مخصوص پلاستيكي براي جلوگيري از آسيب دماي قوري سرور و …

بازه دقت اندازه گيري ۰٫۱ گرم تا ۳ كيلوگرم

ترازوی دیجیتال دریپ کافی

source: خرید اینترنتی ترازوی دیجیتال دریپ کافی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: ترازوي ديجيتال دريپ كافي , تجهيزات كافي شاپ , قهوه دات كام , ترازوي ديجيتال , قيمت ترازو باريستا , ترازوي ديجيتال ,
:: بازدید از این مطلب : 831
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 10 / 1398 | نظرات ()