نوشته شده توسط : admin

خرید یک قهوه ساز جدید یا اولین دستگاه قهوه ساز، می‌ تواند یک تصمیم واقعا بزرگ باشد. به حدی که احساس کنید شادی کل خانه در تعادل است. این شادی خیلی بیشتر هم می شود اگر عاشق قهوه باشید. اما مواردی وجود دارد که قبل از خرید قهوه ساز باید آنها را بدانید. دمای ایده آل دم کردن یک قوری قهوه ۱۹۶ درجه فارنهایت تا ۲۰۵ درجه فارنهایت است. بنابراین اگر واقعا به قهوه خوش طعم علاقه دارید، باید مطمئن شوید دستگاهی که می خرید می تواند در این حرارت بالا قهوه دم کند. البته این درجه دما برای هر دستگاه کافی میکر متفاوت است.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که دمای مناسب برای آماده کردن قهوه مورد علاقه تان چقدر می باشد؟ و براساس آن اقدام به خرید دستگاه قهوه ساز کنید. بر روی جعبه بیشتر دستگاه ها، دمای دم کردن قهوه درج شده است. البته این اطلاعات را از طریق جستجوی آنلاین هم نیز می توانید به دست آورید. اگر در طول روز یک فنجان می نوشید، یک دستگاه تک نفره می تواند برای شما عالی باشد. مانند موکاپات های تک نفره یا قهوه ساز V60.
اما اگر بیش از یک فنجان قهوه می نوشید، باید قهوه ساز های بزرگ تری را بخرید. مانند انواع اسپرسو ساز ها، برخی از فرانسه ساز ها و … . شما یک دستگاه می خواهید که دارای استارت و خاموشی خودکار باشد؟ دستگاهی می خواهید که بر روی روند عصاره گیری از قهوه کنترل داشته باشید یا این کار به صورت اتوماتیک پیش رود؟ یا با یک دستگاه کافی میکر بتوانید قهوه های دیگر را درست کنید یا فقط یک نوع قهوه را؟ قهوه سازی می خواهید که قابل حمل باشد (مانند نانو پرسو، …) یا ثابت (انواع اسپرسو ساز، …)؟
میزان تنظیم زمان عصاره گیری بصورت دستی وجود دارد یا خیر؟ امکانات جانبی دستگاه قوه ساز چیست؟ بدیهی است که قهوه ساز های دمی یا فیلتری به شما امکان می دهند قهوه را در حین دم کردن ببینید و بر آن کنترل داشته باشید. همچنین اجازه می دهد عطر تازه قهوه به خوبی در فضای آشپزخانه شما نفوذ کند. اما اگر دوست دارید دم کردن قهوه تماما اتوماتیک باشد و شما فقط دکمه دستگاه را روشن کنید، باید به دنبال کافی میکر های تمام اتوماتیک باشید.
به این نکته حتما توجه کنید که روند تمیز کردن دستگاه چگونه است. زیرا هرقدر در تمیز و نگهداری دستگاه فعال باشید، عمر قهوه ساز بیشتر می شود. همچنین همیشه قهوه ای خوش طعم خواهید داشت. پس اگر متوجه شدید دستگاهی به شست و شوی زیاد نیاز دارد، اما مطمئن نیستید هر روز بتوانید این کار را انجام دهید، به سراغ کافی میکر دیگری بروید. یا شاید به سراغ دستگاهی بروید که می‌تواند در ماشین ظرفشویی قرار گیرد.
source: چطور قهوه ساز خوب بخرم؟

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز , بهترین قهوه ساز خانگی , بهترین مارک قهوه ساز , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز خوب و ارزان , قیمت قهوه ساز , قیمت قهوه ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 3 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

معمولا برای درست کردن قهوه، ۴ روش اصلی با دستگاه های قهوه ساز مختلف وجود دارد که با یادگیری کامل این روش ها، دغدغه ای برای نحوه درست کردن قهوه نخواهید داشت. این ۴ مورد که با بیشتر با اسم قهوه آنها شناخته می شوند تا روش تهیه آنها، عبارتند از: قهوه اسپرسو، قهوه دمی، قهوه ترک، قهوه فرانسه.

پرمصرف ترین قهوه در جهان، قهوه اسپرسو می باشد. زیرا خود، یک نوع قهوه است، پایه بسیاری از قهوه های دیگر می باشد. و طرز تهیه آن را می توان جز آسان ترین روش های درست کردن قهوه معرفی کرد. اسپرسو (به ایتالیایی: Espresso ) در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا ابداع شد. این قهوه با عبورِ آب نزدیک به نقطۀ جوش، با فشار زیاد از میان ذرات قهوه تهیه می ‌شود.

در نهایت در فنجان قهوه، یک مایع سیاه رنگ و غلیظ دارید که بر روی آن یک لایه کرما به رنگ نارنجی تا قهوه ای رنگ وجود دارد. مشخصه اصلی اسپرسو کافی، همین کرما می باشد. قهوه اسپرسو بیشتر با دستگاه اسپرسوساز عصاره‌گیری می ‌شود. و معمولا اسپرسو ساز ها از سایر دستگاه های قهوه ساز، قیمت بیشتری دارند. آمریکانو، موکا، لته،کاپوچینو، ماکیاتو، … از جمله قهوه هایی هستند که با اسپرسو و دستگاه اسپرسو ساز درست می شوند.

متنوع ترین دستگاه های قهوه ساز هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ روش تهیه قهوه، در دسته قهوه های دمی هستند. چراکه درست کردن قهوه بصورت دمی، بسیار هیجان انگیز و خاص می باشد. قهوه دمی، قهوه ای دم کردنی با روشی ساده و سریع می باشد و وسیله اصلی آن فیلتر قهوه است. با ریختن آب جوشیده داغ بر روی قهوه آسیاب شده آماده می شود! که در انتها قهوه دم شده از آن خارج می ‌شود.

قهوه های دمی برعکس اسپرسو ساز ها تماما با دست انجام می شوند. خوبی روش دستی نسبت به دستگاهی این است که کنترل، نظارت، و آزادن عمل بیشتری بر روند درست کردن قهوه دارید. سازوکار قهوه ساز های دمی معمولا به ۲ صورت می باشد. قهوه ترک از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های درست کردن قهوه در جهان می باشد. در روش ترکیش کافی، دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب می شوند

قهوه فرانسه از جمله قهوه‌ های دمی ست که چون موقع دم‌ کشیدن، آب و قهوه مدت بیشتری در مجاورت هم قرار می گیرند، کافئین خوبی دارد. از طرفی قهوه سبکی است و مخصوصا برای وعده صبحانه یک انتخاب خوب به حساب می آید. زیرا رست و برشتگی دانه های قهوه فرانسه ملایم است.

source: بهترین روش درست کردن قهوه

 


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قهوه دات کام , قهوه فرانسه , قهوه دمی , طرز تهیه قهوه , انواع قهوه , قیمت قهوه , بهترین قهوه , بهترین قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 2 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

رایج ترین نوع قهوه که برای اسپرسو و دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود ترکیبی است از قهوه روبستا و عربیکا که معمولا نوع عربیکا بیشتر می باشد. افراد متخصص در صنعت قهوه، دانه های قهوه را طوری با هم میکس می کنند که درنهایت یک طعم عالی و یکدست به وجود می آید. برندهای معروفی در دنیا میکس های مخصوص برای قهوه اسپرسو تولید می کنند که به راحتی می توان آنها را تهیه کرد.

حتی با مراجعه به قهوه فروشی ها هم می توانید قهوه های مخصوص به اسپرسو را به آسانی تهیه کرد. قهوه اسپرسو را می توان گفت هم یک روش دم آوری قهوه است و هم یکی از انواع نوشیدنی های قهوه که با قهوه ساز مخصوص خودش، یعنی اسپرسو ساز آماده می شود. افزون بر این قهوه اسپرسو یکی از مهمترین قهوه ها به حساب می آید. زیرا علاوه بر اینکه خودش به تنهایی یک نوع قهوه به حساب می آید، پایه اصلی بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد.
یعنی برای درست کردن قهوه هایی مثل کافه لاته، کاپوچینو، کافه ماکیاتو، موکا، آمریکانو، … حتما به اسپرسو کافی، نیاز است. روش آماده کردن این قهوه پرطرفدار و پرفروش هم به راحتی و با خرید دستگاه های اسپرسو ساز میسر می شود. در واقع اسپرسو با عبورِ آب نزدیک به نقطه جوش و با فشار زیاد، از میان دانه ‌های آسیاب شده قهوه تهیه می‌ شود. و به همین دلیلِ روش درست کردن قهوه است که در فنجان قهوه، لایه ای به نام کرما تشکیل می شود.
source: خرید بهترین پودر قهوه اسپرسو


:: موضوعات مرتبط: نسپرسو ساز , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , بهترین قهوه , بهترین قهوه اسپرسو , خرید قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو چیست , قهوه دات کام , قیمت قهوه اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مکان مورد استفاده از قهوه ساز کجا هست. مسلما قهوه سازی که برای استفاده در خانه خریداری می شود، با قهوه سازی که در یک شرکت یا اداره مورد استفاده قرار می گیرید با هم فرق می کنند. نکته بعدی این است که شما قصد دارید کدام نوع از نوشیدنی های قهوه را آماده کنید. قهوه دمی، اسپرسو، کاپوچینو، قهوه ترک، قهوه فرانسه … . زیرا همه این قهوه ها، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارند.
سوال بعدی که باید به آن پاسخ بدهید این است که در روز چه تعداد فنجان قهوه آماده می کنید. اگر روزی یک فنجان قهوه می نوشید باید از قهوه ساز های تک کاپ یا یک نفره، یا قهوه ساز هایی با توان موتور کمتر استفاده کنید. ولی اگر تعداد بیشتری قهوه تهیه می کنید باید قهوه سازی را خریداری کنید که ظرفیت آماده کردن قهوه ی آن بیشتر از یک فنجان می باشد. این موضوع برای اسپرسو ساز ها بیشتر اهمیت پیدا میکند.
مدت زمان آماده شدن قهوه مساله بعدی است که باید به آن توجه کنید. به خصوص اگر قصد دارید قهوه ساز های دمی خریداری کنید. بعضی از قهوه ساز ها در مدت زمان چند دقیقه قهوه شما را آماده می کنند، مانند دستگاه اسپرسو ساز، انواع موکاپات، نانو پرسو ها، …. . اما قهوه ساز های دمی به دلیل سازوکارشان مدت زمان بیشتری را می طلبند تا قهوه آماده شود. اگر طرفدار قهوه های سرد (انواع کلدبرو) هستید که این زمان خیلی بیشتر هم طول میکشد.
و در نهایت یک عامل مهم که باید به آن توجه کنید هزینه خرید دستگاه قهوه ساز می باشد. بعضی از قهوه ساز ها نیازی به لوازم جانبی قهوه ندارند، بنابراین تنها بابت خرید دستگاه قهوه ساز هزینه می کنید. مانند جذوه، فرنچ پرس، … . اما بعضی از قهوه ساز ها هستند که علاوه بر اینکه هم برای خرید دستگاه باید هزینه کنید، هزینه ای هم باید بابت خرید لوازم جانبی آن باید بپردازید. مانند دستگاه اسپرسو ساز که باید پرتافیلتر، تمپر، … را هم به همراه دستگاه خریداری کنید.
بر اساس گفته های بالا تعدادی از بهترین قهوه سازها برای مصارف خانگی عبارتند از: یکی از بهترین قهوه ساز های دمی برای استفاده در خانه، قهوه ساز کمکس می باشد. کار کردن با این قهوه ساز بسیار راحت است و تنها لوازم جانبی که احتیاج دارد، فیلتر کاغذی کمکس است که در بسته های چندتایی در بازار موجود می باشد.
source: انواع قهوه ساز دستی خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز , قهوه ساز خوب و ارزان , قیمت قهوه ساز , قهوه ساز خانگی , قیمت قهوه ساز خانگی , قهوه ساز خانگی دستی , قهوه ساز برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هنگام انتخاب اسپرسو ساز خانگی ملاحظات مختلفی وجود دارد. به طور مثال همه اسپرسو ماشین های خانگی بعد از گذشت مدت زمانی به تعمیر و رسوب زدایی نیاز دارند. اما این قدرت و امکانات دستگاه است که زمانش را تقریبا مشخص میکند. امکانات جانبی (مثل تنظیم کردن زمان، نوع سختی آب، فوم گری اتوماتیک یا دستی، …) دستگاه چیست؟ دستگاه دارای آسیاب است یا خیر؟
اسپرسو ساز پودری است یا کپسولی (طبیعتا اسپرسو ساز های کپسولی به زمان کمتری نیاز دارند). خودتان چقدر مهارت در درست کردن قهوه با دستگاه های اسپرسو ساز را دارید؟ امکانات اتوماتیک یا دستی قهوه ساز چقدر است؟ در هر بار روشن کردن دستگاه چند شات اسپرسو می توان درست کرد؟ و به غیر از اسپرسو، چه قهوه های دیگری می توان تهیه کرد؟
مهمترین نکته این است که همه این موارد را بدانید و با دقت به این نکات اقدام به خرید کنید. تا درنهایت بهترین و مناسب ترین اسپرسو ساز خانگی را خریداری کنید. اما در ادامه چند توصیه که همیشه به خریداران می کنیم را هم به شما پیشنهاد می دهیم.
به طور کلی توصیه می کنیم ۴۰ درصد از بودجه خود را به آسیاب اختصاص دهید. زیرا مدل آسیاب قهوه و میزان آسیا کردن دانه های قهوه بر روی طعم قهوه تاثیر زیادی دارند.
اگر ترجیح می دهید قهوه هایی که در ترکیب با شیر هستند را بنوشید، اسپرسو سازی را خریداری کنید که نازل و فشار بخار خوبی را داشته باشد (بهتر از مدل های معمولی باشد).
چند نوشیدنی پشت سر هم در یک زمان درست می کنید؟ اگر این تعداد زیاد است از اسپرسو ساز های نیمه صنعتی استفاده کنید.
اگر ابعاد فضایی که اسپرسو ساز خود را در آن قرار می دهید، کوچک است، از اسپرسو ساز های کشیده مثل اسپرسو ساز مباشی ۲۰۱۶ یا دلونگی ۶۸۵ را خریداری کنید.
source: ویژگی های اسپرسو ساز خانگی چیست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز خانگی ارزان , انواع اسپرسو ساز , بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید اسپرسو ساز , خرید اسپرسو ساز خانگی , قهوه دات کام , قیمت اسپرسو ساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 1 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یک دستگاه اسپرسو ساز کوچک و جمع و جوری است بنام مینی پرسو که تمام قابلیت های اسپرسوساز های خانگی را در خود دارد و حتی اسپرسویی که آماده می کند به همراه کرما یا خامه است. اسپرسو ساز همراه وزن خیلی کمی دارد چیزی در حدود ۳۶۰ گرم و طول آن تقریبا ۱۷ سانتی متر می باشد.

این اعداد بیانگر این موضوع هستند که دستگاه قهوه ساز مینی پرسو را به راحتی می توان در کوله پشتی یا کیف دستی قرار داد. همچنین از دیگر ویژگی های اسپرسو ساز همراه می توان به بی نیاز بودن به جریان برق اشاره کرد.آماده کردن اسپرسو با این دستگاه خیلی راحت است. برای این کار سبد قهوه و مخزن آب را از داخل دستگاه خارج می کنیم. پودر قهوه را در مخرن مخصوص آن ریخته، آب جوش هم در مخزن آب می ریزم. و سپس هر دو را در جای خود در مینی پرسو قرار می دهیم.
بعد از اینکه بدنه اصلی را روی مخزن قرار دادیم، پیستون را به سمت چپ چرخانیده و آن را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر می دهیم. دستگاه را بالای فنجان گرفته و شروع به پمپ کردن می کنیم تا اسپرسوی عالی با خامه از دستگاه خارج شود. اینکار را تا جایی انجام می دهیم که دیگر قهوه ای از مینی پرسو خارج نشود.
قهوه ی آسیاب شده ای که استفاده می کنید باید مانند دستگاه اسپرسوساز، نرم باشد. همینطور زمانی که پودر قهوه را داخل بسکت (سبد) می ریزید، آن را خیلی فشرده نکنید. بهتر است لبه های آن را از پودر قهوه پاک کنید، سطح پودر قهوه را با دست صاف کنید و اگر لازم بود کمی تمپ کنید.


:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز همراه , خرید مینی پرسو ارزان , طرز کار مینی پرسو , قهوه دات کام , قهوه ساز مسافرتی , قیمت مینی پرسو , مینی پرسو ارزان , مینی پرسو پودری , مینی پرسو چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 11 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه با روش های متفاوتی درست می شود مانند: دستگاه های اسپرسو ساز، انواع قهوه ساز های دمی، قهوه جوش، نسپرسوساز، … . و تمام نوشیدنی های قهوه با دستگاه مخصوص خود آماده می شوند. پس قبل از اینکه این پرسش مطرح شود که محبوب ترین قهوه ساز موجود در بازار کدام است؛ باید به این سوال پاسخ دهید که به چه نوع قهوه ای علاقه دارید؟
بعد از اینکه متوجه شدید چه قهوه ای را دوست دارید، می توانید به دنبال محبوب ترین قهوه سازی باشید که آن نوع از نوشیدنی قهوه را آماده میکند. برای مثال محبوب ترین دستگاه کافی میکر که می توان با آن قهوه فرانسه درست کرد، فرنچ پرس می باشد. زیرا در عین حال که کارایی بسیار راحتی دارد، کوچک است و وزن کمی دارد، درنتیجه می توان آن را به محل کار برد.
همچنین با فرنچ پرس که اصلی ترین کاربرد آن درست کردن قهوه است، می توان انواع چایی و دم نوش را هم تهیه کرد. یا جذوه (قهوه جوش) های زیادی هستند که می توان با آنها قهوه ترک آماده کرد. ولی بهترینِ آنها جذوه ای است که از جنس مس باشد و دهانه آن به بزرگی کف قهوه جوش نباشد. اما این موضوع برای قهوه های دمی و قهوه اسپرسو کمی پیچیده تر می باشد.
source: کدام قهوه ساز بهتر است؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , بهترین قهوه ساز , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قیمت اسپرسو ساز خانگی , قیمت قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 10 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

پدهاي قهوه شبيه به چايي هاي كيسه ‌اي هستند كه حاوي قهوه آسيا شده با آسياب قهوه و آماده شده براي تهيه اسپرسو مي ‌باشند. اين بسته ها با فيلتر هاي كاغذي مهر و موم شده اند و معمولا حاوي ۷ گرم پودر قهوه مي باشند. براي استفاده از اين پدها نياز به خريد اسپرسو ساز مي باشد. برعكس تي بك هاي چايي كه براي دم كردن چايي با آنها به هيچ دستگاهي نياز نيست.
اما خوشبختانه هم دستگاه هاي اسپرسو سازي است كه مخصوص پد قهوه مي باشند و هم مي توان اين پدها را داخل برخي از پرتافيلتر ها قرار داد. با استفاده از پد ديگر نيازي به آسياب، تمپ و اندازه گيري قهوه نيست و باعث مي ‌شود قهوه بسيار تميز و سريع آماده شود. اينها مهمترين مزيت استفاده از پدها هستند. همچنين پدهاي رايج در بازار ۲ نوع مي باشند.
پد نرم: بسته هاي قهوه اي هستند كه نزديك به قهوه دمي يا سنتي مي باشند. در مدت زمان بيشتري آماده مي شوند و داراي انحلال بهتر، دور ريز كمتر و رايحه‌ي بيشتري هستند. پدهاي نرم براي تهيه قهوه‌ ي بدون اعمال فشار توليد شده ‌اند، معمولا اندازه‌اي حدود ۵۵ ميلي‌متر دارند و حاوي ۸٫۵ تا ۱۲ گرم پودر قهوه مي ‌باشند.
پد سخت: پدهاي سخت براي تهيه قهوه به روش تحت فشار يا اسپرسو توليد شده‌اند. به راحتي داخل پرتافيلتر قرار گرفته و ثابت مي ‌شوند. اين پدها معمولا داراي قطري به اندازه‌ي ۴۴ ميلي‌متر بوده و حاوي ۷ گرم پودر قهوه مخصوص اسپرسو هستند.
source: خريد پد قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: بهترين قهوه اسپرسو , پد قهوه چيست , پودر قهوه اسپرسو , قهوه اسپرسو , قهوه دات كام , خريد اسپرسو ساز , قهوه دات كام , پد قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 / 10 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قطعا با قهوه اسپرسو و نحوه درست کردن این قهوه با دستگاه های اسپرسو ساز آشنایی دارید. کپسول قهوه، بسته های پودر قهوه آماده ای هستند که قهوه اسپرسو آماده می کنند. اما نه با دستگاه اسپرسو ساز و حتی روشِ رایج آماده کرده اسپرسو، بلکه به روشی بسیار آسان و بهتر.
کپسول‌ قهوه، یک محفظه کوچک نگهدارنده پودر قهوه می باشد که توسط روکش ضخیم فلزی یا پلاستیکی، بخوبی مهر و موم شده است. بعد از خرید کپسول، تنها کاری که باید انجام داد، قرار دادن آن در دستگاه نسپرسو ساز یا قهوه ساز های کپسولی است. و با روشن کردن دستگاه و زدن کلید بعد از چند ثانیه قهوه اسپرسو آماده می شود.
برای درک بهتر این موضوع یک مثال می آوریم. تصور کنید برای آماده کردن و خوردن قهوه صبحگاهی، باید زودتر از خواب بیدار شوید، چراکه حداقل باید ۵ دقیقه برای درست کردن قهوه وقت بگذارید. علاوه بر این با حالتی خواب آلود و بی حوصله شروع کنید به آسیا کردن قهوه با آسیاب قهوه و سپس به درست کردن قهوه. که درنهایت ممکن است نتیجه آن هم قهوه ای خوش طعمی نباشد.
درصورتی که با داشتن قهوه ساز های کپسولی، فقط کافیست کپسول را در دستگاه بزارید و آن را روشن کنید. لازم است این نکته را نیز عنوان کنیم که با این کپسول ها از هدر رفتن قهوه و کثیفی های تفاله قهوه در اطراف دستگاه جلوگیری می‌ کنید.
به این ترتیب می توانند روزانه بیشتر از ۱ فنجان قهوه میل کنند. اما همه این افراد مهارت های یک باریستا برای درست کردن قهوه را ندارند. چراکه درست کردن قهوه به راحتی و سادگی دم کردن چایی نیست. بلکه برای آماده کردن یک فنجان قهوه هم به لوازم بیشتری نیاز است و هم به مهارت های لازم آن. با این حال قهوه کپسولی، قهوه ای است که درست کردن آن بسیار راحت است و به هیچ به ابزار جانبی نیاز ندارد.
source: کاربرد قهوه کپسولی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: خرید قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه دات کام , قهوه ساز کپسولی , قهوه کپسولی , قیمت قهوه کپسولی , قیمت کپسول قهوه , کپسول قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 9 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

حالا شما به عنوان یک فرد تازه کار برای خرید یک دستگاه قهوه ساز کدام را ترجیح می دهید؟ چقدر با دستگاه قهوه ساز آشنا هستید؟ چه نوع قهوه ای با کدام دستگاه قهوه ساز می توانید درست کنید؟ قیمت قهوه ساز چقدر است؟ چقدر دوست دارید هزینه کنید؟ میزان کافئین و طعم قهوه مورد نظر شما چقدر است؟ دستگاه کافی میکر، آسیاب قهوه هم داشته باشد یا نه؟

وقتی به همه این موارد فکر کنید، اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که قهوه ساز خوب چی بخرم؟ در واقع معیارهای مختلفی برای انتخاب و خرید قهوه ساز وجود دارد. این شما هستید که باید این معیارهای را انتخاب کنید. اما مهم ترین این معیارها که باید در لیست شما قرار داشته باشند را در ادامه خواهیم شناخت. معیارهایی که برای خرید قهوه ساز باید در نظر داشته باشید:

دستگاه ها تولید قهوه این روزها یا اتوماتیک هستند و یا نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک. دستگاه قهوه میکر دستی یا قوری مانند نیز وجود دارد. برخی از آنها تنها با تنظیم چند دکمه در زمان مورد نیاز قهوه را آماده می کنند. در حالی که سازندگان دستگاه اسپرسو ساز تمایل دارند که دستگاه قهوه ساز منحصر به فرد تولید کنند اما قهوه میکرهای هیبریدی هم وجود دارد که قادر به درست کردن حداقل دو نوع قهوه است. داشتن دو دستگاه روی پیشخوان خانه، فضای زیادی نیاز دارد.

اما اگر عاشق قهوه و اسپرسو باشید ممکن است برای درست کردن هر قهوه به دنبال یک دستگاه خاص بوده و آن ها را خریداری کنید. یک فنجان قهوه می خواهید یا به اندازه تعداد نفرات خانواده می خواهید قهوه درست کنید؟ برخی از قهوه سازها تنها برای یک یا دو نفر قابلیت درست کردن قهوه دارند و برخی برای چند نفر می توانند قهوه درست کنند. برخی از دستگاه ها نیاز به دم کردن قهوه ندارند و فورا قهوه را با فشار و بخار آب آماده می کنند. درحالی که برخی دیگر به زمان زیادی برای درست کردن قهوه نیاز دارند.

برخی از قهوه سازها به غیر از درست کردن قهوه گزینه های بیشتری دارند. گزینه هایی مانند نوع دم کردن قهوه، داشتن آسیاب قهوه، برنامه ریزی خاص برای دستگاه ، گرم نگه داشتن و یا خاموش شدن خودکار، میزان حرارت برای گرم نگه داشتن قهوه، هشدار دهی برای آماده شدن قهوه، چراغ های مختلف و غیره از این دست هستند.

مدل های دیگر قهوه سازها این امکان را دارند که میزان قهوه شما را تنظیم کنند. به عنوان مثال شما به اندازه یک فنجان قهوه میل کنید یا دو فنجان، تفاوتی ندارد. تنها کافی است مقدار قهوه را برای دستگاه کافی میکر مشخص کنید. دستگاه دقیقا قهوه شما را به اندازه دلخواه پر می کند. همچنین دیگر نیازی نیست بالای فنجان خود بایستید و می توانید به سایر کارهای خود برسید.

دستگاه های قدیمی تر گزینه های کمتری داشتند. اما امروزه دستگاه های کافی میکر گزینه های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهند. گزینه هایی مانند اینکه شما دوست دارید میزان آب و قهوه چقدر باشد. درجه دمای آب، قدرت دم کردن دستگاه قهوه و … . علاوه بر این دستگاه های درست کننده قهوه جدید، پیچیدگی های بیشتری دارند. با برخی از این دستگاه ها شما می توانید قهوه پودری درست کنید، قهوه کپسولی داشته باشید، شکلات داغ و یا حتی چایی درست کنید. 

 source: راهنمای خرید قهوه ساز برای خانه

 



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: اسپرسو ساز خوب چی بخرم, انواع قهوه ساز, انواع قهوه ساز خانگی, بهترین قهوه ساز خانگی, قهوه دات کام, قهوه ساز دستی, قیمت قهوه ساز, قیمت قهوه ساز برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با بزرگ تر شدن صنعت قهوه و گسترش فرهنگ قهوه نوشی در دنیا، افراد بیشتری روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز می کنند. حال برای اینکار یا خود اقدام به خرید قهوه ساز می کنند یا به قهوه فروشی ها مراجعه کرده و از قهوه های آماده آنها استفاده می کنند.

اگر جز افراد دسته دوم هستید که هر روز قهوه های آماده می نوشید، توصیه می کنیم خودتان دستگاه قهوه ساز خریداری کنید. با این کار هم در زمان و هزینه به میزان قابل توجهی صرفه جویی کردید، و هم از کیفیت و طعم اصلی قهوه تان اطمینان خاطر پیدا می کنید.

برای این کار کافی است به بازار مراجعه کنید و دستگاه مورد نظرتان را بخرید. اما قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنید که در انتها از خریدتان راضی باشید. این نکات عبارتند از:

اولین و مهمترین فاکتوری که باید به آن توجه کنید این است که به چه قهوه ای علاقه دارید و آن قهوه را چه قهوه سازی آماده میکند. به طور مثال اگر طرفدار قهوه های دمی هستید باید از دستگاه هایی مانند قهوه ساز کمکس، سایفون، ایروپرس، V60، … استفاده کنید.

اما اگر به اسپرسو یا قهوه های ترکیب شده با شیر علاقمند هستید، باید از حتما از اسپرسو ساز استفاده کنید. زیرا تنها دستگاهی که هم میتوان با آن قهوه درست کرد و هم شیر را فوم دار، انواع اسپرسوساز ها هستند.

حتما به تعداد فنجان قهوه ای که روزانه درست می کنید توجه کنید. این مورد بیشتر در قهوه ساز های برقی اهمیت دارد. البته در قهوه ساز های دستی، باید به مخزن دستگاه توجه کنید که معمولا تعداد فنجان قهوه ای را که میتوان با آنها درست کرد، بر روی دستگاه درج شده است.

source: خرید قهوه ساز باکیفیت



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام, بهترین قهوه ساز, بهترین قهوه ساز خانگی, قیمت قهوه ساز, خرید اسپرسو ساز, قیمت قهوه ساز, قهوه ساز خوب و ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دنیای مربوط به خرید قهوه و درست کردن آن آنقدر بزرگ است که روز به روز به دستگاه های قهوه سازی که وارد بازار می شوند، اضافه می شود. این قهوه ساز ها تنوع بسیار زیادی دارند. و جالب این جاست که درست کردن قهوه با هرکدام از آنها، طعم جدیدی از قهوه را ایجاد میکند.

با اینکه این قهوه ساز ها روش خاص خود را برای دم کردن قهوه دارند، اما به طور کلی دستگاه های قهوه ساز به دو دسته تقسیم می شوند.

  • قهوه ساز های دستی
  • قهوه ساز های برقی

نقطه اشتراک این قهوه ساز ها این است که محصول نهایی که به ما می دهند قهوه است. اما این قهوه ها از لحاظ طعم با یکدیگر متفاوت است. چرا؟! زیرا این هرکدام از این قهوه ساز ها امکانات متفاوتی دارند. مانند:

قهوه ساز دستی: قهوه ساز هایی که در این دسته قرار دارند، تنوع بسیار بسیار زیادی دارند. از قهوه ساز های نسل سوم گرفته تا جزوه قهوه ترک، دَله قهوه عربی، موکاپات،  … . قهوه در این قهوه ساز ها یا از همنیشینی قهوه با آب جوش تهیه می شود یا از طریق جوشاندن قهوه در آب جوش.

این قهوه ساز ها ویژگی های مثبتی دارند که خیلی از افراد حاضر به خرید قهوه ساز های برقی و چشم پوشی از این ویژگی ها نیستند. این خصوصیات شامل موارد زیر است.

  • نظارت کامل و دقیق بر روند دم کشیدن قهوه
  • پر شدن فضا از عطر قهوه
  • قیمت پایین تری در مقایسه با قهوه ساز های برقی دارند.
  • قابل حمل هستند و میتوان آنها را به محل کار، گردش، مسافرت، … به همراه برد.

source: انواع قهوه ساز دستی و برقی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , انواع قهوه ساز دستی , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب و ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 3 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه این نوشیدنی محبوب و دوست داشتنی جز یکی از روتین های روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. در حدی که این افراد به جای داشتن یک قهوه ساز، اقدام به خرید قهوه ساز های متفاوت می کنند.

زیرا قهوه این ویژگی را دارد که کافی است فقط یکبار آن را امتحان کرد. بعد از آن چنان شیفته آن می شوید که دوست دارید همیشه قهوه همراتان باشد، و قهوه های متفاوتی را بنوشند. به همین دلیل تلاش میکنید راه های متفاوت درست کردن قهوه را امتحان کنید. این روش ها عبارتند از:

انواع روش دم کردن قهوه و قهوه ساز هایشان

اسپرسوساز: اسپرسو پرمصرف ترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا علاوه بر اینکه طعم بسیار جذابی دارد، پایه بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد. روش درست شدن قهوه اسپرسو به صورت عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده است. این کار به وسیله خرید اسپرسوساز انجام می شود.

قهوه ترک: قهوه ترک سنتی ترین روش تهیه قهوه به حساب می آید. دقیقا تاریخ پیدایش قهوه ترک مشخص نیست اما بسیاری شرروع آن را از دربار عثمانی (ترکیه امروزی) می دانند.

قهوه فرانسه: درنهایت می رسیم به آخرین و جدید ترین روش درست قهوه که به آن قهوه فرانسه می گویند. قهوه فرانسه در مقایسه با قهوه های دیگر سبک تر و رقیق تر می باشد.

قهوه دمی: قهوه های دمی مخصوص نسل سوم هستند. صنعت قهوه دارای سه نسل یا سه موج می باشد که موج سوم آن تحول اساسی در صنعت قهوه و قهوه ساز ها ایجاد کرد.

source: انواع قهوه ساز



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , طرز تهیه انواع قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قهوه دات کام , قهوه دمی , قهوه فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 1 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

پیچر به ظرف مخصوص تهیه کف شیر گفته می‌شود که برای استفاده در زیر نازل بخار اسپرسو ساز ها تعبیه شده است. این ظرف از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده و برای گرم کردن شیر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. ویژگی منحصر به فردی که این پیچر دارد طراحی دسته‌ی آن می‌باشد که بصورت ارگونومیک تعبیه شده است و آن را برای تهیه‌ی لاته آرت بسیار مناسب ساخته است.

 پیچر شیر استیل (پارچ شیر) لته آرت ,با بدنه ی تمام استیل و مدرج (بر واحد میلی لیتر) برای استفاده، در زیر نازل بخار دستگاه‌های اسپرسو ساز طراحی شده است. طراحی کارآمد محصول تسلط دست بر آن را زیاد می کند و می‌توان به خلق آثار ظریف لاته آرت پرداخت.

جنس این محصول از استیل، حجم آن ۹۰۰ میلی لیتر

موارد استفاده:

جهت تهیه فوم شیر
مخلوط کردن انواع مایعات
تهیه لته و کاپوچینو

با خرید پیچر شما این امکان را خواهید داشت تا هر نوع نوشیدنی بر پایه شیری همچون کاپوچینو و ماکیاتو و لته آرت را تهیه نمایید.

source: خرید پیچر باریستا



:: موضوعات مرتبط: نسپرسو ساز , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید پیچر لاته آرت , قهوه دات کام , قیمت پیچر استیل , پیچر داخل مدرج , پیچر حرفه ای , خرید پیچر باریستا , پیچر ارزان قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 12 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تمپر قهوه ( coffee tamper ) يك وسيله‌ي كار‌آمد براي آماده كردن يك فنجان قهوه اسپرسو با كرماي مناسب و خوش طعم است.شما بايد پس از اندازه‌گيري ميزان مناسب پودر قهوه آن را در فيلتر دستي فشرده كنيد تا به يك قرص كاملاً فشرده تبديل شود.

علت استفاده از تمپر تبديل پودر قهوه به يك قرص فشرده‌ است كه سطح آن با لبه‌ي فيلتر قهوه ساز كمي فاصله دارد. هنگاميكه شما فيلتر حاوي پودر قهوه را در پرتا‌ فيلتر قرار داديد و زير سر اصلي دستگاه اسپرسو بستيد. آب با فشار روي فيلتر حاوي پودر قهوه پاشيده مي‌شود. پودر قهوه بعد از تماس با آب حجم بيشتري پيدا خواهد كرد و اگر فاصله ي پودر قهوه تا لبه ي فيلتر وجود نداشته باشد آب از كنار فيلتر سرازير شده و فضاي اطراف دستگاه را كثيف مي‌كند.

دليل دوم اين است كه اگر قهوه فشرده نشود آب از قسمتي كه فشرده نشده عبور مي كند و تمام عصاره ي قهوه خارج نمي شود و در نتيجه قهوه ي دم شده رقيق و بي‌كيفيت خواهد بود. پس با خريد تمپر قهوه يك فنجان اسپرسو دلنشين، ميل مي كنيد.

ويژگي هاي محصول:

  • وزن:نامعلوم
  • جنس دسته:چوب تيره, چوب روشن
  • قطر:51mm
  • وزن:300-302gr
  • ساير مشخصات:طراحي مناسب دسته براي تمپ كردن بهتر قهوه

source: تمپر قهوه 51



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: تمپر قهوه سايز 51 , تمپر 51 , تمپر دسته چوبي , تمپر قهوه ارزان , قهوه دات كام , خرید تمپر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 12 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

پرتافیلتر یا دسته گروپ portafilter یک بخش و قطعه از دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است که قهوه آسیاب شده برای عصاره گیری قهوه ؛ در آن قرار میگیرد و شکل کلی آن ، یک فیلتر فلزی سبد مانند است که به یک دستگیره متصل شده است. این وسیله به بخش گروپ ماشین اسپرسوساز بسته و قفل شده بطوریکه آب بتواند از میان قهوه آسیاب شده داخل سبد پرتافیلتر با فشار زیاد عبور نماید و عصاره گیری قهوه بخوبی انجام پذیرد. بطورکلی سه نوع پرتافیلتر برای دستگاه های گوناگون اسپرسوساز وجود دارد.

 قهوه آسیاب شده در سبد آن ریخته می شود و به گروپ ماشین اسپرسوساز بسته و قفل شده بطوریکه آب بتواند از میان قهوه آسیاب شده داخل سبد پرتافیلتر با فشار زیاد عبور نماید و عصاره گیری قهوه انجام پذیرد.

با خرید پرتافیلتر از جنس مرغوب و مقاوم و کارآمد، کار با دستگاه اسپرسو بسیار راحت تر می شود.

source: خرید پرتافیلتر



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: خرید پرتافیلتر اسپرسو , قیمت پرتافیلتر , دسته گروپ دستگاه اسپرسو , خرید پرتافیلتر , قهوه دات کام , پرتافیلتر دبل ,
:: بازدید از این مطلب : 973
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 11 / 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد