نوشته شده توسط : admin

در بین انواع قهوه ساز دمی، فرنچ پرس یکی از محبوب ترینِ این قهوه ساز ها می باشد. چراکه فرنچ پرس که یک وسیله ای است بسیار ساده برای دم کردن قهوه و چایی و انواع دمنوش ها. همچنین قهوه سازی است بسیار سبک و قابل حمل که می توان از آن در خانه، دفتر کار و شرکت، سفر، گردش، … از آن استفاده کرد.

علاوه بر این دو ویژگی عالی، فرنچ پرس یک مشخصه بسیار محبوب دیگر هم دارد و آن طرز کار بسیار راحت آن است. چه برای دم کردن قهوه و چه برای درست کردن چایی و دم نوش ها. فرقی نمیکند چه نوع نوشیدنی ای را می خواهید درست کنید، فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید.

برای آماده کردن قهوه با قهوه ساز فرنچ پرس به ابزار اضافه ای نیاز ندارید، داشتن فرنچ پرس کافی است. در اولین قدم مقداری آب داغ را در مخزن دستگاه بریزید تا قهوه ساز گرم شود. بعد از گرم شدن مخزن، آب را دور ریخته؛ سپس دان قهوه را به میزان درشت با آسیاب قهوه پودر کنید.

یک قاشق از قهوه آسیاب شده را برای ۱۲۰ میلی ‌لیتر آب داخل قهوه ساز بریزید. آب جوش (تقریبا آب با دمای ۹۰ درجه) را آرام آرام به پودر قهوه ها اضافه کنید. درب فرنچ پرس را گذاشته (اهرم باید بالا باشد) به مدت ۳ تا ۴ دقیقه صبر کنید تا قهوه دم بکشد. بعد از گذشت این زمان اهرم را به سمت پایین بیاورید و قهوه آماده شده را داخل فنجان سرو بریزید.

دلایل زیادی است که قهوه ساز فرنچ را محبوب کردند اما کیفیت بالای قهوه دم شده و تازه نگه‌ داشتن عطر و طعم اصیل قهوه دو فاکتور بسیار مهم در این امر هستند. اما اگر در زمان درست کردن قهوه با این قهوه ساز دستی موارد زیر را رعایت نکنید، این عطر و طعم قهوه را نخواهید داشت.

source: ۵ اشتباه رایج در استفاده از فرنچ پرس



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی, خرید فرنچ پرس, خرید قهوه ساز, طرز استفاده از فرنچ پرس, فرنچ پرس چیست, قهوه دات کام, قیمت فرنچ پرس, کاربرد فرنچ پرس ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 3 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از دلایل اصلی برای خرید اسپرسو ساز، آماده کردن شیر فوم دار است. شیر فوم دار یک ماده بسیار مهم در دنیای نوشیدنی های قهوه است. چراکه بسیاری از نوشیدنی های قهوه با شیر فوم دار تهیه می شوند. مانند: کاپوچینو، لته، ماکیاتو، موکا، … .

علاوه بر این بعضی از افراد ممکن است به کافئین حساسیت داشته باشند، به همین دلیل فارق از نوع قهوه شان، به آن شیر فوم دار اضافه می کنند. چرا شیر حتما باید فوم دار باشد؟

فوم‌ گیری‌ شیر در واقع فرآیند نفوذ هوا به داخل شیر است. با ورود هوا به داخل شیر، هوا توسط ذرات پروتئین شیر محاصره شده و نمی‌ تواند خارج شود. در نتیجه شیر قوام گرفته و طعم شیرینی آن را بیشتر احساس می‌ کنیم. درصورتی که شیر معمولی خامه طور نبوده و طبیعتا با اضافه کردن این شیر به قهوه، ممکن است قهوه طعم دلچسب و خوشایندی نداشته باشد.

اما از آنجایی که اسپرسو ساز ها معمولا قیمت بالایی دارند، برخی از افراد تمایل به خرید این دستگاه ها ندارند. به همین دلیل ما ۳ وسیله کاربری دیگر را معرفی کنیم که برای فوم دار کردن شیر عالی هستند.

کف ساز شیر وسیله ای است بسیار ساده که مخصوصا برای این کار طراحی شده است. با کمک این کفساز به راحتی می توانید انواع قهوه ها در ترکیب با شیر را در ۶۰ ثانیه یا کمتر، بدون نیاز به اتصال آن به برق یا باتری.

کافیست شیر داغ و ترجیحا پر چرب را به مقدار لازم داخل کف ساز بریزید و دسته یا اهرم تعبیه شده بر روی آن را چندین بار پمپ کنید (به سمت بالا و پایین حرکت دهید، البته به تندی نه آرام). سپس زمانی که شیر به قوام مورد نظر رسید، آن را به قهوه اضافه کنید.

ابزار بعدیِ مناسب این کار، همزن های دستیِ خانگی هستند. در این روش باید شیر سرد را درون ظرفی ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید. سپس در حین حرارت دیدن شیر باید با استفاده از همزن شروع به هم زدن کنید. ی است یکبار شیر فوم دار را به قهوه تان اضافه کنید تا از طعم بسیار خوشمزه آن لذت ببرید و طرفدار آن شوید.

source: فوم گیری شیر



:: موضوعات مرتبط: فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , همزن , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: پیچر شیر , قیمت پیچر , فوم دار کردن شیر , قهوه دات کام , قیمت دستگاه کف ساز شیر , قیمت همزن دستی , کف ساز شیر , کف ساز شیر دستی , پیچر حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بدون شک می توان گفت دم کردن قهوه با انواع قهوه ساز دمی، یکی از لذت بخش ترین و جالب ترین تجربه های نوشیدن قهوه است. به خصوص اگر جز آن دسته از افرادی باشید که هر روز قهوه می نوشید. و قطعا قهوه ساز سایفون متفاوت ترین قهوه ساز دمی است که می توانید این تجربه را خاص تر کنید.

با اینکه امروزه دستگاه های اسپرسو ساز و قهوه اسپرسو از دیگر دستگاه های قهوه ساز و نوشیدنی های قهوه شناخته تر شده هستند، اما ابزار های عصاره گیری قهوه بسیار مدرن، جدید و عالی ای طراحی و ساخته شده اند. ابزارهایی که به قهوه ساز های نسل سوم معروف هستند.

قهوه ساز دمی سایفون یا وکیوم پات قهوه ساز است که قهوه را به روش غوطه وری (فیلتری) آماده میکند؛ بر اساس قانون انبساط و انقباض گازها و با استفاده از فشار بخار آب و خلاء موجود درون ظرف ‌ها.  برای درک بهتر به مقالات قبلی مراجعه کنید. هرچند که با اطلاع از سازکار این قهوه ساز هم می توانید دقیق تر با قهوه ساز سایفون آشنا شوید.

قبل از انجام هرکاری باید دان قهوه را با آسیاب قهوه با درجه متوسط تا متوسط-ریز آسیاب کنید. همچنین فیلتر قهوه ساز را قبل از استفاده، حتما با آب گرم یا جوش شست و شو  دهید تا آلودگی ها از فیلتر خارج شود. سپس مراحل زیر را انجام دهید.

  1. محفظه زیرین را بر روی پایه نگهدارنده نصب کنید و آب را به میزانِ دقیق درون آن بریزید.
  2. فیلتر را در مخزن بالایی و محفظه بالایی را روی محفظه پایینی نصب کنید.
  3. منبع حرارت یا شعله را روشن کنید.

با خارج شدن منبع حرارتی، کم کم عصاره قهوه به مخزن زیرین ریخته می شود. و با تمام شدن عصاره گیری می توانید قهوه را داخل فنجان سرو بریزید و میل کنید. درست کردن قهوه با قهوه ساز دمی سایفون به همین راحتی است با این تفاوت که روش دم آوری قهوه با آن کاملا خاص و منحصر به فرد است. کافی است یکبار آن را امتحان کنید.

source: طرز استفاده از قهوه ساز سایفون



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید قهوه ساز , خرید قهوه ساز سایفون , طرز استفاده از قهوه ساز سایفون , قهوه دات کام , قهوه ساز سایفون , قهوه ساز سایفون هریو , قیمت قهوه ساز سایفون ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر طرفدار قهوه های دمی باشید حتما می دانید که تنها با خرید قهوه ساز های مخصوص این قهوه، نمی توانید قهوه ای خوشمزه درست کنید. و احتمالا به این موضوع زمانی پی برده اید که در خانه با انواع قهوه ساز های دمی، قهوه دم کرده اید اما قهوه شما با قهوه ای که در کافی شاپ ها می نوشید کاملا متفاوت است. این اتفاق به دو دلیل پیش می آید. یا فوت و فن درست کردن این قهوه ها را ندارید و یا تجربه اش را دارید اما ابزار لازم برای دم آوری را ندارید. ابزاری مانند کتل.

همانطور که می دانید برای آماده کردن انواع قهوه های دمی، نیاز دارید که آب جوش را بر روی پودر قهوه بریزید. وسیله ای که به کمک آن آب را به قهوه ها اضافه می کنند، کتل (kettle) نام دارد. درواقع کتل همان کتری آب معمولی است با این تفاوت که دارای یک دهانه بلند، دراز، باریک و نوک تیز است.

باریستا با استفاده از کتل، در کنار سایر لوازم قهو دمیِ بینظیری آماده میکند. کتل انواع محتلفی دارد اما به صورت کلی به دو دسته کتل برقی و کتل دستی، تقسیم می شود.

میزان آسیاب کردن قهوه بستگی به نوع دستگاه قهوه ساز دارد اما مورد دوم کاملا در اختیار ماست. و نحوه اضافه کردن آب جوش و میزان آن در طعم قهوه بسیار تاثیر گذار می باشد. اینجا است که به کتل نیاز پیدا می کنیم. برای اینکه قهوه ای عالی و دلنشین داشته باشیم، باید آب را به صورت مرحله ای و آرام آرام بر روی قهوه ها بریزیم.

source: کتل قهوه چیست



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خرید کتل قهوه, قهوه دات کام, قیمت کتل برقی قهوه, کتل استیل قهوه دمی, کتل باریستا, کتل قهوه چیست, کتل کتری, کتل هریو ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد عاشق قهوه دارند تهیه کردن و خرید قهوه است. به خصوص اگر به مکانی سفر کنند که دسترسی به قهوه فروشی ها و خرید قهوه بسیار سخت باشد. مثلا سفر در طبیعت، … . یا افرادی که قهوه ای که در بیرون آماده می شود را دوست ندارند و ترجیح می دهند خودشان با قهوه ساز مسافرتی قهوه ی خود را آماده کنند.

پس این مشکل را چگونه باید حل کرد؟ یعنی باید همه جا دستگاه های قهوه ساز بزرگ، سنگین و جاگیر را به همراه خودشان ببرند؟ پاسخ خیر است. بلکه با خرید قهوه ساز هایی که مناسب برای این گونه سفرها هستند، می توان به راحتی این مشکل را از بین برد.

شرکت های زیادی اقدام به تولید قهوه سازی مسافرتی کرده اند که قابل حمل بوده و می توان آنها را به سفر یا حتی محل کار هم برد. اما همه آنها کیفیت و کارایی لازم را ندارند.

 

بهترین قهوه ساز هایی که می توانند در سفر کارایی بسیار زیادی داشته باشند، بدون کمترین زحمتی عبارتند از: مینی پرسو (یا اسپرسو ساز همراه)، نانو پرسو، ایروپرس، موکاپات، جزوه، فرنچ پرس، … .

همانطور که گفتیم برای داشتن قهوه در سفر به قهوه ساز، پودر قهوه و آب جوش نیاز دارد. در بالا انواع قهوه ساز ها را معرفی کردیم. اما حالا دو مورد دیگر.

برای هر دستگاه قهوه سازی، باید قهوه را مناسب با آن دستگاه آسیاب کرد. اما قهوه چه درشت آسیاب شود و چه ریز، کمترین وزن را خواهد داشت و به راحتی در ظرف و کیفی قرار می گیرد. اما آب جوش.

source: چگونه در سفر قهوه درست کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز مسافرتی, خرید قهوه ساز, قهوه دات کام, قهوه در سفر, قهوه ساز دستی, قهوه ساز مسافرتی, قهوه ساز مسافرتی ارزان, قیمت قهوه ساز مسافرتی ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 12 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تا چند سال اخیر خرید قهوه ساز جز ضروریات برای آشپزخانه یا محل کار نبود. اما با افزایش فرهنگ قهوه نوشی در بین مردم و همینطور اطلاع از خواص و انرژی قهوه، نیاز به داشتن دستگاه قهوه ساز بیش از پیش احساس می شود.

کافی است مدت ۲-۱ ساعت به بازار مراجعه کنید یا یک جستوجوی کوتاه در فضای مجازی انجام دهید، در این زمان است که از این همه دستگاه های قهوه ساز جورواجور دچار سردرگمی شدیدی شوید.

که در این شرایط ممکن است خرید قهوه ساز مناسب، نتیجه مطلوبی نداشته باشد. پس باید چکار کرد؟ بهتر است قبل از اقدام به یک سوال مهم پاسخ دهید تا از خریدتان رضایت کامل داشته باشید. سوال این است: به چه نوع قهوه ای علاقه دارید؟ قهوه اسپرسو، ترک، فرانسه، دمی، …؟

تنها با پاسخ دادن به این سوال می توانید بسیاری از دستگاه های قهوه ساز را حذف کرده و انتخاب های خود را محدود کنید. زیرا هر قهوه ای، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارد. به طور مثال با خرید دستگاه اسپرسو ساز می توان قهوه اسپرسو درست کرد و یا تنها با جزوه است که می توان قهوه ترک را آماده کرد.

اما اگر قهوه مورد علاقه با قهوه ساز های برقی درست شود، مانند اسپرسو یا برخی از قهوه های دمی، … تکلیف چه می شود؟ 

اگر نتوان با قطعیت گفت بیش از نیمی از قهوه ساز های موجود، برقی هستند، اما به جرئت می توان گفت که نیمی از دستگاه های کافی مِیکیر برقی هستند. پس قطعا انتخاب از بین این دستگاه ها هم کار مشکلی است. در این مورد باید به چند مورد توجه کنید.

  • برای چه نوع مصرفی قهوه ساز می خرید؟ برای مصرف خانگی، برای محل کار، رستوران ها و کافی شاپ های بزرگ، … . در واقع باید بدانید که برای چه تعداد افرادی روزانه قهوه سرو می کنید.

زیرا هرچه افراد بیشتری از دستگاه استفاده کنند، باید از دستگاه پر توان تر (صنعتی یا نیمه صنعتی) استفاده شود. حتی بر روی برخی از دستگاه ها نوع کاربری آنها درج شده است.

source: قهوه ساز خوب چی بخرم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , بهترین قهوه ساز , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب چی بخرم , قهوه ساز خوب و ارزان , قیمت قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در ادامه مقاله قبلي و يافتن پاسخِ سوال قهوه ساز خوب چي بخرم؟ يا بهترين خريد قهوه ساز دستي چيست؟ به ۳ قهوه ساز دستي محبوب و جذاب ميرسيم كه با اينكه به نظر ميرسد عملكرد يكساني داشته باشند، اما كاملا متفاوت هستند.

ايروپرس يك قهوه ساز بسيار مهم در خانواده قهوه ساز هاي دستي به حساب مي آيد كه دم كردن قهوه با آن هم از اهميت بيشتري برخوردار است. به حدي كه سالانه مسابقات جهاني ايروپرس برگزار مي شود و همه شركت كنندگان براي كسب قهرماني تلاش زيادي انجام مي دهند. آنها مراحل زير را طي مي كنند.

  1. اندازه گيري و آسياب كردن قهوه ها (با درجه تقريبا ريز تا به انداز نمك برسند).
  2. قرار دادن فيلتر در جاي مخصوص در ايروپرس، و ريختن آب جوش بر روي فيلتر و دستگاه به منظور گرم و تميز كردن قهوه ساز.
  3. پودر قهوه را بر روي فيلتر ريخته و پيستون را بر روي فنجان قهوه قرار دهيد.
  4. ...

اگرچه درست كردن قهوه با ايروپرس آسان به نظر ميرسد اما بايد تمرين كنيد.

خريد كمكس، معمولا اولين كاري است كه هر فردي كه خواهان امتحان كردن طعم جديدي از قهوه است، انجام مي دهد. قهوه ‌ساز كمكس نمونه اي از يك طراحي خلاقانه و درخشان است و قهوه اي كه آماده ميكند طعم بسيار گيرايي دارد.

اين قهوه ساز ظاهري شبيه به ساعت شني دارد و تنها طي ۵ مرحله قهوه آماده مي شود در مدت زمان كمتر از ۴ دقيقه.

  1. آسياب كردن قهوه به اندازه متوسط.
  2. قرار دادن فيلتر كمكس بر روي دهانه به صورت صحيح.
  3. ريختن آب جوش بر روي فيلتر به منظور تميز كردن فيلتر.
  4. بيرون ريختن آب و قرار دادن مجدد فيلتر بر روي دهان.

لازم به ذكر است كه قهوه ساز V60، هم دقيقا به همين صورت عمل ميكند. فقط ظاهر دستگاه متفاوت است.

source: طرز استفاده از انواع قهوه ساز دستی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: بهترين قهوه ساز خانگي , خريد قهوه ساز , خريد قهوه ساز ايروپرس , خريد قهوه ساز سايفون , خريد قهوه ساز كمكس , قهوه دات کام , قیمت قهوه ساز سایفون , قیمت کمکس ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با افزایش نوشیدن قهوه در بین مردم و درست کردن قهوه در خانه، افراد زیادی به سمت خرید قهوه ساز برای مصارف خانگی خودشان هستند. اما در بین انبوه دستگاه های قهوه ساز بسیار متنوعی که در بازار موجود است، بهترین قهوه ساز خانگی کدام است؟

مهمترین نکته ای که در زمان خرید قهوه ساز برای استفاده در خانه باید به آن توجه کنید، نیاز و علاقه تان است. منظور از نیاز این است که روزانه زیاد قهوه می نوشید یا ۱-۲ فنجان. و علاقه هم که از ظاهر دستگاه گرفته تا نوع قهوه.

شاید بتوان گفت اسپرسو مهمترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد و از طرف دیگر برای آماده کردن قهوه های محبوب دیگر مانند کاپوچینو، موکا، فلت وایت، … باید حتما از اسپرسو استفاده کرد.

به همین دلیل است که دستگاه های اسپرسو ساز متنوع ترین دستگاه ها از نظر ظاهر و زیبایی را به خود اختصاص داده اند. و خوشبختانه شرکت های بسیاری اسپرسو ساز هایی تولید کرده اند که مناسب برای مصارف خانگی است. کافی است در زمان خرید اسپرسو ساز، به کاربرد خانگی بودن اشاره کنید، آن موقع است که باید بر اساس سلیقه تان اسپرسو ساز را انتخاب کنید.

قهوه ترک یکی از راحت ترین قهوه هایی است که  می توان آن را آماده کرد و برای نوشیدن این قهوه به تنها قهوه سازی که نیاز است، جذوه یا قهوه جوش می باشد. اگر قصد خرید جزوه یا قهوه جوش دارید به جنس آن توجه کنید و بهتر است دسته آن محاظ داشته باشد تا اینکه فلزی باشد.

بعد از قهوه اسپرسو، قهوه دمی است که گوی رقابت را از قهوه های دیگر ربوده است. زیرا طعم این قهوه بسیار قوی بوده و علاوه بر این، قهوه ساز های دمی ظاهری بسیار جذاب و شیک دارند. حتی می توان از بعضی از آنها، به عنوان لوازم دکوری استفاده کرد. مانند قهوه ساز سایفون و کلد برو.

هرچند که برای درست کردن قهوه با این دستگاه ها نیاز به فیلتر مخصوص می باشد، اما اکثرا قابل حمل بوده و می توان از این قهوه ساز ها خارج از منزل هم استفاده کرد. مانند کمکس، ایروپرس، V60. فراموش نکنید به میزان مخزن این قهوه ساز ها توجه کنید. 

در انتها قهوه فرانسه، قهوه ای که می توان آن را دسته قهوه های دمی هم قرار داد؛ اگر با فرنچ پرس درست شود. اما اگر با فرانسه ساز های برقی آمادشود، تماما به آن قهوه فرانسه می گویند.

source: بهترين قهوه ساز خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: بهترین اسپرسو ساز خانگی , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خانگی , قهوه ساز دستی , قیمت قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر قصد خرید قهوه ساز دارید حتما می دانید دستگاه های قهوه ساز به طور کلی به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شوند. در نوع برقی این دستگاه ها وظیفه عصاره گیری به عهده دستگاه است اما در انواع دستی آنها، عصاره گیری باید توسط خودِ ما انجام شود.

اما نکته مهم در این تفکیک دستگاه ها این است که برخلاف قهوه ساز های برقی که تقریبا ساز و کاری مشابهی دارند، قهوه ساز های دستی هرکار دستور العمل خاص خود را دارند. به همین دلیل ما در این مقاله طرز استفاده از پرمصرف ترین قهوه ساز های دستی را توضیح می دهیم؛ تا در زمان خرید این قهوه ساز ها بتوانید راحت تر خرید کنید.

مزیت بسیار مهم قهوه ساز های دستی این است که تجربه دم کردن قهوه از صفر تا صد را خواهیم داشت. و این مزیت لذت نوشیدن قهوه را بیشتر میکند. و این تجربه توسط محبوب ترین و پرفروش ترین قهوه ساز های دستی مانند موکاپات، فرنچ پرس، کمکس، ایروپرس، سایفون، V60، موکاکرم … هستند. بنابراین ما هم به طرز تهیه قهوه با این دستگاه ها می پردازیم.

طرز استفاده از فرنچ پرس:

فرنچ پرس هم یکی دیگر از قهوه  ساز های جذاب و قابل حمل می باشد. اما از آنجایی که برخی از مدل های آن از جنس شیشه هستند، نمی توان آنها را به هر مکانی برد. دم کردم قهوه با فرنچ پرس راحت تر از موکاپات است و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. آسیاب کردن قهوه با اندازه متوسط-درشت
  2. ریختن قهوه داخل فرنچ پرس
  3. اضافه کردن آب جوش ۹۷-۹۳ درجه بر روی قهوه ها (میزان آب و قهوه سلیقه ای است اما معمولا  به ازای هر ۲۲۰-۱۴۰ میلی لیتر آب، یک قاشق غذاخوری قهوه)
  4. سپس درب فرنچ پرس را گذاشته و اهرم آن را به سمت بالا می آورید.
  5. بعد از گذشت ۵-۴ دقیقه قهوه دم کشیده و باید اهرم را به سمت پایین آورد
  6. درنهایت قهوه را فنجان بریزد و میل کنید.

از فرنچ پرس برای فوم دار کردن شیر و درست کردن دم نوش هم میتوان استفاده کرد.

source: طرز استفاده از قهوه ساز دستي (1)



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: طرز استفاده از موکاپات, طرز استفاده از موکاکرم, قهوه دات کام, طرز استفاده از فرنچ پرس, طرز استفاده از قهوه ساز دستی, خرید قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 9 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با بزرگ تر شدن صنعت قهوه و گسترش فرهنگ قهوه نوشی در دنیا، افراد بیشتری روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز می کنند. حال برای اینکار یا خود اقدام به خرید قهوه ساز می کنند یا به قهوه فروشی ها مراجعه کرده و از قهوه های آماده آنها استفاده می کنند.

اگر جز افراد دسته دوم هستید که هر روز قهوه های آماده می نوشید، توصیه می کنیم خودتان دستگاه قهوه ساز خریداری کنید. با این کار هم در زمان و هزینه به میزان قابل توجهی صرفه جویی کردید، و هم از کیفیت و طعم اصلی قهوه تان اطمینان خاطر پیدا می کنید.

برای این کار کافی است به بازار مراجعه کنید و دستگاه مورد نظرتان را بخرید. اما قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنید که در انتها از خریدتان راضی باشید. این نکات عبارتند از:

اولین و مهمترین فاکتوری که باید به آن توجه کنید این است که به چه قهوه ای علاقه دارید و آن قهوه را چه قهوه سازی آماده میکند. به طور مثال اگر طرفدار قهوه های دمی هستید باید از دستگاه هایی مانند قهوه ساز کمکس، سایفون، ایروپرس، V60، … استفاده کنید.

اما اگر به اسپرسو یا قهوه های ترکیب شده با شیر علاقمند هستید، باید از حتما از اسپرسو ساز استفاده کنید. زیرا تنها دستگاهی که هم میتوان با آن قهوه درست کرد و هم شیر را فوم دار، انواع اسپرسوساز ها هستند.

حتما به تعداد فنجان قهوه ای که روزانه درست می کنید توجه کنید. این مورد بیشتر در قهوه ساز های برقی اهمیت دارد. البته در قهوه ساز های دستی، باید به مخزن دستگاه توجه کنید که معمولا تعداد فنجان قهوه ای را که میتوان با آنها درست کرد، بر روی دستگاه درج شده است.

source: خرید قهوه ساز باکیفیت



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام, بهترین قهوه ساز, بهترین قهوه ساز خانگی, قیمت قهوه ساز, خرید اسپرسو ساز, قیمت قهوه ساز, قهوه ساز خوب و ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر عاشق قهوه باشید، کیفیت نوع دان قهوه میکس یا سینگل در زمان خرید قهوه یا کیفیت قهوه ی آماده ای که در کافی شاپ سفارش می دهید برایتان اهمیت دارد. زیرا طعمی که از قهوه دریافت می کنید و خواصی که قهوه عالی به بدنتان می رساند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

چرا که قهوه از دانه قهوه گرفته تا روش دم آوری، نوع قهوه ساز، … تنوع بسیار زیادی دارد. و همه این موارد بر خوب و عالی بودن قهوه ای که در انتها می نوشیم تاثیر بسزایی دارد.

حال اینجا است که صحبت از قهوه بِلند یا میکس و یا ترکیبی به میان می آید. زیرا اولین نکته ای که در زمان خرید قهوه باید به آن توجه کنید این مساله است.

هرچند که بعضی از افراد بر این باورند که قهوه تک خواستگاه از کیفیت بیشتری برخوردار است اما این اشتباه می باشد. زیرا قهوه بلند هم از کیفیتِ هم تراز با قهوه سینگل اورجینال بهرمند است.

قهوه بلند روش خاصی از دم آوری قهوه نبوده و حتی برای امتحان کردن آن نیازی به خرید قهوه ساز خاصی هم نیست. بلکه قهوه بلند یا ترکیبی قهوه ‌ای است که از دانه‌ های مختلف قهوه تشکیل شده است. که این دان های قهوه از بیشتر از یک منطقه، کشور، مزرعه، … تولید و ترکیب می شوند.

قهوه بلند هم می تواند کیفیت عالی داشته باشد و هم می تواند از ارزش غذایی زیادی برخوردار نباشد. کیفیت قهوه بلند مستقیما تحت تاثیر عواملی مانند خاک مزرعه‌ها، آب و هوا، شرایط اقلیمی، روش خشک کردن، نحوه تولید اعم از کاشت، داشت، برداشت، … می باشد.

source: بهترين تركيب قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , انواع میکس قهوه , بهترین میکس قهوه , خرید دانه قهوه , خرید قهوه , قهوه blend , قهوه اسپرسو , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 7 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر برای خرید قهوه ساز جست و جو کرده باشید حتما متوجه شده اید که در بین قهوه ساز های دمی، دو قهوه ساز بسیار شبیه به هم هستند. این دو قهوه ساز، قهوه ساز کمکس و قهوه ساز V60 هستند.

این دو دستگاه از خانواده قهوه ساز های نسل سوم هستند که به این دسته از قهوه ساز ها، قهوه ساز دمی هم گفته می شود. اما به کمکس و V60،  قهوه ساز های چکه ای یا پوراور هم گفته می شود. و این نام گذاری به دلیل روش دم آوری قهوه با آنها است.

دم کردن قهوه با هر دو دستگاه مراحل یکسانی دارد. کافی است قهوه را آسیاب کنید، فیلتر مخصوص دستگاه را بر روی آن قرار دهید، آب جوش را به صورت مرحله ای بر روی پودر قهوه بریزید و سپس اجازه دهید عصاره گیری قهوه کامل شود.

اما با وجود یکسان بودن این مراحل قهوه دمی با کمکس و V60 از لحاظ طعمی کمی متفاوت هستند (فارغ از نوع قهوه ای که در زمان خرید قهوه میخرید). قهوه کمکس به دلیل عبور از فیلتر کاغذی ضخیم تر، طعم خالص تری دارد. زیرا ضخامت بیشتر کاغذ باعث می شود روغن و مواد حلال در آب قهوه بیشتر گرفته شوند، درنتیجه قهوه طعم خالص تری خواهد داشت.

تفاوت دیگر در ظاهر آنها است. V60 را باید بر روی فنجان قهوه قرار داد تا عصاره قهوه با داخل لیوان ریخته شود. همچنین جنس های متفاوتی هم دارد. مانند شیشه ای، پلاستیکی، سرامیکی، … . و چون ابعاد و وزن کمتری دارند میتوان آن را به محل کار، تفریح، سفر، … به همراه برد.

source: تفاوت قهوه ساز کمکس و قهوه ساز V60



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: بهترین قهوه ساز خانگی , تفاوت کمکس و v60 , قهوه دات کام , خرید قهوه ساز , خرید کمکس اصل , قهوه ساز دستی , خرید دریپر v60 پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 6 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه فرانسه از جمله رایج ترین انواع نوشیدنی قهوه در دنیا است. زیرا برای آماده کردن این قهوه، نیاز به خرید قهوه ساز مخصوص به آن می باشد. همچنین با روشی متفاوت از سایر قهوه ها یعنی قهوه اسپرسو و قهوه ترک و تقریبا قهوه دمی آماده می شود.

ویژگی مثبت دیگر قهوه فرانسه این است که هم میتوان آن را ساده نوشید و هم میتوان با شیر ترکیب کرد. چه شیر ساده باشد و چه فوم دار.

قهوه فرانسه چیست؟ 

وقتی به منوی کافی شاپ ها نگاه میکنید، حتما چشم تان به قهوه فرانسه خورده است. قهوه فرانسه، قهوه ای است که برای اولین بار در شور فرانسه و در سال ۱۷۱۰ متولد شد. و فرانسوی ها با قهوه سازی به نام فرنچ پرس آن را تهیه می کردند.

به مرور زمان نوشیدن این قهوه نه تنها در کشور فرانسه رواج پیدا نکرده بلکه به سرعت در دنیا طرفدار پیدا کرد. به ویژه در قاره اروپا و آمریکا. یادتان باشد فرانسه کافی یک روش تهیه قهوه است. پس، از مراجعه به قهوه فروشی و خرید قهوه (دانه قهوه) پرهیز کنید.

طرز تهیه: قهوه ساز مخصوص قهوه فرانسه، فرنچ پرس و فرانسه ساز که ما در اینجا با فرنچ پرس این کار را انجام میدهیم. آماده کردن قهوه فرانسه در زمان کوتاهی انجام می شود و کافی است مراحل زیرا انجام دهید.

  • خرید قهوه و آسیاب کردن آن با درجه درشت
  • استفاده از آب با درجه ۹۳-۹۰ درجه سانتیگراد
  • ریختن آب جوش در قهوه ساز فرنچ پرس برای گرم کردن قهوه ساز
  • ریختن قهوه آسیاب شده درون فرنچ پرس ( برای هر فنجان ۲-۱ قاشق غذاخوری)
  • ریختن آب جوش بر روی قهوه (آب باید روی سطح قهوه را بپوشاند).
  • تقریبا ۳۰ ثانیه صبر کنید تا قهوه های آسیا شده به اصطلاح شکوفه بزنند.
  • اضافه کردن مابقی آب به صورت دورانی و تا میزان لازم.

بعد از گذشت ۵-۳ دقیقه قهوه آماده است.

source: طرز تهيه قهوه فرانسه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز دستی, خرید فرنچ پرس, خرید قهوه ساز, قهوه دات کام, قیمت فرنچ پرس,طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس,کاربرد فرنچ پرس ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 6 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نوشیدنی قهوه انواع مختلفی دارد که با خرید قهوه ساز میتوان آنها را تهیه کرد. اما در بین این همه نوشیدنی قهوه، قهوه ای وجود دارد به نام قهوه پور اور که کمتر شناخته شده می باشد. قهوه ای که هم طعم متفاوتی دارد و هم قهوه ساز خصوص خود را. اما این قهوه جالب توجه چیست؟

قهوه پور اور (Pour Over) از معدود نوشیدنی های قهوه است که طعم خالص و جذابی دارد و به راحتی آماده می شود. درحقیقت این قهوه به دلیل روش آماده شدن آن به نام شناخته می شود. هرچند که در مقایسه با دیگر قهوه ها باید کمی بیشتر حوصله به خرج دهید تا قهوه دم بکشد.

طولانی شدن دم کشیدن قهوه پور اور به این دلیل است که تقریبا به صورت چکه ای از قهوه ساز خارج می شود. به همین دلیل به آن قهوه چکه ای هم گفته می شود. همچنین چون قهوه از طریق عبور از فیلتر کاغذی آماده می شود به قهوه فیلتری هم شهرت دارد. اما قهوه پور هم مانند قهوه های دیگر قهوه ساز مخصوص خود را دارد. در ادامه قهوه ساز های پور اور را معرفی کردیم. به همراه طرز تهیه این قهوه بی نظیر.

رای تجربه دم کردن قهوه به روش پور اور بعد از خرید قهوه، باید در جست و جوی خرید قهوه ساز مخصوص آن باشد. یعنی قهوه ساز های هاریو V60 و کمکس، کالیتا، … . نکته جالب این است که قهوه ساز های این نوع قهوه هم به قهوه ساز های پور اور شناخته می شوند.

اما باید توجه داشته باشید که این قهوه ساز ها نیاز به فیلتر دارند که هرکدام دارای فیلتر مخصوص به خود هستند. قهوه پور اور با اینکه کمتر شناخته شده است اما در مدت زمان کوتاهی طرفداران به دست آورده است. و میزان آسیاب کردن قهوه بستگی به نوع فیلتر قهوه ساز دارد.

source: قهوه پور اور چيست؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: تفاوت کمکس و v60 , خرید قهوه ساز , خرید وی ۶۰ , قهوه دات کام , خرید قهوه کمکس ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 5 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دنیای مربوط به خرید قهوه و درست کردن آن آنقدر بزرگ است که روز به روز به دستگاه های قهوه سازی که وارد بازار می شوند، اضافه می شود. این قهوه ساز ها تنوع بسیار زیادی دارند. و جالب این جاست که درست کردن قهوه با هرکدام از آنها، طعم جدیدی از قهوه را ایجاد میکند.

با اینکه این قهوه ساز ها روش خاص خود را برای دم کردن قهوه دارند، اما به طور کلی دستگاه های قهوه ساز به دو دسته تقسیم می شوند.

  • قهوه ساز های دستی
  • قهوه ساز های برقی

نقطه اشتراک این قهوه ساز ها این است که محصول نهایی که به ما می دهند قهوه است. اما این قهوه ها از لحاظ طعم با یکدیگر متفاوت است. چرا؟! زیرا این هرکدام از این قهوه ساز ها امکانات متفاوتی دارند. مانند:

قهوه ساز دستی: قهوه ساز هایی که در این دسته قرار دارند، تنوع بسیار بسیار زیادی دارند. از قهوه ساز های نسل سوم گرفته تا جزوه قهوه ترک، دَله قهوه عربی، موکاپات،  … . قهوه در این قهوه ساز ها یا از همنیشینی قهوه با آب جوش تهیه می شود یا از طریق جوشاندن قهوه در آب جوش.

این قهوه ساز ها ویژگی های مثبتی دارند که خیلی از افراد حاضر به خرید قهوه ساز های برقی و چشم پوشی از این ویژگی ها نیستند. این خصوصیات شامل موارد زیر است.

  • نظارت کامل و دقیق بر روند دم کشیدن قهوه
  • پر شدن فضا از عطر قهوه
  • قیمت پایین تری در مقایسه با قهوه ساز های برقی دارند.
  • قابل حمل هستند و میتوان آنها را به محل کار، گردش، مسافرت، … به همراه برد.

source: انواع قهوه ساز دستی و برقی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز , انواع قهوه ساز دستی , بهترین قهوه ساز خانگی , خرید قهوه ساز , قهوه دات کام , قهوه ساز خوب و ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 3 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

امروزه آماده کردن قهوه به لطف خرید قهوه ساز های بسیار متنوعی که در بازار موجود می باشد، بسیار راحت است. قهوه ساز هایی که هم برقی هستند، هم دستی، هم قابل حمل و هم ثابت. یکی از پرفروش ترین، پرکاربرد ترین و راحت ترینِ این قهوه ساز ها، قهوه ساز فرنچ پرس می باشد.

لوازم مورد نیاز:

  • کتل یا کتری
  • آب
  • دانه قهوه
  • آسیاب قهوه

طرز تهیه:

برای درست کردن قهوه ای بسیار خوشمزه و دلنشین مراحل زیر را انجام دهید.

اولین کار خرید دانه قهوه می باشد. هرچقدر دانه های قهوه تازه تر باشند، عطر و طعم قهوه بهتر است. دانه های قهوه در بازار یا عربیکا هستند یا روبستا. اینکه کدام یک را انتخاب کنید، بستگی به سلیقه شما دارد. معمولا یا عربیکا است و یا اگر قهوه، ترکیبی از عربیکا و روبستا باشد، ترکیبی را خریداری می کنند که درصد عربیکای آن بیشتر باشد.

در این مرحله نیاز به آسیاب قهوه داریم. زیرا برای درست کردن قهوه با فرنچ پرس باید دانه های قهوه را به صورت درشت آسیاب کرد. برای آماده کردن قهوه با فرنچ پرس به آبی با درجه تقریبا ۹۰ درجه سانتی گراد داریم.

بعد از به جوش آمدن آب، دانه های درشت قهوه را در مخزن فرنچ پرس ریخته و بر روی آنها آبی که آماده کرده بودیم را می ریزیم. درب  فرنچ پرس را میگذاریم و اهرم آن را به سمت بالا میکشیم. بعد از گذشت چند دقیقه قهوه ما آماده است و می توانیم آن را میل کنیم.

source: طرز تهيه قهوه با فرنچ پرس



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , کف زن و خامه سازه , ,
:: برچسب‌ها: خرید فرنچ پرس , قیمت فرنچ پرس , فرنچ پرس چیست , قهوه دات کام , کاربرد فرنچ پرس ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 2 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

چه طرفدار قهوه با شیر باشید چه نباشید، در زمان خرید قهوه، حتما یک نکته توجه تان را جلب کرده است. و آن این است که در بین انواع قهوه هایی که در دنیا هستند، قهوه هایی که در ترکیب با شیر آماده می شوند، نسبتا زیادند.

این حقیقتی است غیر قابل انکار که در دنیای بسیار بزرگ قهوه، شیر ماده ای همیشگی و جدا نشدنی است. حال در برخی از قهوه ها به عنوان ماده ای فرعی به حساب می آید. و در قهوه های دیگر ماده ای ضروری است که قهوه بدون اضافه کردن شیر آماده نمی شود.

در این مقاله قصد داریم به قهوه های دسته دوم بپردازیم و قهوه هایی را معرفی کنیم که برای درست کردن آنها حتما به شیر نیاز داریم. این نوشیدنی های بسیار خوشمزه قهوه عبارتند از:

انواع قهوه با شیر

لازم است در ابتدای صحبت به ۲ نکته اشاره کنیم. اول اینکه در ترکیب برخی از این قهوه ها، شیر به تنهایی اضافه می شود و در برخی دیگر شیر به همراه فوم شیر اضافه می شود.

و دوم اینکه هرچند می توان شیر را بصورت عادی به قهوه ها اضافه کرد، ام روش صحیح آن به این صورت است که شیر بخار داده شده را به قهوه اضافه کرد. برا داشتن شیر بخار داده شده بهترین کار، خرید اسپرسو ساز است. با این کار هم شیر بخار داده شده دارید و هم اسپرسو.

کافه لته: اگر یک فجان قهوه لاته را از کنار ببینید، محتویات داخل آن شامل ۳/۱ قهوه اسپرسو و ۳/۲ شیر بخار داده شده است.

فلت وایت: فلت وایت همان قهوه لته است که در استرالیا به فلت وایت شناخته می شود.

کاپوچینو: کاپوچینو یک نوشیدنی ایتالیایی است که عموما برای صبحانه سِرو می شود. اما یک فنجان کاپوچینو شامل ۳/۱ قهوه اسپرسو، ۳/۱ شر بخار داده شده و ۳/۱ فوم شیر است. که روی فوم شیر را با پودر قهوه یا کاکائو تزیین می کنند.

source: نوشيدنی با قهوه و شير



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , همزن , کف زن و خامه سازه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , ,
:: برچسب‌ها: انواع کاپوچینو , ترکیبات موکا , قهوه با شیر , قهوه دات کام , قهوه لاته , کاپوچینو چیست , موکا کافی ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 2 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر از دوست داران نوشیدن و خرید قهوه و سفر هستید، این مقاله برای شماست. زیرا قصد داریم در این مقاله بهترین قهوه ساز های مسافرتی را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مینی پرسو: مینی پرسو درحقیقت اسپرسو ساز های کوچک شده هستند. به همین دلیل با نام اسپرسو ساز های همراه هم شناخته می شوند. از آنجایی که اسپرسو به نوشیدنی محبوب تبدیل شد، کمپانی واکاکو مینی پرسو را ساخته و وارد بازار کرد تا بتوان اسپرسو را در همه جا همراه مان داشته باشیم.

این دستگاه مانند دستگاه های اسپرسو ساز، با فشار ۸ بار، یک شات اسپرسو آماده می کند. و از آنجایی که به برق وصل نیست باید این میزان فشار را با دست ایجاد کرد که بسیار راحت می باشد.

ایروپرس: ایروپرس یکی از جذاب ترین و بهترین قهوه ساز های دمی است. زیرا نیاز به برق و حرارت ندارد و بسیار هم سبک است. کافی است هرجا که هستید ایروپرس را از جعبه بیرون آورده، بر روی فنجان قهوه گذاشته و شروع به آماده کردن قهوه کنید.

قهوه ساز v60: شاید بتوان گفت سبک ترین و کوچک ترین قهوه ساز، قهوه ساز v60 است. v60 در حقیقت مانند یک فنجان است که انتهای آن زاویه ۶۰ درجه دارد و بر روی فنجان قهوه قرار می گیرد. با خرید قهوه ساز v60 نگرانی از نبود قهوه در مسافرت از بین میره.

موکاپات روگازی: موکاپات روگازی یکی از قدیمی ترین قهوه ساز ها است که نیاز به حرارت دارد. حال این حرارت میتواند شعله اجاق گاز باشد یا شعله آتش. اما قهوه ای که آماده میکند، از لحاظ طعم دست کمی از قهوه اسپرسو ندارد.

موکاپات ها اندازه های مختلفی دارند مانند یک کاپ، دو کاپ، سه کاپ، … . موکاپات وزن خیلی کمی دارد و در هر کیف و سبدی جا می شود. علاوه بر این به راحتی هم تمیز می شود. جنس موکاپات های روگازی از آلومینیوم و استیل است و نوع آلومینیومی قیمت ارزان تری دارد.

source: قهوه ساز مسافرتي ارزان



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , ایروپرس چیست , بهترین قهوه ساز , قهوه ساز مسافرتی , کاربرد فرنچ پرس , موکاپات چیست , مینی پرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 2 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

علاقه برخی از افراد به قهوه به حدی است که روزانه بیشتر از یکبار اقدام به خرید قهوه می کنند. بنابراین اگر بخواهند برای نوشیدن یک فنجان قهوه به کافی شاپ مراجعه کنند، علاوه بر اینکه زمان زیادی را تلف می کند، مقرون به صرف هم نیست.

فرنچ پرس که خیلی قبل تر از اینکه ما به دنیا بیایم به صنعت قهوه وارد شده بود، برای اولین بار در سال ۱۹۲۹ در ایتالیا و توسط آتیو کالیمانی اختراع شد.

قهوه ساز فرنچ پرس یک دستگاه ساده ای است که علاوه بر ظاهرش قهوه ای ملایم، خوش بو، خوش عطر و به طور کلی یک قهوه ی تمام عیار را آماده می کند. این قهوه ساز از یک استند یا پایه ی نگهدارنده قوری، مخزن استوانه ای قهوه و آب، فیلتر فلزی و یک اهرم پرس که متصل به درب قهوه ساز است، تشکیل شده است.

قهوه ساز های خانگی انواع مختلفی دارند که ما در اینجا به بررسی یکی از محبوب ترین قهوه ساز ها یعنی فرنچ پرس می پردازیم.

دم کردن قهوه با فرنچ پرس به راحتی خوردن یک لیوان آب می باشد. بعد از خرید قهوه ساز فرنچ پرس برای آماده کردن قهوه با آن باید ابتدا قهوه ی آسیاب شده را در مخزن بریزم. سپس آب جوش را به صورت دورانی و به آرامی به قهوه ها اضافه می کنیم. بعد از گذشت چند ثانیه درب قهوه ساز را بر روی دستگاه قرار میدهیم.

در این زمان اهرم پرس باید در بالاترین حالت خود باشد. بعد از تقریبا ۵ دقیقه، اهرم فشار را به سمت پایین به حرکت در می آوریم و قهوه ی آماده شده را به داخل فنجان می ریزیم.

اینجا لازم به ذکر است که برای داشتن قهوه ای بهتر باید چند نکته را رعایت کرد:

  • درجه آسیاب قهوه باید درشت باشد.
  • آب مورد استفاده باید جوش و تقریبا ۹۳ درجه سانتی گراد باشد.
  • قهوه نهایی فرنچ پرس را قهوه ی فیلتری می گویند، اما چون فیلتر مورد استفاده فلزی می باشد، روغن قهوه از بین نمی رود و همچنین کافئین زیادی هم دارد.
  • میزان برشتگی یا رستاین قهوه معمولا ملایم ( مدیوم رست ) می باشد.
  • قهوه ی حاصل از فرنچ پرس قهوه ی دارای کرما یا خامه ی زیادی نیست.

source: نحوه استفاده از فرنچ پرس



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , انواع قهوه ساز , خرید قهوه ساز , قیمت فرنچ پرس , طرز استفاده از فرنچ پرس ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 2 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

چه اقدام به خرید قهوه آماده کنید، چو خودتان بخواهید آم را آماده کنید، برای درست کردن قهوه دو روش وجود دارد. که این دو روش بیشتر از سایر روش ها مورد استفاده قرار می گیرند. عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده یک روش؛ و روش دیگر دم کردن قهوه با آب تقریبا جوش است.

هر دوی این روش ها قهوه های مخصوص به خود را دارند که به قهوه اسپرسو و قهوه فیلتری شناخته می شوند. این قهوه ها طرفداران بسیار زیادی دارند و با اینکه در ظاهر مشابه یکدیگر هستند، اما بسیار متفاوت اند.

قهوه اسپرسو رایج ترین و محبوب ترین نوع قهوه در تمام دنیاست. زیرا علاوه بر اینکه خودش به تنهایی یک قهوه است، بلکه پایه بسیار دیگری از قهوه ها هم می باشد. قهوه هایی مانند: قهوه لاته، کاپوچینو، آمریکانو، فلت وایت، … . در واقع اسپرسو تنها قهوه ای است که این ویژگی را دارد.

اسپرسو از گذر آب جوش از قهوه های آسیاب شده در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می شود. (زمان تقریبی آماده شدن قهوه اسپرسو ۳۰ ثانیه است). به همین دلیل قهوه ای قوی، غلیظ و متراکم با طعم جذاب درست می شود.

همچنین بر روی اسپرسو، لایه ای کرمی تا قهوه ای رنگ ایجاد می شود که به این لایه کرما گفته می شود. هرچقدر رنگ کرما بازتر باشد و دیرتر از بین برود، قهوه اسپرسو باکیفیت تر است.

با خرید اسپرسو ساز می توانید این قهوه خوشمزه را به راحتی درست کنیم. اسپرسو ساز ها انواع مختلفی دارند که باید دقت کنید کدام یک برای شما مناسب تر است.

و اما روش دوم درست کردن قهوه، یعنی روش فیلتری یا روش پور اور (pour over and drip). در این روش هم، قهوه از عبور آب تقریبا جوش از قهوه آسیاب شده عبور میکند؛ اما با این تفاوت که آب به اندازه ای که برای اسپرسو جوش است، در این روش نیست.

آب مناسب برای قهوه های فیلتری آب با درجه ۹۳-۹۶ درجه سانتی گراد است. یعنی آب جوشی که حدود ۱ دقیقه از روی حرارت برداشته شده است. همچنین برعکس قهوه اسپرسو که آب خیلی سریع از پودر قهوه عبور میکند، آب به آرامی به قهوه ها اضافه می شود.

برای درست کردن قهوه فیلتری باید آب را به آرامی و به صورت چند مرحله ای به قهوه ها اضافه کرد. همین کار باعث می شود عصاره قهوه بیشتر از آن خارج شود. درنتیجه قهوه ای خواهید داشت با طعم های پیچیده. و در مقابل مدت زمان آماده شدن قهوه فیلتری بیشتر از اسپرسو است.

علاوه بر آب، عصاره قهوه از فیلتری عبور میکند که روغن قهوه را گرفته و قهوه ای شفاف و یکدست درست میکند. با خرید قهوه ساز های کمکس، V60، ایروپرس، … می توانید این قهوه خوشمزه را آماده کنید. این قهوه ساز ها در مقایسه با اسپرسو ساز قیمت کمتری دارند اما باید فیلتر های آنها را هم خریداری کنید. که این فیلتر ها قیمت زیادی ندارند.

source: تفاوت قهوه دمی و اسپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: اتواع قهوه اسپرسو , انواع قهوه های دمی , تفاوت قهوه دمی و اسپرسو , طرز تهیه قهوه اسپرسو , طرز تهیه قهوه فیلتری , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 1 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه این نوشیدنی محبوب و دوست داشتنی جز یکی از روتین های روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. در حدی که این افراد به جای داشتن یک قهوه ساز، اقدام به خرید قهوه ساز های متفاوت می کنند.

زیرا قهوه این ویژگی را دارد که کافی است فقط یکبار آن را امتحان کرد. بعد از آن چنان شیفته آن می شوید که دوست دارید همیشه قهوه همراتان باشد، و قهوه های متفاوتی را بنوشند. به همین دلیل تلاش میکنید راه های متفاوت درست کردن قهوه را امتحان کنید. این روش ها عبارتند از:

انواع روش دم کردن قهوه و قهوه ساز هایشان

اسپرسوساز: اسپرسو پرمصرف ترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا علاوه بر اینکه طعم بسیار جذابی دارد، پایه بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد. روش درست شدن قهوه اسپرسو به صورت عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده است. این کار به وسیله خرید اسپرسوساز انجام می شود.

قهوه ترک: قهوه ترک سنتی ترین روش تهیه قهوه به حساب می آید. دقیقا تاریخ پیدایش قهوه ترک مشخص نیست اما بسیاری شرروع آن را از دربار عثمانی (ترکیه امروزی) می دانند.

قهوه فرانسه: درنهایت می رسیم به آخرین و جدید ترین روش درست قهوه که به آن قهوه فرانسه می گویند. قهوه فرانسه در مقایسه با قهوه های دیگر سبک تر و رقیق تر می باشد.

قهوه دمی: قهوه های دمی مخصوص نسل سوم هستند. صنعت قهوه دارای سه نسل یا سه موج می باشد که موج سوم آن تحول اساسی در صنعت قهوه و قهوه ساز ها ایجاد کرد.

source: انواع قهوه ساز



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , طرز تهیه انواع قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قهوه دات کام , قهوه دمی , قهوه فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 1 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تنها با يك جست و جوي كوتاه براي خريد قهوه ساز به تنوع زياد آنها پي مي بريد. و متوجه مي شويد كه هر كدام از آنها قهوه را به صورت خاصي آماده مي كنند. قهوه ساز هاي سايفون و V60 از اين دست قهوه ساز ها هستند كه طرفداران زيادي هم دارند.

قهوه ساز سايفون

قهوه ساز سايفون كه به قهوه ساز هاريو هم شناخته مي شود، از خاص ترين و زيباترين قهوه ساز هاي نسل سوم مي باشد. منحصربه فرد بودن سايفون به اين دليل است كه قهوه را متفاوت با ساير قهوه ساز ها آماده مي كند.

همين متفاوت بودن باعث شده، سايفون از نظر ظاهر هم، زيبا و خاص شود. روش دم آوري قهوه در سايفون به وسيله خلا هوا صورت مي گيرد. قهوه ساز سايفون از دو حباب شيشه اي و يك فيلتر پارچه كه به يك فنر متصل است تشكيل شده است.

قهوه ساز V60

قهوه ساز V60، قهوه سازي است فيلتري و دمي اما متفاوت از سايفون. V60 به زيبايي سايفون نيست اما قهوه ساز قابل حمل مي باشد. ديگر تفاوت هاي V60 و سايفون عبارتند از:

جنس قهوه ساز V60 از پلاستيك محكم، سراميك و فلز است، مخزن مخصوص قهوه ندارد و از فيلتر كاغذي هم بايد استفاده كرد. اما همانند سايفون قهوه اي بي نظير و دلنشين آماده مي كند.

قهوه ساز V60 يك ظرف ليوان طوري است كه انتهاي آن داراي زاويه ۶۰ درجه مي باشد. ديواره داخلي V60 داراي برجستگي موج دار مي باشد و انتهاي سوراخ هايي دارد براي خارج شدن قهوه از قهوه ساز.

هردوي اين قهوه ساز ها از محبوبيت زيادي در دنيا برخوردار هستند و اين محبوبيت را مديوم طعم خوشمزه اي قهوه اي كه آماده مي كنند هستند. اما تكرار، آزمون و خطا در براي بدست آوردن مهارت در استفاده از اين قهوه سازها فراموش نكنيد.

source: قهوه ساز V60 و سايفون



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز دمی , خرید وی ۶۰ , سایفون قهوه , قهوه ساز سایفون , قهوه دات کام , خريد قهوه ساز هاريو ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 10 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در زمان خريد قهوه ساز هاي دمي و قهوه ساز هاي نسل سوم متوجه مي شويد كه اكثر آنها داراي فيلتر هستند. و يا بسياري از افراد براين باورند كه فيلترهاي اين قهوه ساز ها بر روي طعم قهوه تاثير مي گذارند. به همين دليل از خريد آنها صرف نظر مي كنند.

انواع فيلترهاي قهوه ساز

از آنجايي كه قهوه ساز هاي دمي و نسل سومي از تنوع زيادي برخوردار هستند، درنتيجه فيلترهاي آنها هم متنوع مي باشند. اما به طور كلي فيلتر هاي قهوه ساز به سه دسته زير دسته بندي مي شوند:

  • فيلترهاي كاغذي
  • فيلترهاي پارچه اي
  • فيلترهاي فلزي

هركدام از اين فيلتر ها مخصوص يك نوع از قهوه ساز مي باشند.

همانطور كه از نام اين فيلترها پيدا است، فيلتر قهوه كاغذي از جنس كاغذ بوده و اكثرا با چوب درختان ساخته مي شوند. درختاني مانند: بامبو، كاج، صنوبر، موز، … .

البته هستند فيلترهاي كاغذي كه از بازيافت كاغذي هاي باطله درست مي شوند، اما كيفيت فيلترهايي كه از جنس چوب درختان مي باشند، بسيار بهتر است.

نوع ديگر فيلترهاي قهوه ساز، فيلترهاي پارچه اي مي باشند. اين فيلترها يك مزيت فوق العاده خوب درمقايسه با فيلتر هاي كاغذي دارند. و آن اين است كه دوست دار محيط زيست هستند.

يعني يكبار مصرف نبوده و مي توان آنها را شست و دوباره استفاده كرد. با اين كار هم در هزينه خود صرفه جويي كرديد و هم به طبيعت كمك كرده ايد.

فيلترهاي فلزي نمونه اي ديگر از فيلترهاي قهوه ساز هستند كه كاملا متفاوت از دو نوع قبلي مي باشند. فيلترهاي فلزي نه در طعم قهوه تاثير مي گذارند و نه روغن قهوه را مي گيرند.

بلكه تنها كاري كه مي كنند اين است كه اجازه نمي دهند پودر قهوه در قهوه نهايي باقي بمانند. از اين لحاظ شبيه با قهوه هايي هستند كه به وسيله قهوه سازهاي برقي آماده مي شوند.

source: انواع فیلتر قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: فیلتر پارچه ای قهوه , فیلتر فلزی قهوه , فیلتر قهوه , فیلتر کاغذی قهوه , قهوه دات کام , خرید فیلتر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با گسترش موج سوم قهوه در دنيا، بلافاصله خريد قهوه ساز متفاوت و جديد نسل سوم هم افزايش يافت. يكي از پرطرفدار ترين و جديد ترينِ اين قهوه ساز ها، قهوه ساز ايروپرس (Aeropress)  است.

زيرا هم كار كردن با آن بسيار راحت است و هم به لوازم جانبي قهوه، نيازي ندارد.

ايروپرس از دو سيلندر يا پيستون با ابعاد كوچك و بزرگ تر تشكيل شده است. سيلندر كوچكتر در درون سيلندر بزرگتر قرار مي گيرد. همچنين درانتهاي سيلندر بزرگ تر، فيلتر مخصوص قهوه ساز ايروپرس قرار دارد. به همراه اين قهوه ساز يك قاشق هم هست كه براي تركيب كردن بهتر قهوه با آب استفاده مي شود.

براي دم كردن قهوه با ايروپرس در اولين قدم دانه قهوه مورد دلخواه خود را با آسياب قهوه، آسياب كنيد. آسياب كردن قهوه قبل از درست كردن قهوه، طعم قهوه را خيلي تازه نگه مي دارد، و عطر بي نظيري در فضا پخش مي كند. درضمن قهوه را با درجه متوسط رو به نرمي آسياب كنيد.

در قدم بعدي ايروپرس را بر روي فنجان مورد نظر گذاشته و فيلتر قهوه ساز ايروپرس را در انتهاي پيستون بزرگتر قرار دهيد. سپس قهوه آسياب شده را بر روي آن بريزيد. بعد از اضافه كردن پودر قهوه، آب جوشي كه از جوشيدن آن ۱ دقيقه گذشته و دماي آن كمي كاهش پيدا كرده است را به قهوه ها اضافه كنيد.

آب را تا انتهاي پيستون ريخته و با قاشق همراهِ قهوه ساز، قهوه هاي آسياب شده را كه در آب غوطه ور شده اند را هم زده تا خوب تركيب شوند.

در قدم آخر، پيستون كوچكتر را بر روي پيستون بزرگتر قرار داده و به سمت پايين فشار مي دهيد. با اين كار قهوه اي بسيار خوشمزه به درون فنجان ريخته مي شود. حالا شما مي توانيد قهوه خود را نوش جان كنيد.

source: قهوه ساز ايروپرس



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , خريد ايروپرس , قهوه ساز ايروپرس , ايروپرس چيست , انواع قهوه دمي , دم آوري قهوه با ايروپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

لذت دم كردن قهوه با قهوه ساز هاي دستي و پخش شدن عطر قهوه در فضا از تجربه هاي فوق العاده ناب مي باشد. قهوه ساز هاي متنوع زيادي در بازار هستند كه مي توانند اين حس دوست داشتني را به وجود آورند كه يكي از آنها قهوه ساز V60 است. 

در ابتدا دانه هاي قهوه را با آسياب قهوه با درجه متوسط آسياب مي كنيم. معمولا ۲۰ گرم قهوه آسياب شده، بهترين مقدار پودر قهوه براي اين قهوه ساز مي باشد. ما توصيه مي كنيم دانه هاي قهوه را قبل از آماده كردن قهوه آسياب كنيد. تا جايي كه انكان دارد از خريد پودر قهوه آماده و يا از قهوه هايي كه از زمان آسياب شدن آنها مدتي مي گذرد خودداري كنيد.

سپس فيلتر كاغذي را در قوري V60 به درستي قرار مي دهيم و بر روي آن آب جوش مي ريزيم. اين كار هم باعث مي شود فيلتر تميز شود و هم فيلتر بهتر در قوري قرار بگيريد.

بعد از انجام اين كار، V60  را بر روي فنجان مدنظر قرار داده و قهوه هاي آسياب شده را به داخل قوري مي ريزيم. حال آب جوش را با قهوه ها اضافه مي كينم اما به ميزاني كه همه پودر قهوه خيس شود.

زماني كه بر روي سطح پودر قهوه حباب هاي ريزي ايجاد شد، باقي مانده آب جوش را به صورت دوراني و به آهستگي به قهوه اضافه مي كنيم. اين بار آب جوش بايد تقريبا تا لبه قوري برسد. در اين مرحله عصاره گيري اصلي از قهوه شروع مي شود و ديگر آب به آن اضافه نمي كنيم.

اجازه مي دهيم آب تماما از پودر قهوه گذر كرده و به درون فنجان ريخته شود. بعد از گذشت چند دقيقه اين كار انجام شده و قهوه ي خوشمزه ما آماده شده و مي توانيم آن را ميل كنيم.

source: قهوه ساز وی 60



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: خريد دريپر قهوه , خريد قهوه دمي , خريد وي 60 , دريپر v60 , قهوه دات كام , قهوه ساز V60 ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 7 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كاپوچينو از نوشيدني هاي بسيار خوشمزه و دوست داشتني قهوه است. براي تاييد اين گفته كافي است به كافي شاپ ها سر بزنيم. در كافي شاپ ها خريد كاپوچينو، از پر سفارش ترين نوشيدني هاي گرم به خصوص قهوه مي باشد.

علاقه افراد به اين نوشيدني به حدي زياد بود كه برندهايي شروع به توليد كاپوچينوي آماده گرفتند. مانند برند كاپوچينو ترابيكا(Torabika)، كاپوچينو گود دي(Good Day)، كاپوچينو نسكافه(Nescafé)، كاپوچينو مولتي كافه(Multi cafe)، … .

اگرچه هستند افرادي كه مزه و طعم كاپوچينوهاي آماده را دوست ندارند. اين افراد ترجيح مي دهند، خودشان كاپوچينو آماده كنند. با خريد اسپرسو ساز  اين مشكل برطرف شده است. اما كاپوچينو را تنها با دستگاه اسپرسو ساز نمي توان درست كرد. بلكه بدون داشتن اسپرسو ساز هم مي توان اين نوشيدني دلچسب را درست كرد.

براي آماده كردن كاپوچينو در خانه و بدون نياز به خريد دستگاه اسپرسو ساز، به ابزار ساده اي نياز داريد. بهتر است براي اين كار دانه هاي قهوه را خريداري كرده و خودتان آنها را آسياب كنيد.

پس در ابتدا دانه هاي قهوه را با ريزترين درجه آسياب قهوه، آسياب كنيد. سپس با كمك قهوه جوش هاي روگازي يا همان موكاپات ها، شروع به درست كردن قهوه مي كنيد.

نكته: چون نحوه عصاره گيري از قهوه در اسپرسو ساز و موكاپات تشابه زيادي دارد، به قهوه موكاپات اسپرسو هم گفته مي شود.

در مرحله بعد شير پرچرب را گرم مي كنيم. توجه داشته باشيد كه شير را  بايد قبل از  به جوش آمدن از روي حرارت برداشت. سپس همزن هاي كوچك دستي را در ظرف شير قرار مي دهيم.با اين كار شير حالت كِرم طور به خود مي گيرد. بعد از گذشت چند ثانيه و افزايش حجم شير، همزن را به سطح شير آورده تا بر روي سطح آن كف توليد شود. اصطلاحا به اين كف، كف شير گفته مي شود.

بعد از اين مرحله شير را آرام به فنجان اسپرسو اضافه مي كنيم، و بعد از آن كف شير را بر روي قهوه مي ريزيم. 

source: كاپوچينو خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , همزن , کف زن و خامه سازه , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خريد كاپوچينو , طرز تهيه كاپوچينو , قهوه دات كام , كاپوچينو آماده , كاپوچينو چيست , كاپوچينو خانگي , خرید قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 7 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز سايفون از پرطرفدارترين و زيباترين قهوه ساز هاي نسل سوم است. زيرا علاوه بر اينكه مي توان با آن قهوه تهيه كرد، مي توان به عنوان وسيله اي تزييني براي آشپزخانه مورد استفاده قرار گيرد.

قهوه ساز سايفون كه به آن قهوه ساز وكيوم پات (Vacuum Coffee Maker) هم گفته مي شود از اولين قهوه ساز هايي است كه با شروع موج سوم قهوه، وارد صنعت قهوه شد.

تاريخچه قهوه ساز سايفون

درمورد اينكه قهوه ساز سايفون در چه سالي و در كجا براي اولين بار ساخته شد، دو نظريه وجود دارد. اين دو نظريه به قرار زير هستند.

  • در دهه ۱۸۳۰ توسط فردي آلماني به نام لوف در آلمان براي اولين بار ساخته شد.
  • در سال ۱۸۴۰ فردي به نام مادام وسيو در فرانسه اين دستگاه را ثبت اختراع كرد.
  • طرز تهيه قهوه با سايفون

آماده كردن قهوه با قهوه ساز سايفون بسيار راحت مي باشد. اما نبايد انتظار داشت كه در همان دفعات اول به طعم و مزه ايده آل رسيد. قطعا با تمرين و تكرار به طعم دوست داشتني خود مي رسيد.

براي درست كردن قهوه با اين قهوه ساز مراحل زير را انجام دهيد.

در اولين قدم بايد دان قهوه را آسياب كرد. براي دم كردن قهوه با سايفون بايد دانه هاي قهوه را در اندازه متوسط آسياب كرد. اندازه دانه هاي قهوه بايد كمي از اسپرسو درشت تر باشد.

بعد از آُسياب كردن قهوه، آب را در درون قوري قهوه زيرين مي ريزيم. سپس فيلتر مخصوص اين قهوه ساز را درون قوري قهوه بالايي قرار داده و فنر آن را از درون لوله اي كه اين دو قوري را به هم متصل مي كند، عبور مي دهيم.

سايفون را بر روي حرارت قرار مي دهيم. حرارتي كه براي اين قهوه ساز مناسب است، وارمر و برنر مي باشد. زماني كه آب به جوش آمد از لوله اتصال دهنده دو قوري بالا رفته و وارد مخزن قهوه مي شود.

در اين زمان پودر قهوه را به آب اضافه مي كنيم و با يك قاشق يا يك ابزار ديگر آن را هم مي زنيم تا آب و پودر  قهوه به خوبي با هم تركيب شوند.

بعد از گذشت چند دقيقه قهوه ساز سايفون را از روي حرارت برميداريم. با كم شدن حرارت خلا موجود در قوري زيرين باعث مي شود عصاره قهوه از قوري بالايي به قوري پاييني ريخته شود.

بعد از اينكه كاملا عصاره قهوه به مخزن پاييني وارد شد، مخزن بالايي را برداشته و قهوه اي كه آماده شده است را در درون فنجان مي ريزيم.

source: قهوه ساز سایفون هریو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز سايفون , قهوه ساز دمي , قهوه دات كام , خريد قهوه ساز , قهوه ساز نسل سوم , خريد قهوه ساز سايفون ,
:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 6 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آماده کردن قهوه یا به صورت گذر آب جوش از پودر قهوه (عصاره گیری) انجام می شود، مانند دستگاه اسپرسو ساز، یا به صورت دم کردم قهوه. به منظور دم کردن قهوه دستگاه های قهوه ساز مختلفی تولید شده و در بازار موجور می باشد. اما انتخاب بهترین و کارآمد ترین قهوه ساز دمی از بین آنها کار نسبتا مشکلی است. در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهتر راهنمایی کنیم.

به طور کلی به قهوه ساز های دمی، قهوه ساز های نسل سوم می گویند. ساز و کار این قهوه ساز ها به این گونه است که دانه قهوه در مدت زمان بیشتری در مجاورت با آب قرار می گیرند. برعکس قهوه جوش ها یا انواع موکاپات.

قهوه ساز های دمی، قهوه ساز های بسیار ساده ای هستند که هم ظاهر قشنگی دارند و هم آماده کردن قهوه با این دستگاه ها بسیار راحت می باشد. همچنین در زمان دم کردن قهوه عطر قهوه کل فضا را پر می کند.

دم کردن قهوه در این قهوه ساز ها با استفاده از فیلتر که اغلب هم فیلتر های کاغذی هستند، انجام می شود. استفاده از فیلتر باعث می شود، روغن قهوه گرفته شود. این یک مزیت بزرگی است برای کسانی که قهوه ای بدون روغن می نوشند. علاوه بر این سازوکار همه قهوه ساز های دمی به یک صورت می باشد.

بهترین قهوه ساز دمی

قهوه ساز های دمی انواع مختلفی دارند. هریک از آنها با اینکه در کلیت یکی هستند اما در جزئیات، متفاوت از هم می باشند، مانند مدت زمانی که طول می کشد تا قهوه آماده شود. اما بهترین قهوه ساز دمی کدام است؟ در زیر به تعدادی از بهترین این قهوه ساز اشاره می کنیم.

قهوه ساز دمی کمکس از دو مخزن تشکیل شده است. مخزن بالایی که مخصوص قهوه آسیاب شده و آب جوش است و مخرن پایینی که عصاره قهوه وارد آن می شود. فیلتر کاعذی مخصوص قهوه ساز کمکس هم در وسط این دو مخرن قرار می گیرد.

قهوه ساز v60، همانند قهوه ساز کمکس می باشد با این تفاوت که v60 یک دستگاه بسیار ساده شبیه به لیوانی با زاویه ۶۰ درجه می باشد. برای دم کردن قهوه با ۶۰، قهوه ساز را بر روی فنجان قهوه قرار داده و شروع میکنیم به دم کردن قهوه. فنجان قهوه در واقع همان مخزن پایینی قهوه ساز کمکس می باشد.

فرنچ پرس یک استوانه شیشه ای درب دار است که درب آن دارای یک اهرم می باشد. برای دم کردن دانه قهوه، اهرم در پایین ترین حالت خود قرار می گیرد و زمانی که قهوه آماده شد، اهرم را به سمت بالا می آوریم. همچنین فرنچ پرس برای تهیه قهوه فرانسه یکی از بهترین قهوه ساز ها می باشد.

قهوه ساز ایروپرس هم شبیه فرنچ پرس است اما به جای داشتن اهرم، دو استوانه یا سلندر به داخل یکدیگر می روند. زمانی که قهوه دم کشید و خواستیم آن را به داخل فنجان بریزیم، استوانه کوچکتر را به سمت بالا می آوریم. این قهوه ساز هم قابل حمل می باشد و فیلتر دستگاه بر روی خود آن قرار دارد.

source: خرید قهوه ساز نسل سوم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید فرنچ پرس , خرید قهوه ساز ایروپرس , خرید قهوه ساز کمکس , خرید قهوه ساز , خرید قهوه ساز v60 ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 5 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آماده كردن قهوه در خانه يا در محل كار يكي از لذت بخش ترين كارهايي است كه مي توانيم انجام دهيم. با خريد قهوه ساز به راحتي مي توانيم قهوه مورد دلخواه مان را آماده كنيم. اما قبل از خريد دستگاه قهوه ساز و آماده كردن قهوه بايد مشخص كنيد، مي خواهيد چه نوع قهوه اي را تهيه كنيد. قهوه دمي يا اسپرسو، قهوه ترك يا قهوه فرانسه،… . با ما همراه باشيد كه قصد داريم شما را راهنمايي كنيم.

انواع نوشيدني قهوه

به دليل محبوبيت بالاي نوشيدني قهوه، روز به روز به طعم هاي مختلف قهوه اضافه مي شود. اما قهوه به طور كلي به ۳ دسته تقسيم مي شود.

  • قهوه هاي دمي
  • قهوه اسپرسو
  • قهوه هاي فوري

قهوه هاي دمي، قهوه هايي هستند كه دانه هاي قهوه در مجاورت آب جوش قرار مي گيرند و به نسبت قهوه هاي ديگر ديرتر تهيه مي شوند. اما در عوض مدت زماني كه طول مي كشد تا قهوه دم بكشد، عطر خوش قهوه تمام فضا را پر مي كند. قهوه ساز هاي مختلفي هم براي استفاده ساخته شده است، مانند كمكس، فرنچ پرس، ۶۰، ايروپرس، … .

 

آسياب كردن قهوه

بعد از اينكه تصميم گرفتيد چه قهوه اي را مي خواهيد آماده كنيد و متناسب با آن دستگاه قهوه ساز را خريداري كرديد، نياز به يك آسياب قهوه داريم. هر قهوه و هر روش درست كردن قهوه نياز به پودر قهوه مخصوص به خود را دارد. براي مثال براي آماده كردن اسپرسو با اسپرسو ساز بايد دانه قهوه را با نرم ترين درجه آسياب كرد، اما براي آماده كردن همان اسپرسو با موكاپات بايد پودر قهوه از قهوه اسپرسوساز درشت تر باشد.

آسياب هاي قهوه كه به آنها گريندر قهوه هم مي گويند در دو نوع دستي و برقي در بازار موجود هستند. آسياب قهوه برقي درجه هاي مختلف آسياب را دارند اما در مقابل سروصداي زيادي هم توليد مي كنند.

دانه قهوه

با كيفيت ترين و پرفروش ترين نوع دانه قهوه در جهان، قهوه هاي عربيكا و روبستا هستند. با اين دو نوع قهوه مي توان تمام قهوه ها را آماده كرد، اما از آنجايي كه قهوه روبستا تلخ تر و پر كافئين تر از قهوه عربيكا مي باشد، معمولا دو قهوه را با هم تركيب مي كنند.

source: برای درست کردن قهوه به چی نیاز داریم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید آسیاب قهوه , خرید دانه قهوه , دم کردن قهوه , طرز تهیه قهوه , قهوه دات کام , لوازم جانبی قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر بخواهیم طعم قهوه را به طور کلی توصیف کنیم، آن را نوشیدنی ای با طعم تلخ بیان می کنیم. بر اساس همین طعم تلخ قهوه شاید بسیاری از افراد فکر کنند تمام قهوه های دنیا از یک نوع هستند در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است. دانه های قهوه در این حد متفاوت هستند که افرادی که در صنعت قهوه فعالیت دارند یا قهوه خور های حرفه ای، می توانند از روی طعم قهوه، نوع دانه قهوه ی مصرف شده را تشخیص دهند.

دانه های قهوه از نظر طعم، عطر، ظاهر و شرایط کشت با هم تفاوت های زیادی دارند و به ۴ دسته عربیکا، روبستا، لیبریکا و اکسلسا دسته بندی می شوند.

دانه قهوه عربیکا

عربیکا پر مصرف ترین نوع دان قهوه در دنیا می باشد و چون برای اولین بار در کشور های یمن یا اتیوپی کشت شده، قهوه عربیکا نامیده می شود. قهوه عربیکا یک نوع درخت بسیار حساس می باشد که اگر در شرایط آب و هوایی نامناسب کشت شود و یا در کنار گیاهی رشد کند که دچار آفت شده باشد، درخت قهوه به سرعت واکنش نشان داده و از بین می رود.

دانه قهوه روبستا

دومین نوع دان قهوه ی پرمصرف دنیا روبستا می باشد. درخت قهوه روبستا برعکس درخت قهوه عربیکا بسیار سازگار پذیر است و در برابر افت ها مقاوم می باشد. در ارتفاعات مختلف اما گرم کشت می شود، در کشورهایی مانند ویتنام، برزیل، اندونزی، هند، … .

میزان کافئین دانه قهوه

هرچقدر، هم نشینی قهوه با آب بیشتر باشد، میزان کافئینی که از قهوه خارج می شود، بیشتر است. پس برای داشتن قهوه با کافئین بیشتر بهتر است قهوه ساز های دمی را خریداری کنید.

البته شاید از نظر بعضی افراد اسپرسو بیشتر میزان کافئین را در بین قهوه ها داشته باشد. این موضوع درست است ولی باید به این نکته هم توجه کرد که معمولا در یک بار، ۱۲ اونس اسپرسو را مصرف نمی کنیم. یعنی در هر بار سرو کردن، در مقایسه با یک شات اسپرسو، در یک فنجان دم کشیده ی قهوه کافئین بیشتری را دریافت خواهید کرد.

source: خرید دانه قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید دانه قهوه , خرید قهوه ارزان , قهوه عربیکا , قهوه روبستا , انواع قهوه , خرید دانه قهوه برند ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 2 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

خاطره اي كه پس از خوردن يك فنجان قهوه در ذهن هر فرد، ماندگار مي شود، دليل ديگري است كه عامل مصرف كننده را مهم تر مي كند. براي ماندگاري بيشتر و دلنشين تر كردن اين خاطره، دستگاه هاي قهوه ساز بسيار متنوع تري وارد بازار شد كه عملكرد آنها، هم به صورت دم كردن قهوه بود و هم به صورت جوشاندين قهوه.

انواع قهوه ساز نسل سوم

با افزايش تقاضا براي نوشيدن قهوه و همچنين با رشد نوشيدني هايي كه بر پايه قهوه هستند، نياز به دستگاه هاي قهوه ساز با كارايي هاي متنوع تر، بيشتر احساس شد. به همين دليل قهوه ساز هايي ابداع شد كه علاوه بر بيشتر شدن قابليت هاي آن ها، ميزان كنترل ما بر روند دم كردن قهوه افزايش پيدا كرد و قهوه در مدت زمان خيلي كمتري آماده مي شود.

برخي از اين قهوه ساز ها كه با عنوان قهوه ساز هاي نسل سوم شناخته مي شوند عبارتند از:

  • قهوه ساز دريپ كافي
  • قهوه ساز V60
  • قهوه ساز ايروپرس
  • قهوه ساز كمكس
  • قهوه ساز سايفون
  • قهوه ساز فرنچ پرس

source: خريد قهوه ساز نسل سوم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: خريد قهوه ساز , خريد قهوه ساز v60 , دستگاه قهوه ساز دمی , خريد كمكس , خريد قهوه ساز سايفون ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دستگاه وارمر برقی هالوژنی با بدنه کاملا استیل با قابلیت تنظیم حرارت مناسب برای دم آوری قهوه در قهوه سازهای سایفون و قهوه جوش ها

دارای هالوژن اضافه

توان دستگاه 400 وات

کیفیت بالا و جنس عالی

ویژگی های محصول:

  • جنس بدنه:شیشه و فلز
  • توان مصرفی:400W

source: وارمر برقی کوچک قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: وارمر و برنر , تجهيزات مورد نياز كافي شاپ , قهوه دات كام , وارمر برقي كوچك , قهوه ساز سايفون ,
:: بازدید از این مطلب : 985
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 11 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دم‌کردن قهوه‌ی سایفون بسیار هیجان‌انگیز است. محصول قهوه‌ی سایفون می‌تواند را میتوان در رده قهوه های باکیفیت رده بندی نمود چون کنترل همه چیز برعهده‌ی فرد استفاده‌کننده است که می‌تواند با آموزش و آزمون و خطا دقیقا همان قهوه‌ای را دم کند که می‌پسندد.می‌توانید قهوه‌ی خوش‌مزه‌ای بخورید و با هیجان دم کردن قهوه با این دستگاه خود و مهمان‌هایتان را سرگرم کنید.

قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا – 3 فنجان ( وکیوم پات ) یکی از قهوه‌ساز‌های نسل سوم است که به علت شیوه دم‌آوری قهوه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.جنس بدنه این قهوه‌ساز از شیشه مقاوم در برابر حرارت است که شما می‌توانید مراحل دم شدن قهوه را ببینید و از آن لذت ببرید. قهوه ی دم شده به وسیله قهوه ساز سایفون بسیار لطیف، شفاف با عطری فراوان و طعم لذیذ است.

مشخصات قهوه ساز سایفون 3 کاپ
سایفون کافی 1 عدد
چراغ الکلی 1 عدد
قاشق 1 عدد
مخزن شیشه بوروسیلیکاتی 3 فنجان 1 عدد

قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا – 3 فنجان

سایفون به شما تجربه ای شور انگیز در زمان احساس رایحه ها و بو های مختلف قهوه خواهد بخشید با قهوه ساز سایفون شما در زمان دم کردن قهوه کنترل و نظارت کاملی در روند دم کردن قهوه خواهید داشت و همچنین تعیین طعم و مزه ی قهوه بر عهده و در دستان شما خواهد بود دقت کنید که هرچه بیشتر در کارکردن با سایفون مهارت پیدا کنید در آینده می توانید قهوه مورد نظر و دلخواه خودتان را دم کنید با همان ویژگی ها و عطر دلخواهی که همیشه در ذهنتان بوده است.
دستگاه قهوه ساز سایفون جزو قهوه ساز های وکیومی (سیستم خلا) شناخته می شود این سیستم تقریبا از سال ۱۹۷۰ میلادی تا امروز توسط رستوران ها وکافی شاپ های استفاده شده ولی در کل تاریخچه آن به زمان بسیار قبلتری می رود در حال حاضر با توجه به گسترش فوق العاده صنعت قهوه در دنیا مورد توجه بیشتر قهوه دوستان و باریستا ها و متخصصان قرار گرفته.

چرا شیشه بوروسیلیکات در دستگاه قهوه ساز سایفون ؟ دستگاه دو حباب دارد و قهوه‌ی محصول نهایی حاصل فشار بخار و خلاء است. این‌که چقدر قهوه لازم است و برای چه مدت باید دم بکشد، به خیلی چیزها بستگی دارد.بوروسیلیکات یک نوع ظرف ازمایشگاهی می باشد که به دلیل ضریب انبساط بالا و همچنین مقاومت بالا در صنایع مختلف قابل استفاده می باشد.

در میان عامه مردم بوروسیلیکات به پیرکس شهرت دارد خاصیت شیشه های بوروسیلیکات این است که در زمان گرم کردن و حرارت دادن خطر شکستن آنها نسبت به بقیه ظروف شیشه بسیار اندک است و تا دمای ۵۰۰ درجه سانتی گراد می توان به آنها حرارت داد. این خصوصیت باعث شده بهترین انتخاب در سیستم خلا قهوه ساز های سایفون باشد همچنین امکان خراب شدن در مرور زمان نسبت به دیگر شیشه ها بسیار کمتر بوده که دلیل این امر استفاده از ترکیبات خاص شیمیای در زمان تولید این شیشه هاست.

قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا – 3 فنجان

ویژگی های محصول

  • جنس بدنه : شیشه و فلز,
  • گنجایش مخزن : 360ml,
  • جنس مخزن : شیشه,
  • فیلتر داخلی : دارد,
  • لوازم جانبی : پیمانه قهوه, فیلتر و چراغ الکلی,
  • سایر مشخصات : دارای محفظه حرارتی فیتیله سوز الکلی, قهوه ساز سایفون دارای بدنه فلزی و دو مخزن از جنس پیرکس, یک پیمانه برای قهوه, یک فیلتر فلزی با رویه پارچه ای فنر دار,

source: قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا 3 فنجان



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , قهوه دات کام , خرید اینترنتی لوازم آشپزخانه , فروش انواع فرانسه ساز , قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا - 3 فنجان , قهوه ساز سایفون قیمت , قهوه ساز سایفون هاریو , قهوه ساز هریو ,
:: بازدید از این مطلب : 1047
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 9 / 1398 | نظرات ()