نوشته شده توسط : admin

چه اقدام به خرید قهوه آماده کنید، چو خودتان بخواهید آم را آماده کنید، برای درست کردن قهوه دو روش وجود دارد. که این دو روش بیشتر از سایر روش ها مورد استفاده قرار می گیرند. عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده یک روش؛ و روش دیگر دم کردن قهوه با آب تقریبا جوش است.

هر دوی این روش ها قهوه های مخصوص به خود را دارند که به قهوه اسپرسو و قهوه فیلتری شناخته می شوند. این قهوه ها طرفداران بسیار زیادی دارند و با اینکه در ظاهر مشابه یکدیگر هستند، اما بسیار متفاوت اند.

قهوه اسپرسو رایج ترین و محبوب ترین نوع قهوه در تمام دنیاست. زیرا علاوه بر اینکه خودش به تنهایی یک قهوه است، بلکه پایه بسیار دیگری از قهوه ها هم می باشد. قهوه هایی مانند: قهوه لاته، کاپوچینو، آمریکانو، فلت وایت، … . در واقع اسپرسو تنها قهوه ای است که این ویژگی را دارد.

اسپرسو از گذر آب جوش از قهوه های آسیاب شده در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می شود. (زمان تقریبی آماده شدن قهوه اسپرسو ۳۰ ثانیه است). به همین دلیل قهوه ای قوی، غلیظ و متراکم با طعم جذاب درست می شود.

همچنین بر روی اسپرسو، لایه ای کرمی تا قهوه ای رنگ ایجاد می شود که به این لایه کرما گفته می شود. هرچقدر رنگ کرما بازتر باشد و دیرتر از بین برود، قهوه اسپرسو باکیفیت تر است.

با خرید اسپرسو ساز می توانید این قهوه خوشمزه را به راحتی درست کنیم. اسپرسو ساز ها انواع مختلفی دارند که باید دقت کنید کدام یک برای شما مناسب تر است.

و اما روش دوم درست کردن قهوه، یعنی روش فیلتری یا روش پور اور (pour over and drip). در این روش هم، قهوه از عبور آب تقریبا جوش از قهوه آسیاب شده عبور میکند؛ اما با این تفاوت که آب به اندازه ای که برای اسپرسو جوش است، در این روش نیست.

آب مناسب برای قهوه های فیلتری آب با درجه ۹۳-۹۶ درجه سانتی گراد است. یعنی آب جوشی که حدود ۱ دقیقه از روی حرارت برداشته شده است. همچنین برعکس قهوه اسپرسو که آب خیلی سریع از پودر قهوه عبور میکند، آب به آرامی به قهوه ها اضافه می شود.

برای درست کردن قهوه فیلتری باید آب را به آرامی و به صورت چند مرحله ای به قهوه ها اضافه کرد. همین کار باعث می شود عصاره قهوه بیشتر از آن خارج شود. درنتیجه قهوه ای خواهید داشت با طعم های پیچیده. و در مقابل مدت زمان آماده شدن قهوه فیلتری بیشتر از اسپرسو است.

علاوه بر آب، عصاره قهوه از فیلتری عبور میکند که روغن قهوه را گرفته و قهوه ای شفاف و یکدست درست میکند. با خرید قهوه ساز های کمکس، V60، ایروپرس، … می توانید این قهوه خوشمزه را آماده کنید. این قهوه ساز ها در مقایسه با اسپرسو ساز قیمت کمتری دارند اما باید فیلتر های آنها را هم خریداری کنید. که این فیلتر ها قیمت زیادی ندارند.

source: تفاوت قهوه دمی و اسپرسو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , ,
:: برچسب‌ها: اتواع قهوه اسپرسو , انواع قهوه های دمی , تفاوت قهوه دمی و اسپرسو , طرز تهیه قهوه اسپرسو , طرز تهیه قهوه فیلتری , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 1 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه این نوشیدنی محبوب و دوست داشتنی جز یکی از روتین های روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. در حدی که این افراد به جای داشتن یک قهوه ساز، اقدام به خرید قهوه ساز های متفاوت می کنند.

زیرا قهوه این ویژگی را دارد که کافی است فقط یکبار آن را امتحان کرد. بعد از آن چنان شیفته آن می شوید که دوست دارید همیشه قهوه همراتان باشد، و قهوه های متفاوتی را بنوشند. به همین دلیل تلاش میکنید راه های متفاوت درست کردن قهوه را امتحان کنید. این روش ها عبارتند از:

انواع روش دم کردن قهوه و قهوه ساز هایشان

اسپرسوساز: اسپرسو پرمصرف ترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا علاوه بر اینکه طعم بسیار جذابی دارد، پایه بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد. روش درست شدن قهوه اسپرسو به صورت عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده است. این کار به وسیله خرید اسپرسوساز انجام می شود.

قهوه ترک: قهوه ترک سنتی ترین روش تهیه قهوه به حساب می آید. دقیقا تاریخ پیدایش قهوه ترک مشخص نیست اما بسیاری شرروع آن را از دربار عثمانی (ترکیه امروزی) می دانند.

قهوه فرانسه: درنهایت می رسیم به آخرین و جدید ترین روش درست قهوه که به آن قهوه فرانسه می گویند. قهوه فرانسه در مقایسه با قهوه های دیگر سبک تر و رقیق تر می باشد.

قهوه دمی: قهوه های دمی مخصوص نسل سوم هستند. صنعت قهوه دارای سه نسل یا سه موج می باشد که موج سوم آن تحول اساسی در صنعت قهوه و قهوه ساز ها ایجاد کرد.

source: انواع قهوه ساز



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , فرانسه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , نسپرسو ساز , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , موکاپات , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , طرز تهیه انواع قهوه , قهوه اسپرسو , قهوه ترک , قهوه دات کام , قهوه دمی , قهوه فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 1 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تنها با يك جست و جوي كوتاه براي خريد قهوه ساز به تنوع زياد آنها پي مي بريد. و متوجه مي شويد كه هر كدام از آنها قهوه را به صورت خاصي آماده مي كنند. قهوه ساز هاي سايفون و V60 از اين دست قهوه ساز ها هستند كه طرفداران زيادي هم دارند.

قهوه ساز سايفون

قهوه ساز سايفون كه به قهوه ساز هاريو هم شناخته مي شود، از خاص ترين و زيباترين قهوه ساز هاي نسل سوم مي باشد. منحصربه فرد بودن سايفون به اين دليل است كه قهوه را متفاوت با ساير قهوه ساز ها آماده مي كند.

همين متفاوت بودن باعث شده، سايفون از نظر ظاهر هم، زيبا و خاص شود. روش دم آوري قهوه در سايفون به وسيله خلا هوا صورت مي گيرد. قهوه ساز سايفون از دو حباب شيشه اي و يك فيلتر پارچه كه به يك فنر متصل است تشكيل شده است.

قهوه ساز V60

قهوه ساز V60، قهوه سازي است فيلتري و دمي اما متفاوت از سايفون. V60 به زيبايي سايفون نيست اما قهوه ساز قابل حمل مي باشد. ديگر تفاوت هاي V60 و سايفون عبارتند از:

جنس قهوه ساز V60 از پلاستيك محكم، سراميك و فلز است، مخزن مخصوص قهوه ندارد و از فيلتر كاغذي هم بايد استفاده كرد. اما همانند سايفون قهوه اي بي نظير و دلنشين آماده مي كند.

قهوه ساز V60 يك ظرف ليوان طوري است كه انتهاي آن داراي زاويه ۶۰ درجه مي باشد. ديواره داخلي V60 داراي برجستگي موج دار مي باشد و انتهاي سوراخ هايي دارد براي خارج شدن قهوه از قهوه ساز.

هردوي اين قهوه ساز ها از محبوبيت زيادي در دنيا برخوردار هستند و اين محبوبيت را مديوم طعم خوشمزه اي قهوه اي كه آماده مي كنند هستند. اما تكرار، آزمون و خطا در براي بدست آوردن مهارت در استفاده از اين قهوه سازها فراموش نكنيد.

source: قهوه ساز V60 و سايفون



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه ساز دمی , خرید وی ۶۰ , سایفون قهوه , قهوه ساز سایفون , قهوه دات کام , خريد قهوه ساز هاريو ,
:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 10 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در زمان خريد قهوه ساز هاي دمي و قهوه ساز هاي نسل سوم متوجه مي شويد كه اكثر آنها داراي فيلتر هستند. و يا بسياري از افراد براين باورند كه فيلترهاي اين قهوه ساز ها بر روي طعم قهوه تاثير مي گذارند. به همين دليل از خريد آنها صرف نظر مي كنند.

انواع فيلترهاي قهوه ساز

از آنجايي كه قهوه ساز هاي دمي و نسل سومي از تنوع زيادي برخوردار هستند، درنتيجه فيلترهاي آنها هم متنوع مي باشند. اما به طور كلي فيلتر هاي قهوه ساز به سه دسته زير دسته بندي مي شوند:

  • فيلترهاي كاغذي
  • فيلترهاي پارچه اي
  • فيلترهاي فلزي

هركدام از اين فيلتر ها مخصوص يك نوع از قهوه ساز مي باشند.

همانطور كه از نام اين فيلترها پيدا است، فيلتر قهوه كاغذي از جنس كاغذ بوده و اكثرا با چوب درختان ساخته مي شوند. درختاني مانند: بامبو، كاج، صنوبر، موز، … .

البته هستند فيلترهاي كاغذي كه از بازيافت كاغذي هاي باطله درست مي شوند، اما كيفيت فيلترهايي كه از جنس چوب درختان مي باشند، بسيار بهتر است.

نوع ديگر فيلترهاي قهوه ساز، فيلترهاي پارچه اي مي باشند. اين فيلترها يك مزيت فوق العاده خوب درمقايسه با فيلتر هاي كاغذي دارند. و آن اين است كه دوست دار محيط زيست هستند.

يعني يكبار مصرف نبوده و مي توان آنها را شست و دوباره استفاده كرد. با اين كار هم در هزينه خود صرفه جويي كرديد و هم به طبيعت كمك كرده ايد.

فيلترهاي فلزي نمونه اي ديگر از فيلترهاي قهوه ساز هستند كه كاملا متفاوت از دو نوع قبلي مي باشند. فيلترهاي فلزي نه در طعم قهوه تاثير مي گذارند و نه روغن قهوه را مي گيرند.

بلكه تنها كاري كه مي كنند اين است كه اجازه نمي دهند پودر قهوه در قهوه نهايي باقي بمانند. از اين لحاظ شبيه با قهوه هايي هستند كه به وسيله قهوه سازهاي برقي آماده مي شوند.

source: انواع فیلتر قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: فیلتر پارچه ای قهوه , فیلتر فلزی قهوه , فیلتر قهوه , فیلتر کاغذی قهوه , قهوه دات کام , خرید فیلتر قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با گسترش موج سوم قهوه در دنيا، بلافاصله خريد قهوه ساز متفاوت و جديد نسل سوم هم افزايش يافت. يكي از پرطرفدار ترين و جديد ترينِ اين قهوه ساز ها، قهوه ساز ايروپرس (Aeropress)  است.

زيرا هم كار كردن با آن بسيار راحت است و هم به لوازم جانبي قهوه، نيازي ندارد.

ايروپرس از دو سيلندر يا پيستون با ابعاد كوچك و بزرگ تر تشكيل شده است. سيلندر كوچكتر در درون سيلندر بزرگتر قرار مي گيرد. همچنين درانتهاي سيلندر بزرگ تر، فيلتر مخصوص قهوه ساز ايروپرس قرار دارد. به همراه اين قهوه ساز يك قاشق هم هست كه براي تركيب كردن بهتر قهوه با آب استفاده مي شود.

براي دم كردن قهوه با ايروپرس در اولين قدم دانه قهوه مورد دلخواه خود را با آسياب قهوه، آسياب كنيد. آسياب كردن قهوه قبل از درست كردن قهوه، طعم قهوه را خيلي تازه نگه مي دارد، و عطر بي نظيري در فضا پخش مي كند. درضمن قهوه را با درجه متوسط رو به نرمي آسياب كنيد.

در قدم بعدي ايروپرس را بر روي فنجان مورد نظر گذاشته و فيلتر قهوه ساز ايروپرس را در انتهاي پيستون بزرگتر قرار دهيد. سپس قهوه آسياب شده را بر روي آن بريزيد. بعد از اضافه كردن پودر قهوه، آب جوشي كه از جوشيدن آن ۱ دقيقه گذشته و دماي آن كمي كاهش پيدا كرده است را به قهوه ها اضافه كنيد.

آب را تا انتهاي پيستون ريخته و با قاشق همراهِ قهوه ساز، قهوه هاي آسياب شده را كه در آب غوطه ور شده اند را هم زده تا خوب تركيب شوند.

در قدم آخر، پيستون كوچكتر را بر روي پيستون بزرگتر قرار داده و به سمت پايين فشار مي دهيد. با اين كار قهوه اي بسيار خوشمزه به درون فنجان ريخته مي شود. حالا شما مي توانيد قهوه خود را نوش جان كنيد.

source: قهوه ساز ايروپرس



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , خريد ايروپرس , قهوه ساز ايروپرس , ايروپرس چيست , انواع قهوه دمي , دم آوري قهوه با ايروپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

لذت دم كردن قهوه با قهوه ساز هاي دستي و پخش شدن عطر قهوه در فضا از تجربه هاي فوق العاده ناب مي باشد. قهوه ساز هاي متنوع زيادي در بازار هستند كه مي توانند اين حس دوست داشتني را به وجود آورند كه يكي از آنها قهوه ساز V60 است. 

در ابتدا دانه هاي قهوه را با آسياب قهوه با درجه متوسط آسياب مي كنيم. معمولا ۲۰ گرم قهوه آسياب شده، بهترين مقدار پودر قهوه براي اين قهوه ساز مي باشد. ما توصيه مي كنيم دانه هاي قهوه را قبل از آماده كردن قهوه آسياب كنيد. تا جايي كه انكان دارد از خريد پودر قهوه آماده و يا از قهوه هايي كه از زمان آسياب شدن آنها مدتي مي گذرد خودداري كنيد.

سپس فيلتر كاغذي را در قوري V60 به درستي قرار مي دهيم و بر روي آن آب جوش مي ريزيم. اين كار هم باعث مي شود فيلتر تميز شود و هم فيلتر بهتر در قوري قرار بگيريد.

بعد از انجام اين كار، V60  را بر روي فنجان مدنظر قرار داده و قهوه هاي آسياب شده را به داخل قوري مي ريزيم. حال آب جوش را با قهوه ها اضافه مي كينم اما به ميزاني كه همه پودر قهوه خيس شود.

زماني كه بر روي سطح پودر قهوه حباب هاي ريزي ايجاد شد، باقي مانده آب جوش را به صورت دوراني و به آهستگي به قهوه اضافه مي كنيم. اين بار آب جوش بايد تقريبا تا لبه قوري برسد. در اين مرحله عصاره گيري اصلي از قهوه شروع مي شود و ديگر آب به آن اضافه نمي كنيم.

اجازه مي دهيم آب تماما از پودر قهوه گذر كرده و به درون فنجان ريخته شود. بعد از گذشت چند دقيقه اين كار انجام شده و قهوه ي خوشمزه ما آماده شده و مي توانيم آن را ميل كنيم.

source: قهوه ساز وی 60



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: خريد دريپر قهوه , خريد قهوه دمي , خريد وي 60 , دريپر v60 , قهوه دات كام , قهوه ساز V60 ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 7 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كاپوچينو از نوشيدني هاي بسيار خوشمزه و دوست داشتني قهوه است. براي تاييد اين گفته كافي است به كافي شاپ ها سر بزنيم. در كافي شاپ ها خريد كاپوچينو، از پر سفارش ترين نوشيدني هاي گرم به خصوص قهوه مي باشد.

علاقه افراد به اين نوشيدني به حدي زياد بود كه برندهايي شروع به توليد كاپوچينوي آماده گرفتند. مانند برند كاپوچينو ترابيكا(Torabika)، كاپوچينو گود دي(Good Day)، كاپوچينو نسكافه(Nescafé)، كاپوچينو مولتي كافه(Multi cafe)، … .

اگرچه هستند افرادي كه مزه و طعم كاپوچينوهاي آماده را دوست ندارند. اين افراد ترجيح مي دهند، خودشان كاپوچينو آماده كنند. با خريد اسپرسو ساز  اين مشكل برطرف شده است. اما كاپوچينو را تنها با دستگاه اسپرسو ساز نمي توان درست كرد. بلكه بدون داشتن اسپرسو ساز هم مي توان اين نوشيدني دلچسب را درست كرد.

براي آماده كردن كاپوچينو در خانه و بدون نياز به خريد دستگاه اسپرسو ساز، به ابزار ساده اي نياز داريد. بهتر است براي اين كار دانه هاي قهوه را خريداري كرده و خودتان آنها را آسياب كنيد.

پس در ابتدا دانه هاي قهوه را با ريزترين درجه آسياب قهوه، آسياب كنيد. سپس با كمك قهوه جوش هاي روگازي يا همان موكاپات ها، شروع به درست كردن قهوه مي كنيد.

نكته: چون نحوه عصاره گيري از قهوه در اسپرسو ساز و موكاپات تشابه زيادي دارد، به قهوه موكاپات اسپرسو هم گفته مي شود.

در مرحله بعد شير پرچرب را گرم مي كنيم. توجه داشته باشيد كه شير را  بايد قبل از  به جوش آمدن از روي حرارت برداشت. سپس همزن هاي كوچك دستي را در ظرف شير قرار مي دهيم.با اين كار شير حالت كِرم طور به خود مي گيرد. بعد از گذشت چند ثانيه و افزايش حجم شير، همزن را به سطح شير آورده تا بر روي سطح آن كف توليد شود. اصطلاحا به اين كف، كف شير گفته مي شود.

بعد از اين مرحله شير را آرام به فنجان اسپرسو اضافه مي كنيم، و بعد از آن كف شير را بر روي قهوه مي ريزيم. 

source: كاپوچينو خانگی



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , همزن , کف زن و خامه سازه , اسپرسو ساز , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: خريد كاپوچينو , طرز تهيه كاپوچينو , قهوه دات كام , كاپوچينو آماده , كاپوچينو چيست , كاپوچينو خانگي , خرید قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 7 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قهوه ساز سايفون از پرطرفدارترين و زيباترين قهوه ساز هاي نسل سوم است. زيرا علاوه بر اينكه مي توان با آن قهوه تهيه كرد، مي توان به عنوان وسيله اي تزييني براي آشپزخانه مورد استفاده قرار گيرد.

قهوه ساز سايفون كه به آن قهوه ساز وكيوم پات (Vacuum Coffee Maker) هم گفته مي شود از اولين قهوه ساز هايي است كه با شروع موج سوم قهوه، وارد صنعت قهوه شد.

تاريخچه قهوه ساز سايفون

درمورد اينكه قهوه ساز سايفون در چه سالي و در كجا براي اولين بار ساخته شد، دو نظريه وجود دارد. اين دو نظريه به قرار زير هستند.

  • در دهه ۱۸۳۰ توسط فردي آلماني به نام لوف در آلمان براي اولين بار ساخته شد.
  • در سال ۱۸۴۰ فردي به نام مادام وسيو در فرانسه اين دستگاه را ثبت اختراع كرد.
  • طرز تهيه قهوه با سايفون

آماده كردن قهوه با قهوه ساز سايفون بسيار راحت مي باشد. اما نبايد انتظار داشت كه در همان دفعات اول به طعم و مزه ايده آل رسيد. قطعا با تمرين و تكرار به طعم دوست داشتني خود مي رسيد.

براي درست كردن قهوه با اين قهوه ساز مراحل زير را انجام دهيد.

در اولين قدم بايد دان قهوه را آسياب كرد. براي دم كردن قهوه با سايفون بايد دانه هاي قهوه را در اندازه متوسط آسياب كرد. اندازه دانه هاي قهوه بايد كمي از اسپرسو درشت تر باشد.

بعد از آُسياب كردن قهوه، آب را در درون قوري قهوه زيرين مي ريزيم. سپس فيلتر مخصوص اين قهوه ساز را درون قوري قهوه بالايي قرار داده و فنر آن را از درون لوله اي كه اين دو قوري را به هم متصل مي كند، عبور مي دهيم.

سايفون را بر روي حرارت قرار مي دهيم. حرارتي كه براي اين قهوه ساز مناسب است، وارمر و برنر مي باشد. زماني كه آب به جوش آمد از لوله اتصال دهنده دو قوري بالا رفته و وارد مخزن قهوه مي شود.

در اين زمان پودر قهوه را به آب اضافه مي كنيم و با يك قاشق يا يك ابزار ديگر آن را هم مي زنيم تا آب و پودر  قهوه به خوبي با هم تركيب شوند.

بعد از گذشت چند دقيقه قهوه ساز سايفون را از روي حرارت برميداريم. با كم شدن حرارت خلا موجود در قوري زيرين باعث مي شود عصاره قهوه از قوري بالايي به قوري پاييني ريخته شود.

بعد از اينكه كاملا عصاره قهوه به مخزن پاييني وارد شد، مخزن بالايي را برداشته و قهوه اي كه آماده شده است را در درون فنجان مي ريزيم.

source: قهوه ساز سایفون هریو



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز سايفون , قهوه ساز دمي , قهوه دات كام , خريد قهوه ساز , قهوه ساز نسل سوم , خريد قهوه ساز سايفون ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 6 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آماده کردن قهوه یا به صورت گذر آب جوش از پودر قهوه (عصاره گیری) انجام می شود، مانند دستگاه اسپرسو ساز، یا به صورت دم کردم قهوه. به منظور دم کردن قهوه دستگاه های قهوه ساز مختلفی تولید شده و در بازار موجور می باشد. اما انتخاب بهترین و کارآمد ترین قهوه ساز دمی از بین آنها کار نسبتا مشکلی است. در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهتر راهنمایی کنیم.

به طور کلی به قهوه ساز های دمی، قهوه ساز های نسل سوم می گویند. ساز و کار این قهوه ساز ها به این گونه است که دانه قهوه در مدت زمان بیشتری در مجاورت با آب قرار می گیرند. برعکس قهوه جوش ها یا انواع موکاپات.

قهوه ساز های دمی، قهوه ساز های بسیار ساده ای هستند که هم ظاهر قشنگی دارند و هم آماده کردن قهوه با این دستگاه ها بسیار راحت می باشد. همچنین در زمان دم کردن قهوه عطر قهوه کل فضا را پر می کند.

دم کردن قهوه در این قهوه ساز ها با استفاده از فیلتر که اغلب هم فیلتر های کاغذی هستند، انجام می شود. استفاده از فیلتر باعث می شود، روغن قهوه گرفته شود. این یک مزیت بزرگی است برای کسانی که قهوه ای بدون روغن می نوشند. علاوه بر این سازوکار همه قهوه ساز های دمی به یک صورت می باشد.

بهترین قهوه ساز دمی

قهوه ساز های دمی انواع مختلفی دارند. هریک از آنها با اینکه در کلیت یکی هستند اما در جزئیات، متفاوت از هم می باشند، مانند مدت زمانی که طول می کشد تا قهوه آماده شود. اما بهترین قهوه ساز دمی کدام است؟ در زیر به تعدادی از بهترین این قهوه ساز اشاره می کنیم.

قهوه ساز دمی کمکس از دو مخزن تشکیل شده است. مخزن بالایی که مخصوص قهوه آسیاب شده و آب جوش است و مخرن پایینی که عصاره قهوه وارد آن می شود. فیلتر کاعذی مخصوص قهوه ساز کمکس هم در وسط این دو مخرن قرار می گیرد.

قهوه ساز v60، همانند قهوه ساز کمکس می باشد با این تفاوت که v60 یک دستگاه بسیار ساده شبیه به لیوانی با زاویه ۶۰ درجه می باشد. برای دم کردن قهوه با ۶۰، قهوه ساز را بر روی فنجان قهوه قرار داده و شروع میکنیم به دم کردن قهوه. فنجان قهوه در واقع همان مخزن پایینی قهوه ساز کمکس می باشد.

فرنچ پرس یک استوانه شیشه ای درب دار است که درب آن دارای یک اهرم می باشد. برای دم کردن دانه قهوه، اهرم در پایین ترین حالت خود قرار می گیرد و زمانی که قهوه آماده شد، اهرم را به سمت بالا می آوریم. همچنین فرنچ پرس برای تهیه قهوه فرانسه یکی از بهترین قهوه ساز ها می باشد.

قهوه ساز ایروپرس هم شبیه فرنچ پرس است اما به جای داشتن اهرم، دو استوانه یا سلندر به داخل یکدیگر می روند. زمانی که قهوه دم کشید و خواستیم آن را به داخل فنجان بریزیم، استوانه کوچکتر را به سمت بالا می آوریم. این قهوه ساز هم قابل حمل می باشد و فیلتر دستگاه بر روی خود آن قرار دارد.

source: خرید قهوه ساز نسل سوم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید فرنچ پرس , خرید قهوه ساز ایروپرس , خرید قهوه ساز کمکس , خرید قهوه ساز , خرید قهوه ساز v60 ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 5 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آماده كردن قهوه در خانه يا در محل كار يكي از لذت بخش ترين كارهايي است كه مي توانيم انجام دهيم. با خريد قهوه ساز به راحتي مي توانيم قهوه مورد دلخواه مان را آماده كنيم. اما قبل از خريد دستگاه قهوه ساز و آماده كردن قهوه بايد مشخص كنيد، مي خواهيد چه نوع قهوه اي را تهيه كنيد. قهوه دمي يا اسپرسو، قهوه ترك يا قهوه فرانسه،… . با ما همراه باشيد كه قصد داريم شما را راهنمايي كنيم.

انواع نوشيدني قهوه

به دليل محبوبيت بالاي نوشيدني قهوه، روز به روز به طعم هاي مختلف قهوه اضافه مي شود. اما قهوه به طور كلي به ۳ دسته تقسيم مي شود.

  • قهوه هاي دمي
  • قهوه اسپرسو
  • قهوه هاي فوري

قهوه هاي دمي، قهوه هايي هستند كه دانه هاي قهوه در مجاورت آب جوش قرار مي گيرند و به نسبت قهوه هاي ديگر ديرتر تهيه مي شوند. اما در عوض مدت زماني كه طول مي كشد تا قهوه دم بكشد، عطر خوش قهوه تمام فضا را پر مي كند. قهوه ساز هاي مختلفي هم براي استفاده ساخته شده است، مانند كمكس، فرنچ پرس، ۶۰، ايروپرس، … .

 

آسياب كردن قهوه

بعد از اينكه تصميم گرفتيد چه قهوه اي را مي خواهيد آماده كنيد و متناسب با آن دستگاه قهوه ساز را خريداري كرديد، نياز به يك آسياب قهوه داريم. هر قهوه و هر روش درست كردن قهوه نياز به پودر قهوه مخصوص به خود را دارد. براي مثال براي آماده كردن اسپرسو با اسپرسو ساز بايد دانه قهوه را با نرم ترين درجه آسياب كرد، اما براي آماده كردن همان اسپرسو با موكاپات بايد پودر قهوه از قهوه اسپرسوساز درشت تر باشد.

آسياب هاي قهوه كه به آنها گريندر قهوه هم مي گويند در دو نوع دستي و برقي در بازار موجود هستند. آسياب قهوه برقي درجه هاي مختلف آسياب را دارند اما در مقابل سروصداي زيادي هم توليد مي كنند.

دانه قهوه

با كيفيت ترين و پرفروش ترين نوع دانه قهوه در جهان، قهوه هاي عربيكا و روبستا هستند. با اين دو نوع قهوه مي توان تمام قهوه ها را آماده كرد، اما از آنجايي كه قهوه روبستا تلخ تر و پر كافئين تر از قهوه عربيكا مي باشد، معمولا دو قهوه را با هم تركيب مي كنند.

source: برای درست کردن قهوه به چی نیاز داریم؟



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , آسیاب قهوه , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , موکاپات , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع قهوه , خرید آسیاب قهوه , خرید دانه قهوه , دم کردن قهوه , طرز تهیه قهوه , قهوه دات کام , لوازم جانبی قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر بخواهیم طعم قهوه را به طور کلی توصیف کنیم، آن را نوشیدنی ای با طعم تلخ بیان می کنیم. بر اساس همین طعم تلخ قهوه شاید بسیاری از افراد فکر کنند تمام قهوه های دنیا از یک نوع هستند در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است. دانه های قهوه در این حد متفاوت هستند که افرادی که در صنعت قهوه فعالیت دارند یا قهوه خور های حرفه ای، می توانند از روی طعم قهوه، نوع دانه قهوه ی مصرف شده را تشخیص دهند.

دانه های قهوه از نظر طعم، عطر، ظاهر و شرایط کشت با هم تفاوت های زیادی دارند و به ۴ دسته عربیکا، روبستا، لیبریکا و اکسلسا دسته بندی می شوند.

دانه قهوه عربیکا

عربیکا پر مصرف ترین نوع دان قهوه در دنیا می باشد و چون برای اولین بار در کشور های یمن یا اتیوپی کشت شده، قهوه عربیکا نامیده می شود. قهوه عربیکا یک نوع درخت بسیار حساس می باشد که اگر در شرایط آب و هوایی نامناسب کشت شود و یا در کنار گیاهی رشد کند که دچار آفت شده باشد، درخت قهوه به سرعت واکنش نشان داده و از بین می رود.

دانه قهوه روبستا

دومین نوع دان قهوه ی پرمصرف دنیا روبستا می باشد. درخت قهوه روبستا برعکس درخت قهوه عربیکا بسیار سازگار پذیر است و در برابر افت ها مقاوم می باشد. در ارتفاعات مختلف اما گرم کشت می شود، در کشورهایی مانند ویتنام، برزیل، اندونزی، هند، … .

میزان کافئین دانه قهوه

هرچقدر، هم نشینی قهوه با آب بیشتر باشد، میزان کافئینی که از قهوه خارج می شود، بیشتر است. پس برای داشتن قهوه با کافئین بیشتر بهتر است قهوه ساز های دمی را خریداری کنید.

البته شاید از نظر بعضی افراد اسپرسو بیشتر میزان کافئین را در بین قهوه ها داشته باشد. این موضوع درست است ولی باید به این نکته هم توجه کرد که معمولا در یک بار، ۱۲ اونس اسپرسو را مصرف نمی کنیم. یعنی در هر بار سرو کردن، در مقایسه با یک شات اسپرسو، در یک فنجان دم کشیده ی قهوه کافئین بیشتری را دریافت خواهید کرد.

source: خرید دانه قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , دانه قهوه , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات کام , خرید دانه قهوه , خرید قهوه ارزان , قهوه عربیکا , قهوه روبستا , انواع قهوه , خرید دانه قهوه برند ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 2 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

خاطره اي كه پس از خوردن يك فنجان قهوه در ذهن هر فرد، ماندگار مي شود، دليل ديگري است كه عامل مصرف كننده را مهم تر مي كند. براي ماندگاري بيشتر و دلنشين تر كردن اين خاطره، دستگاه هاي قهوه ساز بسيار متنوع تري وارد بازار شد كه عملكرد آنها، هم به صورت دم كردن قهوه بود و هم به صورت جوشاندين قهوه.

انواع قهوه ساز نسل سوم

با افزايش تقاضا براي نوشيدن قهوه و همچنين با رشد نوشيدني هايي كه بر پايه قهوه هستند، نياز به دستگاه هاي قهوه ساز با كارايي هاي متنوع تر، بيشتر احساس شد. به همين دليل قهوه ساز هايي ابداع شد كه علاوه بر بيشتر شدن قابليت هاي آن ها، ميزان كنترل ما بر روند دم كردن قهوه افزايش پيدا كرد و قهوه در مدت زمان خيلي كمتري آماده مي شود.

برخي از اين قهوه ساز ها كه با عنوان قهوه ساز هاي نسل سوم شناخته مي شوند عبارتند از:

  • قهوه ساز دريپ كافي
  • قهوه ساز V60
  • قهوه ساز ايروپرس
  • قهوه ساز كمكس
  • قهوه ساز سايفون
  • قهوه ساز فرنچ پرس

source: خريد قهوه ساز نسل سوم



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: خريد قهوه ساز , خريد قهوه ساز v60 , دستگاه قهوه ساز دمی , خريد كمكس , خريد قهوه ساز سايفون ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دستگاه وارمر برقی هالوژنی با بدنه کاملا استیل با قابلیت تنظیم حرارت مناسب برای دم آوری قهوه در قهوه سازهای سایفون و قهوه جوش ها

دارای هالوژن اضافه

توان دستگاه 400 وات

کیفیت بالا و جنس عالی

ویژگی های محصول:

  • جنس بدنه:شیشه و فلز
  • توان مصرفی:400W

source: وارمر برقی کوچک قهوه



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , تجهیزات کافی شاپ , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: وارمر و برنر , تجهيزات مورد نياز كافي شاپ , قهوه دات كام , وارمر برقي كوچك , قهوه ساز سايفون ,
:: بازدید از این مطلب : 1020
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 11 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دم‌کردن قهوه‌ی سایفون بسیار هیجان‌انگیز است. محصول قهوه‌ی سایفون می‌تواند را میتوان در رده قهوه های باکیفیت رده بندی نمود چون کنترل همه چیز برعهده‌ی فرد استفاده‌کننده است که می‌تواند با آموزش و آزمون و خطا دقیقا همان قهوه‌ای را دم کند که می‌پسندد.می‌توانید قهوه‌ی خوش‌مزه‌ای بخورید و با هیجان دم کردن قهوه با این دستگاه خود و مهمان‌هایتان را سرگرم کنید.

قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا – 3 فنجان ( وکیوم پات ) یکی از قهوه‌ساز‌های نسل سوم است که به علت شیوه دم‌آوری قهوه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.جنس بدنه این قهوه‌ساز از شیشه مقاوم در برابر حرارت است که شما می‌توانید مراحل دم شدن قهوه را ببینید و از آن لذت ببرید. قهوه ی دم شده به وسیله قهوه ساز سایفون بسیار لطیف، شفاف با عطری فراوان و طعم لذیذ است.

مشخصات قهوه ساز سایفون 3 کاپ
سایفون کافی 1 عدد
چراغ الکلی 1 عدد
قاشق 1 عدد
مخزن شیشه بوروسیلیکاتی 3 فنجان 1 عدد

قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا – 3 فنجان

سایفون به شما تجربه ای شور انگیز در زمان احساس رایحه ها و بو های مختلف قهوه خواهد بخشید با قهوه ساز سایفون شما در زمان دم کردن قهوه کنترل و نظارت کاملی در روند دم کردن قهوه خواهید داشت و همچنین تعیین طعم و مزه ی قهوه بر عهده و در دستان شما خواهد بود دقت کنید که هرچه بیشتر در کارکردن با سایفون مهارت پیدا کنید در آینده می توانید قهوه مورد نظر و دلخواه خودتان را دم کنید با همان ویژگی ها و عطر دلخواهی که همیشه در ذهنتان بوده است.
دستگاه قهوه ساز سایفون جزو قهوه ساز های وکیومی (سیستم خلا) شناخته می شود این سیستم تقریبا از سال ۱۹۷۰ میلادی تا امروز توسط رستوران ها وکافی شاپ های استفاده شده ولی در کل تاریخچه آن به زمان بسیار قبلتری می رود در حال حاضر با توجه به گسترش فوق العاده صنعت قهوه در دنیا مورد توجه بیشتر قهوه دوستان و باریستا ها و متخصصان قرار گرفته.

چرا شیشه بوروسیلیکات در دستگاه قهوه ساز سایفون ؟ دستگاه دو حباب دارد و قهوه‌ی محصول نهایی حاصل فشار بخار و خلاء است. این‌که چقدر قهوه لازم است و برای چه مدت باید دم بکشد، به خیلی چیزها بستگی دارد.بوروسیلیکات یک نوع ظرف ازمایشگاهی می باشد که به دلیل ضریب انبساط بالا و همچنین مقاومت بالا در صنایع مختلف قابل استفاده می باشد.

در میان عامه مردم بوروسیلیکات به پیرکس شهرت دارد خاصیت شیشه های بوروسیلیکات این است که در زمان گرم کردن و حرارت دادن خطر شکستن آنها نسبت به بقیه ظروف شیشه بسیار اندک است و تا دمای ۵۰۰ درجه سانتی گراد می توان به آنها حرارت داد. این خصوصیت باعث شده بهترین انتخاب در سیستم خلا قهوه ساز های سایفون باشد همچنین امکان خراب شدن در مرور زمان نسبت به دیگر شیشه ها بسیار کمتر بوده که دلیل این امر استفاده از ترکیبات خاص شیمیای در زمان تولید این شیشه هاست.

قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا – 3 فنجان

ویژگی های محصول

  • جنس بدنه : شیشه و فلز,
  • گنجایش مخزن : 360ml,
  • جنس مخزن : شیشه,
  • فیلتر داخلی : دارد,
  • لوازم جانبی : پیمانه قهوه, فیلتر و چراغ الکلی,
  • سایر مشخصات : دارای محفظه حرارتی فیتیله سوز الکلی, قهوه ساز سایفون دارای بدنه فلزی و دو مخزن از جنس پیرکس, یک پیمانه برای قهوه, یک فیلتر فلزی با رویه پارچه ای فنر دار,

source: قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا 3 فنجان



:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , ,
:: برچسب‌ها: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , قهوه دات کام , خرید اینترنتی لوازم آشپزخانه , فروش انواع فرانسه ساز , قهوه ساز سایفون بوئینگ تکنیکا - 3 فنجان , قهوه ساز سایفون قیمت , قهوه ساز سایفون هاریو , قهوه ساز هریو ,
:: بازدید از این مطلب : 1083
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 9 / 1398 | نظرات ()